پای دلار در بازار آجیل باز شد/ قیمت جهانی پسته هر کیلو ۱۰ دلار

استاندار همدان اخیرا به مردم این استان اطمینان داده که از بابت کمبود کالا در شب عید نگران نباشند. لکن نگرانی مردم این نیست بلکه دغدغه آنها "گرانی بیقاعده" به دلیل نبود نظارت کارا بر بازار است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

از نمایش "بهزاد مخالف است"

تحریم انتخابات؛ با یا بدون "بهزاد"!

تحریم انتخابات؛ با یا بدون "بهزاد"!/ رهبری و ظهور به روایت مولوی اهل سنت

بهزاد نبوی، از چهره‌های ستادی جریان اصلاحات اخیراً اعلام کرد که از سمت ریاست جبهه اصلاحات کنار رفته است.

او گفته بود: به دلیل مشکلات جسمی و همچنین بالا بودن سن دیگر امکان حضور در جبهه را ندارم.

در همین حال سایت اعتمادآنلاین، رسانه نزدیک به حزب چپ اعتماد ملی اما درباره دلیل خروج نبوی از جبهه اصلاحات نوشته است:

"برخی منابع، پشت پرده استعفای بهزاد از جبهه اصلاحات را به شکل دیگری گزارش می‌کنند. این منابع می‌گویند برخی رفتارهای رادیکال در منتهی الیه چپ طیف‌های اصلاح‌طلب ریشه اصلی این استعفا بوده است، گروهی دیگر هم به مطالبات فراتر از قانون برخی افراد و جریانات اشاره می‌کنند که باعث شد بهزاد عطای حضور در جبهه اصلاحات را به لقای آن ببخشد."[1]

*درباره رفتارهای رادیکال در جبهه اصلاحات و انتقاد کسانی به این رفتارها باید یک نکته مهم را دانست و آن اینکه مردم دیده‌اند که جبهه اصلاحات همواره به سمت همین رادیکالیزم چرخش کرده است!

یعنی مردم می‌بینند که اعلام می‌شود محمدرضا عارف (رئیس وقت جبهه اصلاحات) با تحریم انتخابات 98 مخالف است اما در نهایت این جبهه اصلاحات است که در قالب یک بیانیه رسمی دست به تحریم انتخابات می‌زند.

و یا همینطور درباره انتخابات 1400 نیز دیدیم که بهزاد نبوی حتی در یک ویدئو اعلام کرد که با تحریم انتخابات مخالف است اما چپ‌های ستادی برنشسته در جبهه اصلاحات در قالب بیانیه رسمی این جبهه اعلام کردند که انتخابات 1400 هم تحریم است.

اکنون کدام حرف را باید باور کنیم؟!

اینکه امثال بهزاد نبوی و محمدرضا عارف واقعا با این رفتارها مخالف‌اند؟! یا اینکه ما و مردم مشغول تماشای نمایش چپ‌های ستادی هستیم که قصد دارند عزم براندازانه‌شان را پشت سناریوهای "بهزاد مخالف است و عارف مخالف است" پنهان کنند.

از طرفی اساسا بود و نبود امثال بهزاد و محمدرضا در جبهه اصلاحات دقیقا چه توفیری داشته است؟!

هرچه هست اما آنها که باید، مفتون این نمایش نمی‌شوند و هیچ اهمیتی ندارد که مخالفان رفتارهای رادیکالیزه در جبهه اصلاحات چه کسانی هستند. چون این جبهه (طبق تجربه‌ی زیسته) دست آخر دقیقا بر سیاق رادیکالیزم تصمیم خواهد گرفت و گویا کسی را در میان چپ‌ها یارای آن نیست که در مقابل دیکتاتوری حزبی هسته سخت اصلاحات بایستد. البته اگر عزمی برای مخالفت با رادیکالیسم باشد و اگر عهد معهود چپ‌های ستادی براندازی نظام نباشد!

برخی محافل تحلیلی معتقدند اصلاح‌طلبان از هم‌اکنون تصمیم خود را برای تحریم انتخابات مجلس دوازدهم در سال آینده نیز گرفته‌اند و تا این لحظه تصمیم آنها بر تحریم انتخابات است.

***

رهبری و ظهور به روایت مولوی اهل سنت

تحریم انتخابات؛ با یا بدون "بهزاد"!/ رهبری و ظهور به روایت مولوی اهل سنت

مولوی محمدعلی شهنوازی، امام جمعه اهل سنت خاش طی سخنانی در همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در زاهدان برگزار شد با بیان اینکه در ایران اسلامی آیت‌ا... زیاد داریم اما هیچ ‏کس به امام خامنه‌ای نمی‌رسد، گفت: خدا به رهبر انقلاب صحت و سلامتی بدهد و انقلاب اسلامی را حفظ کند.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: کلام خدا، رسول خدا (ص)، بیت‌الله و نماز چهار سرچشمه اصلی وحدت اسلامی به شمار ‌می‌روند. ‏

مولوی شهنوازی افزود: اگر امروز در کنار هم متحد باشیم دشمن واهمه خواهد داشت. ۴۴ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران ‏می گذرد و اتحاد باعث شده تا دشمنان واهمه داشته باشند.

او می‌افزاید: باید برای اینکه خواب را از چشم کفار بگیریم، وحدت را ‏تقویت کنیم. ‏

این عالم اهل سنت ادامه داد: اهل سنت مهدویت را قبول دارند و معتقدند که هنگام خروج حضرت مهدی(عج)، حضرت عیسی(ع) ‏از آسمان فرود می‌آید و آن گاه مهدی(عج) ظهور می‌کند.[2]

*"بصیرت" وابسته به یک مذهب خاص نیست و هرکس در هر مذهبی می‌تواند مسلح به سلاح بصیرت باشد و از عقلانیت پیرامون خود دفاع کند.

صحبت‌های دقیق مولوی شهنوازی نیز از همین قبیله است و بایستی آنها را مغتنم دانست از این حیث که عده‌ای در تقلا هستند تا اهل سنت نجیب ایران را معارض نظام جمهوری اسلامی جلوه دهند و مثلا در همین زمینه شاهد شیطنت‌ها و رفتارهای دشمن‌شادکن کسانی مثل عبدالحمید در زاهدان نیز هستیم.

مولوی شهنوازی که سابقه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را نیز دارد؛ پیش از این طی سخنانی به ردّ اظهارات دشمن‌شادکن عبدالحمید پرداخته و به شدت از وی انتقاد کرده بود.[3]

تحلیل‌گران مسائل امنیتی معتقدند که سرویس‌های امنیتی کشور با توجه به تجربه تلخ ترور مولوی جنگی‌زهی و مولوی ریگی؛ بایستی حفاظت ویژه‌ای را از مولوی شهنوازی بعمل آورند.

***

اطمینان دادن به مردم از بابت مشکلی که نیست!

تحریم انتخابات؛ با یا بدون "بهزاد"!/ رهبری و ظهور به روایت مولوی اهل سنت

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، طی سخنانی در یازدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار این استان که با حضور وبیناری فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد، با تاکید بر اینکه تامین، توزیع و ذخایر راهبردی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان همدان در وضعیت قابل قبولی قرار دارد، گفت: مردم استان نگرانی برای تامین مواد غذایی و مصرفی نداشته باشند!

به گزارش ایرنا، وی کنترل‌ و نظارت‌های میدانی بر بازار در ایام نوروز را ضروری دانست و تاکید کرد: قیمت کالاهای اساسی در اسفندماه افزایش ندارد و اعضای کارگروه تنظیم بازار در سطح شهرستان‌، نظارت‌های خود را به صورت میدانی انجام دهند.[4]

*نه تنها مردم همدان بلکه مردم ایران هیچ نگرانی از بابت کمبود کالا ندارند بلکه مشکل آنها نبود نظارت کارا بر بازار و مسئله "گرانی بیقاعده" است.

نظارتی که نیست و موجب شده سودپرستان و افراد طماع به جای دولت نقش قیمت‌گذاری و تعیین سود را بر عهده بگیرند.

در واقع انتظار بود که استاندار محترم همدان به جای اطمینان دادن از بابت یک نگرانی توهمی؛ از بابت نگرانی اصلی مردم به مردم اطمینان می‌دادند و ضمانت می‌کردند که با نظارت کارا بر بازار اجازه هیچ گرانی بیقاعده‌ای نخواهند داد و بلکه همدان را به طرح پایلوت نظارت کارا بر بازار تبدیل می‌کنند تا این استان در ارزانی کالاها و خدماتی که دچار گرانی بیقاعده شده‌اند، پیشرو باشد.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-599731

2_ https://irna.ir/xjLRXd

3_ mshrgh.ir/1461456

4_ https://irna.ir/xjLRSS

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • عبدالعلی گل بابا نژاد IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    12 2
    زندگی واخرت ۸۰ملیون ایرانی یک تعداد افراد به گروگان گرفته وکشور که ثروتمندترین کشور دنیا است مردمش به واقیعت بینوایان جهان شدن خداوند متعال عنایت ویژه قرار بده ظالمان در نهایت کاخشان ویران میکنه آمین
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      4 0
      به فضل و لطف پروردگار فرقه تهوع آور اصلاح طلبان چنان مضمحل شده است که ملت ایران برای ده ها سال از شرّ وجودشان آسوده شده باشد! دلیل آن هم این که اگر این نحله هنوز می توانست کاری برای اربابان بکند، غربی ها در اغتشاشات و فتنه اخیر این گروهک های منفور از سوی ملت مانند سلطنت طلبان و منافقان و تجزیه طلبان را به میدان نمی آوردند!!!
  • سپیده IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    2 5
    اصلاح‌طلب‌ها یک عده خیلی هزینه داده‌اند و چون این هزینه‌ها از جنس خون نیست نادیده گرفته می‌شود و این نارضایتی را زیاد می‌کند و یک عده چون این مبارزات برای کشور را ندیده‌اند یا چون وسطش چند نفوذی خارجی با باج و تقلب آدم خودشان را چپانده‌اند و انها خلافی کرده‌اند به جای تقدیر از این تلاشها بنای تهدید و آزار را گذاشته‌اند. مدرک اینکه «بهره‌وری» کاهش پیدا کرده و روند پیشرفت از نظر شاخص‌های توسعه (جهان چندمی بودن) کاهش یافته اما در اخبار اصلاً نیست چون دیگر کسی که بخواهد بلد باشد نگذاشته‌اند.
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      3 1
      متاسفانه ما كه متوجه نشديم مطلب شما را !!؟ اما بايد عرض كنم تمام گرفتارى ها و معضلات موجود ناش از حكومت اصلاح طلب هاى مفتخورِ وابسته به غرب و كدخدا كه باخدعه ها و ريا كارىِ پدرخوانده ساحر و قدرت طلبِ نقاب دار آنها، و اغفال كردن مردم با گرفتن آراى رأى دهندگان به خود و نوچه هاى خود، بوده كه بحمدالله با كنار رفتن نقاب و بيدارى نسبى مردم كنار گذاشته شدن كه البته هنوز هم غير مستقيم با انواع فتنه و جو سازى با قصد مانع شدن از بثمر رسيدن خدمات دولت مردمى هر روز مزاحمتى جديد ايجاد ميكنند! طرد كنندگان آن باند مخوف هم صبورانه منتظر تقاص پسدادن آنها ميباشند،،،،
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    2 1
    سلام ضمن تشكر از شما كه واقعا اطلاع رساني شفاف انجام مي دهي ايا مي دوننيد ديروز در يك اقداق كم نظير شهريار قرمزي نماينده رد صلاحيت شده دوره ششم با مدرك ليسانس الهيات رييس هيات مديره پتروشيمي پرديس بزرگترين پتروشيمي خاور ميانه شده و در كدال بورس منتشر شده است علي بركت الله
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 1
    تحریم در هر شرایطی
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      3 3
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و توسط مردم از صحنه سیاسی کشور حذف شدند و هیچ راه بازگشتی ندارند.
  • علی ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    11 14
    چابلوس
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      6 2
      مشرق لطفا کامنتهای تفرقه انداز رو درج نکن
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      4 4
      حرف حق بزنی میشی چابلوس چه زمانه ای شده!!
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      11 1
      از آلبانی چه خبر؟
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      4 0
      مرحبا شیخ الاسلام محمد علی شهنوازی!
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 1
    نبوی هیچوقت در جبهه انقلاب حضور نداشته همیشه مخالف جریان آب شنا کرده و البته همیشه هم خوشبختانه غرق شده .
  • مجید IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    4 3
    خوب به هر حال کنار رفته ولی بعضیها با سن بیشتر از نبوی به کرسی قدرت محکم چسبیده اند!!!!!!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    4 4
    هروقت شماها فهمیدین ک دیگه اصولگرا اصلاح طلب برا ماها ارزشی ندارن ...هردو گروه این سالا فقط بازی دادین مردمو خوردین بردین نابود کردین باعث فقر و بدبختی وظلم شدین...خواست ما رفتن هردوگروه کثیف از سیاسته ک گند زدین ب امید و اروزی این همه انسان پاک
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    3 0
    برای دشمنان انقلاب اسلامی اطلاعات خوب و مفیدی است که هنوز ما با این همه مشکلات سرپا هستیم ولی برای. پدر و مادری که توان خرید مایحتاج شب عید را نداشته و مرتب دنبال مساعده و قرض برای خرید و تدارک ماه مبارک است این اخبار و اطلاعات جذابیتی ندارد اگر سفره و معیشت مردم سروسامان داشته باشد همه این اخبار و اطلاعات دیده میشود تا این مسایل. حل نشود دشمنان ایران بر موج نارضایتیها سوار هستند یک بار موج گرانی بنزین یکبار مسکن یکبار ارزاق عمومی ....سوارند و دولت مردان پیاده
  • مهراب IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    5 1
    درود خدا بر مولوی شهنوازی و تمامی برادران اهل سنت بصیر و انقلابی.
  • مهراب IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    16 1
    درود خدا بر تمامی برادران اهل سنت بصیر و انقلابی.
  • جعفری IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    3 0
    شبیه حضرت آقا یک نفر پیدا نمیشود،هرگاه یک شخص تندرو وبی منطق وحدت مردم ایران را لفاظی وتوهین به مذاهب به مخاطره میاندازد یعنی مقابل نظام ایستاده وسرباز انگلیس است این افراد ترد وحذف کنید چون خطر جنگ مذهبی ازبمب هسته ای بیشتر است .
  • شاعره جوانم IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    3 1
    چو رهبری امامه و سروره لاجرم او وارث پغمبره اطاعتش لازمه و حکمنه سقط شه هرکی واسه او دشمنه
  • مهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    7 6
    اصلاح طلب اصول گرادیگه تمامه ماجرا الملک یبقئ مع الکفر ولایبقئ مع الظلم
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      4 1
      شما صابون به دلت نزن امنيت امروز مملكت با همه خيانت هاى اصلاحطلبان ، صدقه سر اصول گرايانِ شهيد و خانواده هاى شهيد پرور و حاميان انقلاب و رهبرى و نظام جمهورى اسلامى بر قرار ميباشد،،،،
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    3 0
    مولوی شهنواز می‌تواند اتحاد سنی و شیعه و همچنین رابطه مردم سیستان بلوچستان را با بقیه مردم ایران تقویت کند. از همین جا برای او درود میفرستم. مسلما نقش او خوشایند همگان خواهد شد.
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    2 0
    این بهزاد نبوی حبهه هم بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس