خط ویژه| استقبال «صدای آمریکا» از اظهارات کرباسچی/ سوءاستفاده اصلاح طلبان از حکم عفو رهبری و تطهیر جاسوس‌ها

سؤال اینجاست که چرا یک روزنامه داخلی اینچنین برای آزادی این شبکه و از جمله شخصی همچون مراد موشه طاهباز به آب و آتش زده و بیقراری می‌کند؟!

به گزارش مشرق، وب سایت «صدای آمریکا»- ارگان رسانه‌ای فارسی زبان دولت آمریکا- در مطلبی با استقبال از اظهارات کرباسچی نوشت: «غلامحسین کرباسچی در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان که گفته بود هیچ روزنامه‌نگار یا خبرنگاری در جریان اعتراضات سراسری بازداشت نشده است گفت شاید او در جریان امور نیست. غلامحسین کرباسچی، مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، روز یک‌شنبه ۲۳ بهمن در گفت وگو با "رویداد ۲۴" با بیان این که "مسئولان جمهوری اسلامی نباید به نحوی سخن بگویند که حمل بر خلاف‌گویی شود"، تأکید کرد: "شاید آقای امیرعبداللهیان به دلیل مشغله کاری چندان در جریان امور نیست."به گفته شهردار اسبق تهران،"اگر قرار باشد هر مسئولی سخنان غیرواقعی از شرایط کشور مطرح کند، در هر زمینه‌ای که باشد، چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، هیچ اعتباری ندارد" و "ضرر این رویه برای کشور کمتر از ایران‌هراسی نیست."او اضافه کرد: "مسئله بازداشت خبرنگاران موضوع مخفی نبوده که کسی در جریان آن نباشد و بی‌اطلاعی از این مباحث هم عجیب است."مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، با اشاره به بازداشت ده‌ها خبرنگار در چند ماه گذشته، افزود: "ممکن است آقای وزیر این خبرنگاران را خبرنگاران محقی نمی‌داند یا مثلاً فکر می‌کند که این‌ها جرائم دیگری دارند و اطلاعاتی دارند که ما نداریم.»

 استقبال «صدای آمریکا» از اظهارات کرباسچی و تطهیر جاسوس‌ها

 استقبال «صدای آمریکا» از اظهارات کرباسچی و تطهیر جاسوس‌ها

 استقبال «صدای آمریکا» از اظهارات کرباسچی و تطهیر جاسوس‌ها

متاسفانه برخی فعالین اصلاح طلب اصرار دارند که با مغلطه، صورت مسئله را پاک کنند. چندی پیش سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد که هیچ خبرنگاری به خاطر شغلش در زندان نیست. پیش از این در بخشی از بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه آمده بود: «"الف. م"(الهه محمدی- خبرنگار روزنامه هم میهن به مدیریت کرباسچی) با استفاده از پوشش خبرنگاری با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه مهسا امینی، کارگردانی برخی صحنه‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل‌گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد آموزش‌دیده دوره‌های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی است.»

 استقبال «صدای آمریکا» از اظهارات کرباسچی و تطهیر جاسوس‌ها

آقای کرباسچی بهتر است بجای این قبیل فضاسازی‌ها که باب میل رسانه‌هایی از جمله صدای آمریکا و بی بی سی و منوتو است، به این سؤال پاسخ دهد که چگونه در مجموعه تحت مدیریت وی، شخصی در پوشش خبرنگار در دوره‌های آموزشی سازمان جاسوسی آمریکا شرکت کرده بوده است و چرا وی همچنان از اقدامات چنین فردی حمایت می‌کند؟!

سوءاستفاده اصلاح طلبان از حکم عفو رهبری و تطهیر جاسوس‌ها

در روزهای گذشته و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب، در پی پیشنهاد رئیس‌قوه قضائیه به رهبر معظم انقلاب مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند.

 استقبال «صدای آمریکا» از اظهارات کرباسچی و تطهیر جاسوس‌ها

در اعلام شرایط عفو و تخفیف مجازات محکومان و از جمله متهمان و محکومان حوادث اخیر آمده است: عدم ارتکاب جاسوسی به نفع اجانب، عدم ارتباط مستقیم با عوامل سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، عدم ارتکاب قتل و جرح عمدی، عدم ارتکاب تخریب و احراق تاسیسات دولتی و نظامی و عمومی، و نداشتن شاکی یا مدعی خصوصی.

 استقبال «صدای آمریکا» از اظهارات کرباسچی و تطهیر جاسوس‌ها

با اینحال روزنامه اعتماد با اشاره به عفو محکومان در هفته‌های گذشته در گزارشی گلایه آمیز تحت عنوان «بخششی برای محیط زیست» نوشت: «خبر مسرت‌بخش عفو بخشی از زندانیان اعتراضات اخیر و همچنین برخی محکومان پرونده‌های سال‌های گذشته موجی از خوشحالی را در جامعه ایجاد کرد... با این وجود هیچ خبری از عفو یا آزادی زندانیان پرونده جنجالی فعالان محیط زیست به گوش نمی‌رسد. این پرونده که به گواه مسوولان قضایی، یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های دادگاه انقلاب اسلامی در دو دهه اخیر بوده است، هشت محکوم و یک متوفی داشت. خبر درگذشت دکتر کاووس سید امامی در زندان و درست در بیست‌ویکم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ در حالی منتشر شد که تا آن زمان از بازداشت فعالان محیط زیست هیچ خبری منتشر نشده بود.»

 استقبال «صدای آمریکا» از اظهارات کرباسچی و تطهیر جاسوس‌ها

 استقبال «صدای آمریکا» از اظهارات کرباسچی و تطهیر جاسوس‌ها

 استقبال «صدای آمریکا» از اظهارات کرباسچی و تطهیر جاسوس‌ها

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «حالا با توجه به عفو گسترده زندانیان و همچنین فراهم بودن شرایط قانونی برای آزادی این فعالان محیط زیست، به نظر می‌رسد می‌توان این پرونده را با آزادی مشروط یا عفو متهمان آن برای همیشه بست.»

ادعای این رسانه اصلاح طلب در حالی است که در بهمن و اسفند ۱۳۹۶، خبر بازداشت شبکه جاسوسی در پوشش فعالیت محیط زیستی منتشر شد. در این میان کاووس سید امامی که به جرم جاسوسی تحت بازجویی بود، در زندان خودکشی کرد. یکی دیگر از بازداشتی‌های این پرونده، مراد موشه طاهباز جاسوس چند تابعیتی که سرپل شبکه ارتباطی میان سرویس جاسوسی آمریکا – اسراییل – انگلیس با شبکه در ایران بود.

مراد موشه طاهباز، تاجر و میلیاردر یهودی و متخصص طراحی و ساخت کازینو و قمارخانه است. وی دارای تابعیت سه گانه ایرانی - بریتانیایی و آمریکایی است که به سرزمین‌های اشغالی نیز رفت و آمد داشته و مجری چند پروژه و مجتمع تفریحی در فلسطین اشغالی نیز بوده است. طاهباز سرپل امنیتی در پوشش فعالیت‌های محیط‌زیستی و به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره و بنیان‌گذار میراث پارسیان وارد ایران شده و اقدامات جاسوسی نامبرده تا جایی پیش رفت که صدماتی در حوزه هسته‌ای - نظامی به کشور وارد کرد.

کارشناسان معتقدند که شناسایی و ضربه به این شبکه، یکی از بزرگرترین عملیات‌های ضد جاسوسی از ابتدای انقلاب تا به حال بوده است. لازم به ذکر است که در سالهای اخیر آمریکا، انگلیس و اسرائیل برای آزادی طاهباز به شدت در تقلا بوده و این به این دلیل است که وی جایگاه ویژه‌ای در میان افسران امنیتی سرویس‌های جاسوسی غربی-عبری دارد.

حال سؤال اینجاست که چرا یک روزنامه داخلی اینچنین برای آزادی این شبکه و از جمله شخصی همچون مراد موشه طاهباز به آب و آتش زده و بیقراری می‌کند؟!

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    از هر چشم نيگام كن شيرينه نگاهت عزيز دل برادر. تويي كه برام هرچي ميگفتي همه از دل بود و منم كه برات هرچي ميگفتم همه باطل بود عزيزم.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    این بنده خدا هنوز بین مردن و کشته شدن پدرش درگیر هست
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    10 0
    خدا همشون رو لعنت کنه،
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      دعات تف سر بالا نباشه
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      از یک مفسد اقتصادی (کرباسچی) بیش از این انتظار نیست.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    بیشتر بجای کرباسچی کاسبچیه،اینها دل خوشی از مردم ندارند،چون جرات هم نمیکنن مستقیم به مردم گیر بدن،به حاکمیت حمله میکنن.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    تمام تلاشش می کنه خدمتی به شیطان بزرگ بکنه کاش برای همیشه خفه می شد
  • حجت IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    بالام جان، جان سوال از یه دزد شیاد حرام خور انگل، از وزیر ارشاد و قوه غذائیه!! بپرس چرا این لجن باید صاحب امتیاز روزنامه باشه و از پول بیت المال مسلمین بر ضد همون مسلمین مطلب بزنه و گزک دست دشمن بده
  • پادشاه IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    کی اصلاح طلبان نابود میشن که ماهم یه نفس راحت بکشیم
  • محمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    این بی شرف چقدر رو داره،اگه یادتون باشه این دزد جزو اولین اختلاس کننده گان از بیت‌المال بود من نمی‌دونم با چه رویی اینا میان صحبت میکنند.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    حرف فرصت دادن و اهمال خدا وکیلی گذشته... موندم چرا حرکت جدی علیه این جواسیس نمیشه؟
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    آقای کرباسچی درسته اصعهانی هستی و درس طلبگی رو هم خوندی البته اونوقت که طلبه بودی خدا ترس بودی اما جناب شما چرا اونوقت که شهرداری بودی اینقده دروغ به مردم می گفتی دیگه شما باصطلاح اصلاح طلبا حنا تون رنگ نداره
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    قوه قضائیه باید جوابگو باشه برای جاسوس ها حداقل حبس ابد باید درنظر گرفته بشه تا در صورت معامله برای آزادی شان امتیازات زیادی بگیریم
  • م ح IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    چون اینا دچار سندرم دغل بازند..‌. سندرم دغل باز کاری میکنه که آدم دروغ های خودش را هم باور کنه ویه جوری اطلاعات غلط به خودش میده که خودش هم میره سر کار.....اینا دروغ وطن پرستی خودشون را باور کردند وراحت خیانت میکنند وشاید ندونند....
  • م ح IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    چون اینا دچار سندرم دغل بازند..‌. سندرم دغل باز کاری میکنه که آدم دروغ های خودش را هم باور کنه ویه جوری اطلاعات غلط به خودش میده که خودش هم میره سر کار.....اینا دروغ وطن پرستی خودشون را باور کردند وراحت خیانت میکنند وشاید ندونند....
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    از کرباسچی خوشم نمیاد ولی خب اینبار راست گفته. چرا جناب وزیر امور خارجه، از گفتن دستگیری خبرنگار جاسوس و دانشجوی فحاش واهمه دارد. جای هر خلافکاری زندان است فرقی نمی کند خبرنگار باشد یا دانشجو یا هرشغل و صنف دیگری
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    خود بی بی سی میگه دارای تابعیت سه گانه ایرانی امریکایی انگلیسی . والا خود تابعیت سه گانه یعنی کاسه ای زیر نیم کاسه . یعنی کار از مارماهی بودن هم گذشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس