اختصاصی| مجید انصاری سرلیست احتمالی ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران

یک فعال اصلاح‌طلب اخیرا ادعا کرد که مردم تصور می‌کنند یک "جریان" وجود دارد که اجازه کار کردن خاتمی و تحقق برجام روحانی را نداده است! تناقضات این ادعا را در وبلاگ مشرق بخوانید.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دفاع تمام‌قد سورنا ستاری از محرومان در مقابل بچه‌پولدارها

دفاع تمام‌قد سورنا ستاری از محرومان در مقابل بچه‌پولدارها/ نماینده تهران: فولاد گران شد، یکی نباید کنترلش کند!؟

دکتر سورنا ستاری، دبیر کمیسیون علم و فناوری دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی و معاون سابق فناوری ریاست‌جمهوری اخیراً طی سخنانی در یک نشست در محل فرهنگستان علوم درباره پدر شهیدش گفته است: شهید ستاری در زمان جنگ عراق علیه ایران، در سرنگونی ۷۰ فروند هواپیمای نظامی مشارکت مستقیم داشت.

او می‌افزاید: در آن زمان عراق با خرید تجهیزات جنگی از شوروی سابق به حدی تقویت شده بود که به محض آنکه رادارهای ما روشن می‌شد، می‌زد؛ ولی مرحوم پدرم با نوآوری که ارائه کرد و در آن زمان نیز مخالفت‌های زیادی با ایده وی ارائه شد، توانست کشور را در برابر ارتش عراق تقویت کند.

به گزارش ایسنا، ستاری همچنین بیان اینکه بچه پولدارها و بچه‌هایی که بنز سوار می‌شوند، قادر به خلق ایده نیستند، گفت: نوآوری‌ها همیشه از سوی افراد محروم ارائه می‌شود. [1]

*اشاره مهم دکتر ستاری به بیشتر بودن نوآوری در میان کسانی که جزو قشرهای مستضعف و یا کم‌برخوردار هستند بایستی بیش از همه نصب‌العین مسئولان ارشد دولت باشد تا بیش از پیش خود را وامدار و خدمتگزار قشرهای محروم بدانند.

این گزاره از آن رو مورد تأکید است که برخی محافل تحلیلی معتقدند سیاست‌هایی مثل نظارت نکردن بر بازار، اجرا نکردن قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی و رها کردن قیمت مسکن... عملا خدمت به قشر ثروتمند است و برخی مسئولان از آنرو که خود را نیازمند رأی قشر متوسط می‌دانند و معتقدند این قشر در ایران اکثریت است؛ ترجیح می‌دهند کاری بر خلاف رضای آنها نکنند!

دقت شود که متوسط یا مرفه بودن گناه نیست و بلکه تلاش برای رسیدن به این سطح از درآمد و زندگی یک تأکید اسلامی نیز هست. گزاره ذهنی اکثریت بودن قشر متوسط هم یک گزاره صحیح است. لکن مسئله از آنجا آغاز می‌شود که قاطبه مسئولان در اولویت‌گذاری‌های خود دقت کنند که قشر ضعیف و محروم باید همیشه در کانون توجه آنها باشند تا نه امیدی سرد شود، نه استعدادی ناکام بماند و نه کسی بواسطه نداری از حقوق اسلامی خود محروم بماند.

و این هشدارها جز در حالتی که مستضعفان در صدر توجه مسئولان نباشند ممکن نخواهد بود.

یک مثال ساده در این زمینه که حتی در مراتب پایین‌تر امید و استعداد نیز ارزیابی می‌شود بحث مسکن است که شاهدیم قیمت بالای اجاره و مسکن چگونه موجب آزار مردم (و حتی متوسط‌ها) شده و اجازه نمی‌دهد که افراد درگیر مسئله به سمت شکوفایی بیشتر میل کنند. مسئولان دولتی بدانند که آسیب این مسئله در میان قشر مستضعف از همه بیشتر است.

***

نماینده تهران: فولاد گران شد، یکی نباید کنترلش کند!؟

دفاع تمام‌قد سورنا ستاری از محرومان در مقابل بچه‌پولدارها/ نماینده تهران: فولاد گران شد، یکی نباید کنترلش کند!؟

اقبال شاکری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

"هفته گذشته فولاد یک مقدار دوباره قیمتش بالا رفت، نباید یکی کنترلش کند؟ آن هم قلبش، نه اینکه اتفاقی بیفتد و یک عده پولی بزنند بعد به فکر راه چاره باشیم! به طور مثال امروز مشاهده می‌کنیم قیمت بلیط هواپیما تحت چارتر در حال گران شدن است؛ ما مایلیم وزارت‌خانه‌ها نظارت‌ها را پیش بگیرند و ما هم از ابزارهای‌مان هر زمان لازم باشد استفاده می‌کنیم."

او همچنین درباره قانون مهجور مانده ارائه کالابرگ به مردم نیز تصریح می‌کند: ما در قانون کالابرگ که چیز خیلی پیچیده‌ای هم نبود -تصویب کرده بودیم- کالا به قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار بگیرد. در پی آن هستیم که توضیحات در خصوص کالابرگ در جمع کثیری از نمایندگان داده شود و این از آن کارهایی است که مجلس باید پای کارش بایستد زیرا بقیه کارها جواب نداد.[2]

*ما قضاوت درباره صحبت‌های آقای شاکری را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

نبود نظارت دولتی بر بازار و اجرا نشدن قوانین اقتصادی مهمی مثل اخذ مالیات از خانه‌های خالی و یا ارائه کالابرگ به مردم موجب "گرانی بیقاعده" و تلاطم در سبد معیشتی خانوارها شده است.

برخی محافل تحلیلی معتقدند گرانی بیقاعده می‌تواند از عوامل ایجاد "فتنه اقتصادی" باشد و لازم است تا مسئولان هرچه سریعتر راه‌حل‌های ساده‌ی این معضل را در دستور کار خود قرار دهند.

***

حرف‌های عجیب مجید انصاری در 70 سالگی

دفاع تمام‌قد سورنا ستاری از محرومان در مقابل بچه‌پولدارها/ نماینده تهران: فولاد گران شد، یکی نباید کنترلش کند!؟

مجید انصاری، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در قسمتی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد در اشاره به انتخابات دوم خرداد 76 و ماجرای برجام روحانی گفته است:

"وقتی مردم دیدند که با آن شور و نشاط دست به انتخاب سیدمحمد خاتمی زدند و سپس هر 9 روز یک بحران پیش‌روی دولت آمد، درواقع در صداقت خاتمی شک نکردند، بلکه در پایان دولت این شک در میان جامعه وجود داشت که اینها می‌خواهند کار کنند ولی اجازه نمی‌دهند. همین ماجرا تا حدی در قضیه دولت روحانی و برجام نیز تکرار شد. به‌هرحال، مردم دوست داشتند برجام به نتیجه رسیده و دعوا با دنیا تمام شود؛ اما جریانی بلافاصله دست‌به‌کار شده و هماهنگ با خارج، آمریکا، اسرائیل و دیگران، این پدیده مبارک در زندگی مردم را از بین بردند! "[3]

*ما با اجازه از مردم و مخاطبان محترم به آقای انصاری عرض می‌کنیم که اگر شما می‌دانید چه کسی به خاتمی اجازه کار کردن نداد و یا چه کسانی جلوی دستاوردهای برجام روحانی را گرفته‌اند و البته او یا آنها را به مردم معرفی نمی‌کنید؛ پس صلاحیت حضور در سمت‌های نظام اسلامی و دولتی را ندارید!

و یا احیانا از شجاعت و درایت لازم برخوردار نیستید که البته سیاست‌ورزی اصولی جای انسان‌های بی‌شجاعت و بی‌درایت هم نیست.

دقت شود اینکه مجید انصاری نام هیچ شخص یا نهادی را در این زمینه نمی‌برد به دلیل مرموز بودن قضیه و یا بزرگ بودن حقیقت پشت ماجرا نیست بلکه صرفا به این دلیل است که هیچ چیزی در پس زبان و ذهن انصاری وجود ندارد که قرار باشد نامش بعنوان آن "جلوگیرنده" مطرح شود.

و باز هم دقت شود که مردم عزیز ایران باید بدانند در سیاست‌ورزی ایرانی هیچ گزینه ناپیدایی وجود ندارد و همه حقایق لازم را به راحتی می‌توان در افواه و اتفاقات و تحلیل‌های صحیح دید و شنید.

در بحث اصلاح‌طلبان و حیای امثال انصاری از بیان نام آن "جلوگیرنده" هم لازم به اشاره است که ما در حال صحبت از جریانی هستیم که برخی رجالش صراحتا ابراز می‌کنند ولایت فقیه دیکتاتوری مؤمنین است، قانون اساسی را قبول نداریم و انتخابات هم باید تحریم شود!

اکنون آیا از جریانی چنین وقیح و شکننده مرزهای سیاست، پذیرفتنی است که "ژست مگو" بگیرد و مدعی شود چیزی در پشت پرده هست که ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم!؟

از استنتاجات عقلانی ماجرا بگذریم.

تاریخ و رخدادهای سیاست نیز اثبات می‌کند که حرف‌های انصاری هرگز صحیح نیست.

ماجرای کارآمدی یا ناکارآمدی دولت خاتمی را باید از آنجا فهمید که دولت اصلاحات به حدی از ناکارآمدی و سیاست‌بازی مشهور بود که همه می‌دانستند گزینه اول دولت سیاست‌بازی است نه خدمتگزاری.

و از همین رو بود که پس از 8 سال خاتمی، مردم نه تنها به گزینه‌های نزدیکی مثل مرحوم هاشمی رأی ندادند بلکه به منتهی‌الیه نقطه مقابل خاتمی یعنی "محمود احمدی‌نژاد" رأی دادند تا طعم خدمتگزاری و دوری از تفرعن دولتی را بچشند.

جالب است که حتی خوانش تیتر رخدادهای آن دوره از قبیل استعفای نمایندگان مجلس ششم، استعفای نمایندگان اصلاح‌طلب شورای شهر، لوایح دوقلوی خاتمی، دوچرخه‌سواری زنان و... همگی نشان می‌دهد که مسئله دولت متبوع آقای انصاری کارآمدی بوده است یا سیاست‌بازی!؟

و اما "برجام روحانی" که انصاری آنرا پدیده‌ای مبارک می‌خواند و معتقد است جریانی بلافاصله دست به کار شده و اجازه نداده که مردم دستاوردهای برجام را بچشند...

ما این قضاوت را بر عهده مردم عزیز ایران می‌گذاریم که چرا آمریکا در صبح روز امضای برجام؛ ‌ ایران اسلامی را تحریم کرد!؟

پاسخ این چرا در فرض انصاری تنها با یک حالت ممکن است و آن اینکه آن جریان مخوف به محض امضای برجام به اتاق خواب باراک اوباما (رئیس‌جمهور وقت آمریکا) رفته و از او خواسته نگذارد مردم دستاوردهای برجام را بچشند.

ابلهانه است ولی باید پذیرفت که تنها نتیجه فرض انصاری همین است.

و اما تناقضی که "فدائیان دولت روحانی" از قبیل انصاری به آن مبتلی هستند...

روحانی چطور توانست بر خلاف نظر این گروه خیالی برجامش را به امضا برساند اما نتوانست بر خلاف نظر همین گروه خیالی حتی یک دستاورد را روی میز مردم بگذارد!؟

چگونه ممکن است که این گروه خیالی تا هنگام امضای برجام در ضعیف‌ترین حالت ممکن بوده اما پس از امضای برجام (که طبعا موجب تقویت جبهه روحانی شده) به ناگاه و مثل لوبیای سحرآمیز قوی‌پنجه و بنیادبرانداز شده است!؟

اینکه رهبر معظم انقلاب بر گزینه "جهاد تبیین" تأکید دارند و یا اصرار بر ترویج "تحلیل صحیح" را حجت الهی می‌دانند از همین روست که تحلیل صحیح و جهاد تبیین می‌تواند پرده از حقیقت تمام گفته‌ها بردارد، دوست و دشمن را به مردم بازشناساند و البته جامعه را از خطر فتنه برهاند.

***

1_ isna.ir/xdNxbV

2_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1338229

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1588179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    14 5
    ضربات بزرگی که برخی اصلاح طلبان با اون افکار خطرناکشان به انقلاب اسلامی زدند هم دشمنان نزدند. خدا لعنتشون کنه
    • وطن پرست DE ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      4 1
      اقای ستاری عملکرد شما چیز دیگه ای رو نشون داد. دوست مخترع من با گرفتن تمامی جواز ها وقتی رسید پشت درب اتاق شما به بهانه نبود بودجه ناامید برگشت اما در اهمون زمان داشتید به پلت فرم هایی نظیر فیلمیو به عنوان شرکت دانش بنیان خدمات اینترنتی رایگان می دادید.
    • سید IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      13 2
      اگر جناب انصاری کمی تا قسمتی سعی می کرد تا دروس حوزوی خود را تکمیل کند و به مقدمات برای عمامه به سرگذاشتن بسنده نمی کرد آیا بهتر نبود!؟ بالاخره تا مرد سخن نگفته باشد/ آن بی سوادیش نهفته باشد! البته اگر معممین کم دانش هم مسلکش را هم برای یازآموزی و دانش افزایی همراه با خود برای رفتن به خوزه های دینی ترغیب می کرد ثوابش بیشتر هم می شد!!!!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    3 9
    عجب كشور گل و بلبلي اي داريم ما ايرانيان سرفراز !!! پاينده باد روسيه و جاويدان باد چين و ننگ بر هرآنچه كشور ديگري كه مانده است.
    • اصغر آقا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      7 3
      الان تو مطمئنی که ایرانی هستی؟
  • سید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    8 0
    اگر جناب انصاری کمی تا قسمتی سعی می کرد تا دروس حوزوی خود را تکمیل کند و به مقدمات برای عمامه به سرگذاشتن بسنده نمی کرد آیا بهتر نبود!؟ بالاخره تا مرد سخن نگفته باشد/ آن بی سوادیش نهفته باشد!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 2
    آقای شاکری تمام هزینه های صنعت انرژی و پتروشیمی (حتی اجاره بلند مدت سوله و دفتر) رو با دلار آمریکا پرداخت می کنیم. چرا باید فولاد ارزان باشه؟
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      1 0
      جنابعالى ؟ چى زدى داداش ؟! بگو منم بزنم ،،،،
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    9 1
    گروه خیالی در کار نیست
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    8 2
    این سورنا پسره فرمانده نیروی هواییه
    • ارسلان IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 7
      خب که چی؟ در زمان معاونت فن آوری خوب کار نکرد حالا که کنر گذاشته شده حرفهای قشنگ می زند. فکر کرده یعنی حافظه ملت اینقدر ضعیف است؟
    • ارسلان IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 4
      خب که چی؟ در زمان معاونت فن آوری خوب کار نکرد حالا که کنر گذاشته شده حرفهای قشنگ می زند. فکر کرده یعنی حافظه ملت اینقدر ضعیف است؟
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      2 0
      بله
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 6
    شماهام که روشنفکر شدین خداییش حق ما حداعقل یه سایت مذهبی نبود
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 3
      گویا مشرق هم دلش میخواد از موج صورتی بازی های برخی خواص جا نمونه یادش بخیر یه زمانی مشرق خوب اوضاع زمان رو بر اساس دفاع از هویت انقلاب اسلامی درک می کرد و تحلیل ارائه می داد حالا میبینیم از عضو فعال ستاد انتخاباتی روحانی و عضو دولتش دفاع می کند و بجای مطالبه گری از کارنامه درخشانش!! در دادن کانالیزه امکانات و سرمایه های کشور به قشر غربگدا برای ایجاد شرکت های ظاهراً دانش بنیان ولی اکثراً وارداتچی و مونتاژ کار درجه ۳ و معاف از مالیات، مشرق تبدیل به بلندگوی این جماعت شده که ۸ سال خشک و تَر زندگی مردم را بازیچه برجام کردند.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    9 1
    فرضا برجام رو جریان تخیلی نذاشت قبول، تورم بی سابقه اقتصادی شدید که هنوز هم که هنوزه قابل کنترل نشده،سکته یارانه طی هشت سال روی عدد چهل و پنج هزار تومن، خوابیدن تولید مسکن،وارد کردن کالاهای بی ارزش مثل قاشق و چنگال غربی بجای وارد کردن کالاهای سودمند و مهم برای مردم ،ووووو ،بفرمایید اینها که زیر امضای مستقیم رییس جمهور قبلی رد شده بود با ذکر منبع دقیق و درست بفرمایید اینها کار چه جریانات تخیلی دیگری بود؟؟؟ همیشه افرادی بودن که با مداهنه و ماست‌مالی کردن، بی کفایتی مبرهن و فاحش و واضح عده ای رو که به غلط تصور میکنند ممکنه در صورت قدرت دوباره اون عده از اونها حمایتی ببینند رو ،این بی‌کفایتی رو به وجود جریانات تخیلی نسبت بدن، تا بدین ترتیب افکار رو از حقیقت بی کفایتی واضح حمایت کنندگانشون منحرف و به تخیلات موهوم و بی پشتوانه و دروغ سوق بدن
  • حجت IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    3 0
    هفته گذشته فولاد یک مقدار دوباره قیمتش بالا رفت، نباید یکی کنترلش کند؟ آن هم قلبش، نه اینکه اتفاقی بیفتد و یک عده پولی بزنند بعد به فکر راه چاره باشیم!
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    9 0
    تقریبا" تمام مردم ایران معتقدند مهمترین عامل گرانیهای بلاوجه و عجیب و غریب و روزافزون کالا و خدمات در ایران ,نبود نظارت صحیح و بازدارنده و قاطع از سوی نهادها وسازمانها و اشخاص ذیربط بر بازار است و مشخص هم نیست چرا مسئولین از شخص رئیس جمهور گرفته تا وزرا و مدیران کل در بخشهای مربطه نسبت به این موضوع مهم وتلخ توجه آنچنانی ندارند! تا این معضل اصلاح نشه مشکل گرانیها هم روز به روز بیشتر خواهد شد.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 2
    باسلام،چرا یک فردی وقتی پستی میگیرد مادامالعمر طلب کار میشود وهمواره خودرا ذیحق میداند که اظهار نظرکند. آقای انصاری شما جز فتنه گران فتنه ۸۸ بودید وحالا طلب کار هم شدید!اگر رافت اسلامی نبود تو باید محاکمه میشدیدما تا ابد وامدار شهدا هستیم این دوست هم مواظب باشد بدام فتنه گران غرب پرست نیافتد عامل جنگ امریکا وانگلیس بودند وشوروی هم کمک کرد حالا شما بانیان محق وکمک کنندگان رامجرم میداند درصورتیکه همه مجرم بودند
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    6 1
    یهنی امریکا اراده کرده بود بر جام اجرایی شود ویک جریان انقدر قدرتمند بود که جلو اراده امریکا ودوستان شما ایستاد وفائق شد.حتما دشمنان به این توجیهات در دل خود می خندند که اینها چقدر کوته بینند.اینهمه سنگ اندازی ما را نمی بینند وفکر می کنند .اعتراض گروهی به نحوه عمل(اصل بر جام را کسی منکر نشد ونحوه انجام تعهدات بود که مثل قضیه حکمیت زمان صدر اسلام تمام تعهدات را قبل از انجام تعهدات به موازات هم انجام داد وعلی ماند وحوضش ودنبال مقصر داخلی گشتن چون به کد خدا نباید چیزی گفت )ما را ترساند واز منافع خود کوتاه امدیم.ای اف بر شما کوته اندیشان نادان
  • س ح IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    4 2
    ای ستاری جان ما که توی یک سازمانی کار میکنیم که بعضی ها نیامده میرند مامریت خارج . سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    4 7
    هر کار بکنید خدمات خاتمی رو زیر سوال ببرید توانش رو ندارید بهترین رئیس جمهور ایران خاتمی هست
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      3 1
      معنای جدید بهترینو فهمیدیم من که با دیدنش یاد زنهای کاباره میفتم حال بهم زن
    • اصغر آقا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      4 0
      این هم دو کلمه از مادر عروس از تل آویو.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 0
      حاجی کل خدمات اقتصادی خاتمی یه عسلویه بود که در کل جز شیتیل برا عده ای چیزی به معیشت مردم اضافه نشد یه کارگری برا مردم داشت که اونم از سر ته حقوقشون میزنن برا همونم پارتی میخواد خدمات فرهتگیش هم که کلا واسه مشتی غربزده و بهایی خوب بود
  • یک دوست IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    3 1
    دقیق نگاه کنید!!! مجید انصاری اشاره می کند به هر 9 روز یک بحران در دولت خاتمی و بعد هم تطهیر دولت روحانی و برجام از اینکه با عرض معذرت باید بگوئیم جناب انصاری اراجیفی گفته است که خودش هم می داند چیزی جزء دروغ و چرت و پرت نمی گوید؛ اما مسأله مهم تقسیم کار اصلاح طلبان برای انتخاب مجلس آینده و ریاست جمهوری هست!!! باید به هر شکل ممکن دولت رئیسی مورد تخریب قرار گیرد و چهره دولت روحانی تطهیر و بازسازی شود. طرح بازگشت به تدبیر دولت هاشمی برای مذاکره با عربستان (بدون در نظر گرفتن حقایق مسلم توانمندی ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان)، تخریب دولت در اقدامات دو سال گذشته؛ بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی (در عین ندیدن واقعیت های اقتصادی)، تخریب نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در ماجرای مسمومیت دانش آموزان (بدون در نظر گرفتن اقدامات اطلاعاتی و صبر دستگاه های اطلاعاتی) و ... همه و همه برنامه های جریان اصلاحات برای آینده سیاسی هست و متأسفانه رها شدن برخی از ارکان دولت و نپرداختن به مسائل روز از جمله گرانی ها باعث شده تا برای اصلاح طلبان فرصت عرض اندام ایجاد شده و از عدم آگاهی و خاصیت فراموشی برخی از مردم سواستفاده و برای آینده برنامه ریزی کنند. در آینده نچندان دور شاهد تحرکات بیشتری از این جریان خواهیم بود. خبرگزاری محترم شرق بجنبید، بجنبید و بجنبید و نسبت به جهاد تبیین اقدام کیند.
  • بازنشسته IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 3
    خوب عمرمان اجازه داد تا حکومت اسلامی در ایران را هم تجربه کنیم
  • بازنشسته IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 6
    خوب عمرمان اجازه داد تا حکومت اسلامی در ایران را هم تجربه کنیم
  • بازنشسته IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 5
    خوب عمرمان اجازه داد تا حکومت اسلامی در ایران را هم تجربه کنیم
  • بازنشسته IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 6
    خوب عمرمان اجازه داد تا حکومت اسلامی در ایران را هم تجربه کنیم
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    4 0
    درباره کشف حجاب گسترده نمی خواین خبر بزارین، پول انقلاب می خورین لااقل ازش دفاع کنید بی همه چیزها
  • کارمند ساده IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    8 0
    هر کس پست ومقامی را از دست می دهد داد از دادخواهی و طرفداری و ... از جمهور ملت ایران را بلند می کند ولی زمانی که رئیس و ... هستند کاری به ملت ندارند....
  • سید فروزان CH ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    5 1
    کلا باید حوزه علمیه یک قانون بگذارد که کسانی که عمامه بر سر میگذارند حق وارد شدن در جریان‌های خاصص سیاسی را نداشته باشند
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      5 0
      علاوه بر اینکه برای سیاست عجله دارند برای تجارت بیشتر میدوند
  • ارسلان IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 0
    البته سورنا ستاری در دوران معاونت بیشتر به بنز سوارها وام کم بهره داده است تا پراید سوارها. مگر دیجی کالا و فیلیمو و آپارات دانش بنیان بوده اند که وی به آنها وام کم بهره اعطا کرده است؟!
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 0
    مرحبا به مشرق . کاش این بگم بگم و مگو و نگم که باعث سوءاستفاده از سوی مدعیان شده برای مردم روشن و به قصه ها پایان داده میشد با این رویا پردازی های سیاست ماًبانه و بی محابا با القای کلام خود در افکار و اذهان جامعه سعی شده برای پیشبرد امور و اهداف خود در مقاطع مختلف بهره ببرند بدون آنکه نکته روشن و واضحی در آن وجود داشته باشد و همگان با ادله مستند و در صورت نیاز محکمه پسند ارائه شده بدانند که حقیقت چیست و بُن ماجرا به کجا بر میگردد . همین عدم حجت گویا و شفاف از سوی مدعیان و پیگیری لازم از سوی دستگاه های مسئول بابت تشویش اذهان عمومی و تبیین مسئله باعث شده که این نوع مطالب تردید جامعه را برانگیزد که اگر درست نبود چرا کسی چیزی نمیگوید پس چیزکی هست فرصت را برای بازگوئی آن از سوی مدعیان هر چند وقت فراهم بیآورد . یکدفعه مسائل اینچنینی که مثل استخوان لای زخم باقی مانده و مهم هستند و لازم هست حداقل در بحث ها بدان پرداخته شود تا همه بدانند موضوعات چه بوده و چرا اینگونه طرح و یا دست کم پنداشته شده تا فرصت هست و اشخاص آگاه و دست اول و دوم ماجرا و درگیر زنده هستند بدان ها پرداخته شود . تا اینقدر آب به آسیاب بدخواهان انقلاب و نظام که مترصد و همراه با اینگونه کنایه ها و گفته ها برای القائات خود از آنها بهره میبرند ریخته نشود مگر کسی که درش غش باشد مطلب اخیر جناب آقای گنجی خطاب به آقای خاتمی کاری بسیار پسندیده هست که امیدوار هستیم در مقابل جواب هم شاهد باشیم . و در ادامه نظیر این افراد آگاه به مسائل با حضور امثال آقای انصاری در مکانی مثل دانشگاه برای جلسه یا جلساتی با وقت کامل برای تبیین و روشنگری در اولین فرصت قرار گذارند و حضور بهم رسانند و چه بهتر دیگران یا بزرگترانی نیز بییوندند بر خود فرض دانند . یک جائی حتما بعنوان مدعو باید پیشقدم شود و طرفین را دعوت کند . جمهوری اسلامی از اولین روزها نشان داده در برابر هر آنکه ادعائی دارد برای گفتگو آماده است . حال که طرفین خود را انقلابی میدانند چه بهتر کنار هم بنشینند و گفتگوی مستدل کنند و فرصت از شیاطین بگیرند انشاءالله ... امیدواریم در سال نو شاهد دستاوردهای خوبی از جهاد تبیین داشته باشیم که موجب خیر و برکات الهی شویم
  • اسمز IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 1
    دفاع ایشون برای محرومان میشه نون و آب؟!
  • عبدالله IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    3 0
    انصاری برو خجالت بکش. از خدا بترس . چرا هر نظری که افراد بی تقوا مثل خودت و رفقای فاسدت دارند رو به مردم تعمیم میدی؟ اصلا مردم شما رو قبول دارند؟
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 0
    پوست امثال آقای انصاری صدها برابر از کرگدن کلفتر است
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    قشر متوسط معمول فعلا وجود ندارد بخاطر عدم رسیدگی به گرانی ها بسیاری اکنون قادر به اقدامی مثل خرید وسیله گرانقیمت نیستند و یا قادر به پرداخت بموقع اقساط نمیتوانند باشند از گرفتن وام دوری میجویند مگر خیلی ضروری و فوری باشد ازدواج فرزند یا خدا نخواسته بیماری . والا با همان امکانات موجود و بعضا مستعمل خود سر کرده و درآمد خویش را صرف نیازمندی های اولیه که سرعت و شتاب گران شدن شان چند برابر میزان درآمدشان است میکنند و دل و دماغی برای عمل سیاسی ندارند چون میبینند علیرغم تغییرات و گفتارها آنکه غالب است گرانی هست . بقیه سرگرم روال معمول خو گرفته خویش و با آمدن و رفتن دولت تحول قابل توصیفی که در سفره مردم معروف ، هویدا باشد جز کوچک تر شدن آن نیفتاده و هر کسی راه خودش میرود و برخی با سر تکان دادن بمنزله چه میشه کرد و همینی که هست و امثالهم ظاهرا توان انجام و برخورد و ابتکار عمل ندارد مگر زور پشتش باشد و از او پاسخ بخواهد و ادامه فعالیتش در پیشبرد عملش نسبت به روز قبل در وزارت و استان و شهر و روستا با سلسله مراتب محاسبه و سنجیده شود باشد . یعنی برخی را باید هول داد تا روشن شوند و زیر بغلشان را گرفت تا اطمینان از توانائی ایستادن خودش حاصل شود اینگونه افراد از حزب و دسته و قبیله ات نباید مسئولیت بر عهده داشته باشند . سنگ بسته به پا میشوند برای صعود . خرابت میکنند و آخر کار مسئولیت نمیپذیرند و بهت میخندند . نادان دوست
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      عالیست واقعیت جامعه امروز ماست من شخصا همین طوریم 😂😂
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    آقا ما پارسال اندوخته ای داشتیم تا دو تومان اسکناس نو تهیه کنیم تا هدیه دهیم امسال تا کنون مقدور نشده و اگر حقوق که داده بشه و بانکی باز باشه و غیره میخوام یک چیز ملموس و فرق با تفاوت که گرانی باعث بوده را بگم که قصه سر دراز دارد
  • مهرداد IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    دور بر انسانهای همچون مرحوم ستاری و پسرشان
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 1
    از دید انصاری مقاومت در مقابل استکبار و تجاوزات و زورگویی های آمریکا و انگلیس و اسرائیل یعنی دعوا با دنیا. دنیای انصاری آمریکا و اسرائیل و انگلیس است و لا غیر.
  • محمدایوب IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    4 0
    تفاوت نان حلال با نان حرام میشود نان حلال سورنا ستاری چنان حرام فائزه ومهدی هاشمی ومجید انصاری واصلاح طلبان حرام خوار
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 4
    راست میگه واقعا نذاشتن دولت روحانی کارکنه
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 0
      تسلیم شدن به اسراییل و امریکا نیازی به امثال روحانی ندارند یه بچه هم امضاش میکنه
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 3
    سورنا ستاری دنبال پارتی دارها و رابطه دارها بود اصلا خیلی حرفهایش دروغ است
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    3 0
    بعضیا اینطوری اند: توده مردم رو ناراضی کن، اشراف یهودی رو راضی
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    بعضی مسئولین مشکوک اینطوری اند: توده مردم رو ناراضی کن، پولدارهای ناشریف پلید یهودی صهیون رو راضی کن.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    امریکا هم که فیلمو ددید باورش شد از برجام خارج شده و روحانی شکست خورد...
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    جناب ستاری شما و پدرتان روی چشم مردم جا دارید اما آغازا ه ها که با رانت و چپاول بیت المال مثل والدین کسب ثروت میکنن کلا حرومه و این اصلا در اسلام تاکید نشده و ۹۵٪ آغآزاده ها جزء پخمگانن ،نه نخبگان
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    دعوا با دنیا وقتی تمام می شود که سوسیالیست های مسلمان از بین برود
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 1
    بتازگی آمریکا مدعی نشرکرونا ازآزمایشگاههای چین بوده وروی اون قفل کرده است راستی چرا
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    لعنت بر مجیدانصاری
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    اف بر م.انصاری
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    مجید انصاری الدنگ سیاسی
  • گربه آشغالخور IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    این م.انصاری خبیث عملا خود نظام و بدنه اجتماعی نظام رو متهم کرده..بنابراین اگر دادستانی و مدعی‌العموم و مسئولان قضایی ، حاضر به فداکاری‌ِحداکثری برای ملت‌ونظام هستن (که نیستن) ، الان حداقل یه تذکر لفظی خشک و خالی به این م.انصاری میدادن.
  • CA ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    تا اصلاحطلب ها رو داریم نمیخواد نگران رضا پالانی و منافقین و داعش و آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس باشیم. آنچه این خبیثان همه دارند تو (اصلاحطلب)یکجا داری.
  • پیروز IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    در کابینه لیبرال فریدون ، تنها انسان فهیم دانشمند و بدرد بخوری که موجود بود فرزند شهید فرزانه و پارسا سرلشگر ستاری ( دکتر ستاری عزیز بود )
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    یکی حرف حساب میزنه همه به او حمله میکنند خاتمی رو نگذاشتن کار کنه دیگه دیدید با آزادی که آورد دختران و پسران بی بندوبار ومردان هوسباز از بند رها شدند وقیح ارتباط دختر وپسر وزن ومرد ریخت اگر می گذاشتند شهر نو را مجددا باز میکرد که نگذاشتند روحانی ملعون هم صنعت هسته ای را به فنا داد اگر می‌گذاشتند صنعت موشکی واقتدار منتطقه ای را هم با یک علی برکت الله به فنا میداد وانقلاب وکشور راهم مانند سلف خویش محمد رضا شاه مثل بحرین شوهر میداد تمام
  • GB ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    داداش، گور پدر گروه خیالی که نذاشت خاتمی کار بکنه. جورج بوش که با چراغ سبز خاتمی افغانستان رو ویران کرد و بعد به خاتمی و دولت و ملت ایران گفت محور شرارت. اونو کی علم کرد؟ اونم کار جریان خاص بی نام و نشان بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس