محمدرضا تاجیک

برخی حامیان آشوب و فرماندهان فتنه آینده از هم‌اکنون سور و سات لازم را برای رقصیدن در میانه "جشن جنبش آینده" مهیا کرده‌اند...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"چون دوست،‌ دشمن است؛ شکایت کجا بریم؟!"

این راهپیمایی ارزانی خودتان آقای ربیعی!

این راهپیمایی ارزانی خودتان آقای ربیعی!/ ناجوانمردی در حق "عفو رهبری"

علی ربیعی، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی دولت اعتدال در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا که گویا در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن انجام شده با بیان اینکه انقلاب۵۷ یک ضرورت تاریخی اجتناب‌ناپذیر و نتیجه خواسته‌های انباشت شده چند نسل بود(!) اظهار کرده است: این نگرانی وجود دارد، آنچه که موجب انقلاب شد، بار دیگر در جامعه بازسازی نشود.

او همچنین می‌افزاید: انقلاب باید بتواند مدام آرمان‌ها را بازتبدیل کرده و پاسخگو و حل‌کننده مسائل نوین باشد.

ربیعی در ادامه می‌گوید: زمانی که جریاناتی که هرکدام بخشی از افکار جامعه را نمایندگی می‌کنند، حذف شوند، به طور طبیعی شکاف ایجاد شده و در نهایت به حذف و کنار گذاشتن مردم و سرمایه‌های اجتماعی منجر می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های بی‌بدیل جبران این اشتباهات، بازگشت به انتخابات به‌گونه‌ای است که همه بتوانند در آن حضور یافته و سلایق خود را در یک سبد بزرگ بیابند.

این چهره امنیتی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز تصریح می‌کند: بیش از ۹۰ درصد از کسانی که در روزهای اول بازداشت شده بودند، بر اساس اطلاعی که من دارم هیچ‌گونه سابقه‌ای نداشتند و این نشان می‌دهد که این صدا، یک صدای طبیعی بود.[1]

*پیرامون صحبت‌های کنایه‌آمیز ربیعی تحلیل‌های مهمی وجود دارد که خوانش آنها ضروریست:

یکم: این طعنه که می‌گوید: "انقلاب اسلامی یک ضرورت تاریخی اجتناب‌ناپذیر بود" به این معنیست که این ضرورت مجددا می‌تواند ایجاد شود! کما اینکه می‌بینیم ربیعی در ادامه به همین مسئله اشاره و تصریح می‌کند که امکان بازسازی علل موجده انقلاب وجود دارد.

البته چنین امکانی درباره هر انقلابی وجود دارد. اما فضای طعنه آنجاست که ربیعی نمی‌گوید این ضرورت (بازسازی علل موجده انقلاب) هنگامی رخ می‌نماید که انقلاب از مسیر شعارهای اصلی خود یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خارج شود.

به دیگر سخن، مادام که انقلاب اسلامی بر مسیر آرمان‌های خود در حرکت باشد نه تنها بر قوت آن افزوده خواهد شد بلکه هیچ احتمال عقلانی درباره ضرورت یافتن رفورم بروز نمی‌یابد.

ضمن اینکه مسئله بازتبدیل آرمان که ربیعی آنرا مطرح می‌کند نیز به لحاظ فلسفی یک مسئله غلط است. زیرا آرمان یک مقوله قابل تبدیل نیست و یک ملت و یک انقلاب همواره باید در طول تاریخ خود به سمت آرمان‌ها در حرکت باشد اگرچه نتواند بصورت کامل به این آرمان‌ها دست یابد.

لذاست که می‌توان گفت طعنه درباره بازسازی اصول موجده انقلاب در شرایطی که نظام دقیقا بر مدار اصلی خود در حال حرکت است؛ نه یک هشدار بلکه زمینه‌چینی برای آشوب یا براندازی است.

دوم: ربیعی می‌گوید: جریاناتی که هرکدام بخشی از افکار جامعه را نمایندگی می‌کنند نباید حذف شوند و همه باید بتوانند سلایق خود را در سبد اسامی نامزدهای انتخاباتی ببینند!

این حرف غلط نیز در حالی است که جریان منافقین در ابتدای پیروزی انقلاب سمپات کم نداشت. اما نظام اسلامی و عقلای کشور دانستند که این افراد؛ بی‌عقل، خونریز و معارض انقلاب هستند و لذاست که دست به حذف آنها زدند. نظیر این اقدام را می‌توان به موضع سلبی امام خمینی(ره) درباره تشکل نهضت آزادی هم تعمیم داد.

در واقع ربیعی با این اظهارات مشغول پوپولیسم شده است و حرفی را می‌زند که اگرچه ظاهری شیک دارد اما پر واضح است که در دامان آن خطرات بزرگی برای مردم و نظام نهفته است.

بیان پاسخ برای این شبهه هم ضروریست که در منطق دموکراسی هنگامی که فردی نامزد مطلوب خود را در انتخابات نمی‌یابد بایستی به گزینه‌های نزدیکتر به آرمان خود رأی بدهد.

سوم: خطرناک‌ترین بخش اظهارات ربیعی اما تأکید اوست بر اینکه اعتراضات اخیر یک صدای طبیعی بود!

لکن ربیعی باید پاسخ بدهد که این چه صدای طبیعی بود که ده‌ها بسیجی و پلیس و حافظ امنیت را در کف خیابان سلّاخی کرد، به قتل صبر می‌کشت، اموال مردم را آتش می‌زد،‌ بهانه‌اش غیر منطقی بود و هیچ مانیفست عقلانی‌ای هم نداشت؟!

آقای ربیعی که سابقه امنیتی دارد چطور می‌تواند مدعی طبیعی بودن (بخوانید منطقی و اجتماعی بودن) صدایی شود که در کف دانشگاه شعار رکیک می‌داد؟!

این صدای برآمده از طبیعت جامعه بود یا صدای توأمان فریب‌خوردگی و اوباش‌گری؟!

در هشدارها و تأملات تفکر عقلانی و اسلامی ممکن است فردی یک کار درست ظاهری را انجام دهد اما در باطن دچار اعوجاج باشد. نظیر حضور آقای ربیعی در راهپیمایی 22 بهمن که اقدامی پسندیده و در خور تحسین است لکن وقتی صحبت‌های او را می‌شنویم؛ به یک جهان پر از اعوجاج می‌رسیم که از منتهی‌الیه آن قرار است انقلابی علیه انقلاب اسلامی رخ‌نمون شود!

لذاست که باید از این قبیل رفتارها عبرت گرفت و درون و برون را با مسیر دین خدا و عقلانیت تنظیم کرد.

***

سور و سات تاجیک برای رقصیدن در میانه "جشن جنبش آینده"

این راهپیمایی ارزانی خودتان آقای ربیعی!/ ناجوانمردی در حق "عفو رهبری"

محمدرضا تاجیک، از تئوریسین‌های جریان چپ و از حامیان آشوب، به تازگی طی یادداشتی که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، مدعی شد که مسئولان کشور اهل دیدن واقعیت نیستند.

او سپس می‌نویسد:

"واقعیت‌های سرکوب‌ شده و تحت ‌انقیاد و رویت‌ناشده، سر به شورش برداشته‌اند و خشونت‌بار در حال فتح دژهای ذهنی هستند. با بیانی لکانی، واقعیت‌ها در صورت و سیرت «امر واقع» ظاهر شده‌اند و انحصار و اقتدار بازنمایی و سخن ‌گفتن از خویش (واقعیت) را، از نظم نمادین مسلط دریغ داشته‌اند. واقعیت‌ها، جشنِ جنبش برپا کرده‌اند و در هر کوی و برزنی نشان و نشانه‌ای از خود بر در و دیوار ذهنی مردمان شهر نقش کرده‌اند. از هر پرده و حجاب برون افتاده‌اند، وارد ساحت نگاه و احساس و زبان همگان شده‌اند و نقل و نقل هر مجلس و محفل و هر جمع و جمعیت شده‌اند. واقعیت‌ها، از خود زبانی یافته‌اند و از نهان‌ها پرده‌ها برداشته‌اند و در خموشی، گفتِ خویش اظهر می‌کنند."[2]

*تاجیک پیش از این و در بحبوحه اغتشاشات نیز گفته بود که این اغتشاشات "جشن جنبش" است و خشونت آن نیز خشونتی الهیاتی است.

ضمن اینکه او از کسانی است که با لحنی تشویق‌گون تأکید دارد آشوب‌ها مجددا تکرار خواهد شد. (ما نیز چنین دأبی داریم. با این تفاوت که ما آنرا محکوم می‌کنیم، معتقدیم زمینه‌های آن باید مسدود شود و برای معترضین نیز راه حل صندوق رأی را پیشنهاد می‌دهیم نه اینکه همانند تاجیک مشوق خیابان‌ها شویم!)

تاجیک همچنین از زیر و رو شدن اوضاع-در آینده و با پشتوانه آشوب و آشوبگران- نیز سخن رانده است.[3]

باید به مردم عزیز ایران این نکته را صادقانه عرض کرد که وقتی کسی از جماعت اراذل و اوباش و از کسانی که خصلتشان کشتن به صبر است؛ با ایما و اشاره و حتی سکوت حمایت می‌کند، هیچ شماتتی ندارد و حتی حرکت وحشیانه‌ی آنها را "جشن جنبش" می‌نامد یعنی کسی در هنگامه خواب خواص و چشمان ناظر مشغول جمع کردن هیزم برای آتش فتنه است و در حالی که کسی متوجه نیست؛ تقلا می‌کند تا اوباش را به خط کند و آنها را مسلح‌تر از قبل به میدان بفرستد.

کسی اگر متوجه این توطئه شوم باشد؛ بسته به موقعیتی که دارد با آن برخورد می‌کند.

اگر شخصی عادی باشد متوجه خطر می‌شود و سعی می‌کند از هر فتنه خیابانی به دور باشد.

اگر یک فرد سیاسی باشد به عرصه جهاد تبیین ورود می‌کند و بافته‌های امثال تاجیک را پنبه می‌کند.

و اگر یک شخص مسئول باشد؛ بسته به مسئولیتی که دارد در بازه "خدمت اقتصادی به مردم تا برخورد امنیتی با دشمنان مردم" فی‌الفور وارد عمل خواهد شد.

بدانیم و باور کنیم که خطر "فتنه اقتصادی" با عملگری برخی رجال حاضر در ستاد هسته سخت اصلاحات جدی است فلذا باید بیش از این به همه‌ی مردم گفت که راه حل مشکلات؛ خیابان نیست بلکه "رأی خوب" در صندوق رأی است.

***

عطریانفر: این یک نگاه تسامحی بود نه عفو!

ناجوانمردی در حق "عفو رهبری"

این راهپیمایی ارزانی خودتان آقای ربیعی!/ ناجوانمردی در حق "عفو رهبری"

محمد عطریانفر، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا پیرامون عفو رهبری برای محکومان اغتشاشات اخیر گفته است:

"باید از این رویکرد حاکمیت برای عفو استقبال کنیم ولی به حاکمیت هم بگوییم که نگاه پیشگیرانه داشته باشد و هرکدام از عناوین اتهامی را براساس قوانین موضوعه خود بررسی کند تا دیگر در ادامه نیازی به وجود نگاه تسامحی نداشته باشد. من معتقدم که اگر نگاه آسیب‌شناسی و پیشگیرانه‌ای وجود داشته باشد، دیگر نیاز نیست که از ظرفیت رهبری برای عفو استفاده کنیم."[4]

*آقای عطریانفر باید بداند که عفو مقام معظم رهبری هرگز یک "تسامح" نبود و بلکه صرفا یک بخشش از موضع اقتدار بود.

چه اینکه تسامح در حیطه ولی فقیه هیچ جایی ندارد و بلکه برای رهبریت یک جامعه "سیّئه" محسوب می‌شود. زیرا هیچ مسئولی در نظام اسلامی حق ندارد از حق مردم با تسامح بگذرد و برخورد با هنجارشکنان و کسانی که زمینه ناامنی را ایجاد کرده‌اند نیز در زمره حقوق مردم است.

دستور اخیر رهبر معظم انقلاب برای عفو؛ نظیر سایر فرامینی است که ایشان همه‌ساله در برخی اعیاد و مناسبت‌ها برای زندانیان و محبوسین روا می‌دارند و بر اساس اختیارات ولایی خود "امر عفو" را صادر می‌کنند.

لذاست که می‌توان گفت آقای عطریانفر با این اظهار نظر خود در حالت خوشبینانه مرتکب ناشکری و تحلیل غلط در قبال دستور حکومتی رهبر انقلاب شده‌اند.

همچنین است که باید دانست تمامی دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر بر اساس نصوص قانونی و وظائف ذاتی نهادهای حافظ امنیت کشور دستگیر شده‌اند (مثال‌های نقض البته باید پیگیری شود) و رواداری تسامح در قبال اینان یک کار غیر عقلانی است که صرفا حاکمانِ در معرض اضمحلال تن به آن می‌دهند.

لکن عفو رهبری هرگز به معنی نقض یا زائد بودن هیچ قانونی نیست و همانطور که از اسم آن پیداست؛ به معنی گذشتی است که در حیطه ولایت فقیه قرار دارد و هرگز به معنی عدول از حق مردم و امنیت کشور هم نیست.

خواص حق دارند که برخی مقولات را ندانند اما هنگامی که حقیقت یک مسئله روشن می‌شود؛ بایستی سریعا اشتباه و موضع غلط خود را اصلاح کنند. بماند که به نظر می‌رسد تسامح نامیدن عفو مقام معظم رهبری یک ناجوانمردی نیز هست.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1329628

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-596585

3_ mshrgh.ir/1458176

4_ isna.ir/xdNkQX

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    34 7
    از امنیت مردم مراقبت کنید. اغتشاش بس است.
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      20 13
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول نیاوردند ربیعی بهتره ساکت باشه.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      14 20
      دولت و مجلس اصلاح طلب بیشترین ضربه را به اقتصاد کشور و اعتماد مردم وارد کردند ربیعی و تاجیک عوامفریبی می کنند.
    • سوخته IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      10 10
      اصلاح طلب های حرام خوار که سرمایه اسرائیل هستند از نظر مردم به زباله دان تاریخ پیوستند
    • سوخته IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      9 13
      اصلاح طلب های حرام خوار که سرمایه اسرائیل هستند از نظر مردم به زباله دان تاریخ پیوستند
  • محمدایوب IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    59 14
    این حرام خواران سرمایه های اسراییل تمام تلاششان این است که دوباره به قدرت برگردند واخر عمری باز توشه ای برای فرزندانشان که در خارج هستند بردارند دلشان برای مردم نسوخته
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      12 5
      خدایا کی میشه از شر این جماعت راحت شیم. هشتگ ریختن توو دریا
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      11 9
      افساد طلب دیگه تمومه ماجرا.
    • SE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      3 4
      اصلاح طلبان سیاستهایشان مثل حکومتهای شاهان قجر و پهلوی خبیثانه و سلطه گرانه است
    • وطن پرست DE ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      2 5
      فقط یک احمق از دشمن انتظار دوستی داره. شماها که دیروز می گفتید عفو پدرانه حالا دیدید که این بعنوان عفو ملوکانه تعبیر شد؟ وقتی رسانه رو بلد نیستید همین می شه.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    42 7
    با سلام حضور آقای ربیعی در راهپیمایی 22 بهمن که اقدامی پسندیده و در خور تحسین است لکن وقتی صحبت‌های او را می‌شنویم؛ به یک جهان پر از اعوجاج می‌رسیم که از منتهی‌الیه آن قرار است انقلابی علیه انقلاب اسلامی رخ‌نمون شود! اهداف، آرمان ها، شعارها، روش ها، رهبری انقلاب اسلامی و بطورکلی محتوی انقلاب اسلامی همه و همه واضح و روشن در جریان انقلاب اسلامی تبیین و شالوده کار توده مردم و رهبران انقلاب اسلامی بود‌. مردم بنام دین و اسلام و به رهبری امام خمینی ره و مرجعیت دینی و در ذیل مفهوم ولایت و ولایت پذیری و احیای نظام دینی و معرفتی اسلام و میراث تشیع و علوی و اقامه حکومت مهدوی و تمدن جهانی و انتقام از طالمین و ستمکاران و قاتلین امام حسین ع به خیابانها آمده و برنظام طاغوتی خط بطلان کشیدند و از آن روز تاکنون وفادارانه و صبورانه پای این عشق و علاقه و آرزو و عهد و پیمان ایستاده و مقاومت ورزیده اند. همه فشارها را تحمل کرده و مقاوم ادامه این راه متعالی را مشایعت کردند‌. این ذات تحولی است که در ایران عزیز تکوین و حادث گردید. لیکن از روز اول انقلاب اسلامی کسانی سعی کردند با روایت های دیگری خوانش های متکثر خود را بر این پدیده بی نظیر تحمیل کنند. اینان مانند ربیعی در نظام سیاسی جایگاه و مسند و دفتر و دستکی داشتند و از آن جایگاه چگونه اصل حرکت اسلامی ملت ایران را به باد طعنه و انحراف و اعواج قرار دادند و دل مردم و ملت و ولایت را خون کردند‌. خطر امثال ربیعی نظیر اصحاب سقیفه است و نبایستی لحظه ای از آنان غافل شد.
    • ارسلان IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      44 12
      حتی حضور وی در راهپیمایی هم مورد تحسین نیست.راهپیمایی آن شخص مهم است که بچه معلول خود را به پشت گرفته و شرکت کرده است. اینکه برج عاج نشینانی امثال ربیعی شرکت کنند و بعد از آن علیه همین انقلاب موضع بگیرند اصلا چه اهمیتی دارد؟
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      3 3
      آقا ارسلان قربون دهنت عالی گفتی، این منافق یعنی برادر عباد یار غار خاتمی باغی کم خیانت مثل سایر همپالگیهاش نکرده از ماست مالی کردن قتل‌های زنجیره ای تا .....و البته زمان شیخ قلابی بنفش که ما را عقب برد. خدا از هیچ کدومشون نگذرد که میدانم نمیگذرد حتی اگه ما متوجه نشویم
  • سید IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    30 5
    باید توجه داشت که اراذل و اوباش به ویژه از نوع وطنی آن شامل دو گروه می شوند! گروه شناخته شده تر یقه چرک هایی امثال شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها هستند که وظیفه شان آشوب و بلوا و عربده کشی و بد مستی و فحاشی و قمه کشی و قتل و غارت در سطح شهرها و معابر است و گروه کمتر شناخته شده یا یقه تمیزها شامل اراذلی می شوند که مناسب مهم علمی در دانشگاه ها را با رابطه های غیرقانونی غصب و رسانه های نوشتاری و مجازی را برای ترویج افکار خود ایجاد کرده اند و مزدورانی را به نام خبرنگار به خدمت گرفته اند و با رفتار مزوّرانه، موذیانه و فتنه انگیز خود همان یقه چرک های جاهل را بازیچه امیال خود می کنند و به عنوان پیاده نظام فرقه خود ایشان را به خط مقدم آشوبگری گسیل می دارند و خود را مثلاً آماده می کنند که چنانچه توانستند براندازی را به سرانجام رسانند، در حکومت آینده مَناسب مهم را اِشغال کنند!!!
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    26 13
    به این مزدوران وطنی بفهمانید تا حدی و تا یک زمانی مسامحه با اراجیف و ضدیت با نظام آنها ادامه دارد و به وقتش دمار از روزگارشان در خواهیم آورد...
    • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      9 1
      این نظامی که این همه ازش دفاع میکنیم فردایش صداوسیمای همین نظام امثال معصومه ابتکار و حسام اشنارا دعوت میکنه ادمو دچارشک میکنه
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    21 6
    وقتی در این مملکت با مدیران و دست اندکاران متخلف و کم کار و ترک فعل کرده و مملکت برباد امتحان پس داده و به شدت رفوزه شده هیچ برخوردی نشده و نمیشود و آنها همیشه یک حاشیه امن برای خودشان ایجاد و متصور هستند نتیجه اش از این بهتر نمیشود. ملت بدبخت هم باید تبعات سوء مدیریت و نالایقی و خرابکاریهای آنچنانی این حضرات را با جان و گوشت و خون و اعصاب خودشان تحمل کنند و هم عوارض حرکات و رفتارها و سم پاشی ها و رهنمودهای مغرضانه شان را. واقعا چرا این جماعت با آن سابقه های مشعشع مدیریتی هنوز در این کشور تریبون برای اظهار نظر دارند؟
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    24 10
    یکی از موجودات بسیار پلید دم و دستگاه روحاتی در بی خیالی به مسایل نظام و مشکلات همتا نداشت
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    22 5
    بیشرفها دم خروس زد بیرون.
    • IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 3
      دم خروس زمانی زدبیروندکه ریش بنفش انگلیسی درزمان جنگ ایران وعراق خواهان تضعیف اقتصادی وحقوق ارتش ونیروی دفاعی ایران همزمان باتهاجم صدام به ایران بوددرساختمان مجلس قدیم،وشهید شهید چمران درجواب زدسرپوزش
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    7 6
    آرمان های شما چیست؟؟
  • دادا IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    26 10
    جناب ربیعی خودش عامل افزایش مشکلاته
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    13 1
    شما بهتره نظرات را نتحلیل و کارشناسی وجمع بندی مکنید این مهم را واگذار کنید به اهلش که همون مردم هستن
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 0
      ۸:۴۹ امثال تو نااهل تفسیر کردید و قر کمر آمدید و... که حال و روزمان شد این پس بهتره نفاقت را درمان کنی به عوض زر زدن
  • بختیاری IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    19 3
    جریاناتی که هرکدام نماینده یک کشور متخاصم و وحشی هستند.علی الخصوص کاسه لیسان ملکه با افتضاحاتی که بار آوردند توسط مردم کنار گذاشته شدند وحالا همچون گرگی در لباس یابو به میدان آمدند تا باجوسازی و دروغگویی، آشوبسازی ( باکمک رسانه ای ارباب ) دوباره به قدرت بازگردند
  • بختیاری IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    13 1
    جریاناتی که هرکدام نماینده یک کشور متخاصم و وحشی هستند.علی الخصوص کاسه لیسان ملکه با افتضاحاتی که بار آوردند توسط مردم کنار گذاشته شدند وحالا همچون گرگی در لباس یابو به میدان آمدند تا باجوسازی و دروغگویی، آشوبسازی ( باکمک رسانه ای ارباب ) دوباره به قدرت بازگردند و خواسته های صادرکننده مدارک تحصیلی خود را براورده کنند.که ازبیخ کور خوندند..این حضرات که بعیده بیخیال وطنفروشی بشن پیشنهاد میکنم مثل سایر دوستان تشریف ببرن باغ اروپای متمدن پارتی هم دارن (فدریکا جون و...) وبصورت علنی مشغول وطنفروشی بشن تازه بن سلمان هم پول خوبی میده در کنار استخوان های اهدایی ملکه گوربه گور شده.اینجا ماندن وگیراافتادن همانا و سربه دار تحویل عزرائیل شدن همانا
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    17 1
    برای ربیعی و امثال ربیعی متاسفیم کسانی که در این انقلاب نام و جان گرفتند و همه چیزشان را مدیون انقلاب هستند و با امکانات انقلاب رشد کردند و الان گذشته شان را فراموش کرده اند و میخواهند با ادعای فضل مثل بقیه ثابت کنند و بگویند که هستند و فراموش نشده اند و .....
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    14 1
    لابد جناب ربیعی توی خونه بچه هاش رو با فحش رکیک دانشگاه شریفی تربیت می کند که این صدا را طبیعی می خواند و لابد موقع عصبانیت با پا روی دنده های بچه هایش می پرد . قارون وحشی مدعی دموکراسی
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    12 3
    سخنان رافعی پور رو راجع به نفوذ و افرادی که قبل از گیر افتادن کشیدن کنار بشنوید ماهیت این جماعت کثافت امثال ربیعی و تاجیک و........................میاد دستتون.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 15
      خطر سطحی سازی رائفی پور از امثال ربیعی کمتر نیست. اگر بیشتر نباشه.
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      6 0
      رائفی پور اگر سطحی نگر بود الآن جزء همین دارو دسته اجنبی پرست بود و اینقدر مورد بغض و کینه ضد انقلابیون بی شرف داخلی و خارجی قرار نمی گرفت.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    13 1
    بنویسیم تاجیک بخوانیم تاجیب. خدا می داند سوروس چندکیسه دلار به اینها داده برای رواج هرزگی
  • حسن IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 18
    اگر مسایل اقتصادی و معیشتی سال آینده برطرف نشود بسیاری از نخبگان و احزاب هم با اعتراضات همراهی آشکار خواهند داشت
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 0
      بیشتر مثلا نخبگان و احزاب که تئورسین اغتشاش بودند!! حالا تو اومدی حرفهای ۱ دهه اخیر منافقهای وطن فروش داخلی را تکرار میکنی!!! ساعت خواب عزیزم
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    19 0
    خداوند تبارک و تعالی رهبر بسیار عزیزمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی را از شر جمیع شیاطین و دشمنان خارجی و داخلی حفظ بفرماید ان شاء الله تعالی . و هشدار بر فاسقین و منافقین و خناسان و ظالمان از عذاب خدا و ذلت و خواری دنیا و آخرت. هر که با ولایت درافتد به خاک مذلت افتد
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      🤲ان شاالله🤲
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 22
    اقای ربیعی حرفش منطقیه
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      14 0
      فعلا ربیعی اول صدای عادی اعتراض به حقوق نجومی را بشنود و از حقوقهای نجومی و رانتهای مستر فریدون چشم بپوشد بعد حرف بزند. فعلا اونایی که تا خرخره از بیت المال خوردن طرفدار زن هرزگی ازادی هستن
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      6 0
      خخخخخه منطقی هست چون علیه ایران و دروغ هست!
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      8 3
      منطق ماکیاولی بله ولی انسانی وعقلانی نه البته از هم کاسه ایهای افساد طلب انتظاری نیست که منطق عقلی وانصاف داشته باشن
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      4 3
      ربیعی اگر اگر منطق حالیش بود توی اون 8 سالی که در قدرت بود دنبال حل معضلات و مشکلات بود نه اضافه کردن به معضلات و مشکلات قبلی
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 0
      ۹:۲۸ حرفهای(زر زدن) امثال تو که لنگه ربیعی و خاتمی و تاجیک و زیباکلام و... هستی همیشه طبیعی بوده البته از طرف دشمنان خونی ما نه از نظر ملت
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    9 1
    جالبه یکی از نمک به حرامهای ازاد شده هم می گفت که بدون اطلاع وکیلش ازاد شده . جناب اینتر اشغال نظری نداره؟ اخه هی می گفتین بازداشت شده ها وکیل ندارن چی شد پس؟
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    9 1
    مشکل اینها این است که هنوز بعد ۴۴ سال هدف انقلاب اسلامی را نفهمیدن فکر می کردند شاه می رود و تمام عیاشی ها وخوشگذرانی ها می ماند واینها در ادامه‌ حال خود را می کنند بعد انقلاب شروع کردند به چپاول کشور و ثروت اندوزی ولی حالا که باید حساب پس دهنددر این مدت با اموال و وقت کشور ومردم چه کردید لرزه بر اندام آنها افتاده شروع کردند به‌ هیاهو و جنجال وجوسازی که‌ انقلاب از مسیر منحرف شده باید به اینها حالی کرد که این شماها هستید که از اول منحرف بودید انقلاب مسیر خود را با یاری خدا و فرماندهی آقا امام زمان عج و نائب خود و پشتیبانی مردم چون سیل پیش می رود وتنها زباله ها وکف روی آب را در اطراف جا می گذارد
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    10 1
    کافر همه را به کیش خود پندارد. کی توان درک صراط مستقیم را داشته‌اند که این بار هم امیدی ازشون برود. مواظب خودتون باشید که انقلاب ایران با جوانان برومند خود تا ابد زنده است.
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    5 1
    م. ع. قبل از پیروزی عضو فعال سازمان مجاهدین خلق بود و با همکاری و پشتیبانی ساواک میدان را برای شناسایی بچه های انقلابی باز می کرد در اسناد ساواک یکی از 19 نفر دانشجویان منبع ساواک محسوب می شود ،پس از پئروزی به سرکردگی .... گروه فرقان را رهبری می کرد و فرزندان انقلابی را محاکمه و اعدام می نمود ،
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 1
    دکتر ربیعی / امروز تقریبا همه حتی بعضی دوستان خودتان میدانند شما به واسطه ارتباط علنی و مخفی که با غرب گرفتید و ساده لوحانه و یا خیانتکارانه به انها اعتماد کردید و به عملیاتی کردن نسخه های ویرانگر انان پرداختید برای مردم و کشور ناهنجاری ها و چالشهای اساسی ایجاد کرده اید ملت ایران با مشکلاتی که شما ایجاد کرده اید دست و پنجه نرم میکنند . شما و جریان انحصار طلب و اقتدار گرای غربگرایان داخلی در مشکلات و بحرانهای اقتصادی و اجتماعی مقصر اصلی هستید .
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 1
    خداییش آقای تاجیک حیف شد برای کلاس ادبیات خیلی مناسب است از آن کلاس هایی که کسی چیزی هم نمی فهمد ولی ناچار است تحمل کند. کسی که نمی تواند به زبان قوم خود سخن بگوید نباید وارد عرصه سیاست شود همان به که در محافل دود و دمی همراه ذغال ناب سیاست بافی کند شاید در آن مجالس که د رعالم هپروت سیر می کنند هورا کشی داشته باشد!
  • عبدالله IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 2
    قوم ولنگار و عقده ای موسوم به اصلاح طلب. تابلو فتنه و فساد.
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      2 0
      شماها چه موجودات خبيثى هستيد كه تحمل چهار تا حرف حساب رو نداريد ؟!
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      5 2
      من طرفدار کسی نیستم ولی اصولا اصلاح طلبها منطقی حرف میزنن، نه مثل شما چاله میدونی، بی ادب و سطحی که البته از سواد کمتون ناشی میشه، نمونه ش آقای زاکانی.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 1
    با توجه به سابقه و روحیه و عملکردی که از علی ربیعی این عنصر امنیتی - سیاسی وجود دارد شرکت و حضور او و امثال او در راهپیمایی برای شناخت و ارزیابی روحیه مردم و نوشتن تحلیهای موهوم روشنفکرانه با مدل غربی و نوشتن نسخه های جدید عملیات روانی برای خنثی سازی قدرت نرم مردم در راستای حفظ و تقویت انقلاب است .
  • سیدحبیب IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    سلام و خسته نباشید. معمولا اخبار مشرق رو رصد میکنم و میخونم خصوصا اراجیف دشمنان واضحی چون اصلاح طلبان رو درباره این خبری که خوندم درسته حرفهای امثال ربیعی و عطریان فر و ... حرف مفته و جواب شما قابل بحث؛ مادامی که انقلاب به شعارهای خود پایبند باشه به قدرتش اضافه میشه و این جمله در صورتی درسته که کسولین و نخبگان انقلابی در دولت و مجلس و قوه قضائیه کارشون رو درست انجام بدن و بحث معیشت و اقتصاد رو سر و سامان داده و فکری به حال اوضاع اجتماعی بکنن. این ولنگاری در بحث وزارت ارشاد و فضای مجازی یله و رها کمک به یاوه گویی های اصلاح طلبان خبیث است و بس
  • حسن IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 1
    جناب ربیعی ،خواهشا شما دیگه حرف نزن برو آخر عمری یه گوشه بشین شاید عاقبت بخیر شدی ، این چند سالی که برمسند بودی چه گلی به سر مازدی
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 1
    همه حرف اصلاح طلبان و پیشنهادها و صدها مقاله و تحلیل و ارزیابی انان را جمع و خلاصه کنیم در این یک خط خلاصه میشود : با امریکا سازش کنیم و در زمین انان بازی کنیم و در چهار چوب سیاستهای انان در خاورمیانه باشیم همه مشکلاتمان حل میشود !!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 1
    بازی با کلمات "عفو" اصلا شما مگه خدایی که از این واژه براتون استفاده شود دوم تعداد بسیاری از این بازداشت شده ها بی گناه بودن سوم مادامیکه با مردم شفاف نباشید هر روز دورتر و ... تر می شوید
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 1
    مواظب ضد انقلاب و براندازان باشید. آنها ناامید نشده اند و گزینه مقاومت را در پیش گرفته اند. نباید لحظه ای از تبیین واقعیت این براندازان در فضای رسانه ای غفلت شود. ائتلاف آنها ممکن است با یارگیری از زندانیان آزاد شده همراه باشد. باید حواس ها جمع باشد.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 1
    اصلاح طلبان طرفدار امریکا قهرمان گفتمان سازش با شیطان بزرگ اند . سازشی که ایران و اسلام و انقلاب و مردم را به قربانگاه ارتش خشن و خونریز امریکا و داعش خواهد سپرد . و ایران را نابود خواهد کرد .
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 3
    اصلاحطلبان سرمایه های اسرائیل در ایران هستند. اگه یه وقت از دستشان در می ره از نظام تعریف و تمجید می کنن، دنبال پست و مقام هستن. پروفسورها دوگانگی و دو پهلویی
  • سیم خادار IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 3
    از جناب ربیعی بپرسید ۸ سال دولت ومجلس دست شماها بود چه کردیید که حالا باز هم داریید دست وپا می‌زنید برای انتخاب مجدد مگر نشنیدی رهبر فرمودند دهه نود دهه عقب ماندگی اقتصاد بود
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 1
    واقعا جای تاسف و تعجب است که بعضی نویسندگان و عناصر اجرایی و فعال جبهه اصلاحات از جمله اقای ربیعی که از افراد فعال و پرشور اطلاعاتی است با جریانات و عناصر ضد انقلاب خارج ازکشور مثل مسیح علینژا د و مجریان سیرکها و شوهای اینتر نشرال و... همراه و هم تحلیل شده اند !!
  • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 1
    همه دنیا خائن دارند ولی مثل این خائنین حرام زاده و نطفه حرام مملکت ما به ملت و مملکت خودشان این چنین خیانت نمی کنند
  • کارمند ساده IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 3
    آقای ربیعی امنیتی و مشابه آنها در دولت سابق مسببان اصلی این اعتراضات و منتج به اغتشاشات هستند .... و مسببان فرعی مربوط به عدم گوش کردن دولتمردان کنونی و گذشته به حرف مردم از جمله پرداخت حقوق بر اساس مر قانون یعنی افزایش حقوق برابر با نرخ تورم که دولت گذشته بر اساس پلکانی و کنونی هم درصدی و .... می خواهد بدهد....
  • حسین IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 1
    اینا دیگه خیلی خرن حیواناتم گاهی سربراه میشن ولی این استفراق طلبا نه
  • غلامعلی حلواساز IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 1
    ب نظر میاد یه عده دنبال فرصتن اگر بجای مسئولین بودم مشکلات معیشتی و مشکلاتی از این قبیل رو ک مردم درگیرشهستن سر لوحه کار قرار میدادم ک هیچ اشغالی فرصت نکند اب جمهوری اسلامی را ک حاصل خون هزاران شهید است گل الود کند و ماهیشان را بگیرند مردم باید با آرامش زندگی کنند اگر جلوی این اختلاسها گرفته میشد اگر جلوی این ریختو پاشهای بیهوده را میگرفتید الان بودجه کم نبود
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 1
    عطریان فر فکر کنم خوابی این چه استدلالی است . واقعا برایتان متاسفم .
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 2
    خب راست میگه اگه محارب و مفسد نبودن، جرمشون چی بوده؟
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    به فکر افزایش حقوق کارمندان باشید. پارسال 10 درصد افزایش یافت و سال بعد بنا بر گفته ها 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. این ظلم آشکار است.
  • بشیر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    جناب ربیعی ده درصد سیاه چند صد نفره توانست جماعت خاکستری چند هزار نفری را وارد اغتشاشات کند شما که ادعای سیاسی بودنتان میشود از کجا فهمیدی این صدای طبیعی است ؟ کاش کمی ریاضی بلد بودی و درصد شرکت کنندگان در اغتشاشات را به جمعیت کل کشور محاسبه میکردی . با این توصیف که صدها شبکه رادیو بی ، تلویزیونی ، مطبوعاتی ، فضای مجازی و ... بیگانه و دشمن بیست و چهار ساعته در حال تبلیغ برای پیوستن به اغتشاشات بر علیه جمهوری اسلامی ایران بودند ‌. البته عوامل داخلی وطن فروش ، منافق ، سلبریتی خیانتکار ، سیاسیون ورشکسته و از خط انقلاب خارج شده و ... را نباید نادیده گرفت . شما کجای این بازی تشریف داشتید آقای ربیعی ؟ آیا شما هم مردم را همان اغتشاشگران میدانید یا روز ۲۲ بهمن بیرون آمده و جمعیت میلیونی را دیده اید؟ نکند شما هم اطلاعاتتان از مردم تحلیل های بی بی سی و آمار نشنال و ... است؟ تا دیر نشده علاوه بر خودتان به دوستانتان هم پیشنهاد کنید به دامن اسلام باز گردند .
  • علی افصحی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    ربیعی با این که به شدت راست زده و سر از دولت تمام فسادروحانی جهانگیری سردرآورد و وزیری که حتی مجلس اصلاح طلب مرتجع نیز او را تحمل نکرده و رای اعتمادش را پس گرفت اما به لحاظ نظری ظاهرا دل در گرو فلسفه تاریخی مارکسیستی- منافقین دارد که «انقلاب را ضرورت احتناب ناپذیر»و به زبان دیگر «جبر تاریخ »می داند یعنی اگر امام خمینی و ولایت فقیه هم نبود «انقلاب رخ می داد»! این دیدگاه ارتجاعی به مردمی ترین انقلاب تاریخ بشریت با رهبری الهی و بلامنازع امام خمینی ، طبیعی است که هر آشوب بی سرانجام را وقتی که بخواهد انتقام ناتوانی خود و دولت ذلیل روحانی جهانگیری را بگیرد، انقلاب جازده و بعد مزخرفات خود را بر آن بار می کند چنان که تاجیک نه چپ نه راست و محض آمریکایی قاتلان و«بی حجابی!» بهائیان و زنان خیابانی فاسد را « رقص جنبش !» گفته و با این نگره های معیوب عطریان فر که خواهرش محافظ رجوی و خودش مخفی کننده قدیری تروریست و هدایتش به پایگاه منافقین!نیز از راه رسیده و عفو به عنوان یک امر قضایی تحت ید ولی فقیه را بی دقتی در قوانین موضوعه می داند!چرا؟ چون این عنصر خبیث زندانی فتنه هشتاد و هشت که با عفو رهبری از حبس رهایی رفت، یادش رفته که برای رهایی از زندان به چه موش مردگی ای خود را زده بوداین جماعت نه انقلاب اسلامی را قبول دارند نه امام خمینی را به عنوان رهبر بلامنازع پذیرفته و هرگز امام خامنه‌ای را در طول مدت سی و چهار سال به رسمیت نشناخته اند این جماعت با تفکر فلسفه تاریخی مارکسیستی-منافقین خود را شایسته رهبری دانسته اما در طیفی قرار دارند که از ابتدا تشدید کننده فتنه ها بوده و از هیچ خباثتی فرو گذار نمی کنند قرآن در سوره توبه آیه چهل و هفت چهره این ناکثان رامعرفی کرده که « یبغونکم الفتنه و فیکم سماعون لهم این جماعت همواره برای شما فتنه گری کرده و پل ارتباطی منافقان هستند و آن ها را تغذیه خبری می کنند!»بعد رفتار این چپ های آمریکایی «لقد ابتغوا الفتنة من قبل پیشترها نیز فتنه برپا ساختند «و قلبوا لک الامور هدفشان از پرگویی تحمیل خطای محاسباتی بر انقلابیون است اما «حتی جاء الحق و ظهر امرالله و هم کارهون اما حق همه جا گیر شده و تکلیف فتنه گران و ارتباطاطشان با شیطان بزرگ آمریکا عیر قابل کتمان شده هر چند ربیعی، تاجیک و عطریانفر خط گیرنده از سورس بسیار بدشان گرفته است.
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      چقد بی سوادی تو؟
  • مهدی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 3
    نه اصلاح طلب هستم و نه اصولگرا...بعنوان یک ایرانی و یک فرد بی طرف ،،صحبت های آقای ربیعی را تایید میکنم... مردم را گله ای گرفتند و فله ای آزاد کردند بدون اینکه کوچکترین تغییری در وضع نابه سامان اقتصادی ایجاد کنند... همین مردم مظلوم ،،دوباره با حضور در راهپیمایی 22 بهمن ،،نقشه های استکبار را پنبه پنبه کردند.... چرا قدر مردم دانسته نمیشود؟؟؟؟ مسئولان باید به صورت عملی قدردان مردم باشند نه با شعار و صحبت های بیهوده
  • سعید IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    اخوی ، دری به تخته بخورد و مدتی دولتی آمدی و اکنون برفتی . خواب ندیده ای بود پوشیدن جامه وزارت برای امثالتان. برو و شکرش به جای آور و به یاد آن دوران خاطره بازی کن و دیگر در امور بزرگان دخالت ننما .
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 3
    اینان اگر شریک بوده اند در نابکاری و جرم و فسادی که دل رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران را به درد آوردند بوده است امیدواریم روزی نوبت حساب دهی و حسابرسی امثالهم که در دولت های مختلف حضور و فعال بودند برسد تا معلوم شود کی چکاره است آنوقت است که غرب کاملا امیدش از درون ایران قطع میگردد
  • حامد IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 1
    با مرگ #اصلاحات شرایط امروز غربگرایان مدعی اصلاحات شبیه شرایط دهه ۶۰ مجاهدین خلق(منافقین) شده است... با این تفاوت که جرات و توان مقابله مسلحانه با نظام را شبیه منافقین ندارند اما از هیچ خیانت دیگری در همراهی با سیاستهای خصمانه نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی دریغ نخواهند کرد.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    از اقای ربیعی بپرسید برای انقلاب چه کرده. چند شهید. ‌داده. که حالا هوس انقلابی دیگر کرده و با معاندین ومخالفین وضد انفلاب و سیر شده های از غارت. و چپاول. که داعیه سروری دارد وشمشیر تز رو بسته میخواهند اوضاع را بنفع اربابان خود تغییر دهند تا بعالاف و علوفی رسند. که خوش بختا نه با افتابی. شدن ثابتی رسوای. عالم شدند نه داداش همین یک بارم هفتاد. پشت. مارا بسته. ‌ما زیا‌‌د خوش خوشانمان. نشده صحت
  • جابر IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    مشرق جان همین راهو ادامه بده با تشکر از تحلیل گر مشرق که مواضع و نظریات گمراه کننده اصلاح طلبان را به نقد می کشاند. واقعا دست مریزاد
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 0
    برادر عباد همونی هست که برای به میدان آوردن اغتشاشگران در دهه ۹۰ زمان کلید بنفش میرفت پایین شهر تهران و اوباش آن مناطق را گلچین و نمک گیر میکرد برای زمانهای اغتشاش مثل سال ۹۶,۹۸ و البته اغتشاشهای بعدی که همیشه با دوستاش خبرش را میدادند که آتشفشان قهر ملت البته شتر در خواب بیند پنبه دانه......
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    هشت سال گند زدید توی مملکت پرو هم هستید عفو رهبری شامل شما و ارباب کثیفت روحانی خورده وگرنه شما هم باید محاکمه بشوید برای کشتن مردم در کرونا و وارد نکردن واکسن همین شماها آب خوردن را منوط به برجام کردید شما خیانت کار هستید و ما وخانواده شهدا شما را آن دینا دادگاهی می کنیم
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 1
      نه که الان تو ناز و نعمتیم،بدبختی ما از دشمنی با کشورهای جهانه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 1
    راست گفته دیگه ربیعی . چرا لج میکنید ،همین لج بازیها کار را اینجا رسونده.گشت ارشاد برای جمع کردن کم حجابها بود ، حالا در اثر ندانم کاری حکومت مجیز کم حجابها را میگوید
  • مجید IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    دلیل زنده ماندن روحانی و هیئت دولتش و خاتمی و موسوی رو درک نمیکنم
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    با وجود بي مصرفهايي همچون حسن روحاني، عباس آخوندي، ربيعي هيچ کاري براي هيچ کس نميشود کرد. چون اينها همه چيز حتي آب خوردن مردم را هم به کدخدايي گره مي زنند که در حال نابودي است
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    بخدا بد است از آنجا که هیچ وجودی قابل حذف نیست این اصلاح طلبان مفلوک هم صدائی دارند مشرق وقت زیادی برای تحلیل اینها میگذارد اگر ما درست عمل کنیم اصلا این صداهای ناموزون شنیده نخواهند شد چون به عمل کار برآید به سخن دانی نیست ضمننا اینها جسد اصللحات هستند و اصلاحات ۲۸سال سکاندار بود و عملی بر نیامد
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    با وضعیت فعلی جامعه اصلاح طلب ها برای همیشه از صحنع انتخابات حذف شدند.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    دوقتی دولت بنفش حاکم بود حتی آسمان هم ازنزول باران وبرف دریغ میکردولی پاقدم این فرزند رسول الله ص خداموجب خیر وبرکت است وبیوقفه درحال تلاش وبهبود اوضاع میباشد خدا حفظ اش کند خدایا بهحق خون شهدا وچهارده معصوم خدمتگذاران نظام راموفق ودشمنان داخلی وخارجی رانابودشان کن
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 0
    این اراجیف حضرات ناشکر و دنیا دوست تمامی ندارد چه بسا غیر مستقیم خوراک دهندگان به دشمنان جمهوری اسلامی هستند . اگر عمدی در کار باشد مرگ بر اینها و لعن دنیا و اخرت نصیبشان باد
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 1
    مشرق از کامنت هایی که واست میفرستن میتونی بفهمی نظر مردم درباره تو و امثال تو چیه تازه خیلی ها رسانه مسخره ای مث تو رو نگاه نمیکن
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 0
    اقای ربیعی شما و جریانی که با ان همسو هستید نماینده و دغدغه دار مطالبات انباشته شده مردم مسلمان ایران نیستید . در راس مطالبات مردم عدالت اقتصادی و اجتماعی و بهبود وضعیت کسب و کار و معیشت است جریان غربگرایی ببه هیچ وجه قائل به عدالت اقتصادی معطوف به اسلام انقلابی و قانون اساسی نیست بلکه مصرا خواهان پیاده کردن نسخه های معیوب اقتصادی و فرهنگی غرب و مجامع بین المللی وابسته به نظام سلطه است که به جز توسعه ناعدالتی و مانور تشریفات قشر مرفه و ارائه سبک زندگی الوده و کثیف امریکایی و ایجاد نارضایتی عمومی و اسلام زدایی و به خطر انداختن جدی امنیت و استقلال و ازادی شما و دوستانتان با موضع گیری ها و بیانیه پراکنی هایتان عملا و نهایتا نماینده قشر اغتشاش گری هستید که در فتنه اخیر شعارهای ضد اسلامی و ضد اخلاقی وبراندازی و تجزیه طلبی سر دادند .
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 0
    ربیعی یه ذره شم سیاسی نداره جند بار روحانی عذرشو خواست هی داره براش سینه زنی میکنه خودشو ضایع کرد ..تاجیک وعطریانفر که حناشون رنگی نداره
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 0
    اگر مسئولین امنیتی از ابتدای انقلاب هشدارهای امام خمینی ره نسبت به خطر نفوذ را جدی گرفته و برای ان تدبیر و برنامه ریزی دقیق کرده بودند کشور شاهد این حجم از نفوذ غربزدگان و بیگانه گرایان در نظام سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور در دوره های مختلف نبود و از این ناحیه این همه ضربه و خسارت را تحمل نمیکرد . برجام نافرجام از جمله مصادیق نفوذ بیگانگان در نظام ادراکی و تحلیلی توسط بیگانگان است . یقینا تا هنگامی که نفوذی ها یی که به امام و انقلاب و نظام سیاسی اسلام معتقد نیستند و از طرفی به لحاظ فکری و علوم انسانی و اجتماعی و سیاسی به غرب پیوسته اند و ا ز اندیشکده های تحقیقاتی و مطالعاتی و پژوهشی مغرب زمین پشتیبانی و سیراب میشوند انقلاب در معرض خطر و تهدید قرار دارد . امید واریم که به مدد الهی نیروهای وفادار به امام ره و اسلام ناب محمدی ص بتوانند با سرعت و دقت این غده بد خیم را از بدنه نظام اسلامی جدا کنند . تا سایه تهدید و خطر جدی از انقلاب و منافع ملی و مردم عزیز کشور و ایران سرافراز برای همیشه دفع شود .
  • DE ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    اگر باز بحران شد به اصلاح طلبان نامه بزنید که اصلاحات نظرش چیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس