میرسلیم: ادامۀ واردات کالاهای خارجی منجر به تشدید رکود می‌شود

تأکید بر همراهی مردم با تولیدات داخلی یک ضرورت عقلانی است اما نه به این معنی که مجوزی برای ناجوانمردی صاحبان صنایع در قیمت‌گذاری باشد و یا اهمال در حفظ جان مردم را روا بداند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

از جان مردم نگذرید آقای میرسلیم!

الویری: پای کار انتخابات نمی‌آییم/ از جان مردم نگذرید آقای میرسلیم!

مصطفی میرسلیم، یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی اخیراً در بخشی از مصاحبه با خبرگزاری شفقنا پیرامون کیفیت خودروهای تولید داخل گفته است: برای افزایش کیفیت به خودروسازان تاکید شد که آنها را به استاندارد برسانند که بخشی موفق بودند اما بخشی دیگر هنوز در حال تلاش هستند. برای بهبود کیفیت باید تحقیق و توسعه صورت بگیرد و بدون تحقیق و توسعه نمی توانیم به هدف برسیم.

او با تاکید بر اینکه مطالبات مردم -در بحث پایین بودن کیفیت برخی خودروهای تولید داخل- بحق است و کیفیت تولیدات باید افزایش یابد، گفته است: کشورهایی مثل کره و ژاپن، 40 یا 50 سال پیش شرایط سختی داشتند مردم انها با دولت بسیار همراهی کردند تا صنایع داخلی زمین نخورد و حتی با کیفیت پایین صنایع داخلی کنار آمدند تا مانع از واردات شوند که الان شاهد پیشرفت این کشورها هستیم؛ ما هم باید همینگونه عمل کنیم چراکه راه نجات است و نباید در آن شکی کرد.[1]

*اظهارات آقای میرسلیم کلمه حقی است که گویا اراده باطلی از آن می شود!

به این معنی که حتما باید همراهی کرد و عقلانیت حکم می کند که مردم هر کشوری کیفیت پایین برخی محصولات تولید خودشان و حتی قیمت بالاتر، آنها را تحمل کنند تا اقتصاد ملی پویا شود و سطح تولیدات کشور بهبود یابد.

لکن این عقلانیت بدیهی با یک پیوست بسیار مهم مواجه است و آن اینکه تحمل مردم در قبال کیفیت پایین و یا حتی قیمت بالا اما هرگز و هرگز نباید شامل مقولاتی باشد که به جان مردم و امنیت آنها مربوط است. ضمن اینکه این تحمل مردم مجوزی برای ناجوانمردی خودروسازها هم نیست.

مردم عزیز و نجیب ایران حاضرند بخاطر اقتصاد ملی از خودرویی استفاده کنند که امکانات کمتری داشته باشد و یا مثلا در طراحی یا قیمت در سطح آنچنان مطلوبی نباشد اما این صبر و همراهی مردم به این معنی نیست که برخی خودروسازها به فکر استفاده سوء بیافتند و مثلا قیمت ها را بصورت ناجوانمردانه بالا ببرند، به ایمنی خودرو و سرنشینان توجهی نکنند و...

دقت شود که مسئله ناامن بودن برخی خودروها به جایی رسیده است که حتی پلیس راهور نیز انتقادات خود را به این مسئله اعلام کرده فلذا از امثال آقای میرسلیم انتظار است که مسئله جان مردم را مورد اهمال قرار ندهند و اگر بر معنای خوب و درستی مثل لزوم همراهی با اقتصاد ملی تأکید دارند اما بدانند که این همراهی به معنی در خطر انداختن امنیت مردم و یا اعطای مجوز ناجوانمردی به صاحبان صنایع نیست.

***

ذبح صندوق رأی و برداشتن سلاح علیه نظام و مردم

الویری: پای کار انتخابات نمی‌آییم

الویری: پای کار انتخابات نمی‌آییم/ از جان مردم نگذرید آقای میرسلیم!

مرتضی الویری، از چهره های ستادی جریان چپ در بخشی از یک گفتگو که خبرآنلاین آنرا منتشر کرد پیرامون انتخابات اظهار کرده است: متأسفانه هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات ریاست جمهوری که پشت سر گذاشتیم شاهد تنزل حضور مردم در پای صندوق‌های رای بودیم و علت‌اش هم این بود که مردم احساس کردند که کاندیداهای مورد نظر خودشان را در لیست نامزدها مشاهده نمی‌کنند چراکه بسیاری از نیروهای کارآمد و پرتوان توسط نظارت استصوابی قلع و قمع شدند. اگر این روند ادامه پیدا کند این وضعیت نیز تشدید خواهد شد و میزان مشارکت پیوسته کمتر شده و شکاف بین مردم و دولت افزایش پیدا خواهد کرد.

او می افزاید: اگر این روند ادامه پیدا کند نه تنها اصلاح‌طلبان پای کار نخواهند آمد و حضور پیدا نخواهند کرد بلکه بسیاری از جریان‌های میانه‌رو و حتی اصولگرایان هم از تداوم وضعیت فعلی ناامید خواهند شد. راه‌حل این است که ما اشتباه را از همان‌جایی که آغاز شده تصحیح کنیم. این خطا از آنجا آغاز شد که بر مبنای یک برداشت غیرمردمی و غیردموکراتیک از قانون اساسی، شورای نگهبان به خودش اجازه داد در تایید صلاحیت‌ها دخالت کند و مردم را وادار کرد به کسانی رای بدهند که شورای نگهبان بر مبنای سلیقه خودش از میان نامزدها دستچین کرده بود.[2]

*اظهارات الویری در واقع تکرار دستورالعمل حجاریان مبنی بر تکرار تحریم انتخابات در سال 1402 است. دستورالعملی که حجاریان سال گذشته بر آن تأکید کرد و از این گفت که اگر شورای نگهبان با ما راه نیاید؛ اصلاح طلبان انتخابات بعدی (انتخابات مجلس دوازدهم در سال 1402) را هم تحریم خواهند کرد![3]

دقت شود که منظور اصلاح طلبان از "راه آمدن شورای نگهبان" اینست که شورای نگهبان نظارت استصوابی را ندیده بگیرد و اجازه بدهد که اراذل و اوباش سیاسی و کسانی که حاضر به تعهد در مقابل قانون و مردم نیستند و یا سوابق خوبی ندارند به سبد انتخاب مردم وارد شوند!

الویری همچنین در حالی از این گفته است که علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات های 98 و 1400 نبودن گزینه های مورد نظر مردم در فهرست نامزدها بوده که حاضر نشده از نقش مستقیم اصلاح طلبان در تحریم رسمی این 2 انتخابات سخنی بگوید. نقش مستقیمی که طبعا کسانی از مردم را به حضور نیافتن در انتخابات تشویق می کند و علت العلل کاهش مشارکت در انتخابات همین تحریم است نه بودن یا نبودن تعدادی داوطلب نامزدی در فهرست نامزدها.

باید دانست که در ادبیات سیاست و حکمرانی؛ گزینه "تحریم انتخابات" به معنای خیانت به کشور و برداشتن سلاح علیه مردم، قانون و نظام سیاسی است.

***

1_https://fa.shafaqna.com/?p=1538544

2_khabaronline.ir/xjRYQ

3_mshrgh.ir/1352504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    5 6
    اوایل این کانال بهترومردمی تربرای خدمت بود
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      16 2
      آقای میر سلیم انگار خواب تشریف دارید یا خودتون رو به خواب زده اید - چرا مردم رو بیسواد فرض کرده ای؟ کدوم تحقیق و توسعه - شخامت ورق بدنه سمند و پراید رو با ورق بدنه تویوتا مقایسه کن بعد میفهمی که علت فوت سرنشینان در تصادفهای خودروهای داخلی ضعیف بودن بدنه خودروهای داخلی است که بدلیل طمع خودروسازهای داخلی برای کسب سود بیشتر از ورقهای نازک و شاسی و قطعات ضعیف استفاده می کنند.
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      3 3
      ۱۴:۱۷ الان هم هست شاید شما افکارت عوض شده، الله اعلم
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    20 1
    البته این بابا همونه گفت نظر مردم مهم نیست اینم شیتیل بگیر دو تا لگن ساز جاده مخصوصه
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      16 1
      آقای میر سلیم اگر عرضه داری بجای حمایت از محصولات دو خودرو ساز داخلی که محصولاتشان طبق گفته مسئولان انتظامی ارابه مرگ است ، بعنوان نماینده مردم برو دنبال آزاد کردن واردات خودرو خارجی توسط هر فرد متقاضی
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    15 1
    بله نماینده ژاپن کفش ریبوک نمیپوشه
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      1 1
      اصلا نمیپوشه البته بپوشه هم چشم شما نمیبینه، عاشق جز خوبی معشوق نبیند
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 6
    اصلاح نه طلب ها بهیچ وجه صلاحیت ندارند
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      3 4
      آبدوغ خیارها صلاحیت دارند!!!
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 1
      نخیر. عرض شد صلاحیت ندارند‌.چی زدی؟
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    11 5
    اصلاح نه طلب ها بهیچ وجه صلاحیت ندارند جا خیلی از آنها باید داخل زندان باشد
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      4 2
      اشغالطلبها
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 1
      میترسید تایید صلاحیت بشن رای بیارن
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    20 3
    اینقدر این جمله مردم کره و ژاپن با دولت همراهی کردند نگین این اینجا مصداق نداره شما خودتو با ژاپن مقایسه نکن اصولا چند کشور در خودرو مثل ژاپن هستند ؟ ۴۰سال مردم ایران همکاری کردند بس نیست ؟حتی یه نقطه مثبت نمی بینی که دلت خوش باشد دارن کاری میکنن ۴۰ سال دیگه ام اتفاقی نمیافتد چون مونتاژ کاران ساختارشون مشکل دارد خیالشون که راحت باشد نتیجه افت کیفیت است
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      2 10
      آره عزیزم مصداق ندارد چون مردم ژاپن و کره بیشتر از خودرو همکاری کردن به طوری که ناموسشون را هم با غربیها مخصوصا آمریکا به اشتراک گذاشتن تا مسئولین بی غیرتشان حکومت کنند
  • فرید IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    17 1
    میرسلیم نمونه کاملا واضحی از پیرمرد دنیا طلب هست، از این حرف ها بوی همدستی با مافیای خودرو به وضوح احساس میشود
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    12 2
    خودروساز ها مردم رو به انقلاب بدبین کردند. اگر عاقلی در بین مسئولین باشه باید وضعیت اسفبار خودرو در کشور رو سامان بده.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    25 3
    حالم از این واژه ی *پای کار* بهم می خوره. اگر تورم، گرانی،عدم ازدواج جوانان، فقر و... از پای کار آمدن شما هست که واقعا خوب پای کار هستید. فقط به فکر عصا برای این پای کار هم باشید. خیلی وقت هست که از پا اقتاده.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      5 14
      به درک که " پای کار انتخابات نمی‌آیید" امیدوارم هزارسال سیاه " پای کار انتخابات نیایید" سرمایه های اسراییل
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      6 9
      به درک که انتخابات را تحریم میکنید
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      1 9
      ۱۴:۵۵ شما همیشه پشت دشمن ایستاتید
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 2
    اگر حس کنم که ابراز نارضایتی من از عملکرد دولت آقای رئیسی باعث جان گرفتن جریانهای مخالف جمهوری اسلامی مانند اصلاح طلبها می شود بناچار سکوت می کنم. اما این سکوت ما مردم گناه مسئولین کم کار را هزاران برابر سنگین تر می کند.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 6
    تفاله های آنوسی بهایی لیبرال مثل ح،خاوری مرجان آل آقا! و سایر اطرافیان اکبر فتنه،خاتمی و فریدون میدزدند و فرار میکنند و اقرار میکنند که بهایی یا یهودی بودند باید به اشد مجازات محاکمه و حکم اجرا شود.اینکه اوباش لیبرال مثل الویری هنوز مطالبه جلوس بر تخت زرین میکنند فقط از یک شیطانپرست صهیونیست یا بهایی فاسد ساخته است.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      2 3
      این الویری همانی است که سال 88 با وقاحت تمام رو در روی مقام معظم رهبری ایستاد
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    22 8
    با این تورم و گرانی و افزایش روز افزون قیمتها کالا ها و ارز و طلا توقع دارید مردم تو انتخابات به چه امیدی شرکت کنند.اون از مجلس سال ۹۸ و این هم از دولت ۱۴۰۰ که هیچ کاری نکردند جز شعار دادن .تو این بین فقط روحانی بد ماجرا شد .
    • ارشک IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      3 6
      همه اش تقصیر حسن فریدون بود و هست.خیلی از گرانی خوشت آمده نه؟ برو دوباره دلار ۶۰ تومانی بخر اما این دفعه جیب دولت از دلارهای عراقی و هندی و کره ای و...‌ پر است. بدو بخر به دولت محترم کمک کن.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      4 6
      اینکه بیان کنی هیچ کاری نکرد معلومه چطور می‌بینی همین بحث کرونا، بحث درآمد ارزی، بحث اشتغال و ... به نظر خوب کار کردند بحث تورم و قدرت خرید را هم یک شبه یا یک سال اینطور نشده که بخواهی یک ساله حل کرد، همین جنگ ارزی و افزایش نقدینگی که طی چندین سال به وجود امده است خودش کلی کار میطلبد وقتی تو همون اولین جلسه دولت به رئیسی گفتند که پول برای حقوق این ماه رانداریم باید بدانی تو چه وضعیتی بودیم ...
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      8 8
      ای کاش اصلاح طلبان تهوع آور مزدور پیشه و جاسوس منش کلّاً قید این کشور را می زدند با این اطمینان که کشور و نظام ما هیچ نیازی به بود و نبودشان ندارد و فقط عِرض خود می برند و زحمت ملت می دارند!!!!
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      3 4
      هشت سال حسن روحانی پای کار بود چه کرد یه برجام بود اونم سیف رئیس بانک مرکزی دولت روحانی گفت برجام برای ما هیچ نداشت اروپایی ها هم اینستکس راه انداختند تهش یه قلم دارو وارد کردند تمام شدو رفت حالا شما اصلاح طلبان بگید چه کردید که اینقدر به خود می بالید
    • Abbas IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      11 4
      این دولتم فقط سو استفاده از جریان مذهبی و انقلابی کرد و به نظر من بدترین ضربه رو هم اتفاقا ب همین قشر همیشه پای کار و صبور و بی ادعا زد حتتتما صبر کنن تا دیگ با این وعده ها گول بخوریم دیگ من ب شخصه با وجود اینکه تمام ادوار شرکت کردم هیچ شراکتی در انتخابات و ... ندارم فقط وعده سر خرمن دیدیم و هیچ
  • ارسلان IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    12 4
    الویری چه کاره مملکت است که خط و نشان بکشد؟ یک دوره شهرداری ناموفق و همراه با کوه فروشی به رفقا و تخریب باغهای شمال شهر. اگر کاکتوس اینقدر اعتماد به نفس داشت آناناس در می آورد. طایفه اصلاح طلب در اغتشاشات سال گذشته در خیانت کم از منافقین خلق نداشتند.
  • محمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    5 5
    آقای الویری تاریخ مصرف این اراجیف خیلی وقته تموم شده نمونه بارزش انتخابات شورای تهران که جای هیچ حرف حدیثی نذاشت پشتوانه مردمی ندارید با کلمات بازی نکنید
  • ا س SE ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 3
    این مرد الویری انگار هنوز خوابه. مردک هنوز خیال میکنه رئیس اش ثابتی هست. تا اون امد بیرون اینم دوئید بیرون.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    10 1
    آقای میرسلیم شما همونی نیستید که هزاران نفر بخاطر استاندارد نبودن خودروهای داخلی سالیانه بی سرپرست شدند و شما در این شرایط همچنان از آن ها حمایت میکردید به نام حمایت از تولید داخلی ؟ جوابگو خانوادهایی که یکی از عزیز ترین هایشان را از دست دادند چه کسی باید باشد جناب میرسلیم ؟
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 5
    بعضی تصورات غلطی دارندبنظرم میرسه مردم بتدریج باشرایط سخت کنارنمیایندودولت هم این را میداند ازهمین الان برای مقابله با اعتراض ویاهراسمی که بگذارید اسب خودرازین کرده است
    • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      3 1
      به جان عزيزان مير سخيف و الو گرفته ، دارى چيز قرقره ميكنى خفه نشى
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      1 0
      توماه مبارک قرقره کردن،استغفرالله !!!
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      توماه مبارک قرقره کردن،استغفرالله !!!ناشناس درست میگه ،حرف حق تلخ هست ؛مگه سیلاب گرانی درب خونه شما را نزده؛ آقای اسب زین کن!!!!
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 0
    انشاا... شرایطی پیش بیاد که آقای میرسلیم در حد آحاد جامعه و نه در قالب فردی رانت خوار و رانت باز و جزو هیات مدیره های فامیلی قرار بگیرند و متوجه درد مردم بشوند.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 0
    بله ژاین و کره حمایت از تولیدات داخل داشتن ولی این حمایت حداکثر برای دو دهه بود.در ایران بالای 60سال داره از محصولات بی کیفیت گران‌قیمت حمایت میشه .
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 4
    افزایش قیمت به اقتصاد ربط داره
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    5 4
    همتون برید به جهنم
  • پرشیا IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 0
    کشتین همه رو با این جدل‌های انتخابات! اینهمه بحران ساختین علیه یکدیگر بر سر انتخابات! خیال نکنید ندیدیم و نمی‌دانند ملت چه ها که نکردید با ایران بر سر انتخابات!
  • ققنوس IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 2
    خب، پس ضد انقلاب از الان پروژه تحریم انتخابات رو شروع کردند.
  • ناصر IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 0
    اگر سن بازنشستگی در ایران ۶۰سال است واقعا میر سلیم وامثالهم از جان ملت چه می خواهند که میز ریاست را رها نمی کنند
  • :) IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 1
    بحث اوکراین ایران (باکو) هم سانسور خبریست انگار. برای چه نام نمی‌برید؟ یک گروه بزرگ متحد تشکیل دهید، نام ببرید از لابی باکو (لابی انگلیسی صهیونیستی باکو) کاملا هماهنگ داخل و باکو. چه خبره واقعا؟ یکی ندونه میگه ایران دست صهیونیستهاس. در اسرائيل تا این حد نفوذ ندارن! نکنه خیال دارن کوج کنن به ایران. چندان بعید هم نیست. شماها هیس نام نبرید تا آخر بازی که کار از کار گذشت. حدس بزنیم؟
  • علی افصحی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 2
    امام خمینی در باره جایگاه شورای نگهبان فرمود « هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور است...به شورای نگهبان تذکر می دهم که در کار خود استوار باشید و با قاطعیت و دقت عمل فرمایید» و نیز در صحیفه ج چهارده ص دویست و هفتاد و هفت فرمود :«تشخیص شورای نگهبان مخالف قانون نیست ،مخالف اسلام نیست ،میزان است باید بپذیریم» اصلاحات آمریکایی از زمان امام خمینی سر ناسازگاری با شورای نگهبان را آغازید و به جایی رساندند که امام بارها و بارها بر اهمیت نهاد شورای نگهبان تأکید فرمود با این حال هر سال انتخاباتی اصلاح طلبان فاسد ضد مردمی شروع به تهاجم علیه شورای نگهبان می کنند چرا که خود را صاحب «رأی کیفی» دانسته و تشخیص مردم و نهاد شورای نگهبان برایشان ارزشی ندارد این گروهک فشار در هرسال انتخاباتی برای باج گیری به میدان آمده و امثال تاجزاده وحشی و بی ملاحظه و روانی را جلو می اندازند که چنین فرد آلوده ای از جانب اصلاحات آمریکایی وارد رقابت ریاست جمهوری شود و حتی مثل عباس عبدی معتقدند رأی آورهم هست!الویری و دوستان فرتوتش که عرضه جوان سازی محفل های خانوادگی و ثروت اندوز خود را نداشته و در حدمحافل چند نفره به نشخوارکردن سخنان رجوی تروریست درباره انتخابات پرداخته و از تهدید تا تحریم آن پیش می روند زمانی که دلسوزان نظام که مراجع تقلید ، ولی فقیه خردمند امام خامنه‌ای و فرهیختگان انقلابی توصیه می کنند همراه اکثریت مردم شده و دست ازفساد بردارندهمگی برآشفته وهمانندعباس عبدی می گویند«دغدغه ما مشکلات کشور و اصلاح آن است»!البته باتحریم انتخابات!درحالی که امام خمینی می فرماید:«مردم مؤظفند درانتخابات حاضر باشند»قرآن درسوره بقره به مدعیان اصلاحات«واذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون و لکن لایشعرون وقتی به آن ها گفته می شود فساد نکنید می گویند ما اصلاح طلبیم!بدانید همین مدعیان اصلاحات همه مفسدند اما شعور این مسئله را ندارند. آیا کسانی مثل الویری ، عبدی ، حجاریان، تاجزاده و...که خود را اصلاح طلب می خوانند و در برابر ولی فقیه امام خامنه‌ای، فقهاء شورای نگهبان ، مراجع تقلید و عموم مومنین انقلابی خط شیطان بزرگ آمریکا و شیاطین در تحریم انتخابات مردمی واسلامی ایران عزیز را دنبال می کنند و تبلیغ ،جز فساد می شود به صفت دیگری متصف کرد؟ هرگز.
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      2 6
      کسی مطالب تو رو نمیخونه زور بیخودی میزنی
    • دهه هشتادی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      1 0
      تو زور نزن اغتشاشگر اصلاح طلب متوهم معلومه از حرفهای درست علی فصیحی حسابی سوزش گرفتی
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    9 1
    جالبه که امضای آقای الویری و بسیاری از اصلاح طلبان پای قانون نظارت استصوابی مجلس اول موجود است.
  • پرشیا IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 2
    باس یه طرحی در اندازید برای کنار زدن دو دوره ای انتخابات تا کشور نفس بکشد، بعد اگر گذاشتیم دوباره به جان ملت بیفتید. اما باید شفاف و بی پرده بگویید اینبار. نه که جنگ راه بیندازید نه! چرا خجالت را کنار بگذارید در شرایط کنونی و بیایید رک و شفاف بگویید بخاطر گذار کشور از یک دوره جهشی حساس در تحولات جاری...نیاز داریم به واگذاری امور بدست کارآمدترین نهاد نظام یعنی سپاه پاسداران تا از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و اهداف و آرمان‌های آن پاسداری و تغییرات لازم اجرایی شود. یعنی تابلو بزنید (تا اطلاع ثانوی) جاده در دست ترمیم! و خداییش سپاه هم کم نگذارید! در ترمیم جاده انقلاب. سال خوبی باشد برای همه ملت ایران از هر قشر و گروه. آمین
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 1
    برای بررسی نقش اصلاح طلبان در تصویب نظارت استصوابی عنوان "مناظره زیباکلام با محمد بهادری جهرمی درباره شورای نگهبان" را جستجو کنید. آقای دکتر بهادری جهرمی کامل توضیح می دهند.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 3
    سفره انقلاب مال کیست؟ چرا برای نسل جوان جا نیست؟
  • ایرانی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 3
    مشرق
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 1
    تمام مشکلات وعقب ماندگی کشور ازگور همین به اصطلاح اصلاح طلبان دلباخته غرب بلند می شود که ۳۶ درراس قدرت اجرایی کشور بودن باخیانت های خود باعث فلج شدن اقتصاد کشور شده اند هنوز هم از رو نمی روند
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 1
    آقای میرسلیم میل نمودند من حاضر نیستیم در شرایط برابر از خودروهای داخلی استفاده کنم
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 1
    تعارف با افرادی مثل میر سلیم فقط زمینه ساز زیر سول رفتن مشروعیت کل نظام
  • مرتضی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 2
    گور پسر الویری داداش دلار رو بیار ید پایین
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    2 13
    به کوری چشم دشمنان اسلام در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی شرکت میکنم و به طرفداران دولت سید ابراهیم رئیسی رای می دهم تا مشت محکمی به دهان یاوه گویان و منافقین کوردل بزنم. #لعنت_بر_الویری #مرگ_بر_اصلاحات #مرگ_بر_خاتمی
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      5 7
      مرگ بر خود احمقت
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      5 1
      پول مزدوریت رو میگیری اونم به دلار .برو رای بده.
  • احمد IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 1
    مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و ملت از خودروسازان ناراحتند اما آنها با قدرت به کار خود ادامه می دهند!! این یعنی چی؟ کجای دنیا اینگونه است؟
  • احمد IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    2 0
    مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و ملت از خودروسازان ناراحتند اما آنها با قدرت به کار خود ادامه می دهند!! این یعنی چی؟ کجای دنیا اینگونه است؟
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 0
    الویری باید به یاد فجایع خود در مناطق آزاد و همسرش در شورای شهر بیفتد و از تاریخ خجالت بکشد!!! بعد خودش را صاحبنظر این دوره معرفی نشان دهد
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 0
    میر سلیم هر شخصی که بخاطر بی کیفیتی خودرو ها فوت و یا مصدوم شود تمام شماها مقصرید و وای به روز گار شما نزد خداوند متعال که چطور می تواند پاسخ گو باشید
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    2 0
    اینترنت
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 1
    اصلاحطلبها ایران را به سمت توتالیتاریسم پیش میبرند
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 1
    مشرق همه از این نفرت دارند
  • یک داغدیده IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 0
    آقای میرسلیم مجددا لابی و مافیای خودروسازان مانع واردات خودروهای زیر 5 سال کارکرد شد حتما حضرتعالی هم در جریان کامل این تصمیم هستید!
  • عبدالله IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 2
    آقای الویری تو وامثال تو غلط کردید که خودتونو جای ملت قرار میدید.چرا هر وقت از قافله ملت عقب می افتید خودتون جای ملت قرار میدید؟
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 2
    نیایید بهتر
  • حسام IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    2 0
    جناب میر سلیم عقل خوشمزه ای دارند ! ایشون اخیرا با تکیه بر همان عقل خوشمزه برای حل معضل ترافیک مسافرتهای نوروزی پیشنهاد سهمیه بندی مسافرت نوروزی را داده اند
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    2 0
    امان از دست آقای میرسلیم که ای کاش به خاطر جمهوری اسلامی رها کند و برود به خانه
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    2 1
    این ها خودشان را با سران کره و ژاپن مقایسه می‌کنند
  • علی اقا IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    آقای الویری اصلاح طلب و اصول گرا نداره، مردم زیر این فشار اقتصادی تنفر عمیق و بلاحدی پیدا کردند
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    شبیه فیلم بازگشت مومیایی 🙃کاهن سومری
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    3 0
    ما از صنعتی که رو به پیشرفت باشه و دلسوز مردم حمایت می‌کنیم نه صنعتی که ارزشی برای مردم قائل نیست و نقش یک راهزن رو داره.حمایت از تولید داخلی که رو به پیشرفته و دنبال افزایش کیفیت
  • حسن IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    2 0
    همراهی مردم با صنایع داخلی تا کجا باشد؟کم پول مردم را بالا کشیدند؟
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      تا جایی که همه بمیرن این جهودا بمانند و خودروسازان
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    بزودی داستان ، کالای سرمایه ای بودن ، خودرو تمام خواهد شد ؛ به طریقی که برای لوازم خانگی و فرش پایلوت و آزمایشی عمل شد ، افزایش قیمت مطابق با بازار بعلاوه یک مزیت رقابتی نسبت به بازار "مزیت اقساطی/ اعتباری" که همزمان با قانون جدید چک و رتبه های اعتباری که در حال اجرا هستند.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    2 0
    برای مردم تهران متاسفم که امثال سلیم رابه مجلس می‌فرستند.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    بامتجاوزان مماشات نباید کرد امادولت باید به نظام اقتصادی سروسامان دهد وبه گرانیهای ملموس به هرطریقی که تشخیص میدهد پایان دهد
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    اگر ریگی به کفش ندارد چرا اینهمه از همه پرسی میترسد؟
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    2 0
    میرسلیم ساکت شو
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    خودتون درزمانیکه حاکم بودید بدتر از یاران بودید .از دردم دم برای رسیدن بحکومت وثروت استفاده کرده آید وهم اکنون دارید استفاده میکنید
  • عطار IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    الویری مگه همون وزیر شعار نبود ؟؟؟ حالا بزرگ شده؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 1
    الویری: پای کار انتخابات نمی‌آییم شغال که از باغ قهر کنه، منفعت باغبونه!
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    ببین چه شده از تاریکخانه اشباح بیرون آمدن الیگارشی پنهان
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    آقای میرسلیم جلوی نزول خواری مردم قزوین که توسط شرکت فروش خودرو صورت گرفته را بگیرد
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    الویری کف تار و باند اصلاح طلب جنایتکار وطن فروش او بنیرند.
  • حسین IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    اراذل و اوباش سیاسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس