ذبیح الله خدائیان

رئیس سازمان بازرسی اخیرا تأکید کرد: مدیران پرتلاش حتی در صورت لغزش کوچک سهوی اما اگر کارنامه‌شان خوب باشد باید تشویق شوند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

افزایش خرید و فروش سلاح؛ شرّ "عبدالحمید" دامن زاهدان را گرفت

افزایش خرید و فروش سلاح؛ شرّ "عبدالحمید" دامن زاهدان را گرفت/ آزادی ۶ هزار و ۵۰۰ زندانی زن با کمک خیرین

حجت الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان، یکشنبه شب گذشته در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان؛ طی سخنانی حل مشکل سلاح غیر مجاز را مسئله فرا قوه‌ای دانست و گفت: همه نهادها و سازمان‌ها باید برای حل این مشکل در مسائل فرهنگی ورود پیدا کنند و دست در دست هم دهند تا این پدیده زشت و شوم از جامعه برود و مردم در امنیت کامل به سر ببرند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: تهدیدی که بابت این مشکل با آن مواجه هستیم مربوط به یک طیف خاص نیست.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان که در اشاره به حوادث ماه‌های اخیر در این استان سخن می‌گفت، ادامه داد:

"یکی از عوامل احساس ناامنی ورود سلاح‌های غیر مجاز و خرید و فروش و نگهداری آن بوده که متاسفانه در استان ما با توجه به اغتشاشات اخیر افزایش پیدا کرده است."

وی افزود: نگرانی دیگری که در حال حاضر با آن مواجه هستیم تلاش برخی شهروندان عادی برای دسترسی به اسلحه برای مراقبت فردی است که ریشه در احساس ناامنی دارد.

حجت الاسلام مصطفوی گفت: جرایم مختلفی در سایه سلاح شکل می‌گیرد و ما فقط با پدیده زشتی بنام سلاح غیر مجاز مواجه نیستیم.

وی تأکید کرد: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و با افرادی که بخواهند با حمل و نگهداری و استفاده غیر مجاز سلاح، آرامش مردم را به مخاطره بیندازند برخورد قاطع و قانونی خواهیم کرد.[۱]

*در اقتفای سخنان مهم رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان باید به این مسئله مهم اشاره کرد که این استان همواره با معضل سلاح‌های غیر مجاز مواجه بوده اما افزایشی شدن این معضل و ارتباط داشتن آن با اغتشاشات و حوادث پس از آن در زاهدان به شدت محل تأمل است.

تأملی که البته در جای جای آن به تحریکات و سخنان سوء آقای مولوی عبدالحمید می‌رسیم!

تحریکات و سخنانی که به جای پیروی از عقلانیت؛ پیرو نفسانیت است و به جای اینکه آبی بر آتش آشوب‌ها باشد؛ گویا تقلا می‌کند که در هر فرصتی بر این آتش‌ها نفت بریزد.

کار این تحریکات و سخنان غلط به جایی رسیده که شاهد بودیم در نماز جمعه مسجد مکی زاهدان؛ جدای از حرف‌های غلط خطیب؛ حتی پرچم تجزیه‌طلبی نیز بالا رفت و یا شنوای اخباری مثل شهادت مظلومانه مولوی ریگی نیز شدیم. شهادتی که ما معتقدیم مولوی عبدالحمید می‌توانست با اتخاذ مواضع اصولی جلوی آنرا بگیرد و یا اقلا عاملان آنرا رسوا کند.

جالب است که در پرونده مسمومیت دختران نیز مولوی عبدالحمید مواضعی را اتخاذ کرده است که سمت اتهامات را متوجه نظام اسلامی می‌کند!

اکنون آیا طبیعی نیست که در پس این‌همه اشتباه و ظلم به نظام مظلوم اسلامی ایران؛ شاهد نتایج خون‌باری مثل ازدیاد قاچاق سلاح در استان عزیز و نجیب سیستان و بلوچستان باشیم؟!

آیا آقای مولوی عبدالحمید می‌داند که شراکت در خون‌هایی که با این سلاح‌های نامجاز بر زمین می‌ریزند؛ چه عواقب سنگینی در دنیا و آخرت دارد؟!

***

آزادی ۶ هزار و ۵۰۰ زندانی زن با کمک خیرین

افزایش خرید و فروش سلاح؛ شرّ "عبدالحمید" دامن زاهدان را گرفت/ آزادی ۶ هزار و ۵۰۰ زندانی زن با کمک خیرین

ایسنا گزارش داد: سیداسدا... جولایی، رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور اخیرا با تقدیر از تلاش و حمایت‌های نیکوکاران گفته است:

"از ششم فروردین ماه –امسال- تا به امروز تعداد ۳۲۰ زندانی مرد و ۶۵۵۵ زندانی بدهکار مالی زن از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند که بدهی این افراد رقمی بالغ بر ۴۸ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال بوده است."[۲]

*این رویداد مطلوب و قابل افتخار نشان از دل رئوف ایرانیان و توجه مردم به آلام یکدیگر است.

رویدادی که وجوه دیگر آن نظیر افزایش میزان پرداخت وجوهات شرعی و افزایش پرداخت‌های صدقات مردم نیز باید مد نظر پژوهشگران و جامعه‌شناسان ایران قرار گیرد.

در این وادی البته توجه به این هم ضروریست که مردمان خیّر ایران؛ کمک‌ها و صدقات خود را بصورت اکثریتی به نهادهایی می‌دهند که این نهاد حکومتی محسوب می‌شوند.

و اعتماد مردم به نهادهای خیریه حکومتی نشان از اعتماد مردم به اصل نظام اسلامی است.

***

نگاه رئوفانه سازمان بازرسی به لغزش سهوی مدیران پرتلاش

افزایش خرید و فروش سلاح؛ شرّ "عبدالحمید" دامن زاهدان را گرفت/ آزادی ۶ هزار و ۵۰۰ زندانی زن با کمک خیرین

رییس سازمان بازرسی کل کشور اخیرا با بیان اینکه مدیران پرتلاش را تشویق می کنیم، گفته است: این مدیران حتی اگر لغزش کوچک سهوی هم داشته باشند در مقایسه با مدیری که هیچ فعالیتی نداشته و تنها وقتش را به بطالت می گذراند اما کارنامه سفیدی دارد، ارجحیت داشته و باید تشویق شوند.

ذبیح الله خداییان روز دوشنبه‌ی گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان همچنین تصریح کرد: گاهی لغزش کوچکی از طرف فرد مسئول رخ می دهد که ممکن است سهوی بوده و یا برای پیشبرد امور انجام شده باشد. اگر دستگاه های نظارتی تنها بر این نقطه ضعف تمرکز کرده و نقاط قوت را ملاحظه نکنند همین مدیر باانگیزه فعال، بی‌انگیزه می شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: وظیفه دستگاه نظارتی این است که چشم بینا باشد و نقاط ضعف و قوت را با هم بررسی کرده بر این اساس اظهار نظر کند. دستگاه نظارتی باید در بررسی های خود مدیران فعال و پاکدست را شناسایی کرده و تشویق کند.[۳]

*راهبرد عقلانی اشاره شده از سوی رئیس سازمان بازرسی سبب مسرّت است و در صورت تشریح برای مدیران در قالب دوره‌های مدیریتی و تبیینی؛ می‌تواند جهش‌های بزرگی را ایجاد کند.

نهادهای ناظر و دستگاه‌های قضایی و امنیتی باید همانگونه که بعنوان یک "ناظر امین" از ناموس اجرایی کشور و بیت‌المال دفاع می‌کنند؛ البته باید پیشرفت‌دهنده "جرأت تصمیم‌گیری اصولی" در مدیران خوشفکر نیز باشند و اجازه ندهند که جسارت تصمیم‌گیری صحیح در تزاحم با خوف از نظارت‌های سختگیرانه ذبح شود و در نتیجه گره بر کار مردم بیافتد.

***

۱_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-۱۳۳۷۴۹۸

۲_ isna.ir/xdNtJz

۳_ https://irna.ir/xjLVqR

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    3 5
    تعطیل نمودن سازمان بازرسی کل کشور با توجه به عدم موفقیت در جلوگیری از خلاف در کشور یک مطالبه جدی مردم بود ولی با صحبت های آقای خداییان کورسویی از امید روشن شد. امیدوارم موضوع عنوان شده از طرف ایشان در حد حرف نماند و با تبیین ابعاد آن چراغ راه آینده سازمان باشد.
  • سید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    40 11
    مگر اهل سنت ایران نعوذباللّه دشمن پیامبر هستند که مولوی ای که صهیونی ها حمایت و تأییدش کنند را پیروی کنند؟! حاشا و کلّا هرگز چنین باشند!
    • مردم بی کس IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      5 16
      از شما و بقیه سوال می کنم هرکسی معترض این هم مصیبت که توی کشور راه افتاده هست میشهسرباز صهیونیست یا عمال غرب و شما گل و بلبل بدوننقص مردم از همین بی تدبیری و نهایت بی مسئولیتی خسته شدن ومعترض البته اینم کار دشمن
    • لنگی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      8 8
      به نظر شما عبدالحمید ، این وهابی ملعون و همفکرانش سرباز صهیونیست نیستن ؟؟؟؟؟
    • سید IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      6 1
      به 10:48 ـــ بهتر است از همان به تعریف تو معترضین بپرسی که چرا همواره مورد حمایت صهیونی ها و یانکی ها هستند و چرا از آن دشمنان هرگز اعلام برائت نکرده اند و اصولاً آن ها را دشمن نمی دانند!؟؟!!!؟
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    31 5
    مولوی عبدالحمید سرش تواخور امریکا وال سعوده اخرت چه میدونه چیه؟
    • US ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      2 7
      شکی نیست!ولی خیلی هم بیراه حرف نمی زند.
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      1 0
      دقیقا.
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      چی بگم
    • سامان آمل IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      شما که بلدی یادش بده
  • حق‌گو IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    12 4
    چرا عبدالحمید فتنه‌گر مجازات نمی‌شود؛ دلیل این همه مماشات چیست؟ نقش مخرب ایشان اصلا با زیبا کلام قابل مقایسه هست؟ کوه در برابر کاه است. برای این پرونده قضایی تشکیل دادید، هر چند دیرهنگام اما برای آن هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
    • یالثارات IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      4 4
      مشکل اینه کلی آدم مسلح دور و برشن و تمام سنی های منطقه و پاکستان همه مسلح شدن اگه برن سراغش حمام خون راه میفته
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    13 6
    چرا هیچ نهادی جلو این ابوسفیان و معاویه زاده هارو نمیگیره؟
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    10 7
    امروز فرداست که عبدالحمید اعلام خلافت شام و عراق و ...بکنه.خدا به همه رحم بکنه.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    7 14
    عبدالحمید که بارها اعلام کرده (ضدتجزیه طلبی،ضد کشتار تجاوز شکنجه اعترافگیری،بی عدالتی،تبعیض،باندبازی،استعمار،استکبار،سهیونیسم،گاوهای سیرده،وهابیها،کمونیست،اعدام وترور منتقدان ومعترضان ....هست)بهایش هم داده
    • ایرانی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      7 1
      آدم عاقل به عملکرد فرد نگاه و قضاوت میکنه نه دروغهای فریبکارانه اش! عبدالحمید با اعمال و گفتارش دیگه حسابی درون پلید و سوء استفاده از رأفت نظام رو نشون داده و خون و صدمات به جان و مال خیلیها گردنش هست. اخیراً هم که با هر موضعگیریش بیشتر خودشو لو داده و برای ساده لوحان هم اثبات کرده چقدر مزدور بیگانه و دمدمی مزاج و بیسواد و غیرمنطقی هست.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      1 0
      حرف یا عمل کدام را باید باور کنیم؟؟؟؟
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      1 0
      ثابت کنید درحذف وعملش تناقض وجودداره
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      گاوهای شیرده
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      گاوهای شیرده ممکنه قبلا کمی به سنیهای ایران کمک میکردند-عبدالحمید کمکهای را ازگاوهای شیرده برای سدسازی،کشاورزی وصمت....قبول کرده
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      عبدالحمیدفقط بخاطرمردمش اجبار کمکهای را ازگاوهای شیرده برای سدسازی،کشاورزی وصمت....قبول کرده
  • مسعود IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    9 4
    بله همه چیز راخوب ولی چرا مردمی که بیگناه در جمعه کشته شدن چیزی نمیگید
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      2 2
      اصلا گیریم دروغ شما راست باشد آیا دلیل خوبی برای وطن فروشی و همسویی با دشمنان اهل تشیع وتسنن و بوجودآورندگان داعش است؟؟!!!!....یا جهل وتعصب کورتان کرده یا مردم را ....فرض فرموده اید
  • CA ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    14 5
    آیا آقای مولوی عبدالحمید می‌داند که شراکت در «خون‌هایی که با این سلاح‌های نامجاز بر زمین می‌ریزند؛ چه عواقب سنگینی در دنیا و آخرت دارد»؟! آخرت رو که فراموشش کن چون امثال عبدالحمید داعشی معتقدن کشتن هر کس که با آنها مخالفه خود بخود جواز بهشته. میمونه عواقب دنیوی که اون رو قوه قضائیه باید تقدیم عبدالحمید داعشی کنه.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    9 5
    عمر و عاص جلوی این آقا فردی متشخص ب حساب میاد، ببینید دیگه این چه پدیده ای شده ...
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    9 4
    امام جمعه سعودی سیستان رو بازداشت کنید....
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 1
    اونی که تهدید ایرانه
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    6 6
    این مردک الدنگ (مولوی عبدالشیطان) را باید بازداشت و بدون محاکمه اعدام نمود
  • عبدالله IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    7 4
    این عبدالکمار رو گوشمالی و از کشور بیرونش کنید.
  • اکبر IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    5 5
    لعنت خدا بر جاهلان باد
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    4 2
    به سیستان بلوچستان رسیدگی شود و از نظر زیر ساخت بروز بشه ، راهها و جاده های جدید احداث شود کارخانه تاسیس شود و مراکز شهری مدرن شون این احساس نااامنی از بین میرود و اگه کسی کاری ام کنه رسوا میشه
    • ایرانی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      9 3
      به عنوان یک مطلع که از نزدیک سالها شاهد اوضاع بوده عرض میکنم خدماتی که جمهوری اسلامی با وجود نا امنیها و شرارتهای متنوع و گسترده به این استان کرده بینظیر بوده اما یک عده مثل عبدالحمید فقط ناسپاسی و فتنه انگیزی میکنند. کمی در مورد وضعیت این استان در قبل و بعد از انقلاب مطالعه و تحقیق کنید خواهید دید بطور سرانه چندین برابر اکثر استانها در این استان خدمت رسانی شده که اگر شرارتها و قتل و کشتارها و فتنه انگیزیهای عبدالمالکهای خونخوار و نادانهایی مثل عبدالخبیث نبود، بیش از این هم وضع استان بهبود پیدا میکرد. همین بس بدونید که نخستین شهید جهاد سازندگی ایران شهید مهندس نیکبخت در اوایل انقلاب قبل از اغتشاشات وحشیهای دموکرات و کومله در کردستان توسط اشرار در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      5 1
      همه اینها باید درست بشود ولی همین مولوی بهتر است از اسکورت ۱۰ ماشینی خود یکی بفروشد تا به مردم کمکی شود ایشان بجای اینکه بگویید مردم قربانی خود برای ما بیاورید دانش آموزان مدرسه مسجد مکی گوشت خوب بخورند به مردم فکر کند و بحای ساخت مسجد پر زرق برق مکی یک بیمارستان می ساخت
  • DE ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    هزاران قربانی
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    17 18
    زنده باد مولوی عبدالحمید .
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      8 1
      خداوند تو را با عبدالحمید و اربابانش محشور کند
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      8 3
      ننگ بر عبدالشیطان
  • فریاد IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    9 3
    ما مردم سیستان هرچی می کشیم از این دست پرورده ال سعوده.ما مردم سیستان چه گناهی کردیم که این عفریته شده بلای جان ما؟
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 3
      خخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      سیستان وبلوچستان مردک افراطی متعصب محجور ولجن
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    3 3
    فعلا کل ایران رو شر گرفته از اعتراضات تا مسمومیت دانش آموزان
    • سعید موسویان فرد IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 0
      شر تو هستی ببند دهنتو
  • سعید IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    2 6
    دوره قبل که خیلی ها انتخابات را تحریم کردن، اون موقع مولانا شرکت کرد
  • ابوذر IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    3 1
    بعضیا به دنبال فتنه انگیزی هستند و دارن از آب گل آلود ماهی میگیرن... خداوندا انسانهای گمراه را به صراط مستقیم هدایت بفرما.. امین یا رب العالمین..
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    6 1
    عبدالحمید را بفرستید نزد بن سلمان البته شانس بیاورد کنار بن سلمان اره برقی نباشد
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    3 1
    خدا بخیر کنه
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    7 1
    عبدالحمید چه قیافه ترسناکی داره.معلومه که افکار پریشانی داره و خوابهایی رو واسه ایران دیده.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    8 1
    یعنی،مولوی دیگه پیدا نمیشه در زاهدان نماز جمعه بخونه
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    5 1
    خدایا به آن که عقل دادی چه ندادی و به آن که عقل ندادی چه دادی.مواظب باشیم که عبدالحمید اینجارو سوریه نکنه
  • فرید IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    5 1
    بسه دیگه این یارو رو چقدر بزرگ می کنید حالمون به می خوره هر روز عکس این نادون رو تیتر اخبار می زنید
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    5 11
    شما خدا را شکر کنید شخصی مثل مولانا در زاهدان است و نگذاشت که جمعه خونین تبدیل به یک فاجعه خطرناکتر تبدیل شود و هر هفته تاکید میکنه که امنیت منطقه را حفظ کنید و روز حادثه جمعه خونین تاکید کرد که امنیت را بهم نزنید اگر مولانا نبود معلوم نبود حادثه زاهدان به کجا ختم شود
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    4 1
    این احساس نا امنی را کدام در زاهدان ترویج میکند لازم است با قاطعیت برخورد شود
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    8 1
    خطاب به مسئولین: چرا این داعشی مولوی عبدالحمید رو جمع نمیکنید؟ از چی می ترسید؟
  • اسمعیل IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    6 0
    یعنی نجس تر از وهابی خدا خلق نکرده. صبر نظام زیاده به وقتش بساط وهابی داعشی برچیده میشه
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    3 7
    عبد الحمید مرد شجاع و مدافع حق و محبوب قلوب ملت ایران
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      2 0
      ایرانیها همه پولهای وهابیها را یا غارت کردنند یا یک مشت سدهای....بدرنخور بی کیفیت ساختند-وهابیها هم دیگه پول ندانند
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    2 1
    عبدالپلید
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    گاوهای شیرده ممکنه قبلا کمی به سنیهای ایران کمک میکردند
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    2 3
    این عبدالحمید وهابی وابسته به دربار آل سعود را هر چه زودتر دستگیر و به اشد مجازات برسانید
  • یزدان IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    3 6
    به جرات محبوبترین شخص ایران در حال حاظر جناب عبدالحمید هستند
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      4 0
      بیا پایین بابا کی اینو قبول داره اخه؟ 22 بهمن دیدیم دی 98 هممحبوب ترین افراد ایران رو دیدیم حالا هرچی دلت میخواد مث اربابانت و سعودی نشنال حرف بزن
  • علی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    2 1
    سلام آیا این خلیفه خود خوانده داعشی از منتظری مهمتره
  • DE ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    2 0
    عبدالیانکی صهیون پناه را خرفتی درپیری گرفته. وقتی در این سن و سالِ پیری بلند نمیشود صدایش مگر به غلاف منظور به خلاف و حب نفس و حب جاه او را گرفته و احساس پادشاهی میکند وجود بی جودش به چه درد میخورد بالاخره با دیدن ۴ تا میکروفون و صدها بادمجان دور قاپ چین و جاسوس دقیقا میداند کی از کجا اسلحه و مواد وارد و خارج میکند. اگر آنها را لو دهد مافیای صهیون یک گلوله در مغزش خالی میکند و میگوید کار خودشون بود. فک کنم ما بیشتر از خود عبدالصهیون نگران جان مضخرفش هستیم تا خودش .زیرا حماقتش نمیگذارد بفهمد دارد چکار میکند.. در آینده ای نه چندان دور مُرده او برای صهیون بیشتر استفاده دارد تا زنده اش. اینها را دپو کنید به خارج پیش اربابانشون تا ذبحشون نکردند بندازند تقصیر ایران. تا ایران از لوث وجود بی جود اینان تطهیر شود.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    3 2
    یه سوال دارم از طرفداران حکومت به آزادی بیان کلا اعتقاد دارید؟
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    بجای اینهمه(بیانیه،سناریو )راست وحسینی وطبق (شریعت خداوند،اسلام،قرآن،پیامبروامامان شهید صادق وانقلابی...)تمام آمران وعوامل ریز ودرشت این وحشت بزرگ را دستگیر ومحاکمه علنی کنید
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    1 1
    مولوی عبدالحمید بسیار انسان بزرگواریست. خدا حفظش کنه
    • رحمان IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      0 0
      آمین یا رب العالمین
  • کوروش IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    2 2
    درود بر مولوی عبدالحمید
  • رحمان IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 0
    ایران برای همه ایرانیان
  • اکبر IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    4 2
    خدا حفظ کند عبدالحمید بزرگوار را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس