اسماعیل گرامی‌مقدم

چپ‌های ستادی برای مشکلات اقتصادی مردم و ناکارآمدی‌ها؛ به جای اینکه "رأی خوب" را توصیه کنند و از دولت بخواهند بر قیمت‌ها نظارت کند؛ اما نسخه‌ی تحریم انتخابات و اغتشاش را پیچیده‌اند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

افتخاری که شاید در راهروهای مجلس گم شود

بسته پیشنهادی مجلس در دلار ۴۰ هزارتومانی کجاست؟

بسته پیشنهادی مجلس در دلار ۴۰ هزارتومانی کجاست؟ / "برکناری"؛ مجازات سنگین ۲ مدیر دولتی بخاطر گرانی!

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در جلسه علنی روز دوشنبه گذشته مجلس و در پاسخ به انتقادات یک نماینده از طغیان نرخ ارز گفته است: افتخار مجلس این است که از یک ماه و نیم پیش شرایط را پیش بینی کرد و ۴۰ روز قبل بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی درباره کنترل بازار ارز به دولت و رئیس جمهور منتقل شد. ما کارمان را انجام داده‌ایم و اکنون هم انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: موضوعی که نمایندگان مطرح می‌کنند آن است که در جلسه غیرعلنی بحث شد گروه مشترکی برای همفکری تشکیل دهند. من هم توضیح دادم که اشکالی ندارد. دولت هر همفکری که بخواهد ما انجام می‌دهیم –لکن- ما کار نظارتی‌مان را از ۴۰ روز قبل انجام دادیم و نظرات را منعکس کردیم.[۱]

*با نگاهی به قیمت دلار در ۴۰ روز قبل از سخنان اخیر قالیباف مشخص می‌شود که نرخ ارز در آن روز (حوالی شنبه ۲۴ دی) حدود ۴۰ هزار تومان بوده است. [۲]

اکنون سوال اینجاست که دولت در این ۴۰ روز چه می‌کرده و چرا گزارشی از کارنامه دولت پیرامون راهبرد مجلس برای کنترل نرخ ارز در دست نیست!؟

در واقع، ۲ احتمال بیشتر وجود ندارد. یا پیشنهادات مجلس از نظر دولت مقبول نبوده است. و یا دولت در این زمینه کاری نکرده و دلار به مرز ۶۰ هزار تومان نیز رسیده است!

مقوله‌ای که در هر دو حالتش پیگیری مجلس و نمایندگان محترم را می‌طلبد و باید در این باره به نظام اسلامی و مردم گزارش داده شود. و گرنه افتخار مجلس صرفا در راهروی مجلس باقی خواهد ماند.

در این باب البته نکته دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه مجلس یک اندیشکده یا یک محفل سیاسی نیست که گزارشی راهبردی به دولت بدهد و تمام!

بلکه مجلس بعنوان رکن تقنینی و نظارتی نظام اسلامی باید در لحظه رصد کند که ریشه ایرادات اجرایی از قبیل طغیان نرخ ارز کجاست. سپس نتیجه رصد خود را در قالب نطق به استحضار مردم برساند و یا اینکه در قالب ابزارهای قانونی مجلس آنها را پیگیری کند تا جان مردم بیش از این آزرده‌ی ناکارآمدی اجرایی نشود.

***

"تحریم انتخابات و اغتشاش"؛ نسخه چپ‌های ستادی برای مشکلات مردم!

بسته پیشنهادی مجلس در دلار ۴۰ هزارتومانی کجاست؟ / "برکناری"؛ مجازات سنگین ۲ مدیر دولتی بخاطر گرانی!

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال چپ و قائم مقام حزب اعتماد ملی اخیراً طی یادداشتی پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم در سال آینده نوشته است: نتیجه انتخابات حداقلی با مشارکت ۴۰ الی ۵۰ درصدی (اشاره به انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ که توسط اصلاح‌طلبان تحریم شدند) سرخوردگی مردم و تغییر فضای کنشگری از محدوده صندوق‌های رای به کف خیابان است. طبیعی است اگر انتخابات آینده هم با مشارکت حداقلی برگزار شود، باز هم احتمال بروز رخدادهای اعتراضی محتمل است.

به گزارش اعتمادآنلاین، او همچنین می‌افزاید: اساسا یکی از دلایل تداوم رخدادهای اعتراضی اخیر این بود که نسل‌های جوان، زنان و دانشجویان احساس می‌کردند نماینده‌ای از آنان در ساختارهای حاکمیتی وجود ندارد تا صدای آنها را منعکس کند. به این روند معیوب باید پایان داده شود. طیف‌ها، گروه‌ها، اجزای مختلف کشور ذیل قانون اساسی باید اجازه حضور در انتخابات را داشته باشند. برای این منظور لازم است بررسی صلاحیت نامزدها به احزاب سپره شود و شورای نگهبان تنها وظیفه نظارت بر روند قانونی انتخابات را بر عهده داشته باشد.

گرامی مقدم در بخش پایانی یادداشت خود نیز نوشته است: اگر قرار باشد با همان عینک تنگ‌نظرانه سال‌های قبل به انتخابات ۱۴۰۲ نگاه شود، بدون تردید میزان مشارکت مردم در انتخابات به نسبت سال‌های قبل، کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش مشارکت مردم هم از دیدگاه تحلیلگران یک نتیجه مستقیم دارد و آن، تغییر شیفت کنشگری مردم از عرصه‌های سیاسی و مدنی به عرصه‌های خیابانی و اعتراضی است. [۳]

*مردم باید بدانند که اصلاح‌طلبان قبل از اغتشاشات اخیر نیز بر تکرار رفتار شریرانه خود مبنی بر تحریم انتخابات اصرار داشتند.

این سعید حجاریان بود که در ابتدای امسال صراحتا تأکید کرد که چپ‌های ستادی قصد دارند انتخابات ۱۴۰۲ را نیز تحریم کنند. [۴]

و پس از او کسان دیگری هم این حرف را تکرار کردند...

لازم به اشاره است که ما در وبلاگ مشرق از اوان تئوری تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان تصریح کردیم که این پروژه به معنی عزم چپ‌های ستادی برای حرکت خیابانی و فرماندهی آشوب میدانی است. جالب است که چپ‌های ستادی اما جلوی این تحلیل صحیح مقاومت می‌کردند و اصرار داشتند که بگویند تحریم صندوق رأی هرگز معنی انتخاب گزینه خیابان و برداشتن سلاح را نمی‌دهد! [۵]

لذاست که طرح بهانه‌هایی مثل نظارت استصوابی شورای نگهبان، قانون حجاب و ... در توجیه کاهش مشارکت کسانی از مردم و اغتشاش خیابانی منطقی نیست و افکار عمومی بایستی برای فهم علت بروز این قضایا به دنبال شناسایی "بانیان آشوب" و فرماندهان فتنه باشند.

تا اینجای کار و با عنایت به آنچه که گرامی‌مقدم نیز تصریح کرده است؛ به نظر می‌رسد چپ‌های ستادی بر تکرار شرارت اصرار دارند و قرار است بزرگترین جنایت سیاسی ممکن در ساحت دموکراسی یعنی "تحریم انتخابات" مجددا از سوی آنها در انتخابات آتی تکرار شود.

باید دانست که اثر تحریم انتخابات بر کاهش مشارکت غیر قابل انکار است و اگر کسانی باشند که از بام تا شام از بی‌فایدگی صندوق رأی در گوش مردم بخوانند؛ طبعا کسانی از مردم فریب خواهند خورد و در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

در سوی دیگر ماجرا این نکته هم قابل تأمل است که مشارکت بالای انتخاباتی اگرچه یک امتیاز است لکن قوام و مقبولیت یک انتخابات به برگزاری قانونی است و هنگامی که یک نظام سیاسی می‌تواند انتخابات قانونی برگزار کند یعنی مستظهر به پشتیبانی اکثریت مردم است.

پس مشارکت پایین در انتخابات ترسی ندارد لکن مسئله‌ای که باید به صورت ویژه‌تری درباره آن اندیشید عزم اصلاح‌طلبان برای ایجاد آشوب و "فتنه اقتصادی" است.

آنها همانطور که صراحتا می‌نویسند و می‌گویند؛ به دنبال "جشن جنبش در خیابان" هستند و از هیچ بهانه‌ای هم برای جرقه زدن به آشوب نمی‌گذرند. در این زمینه البته جهاد تبیین و استفاده از راهبردهای نخبگانی یک ضرورت است وگرنه چپ‌های ستادی به هدف شوم خود نائل خواهند شد.

***

"برکناری"؛ مجازات سنگین ۲ مدیر دولتی بخاطر گرانی!

بسته پیشنهادی مجلس در دلار ۴۰ هزارتومانی کجاست؟ / "برکناری"؛ مجازات سنگین ۲ مدیر دولتی بخاطر گرانی!

احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی طی سخنانی در یک نشست خبری که روز دوشنبه گذشته برگزار شد با تأکید بر اینکه اگر کالایی قیمت دستوری ندارد به معنای این نیست که قیمت‌گذاری به صورت دلبخواه صورت بگیرد، گفته است: محکم و قاطعانه برای نظارت بر بازار حضور پیدا خواهیم کرد و چون تهران ام‌القرای جهان اسلام و پایتخت است، در تهران برنامه ویژه‌ای داریم و فقط حدود ۱۰۰ رئیس شعبه در تهران -برای نظارت بر بازار- حضور میدانی خواهند داشت و حتی از رؤسای شعب سایر استان‌ها برای کمک به تهران مأمور کردیم.

به گزارش مشرق، او می‌افزاید: تخلفات قابل گذشت نیست و برخورد شدید داریم.

اصانلو تصریح می‌کند: نوسانات ارز متاسفانه ابزاری شده که برخی وقتی کالایی را با ارز ۲۸ هزار تومانی وارد کردند به بهانه افزایش قیمت ارز، قیمت کالاهای خود را تغییر دهند که توجیهی ندارد و ما تاکید کردیم که شرکت های وارد کننده کالا باید کالاهای خود را به همان قیمت ارز وارد شده عرضه کنند.

رئیس سازمان تعزیرات همچنین با تشریح طرح ویژه این سازمان برای ماه‌های اسفند و فروردین؛ بر نظارت بر ضابطین هم تأکید کرده و گفته است:‌ برای دو نفر از مدیران وزارت صمت و جهاد به دلیل کم‌کاری در نظارت بر بازار پرونده تشکیل شده و هر دو به برکناری از سمت خود محکوم شدند!

اصانلو تصریح کرد:‌ با رمز " یا زهرا " از امروز(دوشنبه گذشته) طرح ویژه تعزیرات اجرا خواهد شد. در طرح جدید با محتکران و گرانفروشان برخورد قاطعی صورت می گیرد و همانطور که دیدید یک شرکت خودروسازی محکوم به ۱۴ هزار میلیارد تومان به دلیل گرانفروشی شد. [۶]

*نظارت دولتی بر بازار و قیمت‌ها یک ضرورت در علم اقتصاد و حکومتداری است که تمام کشورهای پیشرفته دنیا به آن ملتزم هستند.

چه اینکه اگر دولت بعنوان کارگزار اصلی امورات اجرایی کشور از نظارت بر بازار طفره برود یا اهل نظارت نباشد؛ افراد طماع و سودجو به قیمت‌گذاران اصلی بازار تبدیل خواهند شد و همانند اکنون، گرانی بیقاعده‌ای گریبان مردم را می‌گیرد که از هیچ قاعده ای پیروی نمی‌کند.

در اشاره به اظهارات آقای اصانلو ضمن آرزوی موفقیت برای طرح جدید سازمان تعزیرات و نظارت‌های این سازمان بر قیمت‌ها اما لازم به ذکر است که بعید به نظر می‌رسد بدون شکل‌گیری یک عزم عمومی در همه دولتمردان برای تأکید بر لزوم نظارت بر قیمت‌ها و نیز بدون یک پیوست قانونی و قضایی محکم برای مجازات سنگین گرانفروشان؛ شاهد ثمرات خاصی برای این طرح باشیم!

همانطور که طی ۲ سال اخیر هم شاهد اثر ویژه‌ای از نظارت بر بازار نبوده‌ایم صرفا به این دلیل که خبری از نظارت کارا نیست.

شاهد مثال اینکه می‌بینیم ۲ مدیر اجرایی که نقش مستقیمی در گران شدن اقلام مایحتاج مردم داشته‌اند صرفا با "مجازات برکناری" مواجه می‌شوند. مجازاتی که ما بعید می‌دانیم افکار عمومی هم با آقای اصانلو در بحث "سنگین" بودن آن هم‌نظر باشند.

از قدیم گفته‌اند سالی که نکوست از بهارش پیداست...

لذاست که باید به مدیران دولتی سازمان تعزیرات توصیه کرد به دنبال "مجازات‌های بازدارنده"ای باشند که بتواند سود افراد مدخل در گرانی بازار را با ضرری سنگین مواجه کند وگرنه در انتهای ۲ ماه بعد نیز همان نتیجه‌ای از نظارت بر بازار حاصل خواهد شد که طی ۲ سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم!

***

1_ isna.ir/xdNrnQ

2_ https://www.tgju.org/news/2590244

3_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-597507

4_ mshrgh.ir/1352504

5_ mshrgh.ir/1397665

6_ mshrgh.ir/1468727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    10 1
    متاسفانه تعزیرات تقریبا کاری نمیکنه ، موردی بود که شکایت کردیم ولی اصلاً کاری نکردن
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 6
      تناقض و وقاحت در سکوت و فریاد! آقایان اسماعیلیون و عبدی و..! وقتی شما و دوستان غربگرایتان در داخل و خارج کشور ۱۲تیر هرسال بهانه ناخدای آمریکایی را که بدون عذرخواهی گفت: «هواپیمای مسافربری ایرانی را روز روشن یک جنگنده فرض کرد و اشتباهی زد!؟» می پذیرید و سکوت می‌کنید پس الان هم که ضمن عذرخواهی اعلام شد: «برای دفاع از امنیت ملی اشتباها هواپیمای اکراینی زده شد»، باید بپذیرید و سکوت کنید! اما می‌دانیم نمی توانید چون سردار حاجی زاده چشم آبی نیست! #بیماری_وابستگی #وقاحت_سکوت_فریاد
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 1
      دلار ۳۰ هزار توان عقب نشینی کرد تصمیم به موقعی گرفتند
    • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      یکی دیوان عدالت اداری را بگیرد که باز بر اثر نفوذ و فشار دخالت نکند در تصمیمات مهم ارزی دولت
    • ایرانی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      1 0
      مجلس؛ مالیات بر عایدی را تصویب نکرد که هیچ متاسفانه مالیات بر خانه‌های لوکس را که افتخار قانون‌گذاری اش می‌دانست را نیز با یک اشتباه حذف کرد و مضحکه اصلاح طلبان شد! آقای قالیباف این بود حکمرانی که طی مدت اخیر مرتب در مراسمات دم از آن میزدید؟ لطفا طرح اعدام محتکران و قاچاقچیان ارز و سکه و مالیات بر عایدی را تصویب و مالیات بر خانه‌های لوکس را مجددا برقرار کنید و در این اوضاع اقتصادی باعث ناامیدی مردم نشوید!
    • قمی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 4
      قوه قضاییه اژه ای با دولت مردمی از اول همراه نبود ... شاهدش عدم محاکمه بانیان وضع موجود که الان آزادانه جلسات دولت سایه تشکیل میدهد و یا عدم برخورد با اخلالگران ارز و سکه و... اللهم نشکوا الیک...
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    5 0
    خودروساز رو 14000میلیارد جریمه میکنید که ادب بشه اما چون خودروساز اهرمهای زیادی ونفوذ بسیار بیشتری وراههای بسیار بیشترترتری برای لجبازی داره این شده وضع کل بازار.اول از همه باید حساب اون حق حساب بگیرهای گردن کلفت رو برسید تا جامعه از لوث وجودشون پاک بشه بعد خودبخود همه چی درست میشه.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    4 1
    اون 14 هزار چه فایده ای به من کرد؟
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    12 2
    یا زهرا چه ربطی به گرانی وتعزیرات داره .شما مدیران بیسواد که کار بلد نیستین پشت مقدسات خودتون روقایم می کنین .خودروساز روجریمه کردی الان سمند وتیبا چند شدن ؟
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 0
    مردن انگارخوب برید بانکها روبامالیات کشی وازدپوخارج کردن اموال وشفافیت برترانسفرهای تجارتی بیزینس مسئولین کنترل کنین خیانت وکثافت رشوه ودزدی کشورگرفته
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    6 2
    کی دلار ۵ تمن میشه ، این رو بگو . الوعده وفا
  • DE ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 1
    چرا برای هنرمندان کارت بازرگانی صادر شد؟/ رد پای سلبریتی‌ها در انتخابات اتاق بازرگانی
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 1
    خوب که هفتاد روز پیش محاسبه نمیدند وگرنه الان دلار 70 تومن بود
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    4 2
    تورم 100 درصد ازای حقوق 20 درصد
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    2 2
    یه نفر حرف دل ما رو زد. برکناری یعنی سلب شایستگی. سلب شایستگی تنبیه و مجازات نیست. گرفتن پست از کسی است که شایستگی ندارد. بابت تخلف، تنبیه و مجازات هم لازمه. چه بسا کسی قصد استعفا داره و تخلف هم می‌کنه تا برکنارش کنن. اینا اصول و مقدمات مدیریته
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 3
    قالیباف در تبلیغات انتخاباتی: مجلس انقلابی دولت را مجبور به کار می کند قالیباف در مجلس انقلابی: ما از ۴۰ روز قبل گفتیم دولت انقلابی گوش نکرد!
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    7 1
    برکناری! وااای چه مجازات سنگینی!! گرفتید ملتو؟؟؟
  • سعید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 2
    وزارت جهاد سازندگی را تشکیل داده و تامی امور را جهادی و نه شعاری جلو ببرید . برگردید به مبانی فکری امام خمینی ( ره ) جهاد ، جهاد ، جهاد
  • ناصرامینی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    در پاسخ به صحبت قالیباف که چهل روز قبل بسته پیشنهادی دادندوحالادلارافزایش نجومی پیدا کرده زندگی را به ملت شریف و همیشه در صحنه سخت وسخترکرده عرض میکنم شما به وظیفتون خوب عمل نکردید،کارتمام نشده ونیست.شکم شیراز شکم گرسنه خبرنداره
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    2 4
    با رمز یا زهرا ، توروخدا مقدسات رو بازی ندین . بازی با مقدسات همیشه نتیجه عکس میده
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    دلار 30 هزار بود و الان دلار 43 هزار تومنه یعنی 40 درصد افزایش قیمت ارز داشتیم این درحالیه که الان 90 درصد افزایش قیمت روی اجناس داشتیم یعنی دو برابر مثلا قیمت خودرو های داخلی و خارجی در سایت دیوار و شیپور 90 درصد بیشتر شده یعنی دو برابر افزایش قیمت دلار
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    مالکان خودرو های داخلی و خارجی توی سایت دیوار و شیپور بیشتر از افزایش قیمت دلار روی ماشیناشون کشیدن دلار نسبت به پارسال 40 درصد افزایش داشته ولی خودرو 90 درصد خواهشا جلوی قیمت گذاری خودرو در سایت ها رو بگیرید
  • مسمویت دانش اموزان دختر IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 4
    ادامه پروژه زن زندگی وازادی هست دارند مردم را برای تظاهرات میلیونی اماده می کنند لازم هست شخص خود رهبری ورییسی دستور ویژه برای بررسی موضوع وبه شدید ترین وجه ممکن این کار را محکوم کنند
  • علی افصحی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    چرا باید اصرار کنیم امثال گرامی مقدم ، حجاریان ، تاجیک و کلاجریان اصلاحات آمریکایی یال کمکی اصلاح طلبان فراری و روی هم رفته سربازان تلاویو درتهران وموردعنایت غرب وحشی بااعطای صفت«میانه رو و اعتدال» به آشوب و اغتشاش فکر نکرده و روی آن سرمایه گداری نکند؟چرا باید انتظارانصاف و عدالت از این جریان بی ریخت داشت؟چرا باید جریانی که با روش باج گیری وخدعه درمناصب قرارمی گرفته و دست در غارت و ثروت اندوزی داشته و اینک اعضای خاندانشان درغرب وحشی پراکنده و دلارحلال مشکلاتشان!منش اخلاقی و انسانی داشته باشد.این جماعت ازاولین روزهای انقلاب اسلامی جا پایی درفتنه های گوناگون داشته و دارند. امیرالمومنین در حکمت دوبست نهج البلاغه به این جماعت تشر زد تا حیا کنند و نکردندامام فرمود «لا مرحبا بوجوه لا تری الا عند سوأة هیچ برکت و آورده ای ندارند سلبریتی های سیاسی کار که سرو کله هایشان فقط در شرایط ناهنجار و بلبشو پیدا می شود»این جماعت زبانشان زمانی گویاست که دشمنان فشار سنگینی آورده و با همدستی اراذل و اوباش در صدد به هم ریختن اوضاع زیستی جامعه اند در آن وقت است که یک خط گفتاری و نوشتاری از جانب شیطان تولید و توسط جماعت اصلاحات آمریکایی باامضاهای مختلف تکرارمی شود«مشارکت حداقلی ، نبودن نماینده برای زنان،دانسجویان و جوانان و شورش اراذل!این تمام آورده عقلی اصلاح طلبان فاسدمنافق در دوران شورش اراذل و اوباش و پس از سرکوب شدنشان است و نیز زمانه ای که آمریکا وعواملش رسما درجنگ ارزی مشغول عملیات شبانه روزی اند. امثال گرامی مقدم همه گونه ضعف، ، ناکارآمدی،دروغ و تحریف را حواله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می کنند اما یک کلمه ازشیطان بزرگ آمریکا و دشمنی غرب وحشی و خباثت ضد انقلاب داخلی و خارچی نمی گویندگرامی مقدم ، عبدی ، تاجیک و... عملا افسر جنگ ترکیبی دشمن درعوض کردن جای شهید و جلادند این خبیثان اصلا اشاره نمی کنند که شهادت بیش از نود انسان مومن به انقلاب توسط اراذل تروریست چه نسبتی به نقد و اعتراض مثلا به یک شرایطی دارد؟آیا درشش سال اعتراضات سراسری فرانسه که معترضین واقعی جامعه فرانسه اندهزاران نفر از مدافعان امنیت را کشتارو یا زخمی کرده اند؟دیگر زمانه ارائه دلیل برای امثال گرامی مقدم گذشته،وقتی جهادتبیین امام خامنه‌ای برایشان بی اثراست پس«لکم دینکم ولی دین»سلامتی وطول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • دیده بان IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    کسی باید کاری کند اکنون مدتی است کف خیابان از آتش فتنه سرد شده. فتنه ای که تقریبا همراهی مردم به معنای واقعی کلمه با آن تقریباً صفر بود. این عدم همراهی حاصل از بینش درست مردم و عدم توجه شان به مطالبات ضدفرهنگی و ضد عرف عده ای خاص جای تقدیر داشته و دارد؛ در عمل و نه در حرف! حضور اعجاب انگیز مردم در راهپیمایی 22 بهمن که معترفانه باید گفت برای طیف ارزشی و انقلابی نیز غیر قابل پیش بینی بود، خط بطلانی بود بر بسیاری از آمال و آرزوهای پیدا و پنهان در سینه ی پرعقده ی منافقین، سلطنت طلبان، آل سعود، رژیم صهیونیستی، غرب وحشی و آمریکای جنایتکار. بیفزایید بر اینها خودباختگان داخلی و غرب گدایان را ، نیز اعضای تبهکار و پدیدآورندگان اژدهای هفت سر فساد را. طبیعی است دشمنان این آب و خاک و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردمی که در دو امتحان عظیمِ فوق نمره ی عالی گرفتند، نه تنها کف و سوت نمی زنند، بلکه بر اثر حقد و بغض و عداوت دندان به هم می سایند و شدت دشمنی و عملیات انتقام جویانه ی شدیدتری ترتیب می دهند. این عملیات را با اندکی درایت می توان در میانه ی پیاده روهای شهرهای بزرگ و لابلای دلارفروشان و دلارخران دید....
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    آیا سری به این روستاها زده آید .تا چشم کار می کند گوسفند در بیابان چرا می کند و صاحبان گله پولی بابت علوفه نمی دهند .چرا شما قیمت گوشت را با دولار محاسبه می کنید ؟ شما صحبت از عرضه و تقاضا می کنید .پس چرا نبود تقاضا برای خرید گوشت قیمت گوشت را پایین نمی آورد ؟؟؟ چرا باید قیمت گوشت در روستا با تهران یکی باشد ؟؟
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    فیلم هندی است دلار را 28 تومان کنید بقیه حل میشود
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    تا وقتی قاچاق ارز و دلار و کالا و قاچاقچی وجود دارد همین حضرات بر اتش ان میدمند و ابزاری موثر برای دشمن میشوند . باید ابزارهای دشمن را خاموش کرد .
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    برای دشمنان انقلاب اسلامی اطلاعات خوب و مفیدی است که هنوز ما با این همه مشکلات سرپا هستیم ولی برای. پدر و مادری که توان خرید مایحتاج شب عید را نداشته و مرتب دنبال مساعده و قرض برای خرید و تدارک ماه مبارک است این اخبار و اطلاعات جذابیتی ندارد اگر سفره و معیشت مردم سروسامان داشته باشد همه این اخبار و اطلاعات دیده میشود تا این مسایل. حل نشود دشمنان ایران بر موج نارضایتیها سوار هستند یک بار با موج گرانی بنزین یکبار مسکن یکبار ارزاق عمومی- ارز یکبار خودرو ....سوارند و دولت مردان پیاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس