95 طرح سوال از وزرا در مجلس یازدهم/ 9 کارت زرد به کابینه روحانی در یک سال

چرا بیانیه وزارت کشور درباره حجاب هیچ مشکلی را حل نکرد و چرا حتی اصلاح طلبان هم درباره این بیانیه از لفظ "چندپهلو" استفاده می‌کنند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

فتنه اقتصادی در پیش است؛ اگر دولت پیشگیری نکند

"گرانی مسکن" و مستی گرگ‌های اطلاعاتی دشمن

"عملکرد اقتصادی دولت" زیر ذره‌بین نمایندگان/ "گرانی مسکن" و مستی گرگ‌های اطلاعاتی دشمن

محمد خوش‌چهره، اقتصاددان نزدیک به جریان اصولگرا اخیرا در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد درباره مشکلات اقتصادی روز کشور گفته است: مردم درآمد خود را برای خوراک، مسکن، پوشاک، بهداشت و درمان، آموزش و ... هزینه می کنند. همه این اقلام به صورت حساب شده هدف قرار گرفته شده است. من شک ندارم سرویس های اطلاعاتی شیطانی اما مبرز در حال برنامه ریزی هستند که معاش مردم را هدف قرار دهند تا باور و اعتقادات آنها را خدشه‌دار کند.

او در ادامه تصریح می کند: کسی پول ملی خود را در برابر دلار اینگونه آسیب پذیر نمی کند که در همه چیز به نرخ آن وابسته شود. زمین که اصلی ترین مسئله مسکن است، کالای وارداتی که نیست. مصالح ساختمانی، آهن و ... برای ساخت مسکن غیر اشرافی هم داریم اما چرا با تغییرات دلاری قیمت آن نیز بالا می رود؟ علت این است ضعف درک وجود دارد. شما زمین را رها کرده اید به طوری که طعمه سوداگری شده و سرویس های اطلاعاتی هم بر آن سوار شده اند. آورده سرمایه گذار برای زمین در تمام دنیا به جز چند کلانشهر ویژه مانند توکیو و نیویورک و ... زیر 15 درصد است. در ایران بازار مسکن تحت تاثیر بازار مسکن تهران است یعنی تغییرات قیمتی در دو سه نقطه مانند الهیه، ولنجک و سعادت آباد در کل تهران و سپس در کل کشور موج ایجاد می کند. همین باعث شده آورده سرمایه گذار برای زمین در کشور ما بالای 65 درصد باشد یعنی زمین منابع را می خورد.[1]

*صحبت های دکتر خوش چهره مبنی بر ورود سرویس های اطلاعاتی بیگانه به عرصه مشکلات اقتصادی مردم و سوار شدن بر موج این مشکلات یک تحلیل درست است که فهم دقیق آن صرفا در قالب درک تئوری "فتنه اقتصادی" امکانپذیر است.

پیش از این نیز در وبلاگ مشرق تصریح کرده بودیم که دشمن طرح ویژه ای را با استفاده از گرانی نرخ اجاره و مسکن در ایران زیر سر دارد و می خواهد با استفاده از این بلیّه و نظایر آن دست به ایجاد فتنه اقتصادی بزند.[2]

مشرق تاکنون نزدیک به یک هزار گزارش و مطلب تحلیلی در این باره منتشر کرده است که خوانش آنها بر هر کسی که مایل است درباره فتنه اقتصادی و راه های پیشگیری از آن بداند؛ مفید فایده خواهد بود.

***

"چندپهلو"؛ قضاوت عباس عبدی درباره بیانیه حجاب وزارت کشور

چرا بیانیه وزارت کشور درباره حجاب هیچ مشکلی را حل نکرد؟!

"عملکرد اقتصادی دولت" زیر ذره‌بین نمایندگان/ "گرانی مسکن" و مستی گرگ‌های اطلاعاتی دشمن

عباس عبدی، از تئوریسین های اصلاح طلب اخیراً در بخشی از یک یادداشت پیرامون حواشی مربوط به بدحجابی عده ای در خیابان ها نوشت:

"-حجاب- حکومت را با یک چالش مهمی مواجه کرده است. چالشی که نه می‌تواند آن را حل کند و نه می‌تواند آن را از وضعیت چالشی خارج کند و تمامی اقداماتی که درباره آن انجام می‌دهد نیز واجد نوعی تناقض است. چون این روش‌ها از یک سو حل آن را سخت می‌کند و از یک سو ابعاد چالش را ارتقا می‌دهد و این منشأ ناآرامی است. در این موضوع با پدیده زشت ماست‌پاشی و پیش از آن بیانیه چند پهلوی وزارت کشور وارد فاز جدیدی شدیم."

به گزارش اعتمادآنلاین، او همچنین گفته است: طرفداران حجاب اجباری توجه ندارند که مجموعه گزاره‌های آنان در دفاع از اجباری یا قانونی بودن این رفتارها به بن‌بست رسیده و همین بن‌بست است که کار را به این مرحله رسانده است. بنابراین ادامه آن سیاست‌ها نیز گره این مساله را پیچیده‌تر می‌کند. در این باره سخنان زیادی می‌توان گفت و باید در روزهای آینده به آنها اشاره کرد، ولی یک مساله قطعی است و تا هنگامی که حکومت نخواهد آن را بپذیرد هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد. اینکه قانون کنونی غیرقابل اجرا است. الزام حقوقی به رعایت حجاب شرعی غیرممکن است![3]

*ما قضاوت درباره بیانیه وزارت کشور دولت رئیسی پیرامون حجاب که عبدی با طعنه "چندپهلو" از آن یاد کرده است را به مخاطبان محترم واگذار میکنیم.

در ادامه اما بایستی اشاره کرد که فضای ذهنی عبدی مبنی بر اینکه حکومت نمی تواند فلان چالش را حل کند نیز گزاره صحیحی نیست زیرا نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده است اولا بر مبنای خیابان، سیاست‌گذاری نمی کند و پیرو عقل است و ثانیا نظام اسلامی مشکلاتی سخت و چالش هایی بس جانکاه را حل کرده است که مسئله حجاب در قبال آنها هیچ است.

***

"عملکرد اقتصادی دولت" زیر ذره‌بین نمایندگان

"عملکرد اقتصادی دولت" زیر ذره‌بین نمایندگان/ "گرانی مسکن" و مستی گرگ‌های اطلاعاتی دشمن

ایسنا گزارش داد: "ولی اسماعیلی" عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی طی یک توییت در اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش نوشته است:

"استعفای وزیر آموزش و پرورش و موافقت ریاست جمهوری را به فال نیک می‌گیریم و در سال جدید به مسئولان ناکارآمد مخصوصا «تیم اقتصادی دولت» هشدار می‌دهیم، عملکرد و برنامه عملی خود را برای مردم تشریح کنند یا استعفا دهند... در غیر این صورت مجلس انقلابی عذرشان را خواهد خواست."[4]

*خیلی زودتر از این از مجلس انتظار بود که در مقابل ناکارآمدی‌ها موضع بگیرند و از بنیه مشورتی و عقبه کارشناسی مجلس و حتی جایگاه نظارتی و بازخواست‌کنندگی خود،‌ به برخی مسائل و مشکلات ورود داشته باشند.

لکن چیزی که در عمل اتفاق افتاد مشتی توییت بعلاوه نطق های آتشین بود که البته همانطور هم که دیدیم هیچ اثری در کاهش گرانی ها یا معرفی عوامل ناکارآمدی نداشت.

همچنان این امید وجود دارد که دولت و مجلس محترم در کنار مصوبات خوبی همچون طرح اخذ مالیات از خانه های خالی، افزایش حقوق سربازی و... در بحث گرانی هم به تکالیف خود عمل کنند و مداهنه را کنار بگذارند.

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1590113

2_mshrgh.ir/1476953

3_https://www.etemadonline.com/tiny/news-605041

4_isna.ir/xdND5C

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    5 0
    دقیقاچی روحل کردید؟!
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    6 1
    ما مردم عذر خواهی می کنیم که قیمت زمین که دست حاکمیت هست بالا میره ما مردم شرمنده ایم که همه چیز با دلار بالا میره واقعا دولت گناه داره ما مردم خیلی بد کار می کنیم دولت و مجلس سری بعدی به مردم رای ندن چون مردم بلد نیستن کشور را اداره کنن باعث زحمت هستند
  • تهرانی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 4
    مسئولان خصوصاً قضایی خودشان را به کوچه چپ نزنند! بحث اقتصادی همیشه بود و در همه کشورها هست. الان مسئله فوق حاد کشور اول متاسفانه عادی انگاری و احساس آزاد شدن کشف حجاب در جامعه است که باعث شده هر روز بر تعداد مجرمان کشف حجاب کننده افزوده شود! پس هم‌زمان با کنترل تورم باید بساط این مجرمان را جمع کنید. ماههاست که مردم می‌گویند اقدام عاجل کنید بعداً نمی‌توانید حریف شوید! بعدا بهانه میکنید که چون زیاد شدند نمی‌توانیم جمع کنیم!؟ جواب شهدا را چه میدهید؟
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      خودت اقدام کن
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    2 5
    روزنامه های اصلاح طلب دارند کارگران را علیه دولت می‌سوزانند مگر حقوق کارمندان بیست درصد زیاد نشد حالا از کارگران 27 در صد زیاد شد کارگران هم طمع کار شدند و روزنامه های نادان اصلاح طلب دارند بنزین روی آتش می‌ریزند باید جلوی این روزنامه ها گرفته شود هر روز یک بلوایی درست میکنند هی شرایط را بدتر میکنند
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 5
    مگر شما رییس دستگاه اقتصادی و اجرایی هستی که اولویت را اقتصاد اعلام میکنی؟ شما رییس دستگاه قضایی هستی و باید با جرم‌ها منجمله جرم حاد کشف حجاب برخورد کنی! کارد به استخوان رسید
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    3 5
    ماموریت عباس عبدی غربگرا اجرای بی حجابی کامل در ایران است
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    3 0
    نماینده های بیچاره اینقدر چشمهاشون ضعیفه که همه چیز رو باید با ذره بین ببینند ؟ اگه گوشهاشون هم سنگین باشه که دیگه واویلا !
  • US ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    2 1
    جوک قرن ،نمایندگان و مجلس خخخخ
  • علی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 2
    بخدا قسم این ماه رمضون هرگز از یاد نمیره این فاجعه درداور.به خدا تو خابم فکر نمیکردین اینطور به غیرت باورها و دستاوردهای ملت خیانت بشه.قول میدم اینا برنامه دارن واسه شبای قدر تا میتونن با هرزگی و رقص و برهنگی مردم رو خون به جگر کنن
  • TR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 2
    پلمپ کردن مغازه یا درگیری مردم در خیابان برای حل مسئله حجاب در خیابان فقط ملت رو روبروی ملت قرار میده!!! باید نیروی انتظامی و گارد ویژه و بسیج مسلح بیاد کف خیابون و ماجرا رو از ریشه حل و فصل کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس