کد خبر 1464800
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
خط ویژه| رسانه «بن سلمان» نگران دختران ایرانی شد/ تحلیل محسن هاشمی از ۲۲ بهمن امسال، باب میل رسانه کاخ سفید

بخش قابل توجهی از فعالین و رسانه‌های منتسب به جریان اصلاحات، از روحیات و مطالبات و خواسته‌های قاطبه ملت ایران فاصله داشته و به نوعی با آن بیگانه هستند.

به گزارش مشرق، راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، یکبار دیگر دشمن را غافلگیر و بهت زده کرد. حضور انبوه مردم ایران در اقصی نقاط کشور در این راهپیمایی، آن هم پس از پشت سرگذاشتن یک جنگ ترکیبی تمام عیار و بمباران عظیم رسانه‌ای، کاری بود کارستان.

با اینحال رسانه‌های معاند تلاش کردند تا به طرق مختلف بر این رویداد عظیم و باشکوه که نماد وحدت ملی و اعتماد مردم به حاکمیت بود سرپوش گذاشته و آن را کم اهمیت جلوه دهند. نکته قابل توجه اینجاست که دقیقاً در این بزنگاه‌ها، برخی اشخاص و همچنین برخی رسانه‌ها در داخل، در پازل دشمن بازی کرده و دقیقاً خوراک موردنظر آنها را تهیه و تولید می‌کنند.

در همین رابطه وب سایت صدای آمریکا در مطلبی نوشت: «محسن هاشمی، رئیس پیشین شورای شهر تهران در روزنامه "شرق" در ارتباط با راهپیمایی حکومتی روز ۲۲ بهمن، نوشت: حاضران در راهپیمایی "همه مردم نیستند" و "خواسته‌های همان بخشی از جامعه را نیز که در راهپیمایی حضور یافتند، نباید مصادره کرد و به معنای تأیید و حمایت از عملکرد مسئولان دانست."فرزند هاشمی رفسنجانی، از چهره‌های پیشین و با نفوذ حکومت ایران، خطاب به سران قوای جمهوری اسلامی نیز گفته است: بپذیرید اولاً، شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور "در مرحله هشدار" قرار دارد و ثانیاً، "مسیر حرکت کشتی" را تغییر دهید.»

طیفی که این تحلیل را از راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال دارد، همان جریانی است که در ماههای گذشته، آشوبگری عده‌ای قلیل را «اعتراضات سراسری مردم ایران» جا زده بود و چشمان خود را بر شکنجه جوان طلبه بسیجی و آتش زدن مأمور پلیس و پاره کردن گلوی مأمور نیروی انتظامی و آتش زدن منزل مردم- که در آن زنان و کودکان حضور داشتند- بسته و همه این اقدامات را «اعتراض مدنی مردم به حاکمیت»! می‌نامیدند.

واقعیت این است که بخش قابل توجهی از فعالین و رسانه‌های منتسب به جریان اصلاحات، از روحیات و مطالبات و خواسته‌های قاطبه ملت ایران فاصله داشته و به نوعی با آن بیگانه هستند. به همین خاطر است که تحلیل‌های این طیف هم در مقطع آشوب ها مورد استقبال دشمن قرار می‌گیرد و هم در رویدادی همچون راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن.

رسانه «بن سلمان» نگران دختران ایرانی شد

اینترنشنال در مطلبی به نقل از یک روزنامه داخلی نوشت: «طیبه سیاوشی، نماینده سابق مجلس، در مصاحبه با روزنامه هم‌میهن گفت که در ماده ۱۰۴۱ لایحه ارتقای امنیت زنان اعلام شده که ازدواج دختر ۱۲-۱۱ ساله با رضایت پدر به صورت قانونی انجام می‌شود.»

اینکه این رسانه سعودی-انگلیسی به بازنشر اظهارات فعالین سیاسی ایرانی پرداخته و برای دختران ایرانی ابراز نگرانی می‌کند، چیزی جز تکمیل پازل عملیات روانی در موضوع زنان علیه ایران نیست.

اما مسئله اینجاست که چرا یک فعال سیاسی که سابقه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز داشته است، این قبیل موضعگیری ها را درباره زنان بیان می‌کند. نکته قابل تأمل اینجاست که این طیف همان جریان سیاسی است که پیش از این بارها از سند ۲۰۳۰ دفاع کرده و آن را مدافع حقوق زنان و دختران نامیده بود.

پیش از این «حسن رحیم پور ازغدی» با انتقاد از حامیان سند ۲۰۳۰ گفته بود: «در پیمان نامه‌های غربی گفته شده است که خانواده باید برای نوجوان خود یک حریم خصوصی در مسائل جنسی و باروری قرار دهد، یعنی شما از دختر یا پسر ۱۰ ساله خودت نمی‌توانی بپرسی که دیشب با فلان فرد غریبه کجا بودی. اینجا دیگر بحث مجازات و خشونت علیه کودکان نیست بلکه بحث مداخله پدر و مادر است. همچنین در این پیمان‌ها بر تضمین دسترسی نوجوانان به سقط جنین و نگرفتن ایدز تاکید شده است.»

فعالین اصلاح طلب صراحتاً مخالفت خود با ازدواج دختران را مطرح کرده‌اند. اما این طیف هیچگاه حاضر نیست که درباره روابط نامشروع و خارج از چارچوب میان دختران و پسران و تبعات خسارت بار آن موضعگیری کرده و به آن انتقاد کند.

هم‌صدایی اصلاح طلبان با جریان معاند درباره سفر رئیسی به چین

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «چشم انداز مبهم ارتباط با چین» نوشت: «سفر رییس‌جمهوری ایران به چین با توجه به فضای خاص ارتباطی که طی ماه‌های اخیر در روابط میان دو کشور جریان دارد، همراه با پرسش‌های فراوانی است. بسیاری می‌خواهند بدانند، چه دستاوردهایی قرار است از دل این سفر استخراج شود؟ در شرایطی که دولت سیزدهم حساب زیادی روی توسعه مناسبات ارتباطی با چین باز کرده بود، سفر اخیر رییس‌جمهوری چین به کشورهای حاشیه خلیج فارس و رویکردی که در خصوص ایران در پیش گرفته شد با انتقادات فراوانی در داخل کشور مواجه شد.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «هنوز جزییات دقیقی از این قرارداد در اختیار تحلیلگران قرار نگرفته است. ابراهیم رییسی هم تلاش می‌کند با توجه به مشکلات اقتصادی ایران و نیازی که کشور به جذب سرمایه‌های خارجی دارد، این قرارداد را احیا کند و زمینه را برای ورود چینی‌ها به حوزه‌های زیرساختی ایران فراهم سازد. برخی زمزمه‌ها هم شنیده می‌شود که قرارداد ۲۵ ساله چینی‌ها با ایران از نوع قراردادهای نازل است. به‌طور کلی ایران باید تلاش کند تعادل را در حوزه سیاست خارجی خود همواره ایجاد کند و موازنه‌ای را میان غرب و شرق در این زمینه شکل دهد تا بتواند منافع حداکثری از ارتباط با کشورهای مختلف برداشت کند.»

نوع موضع‌گیری رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح طلب درباره تعامل با شرق دقیقاً همراستا با عملیات روانی و خط تبلیغاتی رسانه‌های معاند است. چرا که هر چه تعامل ایران با شرق بیشتر شود، ابزارهای آمریکا و همپیمانان اروپایی واشنگتن علیه ایران کم اثرتر می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مجید IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    6 1
    آقا محسن رفسنجانی اونایی که تو اغتشاشات تو خیابون‌ها ریختند والله شما رو قبول ندارن اگر شرایط آزادی که شما و اپوزسيون خارج از کشور ادعا میکنید ایجاد بشه شما هیچ آرای بدست نمیارید
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      4 2
      جالب اینجاست که تو اغتشاشات 500 نفر مثلا میومدن خیابون میگفتن این 500 نفر نماینده 10 میلیون معترض و مخالف هستند!!!! ولی الا 20 میلون شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن رو نماینده و برآیند اکثریت مردم نمیدونن! به این میگن سر در زیر برف کردن و خود را به نفهمی زدن!
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 1
      ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ 20 میلیون نفر؟ چی میزنی؟
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      2 0
      15:16درست میگن در کل ایران حدود 21 میلیون نفر در راهپیمایی شرکت کردند. در تهران جمعیت حیرت آور بود. تو ساقیت اینترنشناله که باید عوضش کنی
  • . IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 1
    چرا اونها باید این بهانه را داشته باشند ولی ما نتونيم نگران دختران پوشیده آنها باشیم..
  • ناشناس IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    5 1
    بن سلمان تو دیگه لطفا خفه
  • اصغر صیامپور IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 2
    سلام من هم هم نظر هستم
  • خسرو IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 1
    خدا شر این ظالمان رانتخوار و دزد و تمامیت خواه به اصطلاح اصلاح طلب را از سر مردم ایران کم کند و برای همیشه نابود شوند و بروند بقل دست مریم رجوی زیر سایه اربابان غربی خود و آنجا مثل مسی علی نژاد فعالیت سیاسی کنند و ما هم به آنها بخندیم
  • US ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    4 1
    شما چرا نگران شیعیان عربستان نمی شويد؟!
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 1
      نگران هستیم خب الان باید مثلا چکار کنیم ؟کمترین کار پرتاب چند سنگ به سفارت بود که هنوز دارید از ان نان میخورید و رای میگیرید در صورتی که رئیستان در سفارتش ادم اره و در اسید حل میکند اما اب از اب در دنیا تکان نمیخورد
  • موسوی IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    این روزا سی چهل سالش ازدواج نمیکنه تو ایران. وانگهی شما به آگهی استخدام جلاد و کنیز فروشی تو روزنامه های عربستان برس ، وحشی های آدم کشه داعشی ، زن آزاری تو خون و ژن و تک تک سلول هاشون اون وقت ادای آمریکا انگلیس هم دیگه در میارن حرفه حقوق بشر میزنن ، کودک کش های کثیف ، بی شرفای بی همه چیز ، عربستان سعودی تاریک ترین نقطهٔ بشریته.
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    اعتماد، خفه. لعنت به تفکر غربگرائی که قرنها جز تحقیر و استعمار و غارت هیچ عایدی برای مردم فقیر و متوسط جامعه نداشته است.
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    باور کنید تیتر رسانه های به اصطلاح اصلاح طلب از رسانه های صهیونیستی و آمریکایی علیه ایران مزخرف تر است . وغیر از تشویش هیچ خبر امید بخشی ندارند مخصوصا اعتماد و مشرق که فقط بازتاب دهنده سخنان سخیف خاندان هاشمی و جاسوسان و محکومان اخراج شده های مجلس و دولت است .
  • رضا IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 1
    یعنی آمدن ما مردم برای راهپیمایی۲۲بهمن رضایت وحمایت ازمسئولین را نشان می دهد،اگه اینجوری باشه که درزمان روحانی مشارکت ها بیشتربود پس به معنی رضایت از مسئولین بوده.... امدن مردم برای ایران واصل نظام هست ونه عملکرد قوا...
  • علی IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 2
    بهتر است مسئولین بررسی کنند که این 44 سال با اعتماد مردم چه کرده اند که اینگونه به مار غاشیه پناه برده اند . سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید به فکر مردم باشید قبل از آنکه زمان از دست برود آدم گرسنه چیزی برای از دست دادن ندارد .
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      کدام مسئول کدام مردم ؟ مسئولی چون حاج قاسم فخری زاده حتی ریسی و مردمی چون عجمیان الله وردی تقیپور و راهپیمایان ده ها میلیونی 22 بهمن و خودرویی معمولی ایرانی پارسال که وضعشان معلوم است مسئولی چون کلید ساز کاخ نشین و نجفی چند زنه سعادت اباد نشین و مردمی که به دستور بیبیسی به انها رای میدهند و همه جوره از ایران میکَنند دلار میکنند به فرنگ میبرند هم که معلوم و مشکلات هم مشخص از کدام ناحیه
    • ایرانی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      التماس تعقل و تفکر و دوست و دشمن شناسی!
  • سید IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    عاقبت عقده های انباشته شده ناشی از برآورده نشده آرزوهای اصلاح طلبان تهوع آور توسط غربی ها، ایشان را خواهد کشت! مشکل این جاست که این عقده ها را که منشأش بدعهدی غربی ها نسبت به جماعت غربگدای ایران است، تبدیل به کینه علیه مؤمنان و انقلابیون وطنی، نظام و جبهه مقاومت کرده اند و انتقام فریبکاری های یانکی ها را می خواهند از مخالفین شان در داخل بگیرند آن هم به سبب این که سرانجام مواردی چون برجام را پیش بینی کرده بودند!!!
  • حسن IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    ایران همیشه تاریخ از دست خود فروختگان وخائنین داخلی بیشترین ضربه را خورده است وحالا شروع کردند بر مخالفت با روابط با چین؟؟؟چرا این محاسبه ساده دو دوتا چهارتا را حالی شون نیست بابا غرب از اول راهیابی به کشور های منطقه ما غارت واستعمار واستثمار گر بوده
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    ما هم نگران بی حجابی و بی صاحبی فرهنگ دولت ایم
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 1
      الکی اسم دولت رو نیار وسط
  • شاهد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    پا روی حق نزاریم جمعیت امسال نسبت به پارسال خیلی کمتر بودوهمین طور تا اول انقلاب چرا ببینید همه چیز فقط خواسته اقتصادی نیست خواسته های اجتماع هم هست منظور بی حجابی نیست منظور احترام به طرف مقابل مثلا تمام روزنامه گفتن 44 میلیارد هزینه برف کجاست یه نفر پاسخ گو نیست واگه باشه با توهین جواب میده انگار این فقط مسئوله یا سابقه مبارزاتی گذشته را میگه سابقه مبارزاتی خودتوبزار ببین مشکل الودگی تهران رفع میشه ویا ترافیک روز برفی اینها را مردم می بینند وووووهای دیگه وباید تلاش هزار باره بشه برای جمع کردن یار برای حل مشکلات کشور
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    این انقلاب مردمی هست،مردم براش خون ها و جان ها دادن،با تمام دشمنی ها و مشکلات داخلی نگهش داشتن.اگه دست نشانده بود،که خیلی وقت پیش کلکش کنده بود.
  • یه فقیر IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    من خودم فقیر و بیمارم و با حقوق بسیار پایین ، کار موردی یدی میکنم و حتی برای خرید کفش و لباس و نیازهای اولیه زندگی ، پول کم دارم و محتاجم..و به خاطر فقرم ، دختری که از بچگیم عاشقش بودم رو از دست دادم و از ته دلم سوختم چون اون دخترو دادنش به یکی دیگه..هر روز شیطان تو گوشم میگه «تقصیر نظامه که تو اینطوری بدبخت شدی!».. با این حال من به یک حجّت قطعی رسیدم که بهم ثابت میکنه که ما ایرانی ها باید قدرشناس نظام و امام و رهبری و هر مسئولی که باصداقت هست باشیم (با در نظر گرفتن همه نقص‌ها و نارسایی‌های نظام ). و مثلا باید قدرشناس آقای رئیسی هم باشیم..ولی محسن‌رفسنجانی اخیرا چند باری حرفایی زده که رسانه‌های معاند دقیقا رضایت خودشون رو ازش نشون دادن. این شخص و حسن‌روحانی و امثالشون (و رسانه‌هاشون) برآیند کارکردشون دقیقا «پاره کردن نخ تسبیح جامعه»(و «متفرق کردن مردم از حول محور اتحاد و همدلی») هست و دقیقا مثل موریانه ، جامعه رو از درون تضعیف میکنن.. برآیند کارکردشون چیزی جز دو تکه کردن ملت نیست. حالا یکی نیست به محسن‌رفسنجانی و حسن‌روحانی بگه که شماها کی هستید که ادعای تشخیص «مسیر درست برای جامعه‌ونظام» دارید؟ مگه شماها دلسوزتر از فقرا و پابرهنگان (مثل شهیدسیدروح‌الله‌عجمیان) هستید؟ وقتی فتنه اغتشاشات خانمان‌سوز بر پا بود چه کسی بود که کف خیابون با دست خالی آتیش اغتشاشات رو خاموش کرد و از امنیت ملت، دفاع کرد و جان داد؟
  • سامی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    دشمن ما همین‌جاست!!! شرکت در راهپیمایی حکومتی اونهم با اجبار هیچ پشتوانه ای برای هیچ نظام درمانده ای نمی‌شود!!
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    ما هم نگران تاج و تخت گاوهای شیرده هستیم. اگر شیر به آمریکا نرسد؟!!! وای وای سلاخ منتظره.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    نمی دونم چرا اینها چرا این قدر مردم رو چیز فرض کردن.شاید خودشون چیزن مخصوصا این خانواده ی منفور که دیگه به حد تهوع آوری رسوندنش.دوران سلطنت هاشمی با مرگش تموم شد و رفت.
  • سید فروزان CH ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    البته باید به آن محسن هاشمی گفت ،یک گوربگوری بود که سعی کرد تا مسیر کشتی را منحرف کند و موفقیت هم داشت ، اما در نهایت کشتی در حال مسیر درست افتادن است و خودش بود که بدلیل انحراف زیاد چپ کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس