پیام تسلیت آملی لاریجانی در پی درگذشت والده قاضی عسکر

قوه قضائیه، بعنوان مدعی‌العموم؛ نهادی است که در صورت مشاهده رهایی بازار و بروز گرانی بیقاعده می تواند وارد میدان شود و از معیشت مردم دفاع کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مدعی‌العموم چه وظیفه‌ای در قبال گرانی دارد؟

شمشیر دو لب قوه قضائیه علیه بی‌حجابی و "گرانی"

"شورای رقابت" یک‌شبه عامل گرانی خودرو شد!/ شمشیر دو لب قوه قضائیه علیه بی‌حجابی و "گرانی"

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه، اخیرا طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران پیرامون حجاب گفته است: آمارهایی که دستگاه‌های مسؤول امر فرهنگ ارائه می‌دهند نشانگر این بوده که اکثریت جامعه با رعایت حجاب در کشور موافقت دارند و عمده مردم ما حجاب را دوست دارند.

به گزارش رسا، وی افزود: این علاقه‌مند به حدی است که در روزهای اخیر شاهد مطالبه‌گری‌های متعدد مردم در زمینه رعایت حجاب در کشور بوده‌ایم و این نشان می‌دهد فرهنگ اسلامی در کشور ما ریشه‌ای قوی دارد.

مصدق گفت: برنامه‌های قوه قضاییه و قوه مجریه در زمینه امور فرهنگی و حجاب به‌روشنی و وضوح اعلام شده و در دست اجراست.

این مقام بلندپایه قضایی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی به کسانی که غافلانه حجاب را رعایت نمی‌کنند در دستور کار قرار دارد، تأکید کرده است: قوه قضاییه با معاندان و هنجارشکنان به‌طور جدی برخورد خواهد کرد.[1]

*سبب خوشوقتی است که می بینیم در زمانه ای که اکثریت دستگاه های متولی اجرایی و فرهنگی در بحث حجاب، یا دچار بی عملی هستند و یا از ترس واکنش‌های مجازی در سکوت به سر می برند و حرفهای دوپهلو می زنند اما معاون اول محترم قوه قضائیه با رشادت به میدان آمده و سخنانی تبیینی را با پیوست قضایی پیرامون بی حجابی مطرح می کند.

مع الوصف لازم به اشاره است که این قوه همانطور که در بحث حجاب مسئول است، در بحث "گرانی" هم بعنوان مدعی العموم بایستی به میدان بیاید و تکلیف مردم را با گرانی بیقاعده فعلی روشن کند.

چه اینه به نظر می رسد در هنگامه ناکارآمدی و ایضا بی اعتقادی مقامات اقتصادی به نظارت بر بازار؛ این قوه قضائیه است که باید بعنوان مدعی العموم به میدان بیاید و همانند تجربه دوران آیت الله آملی لاریجانی به ابعاد مختلف بازار نظارت کند تا گرانی بیقاعده جان مردم را نیازارد.

پر واضح آنکه مطالبه عقلانی ورود قوه قضائیه به عرصه نظارت بر قیمتها و کنترل قیمت مسکن و گوشت و خودرو و... از مطالبه برخورد با بی حجابی کمتر نیست، اگر بیشتر نباشد و مقامات شجاع و بصیر قوه قضائیه بایستی حتما به این مسئله اهتمام ویژه ای داشته باشند و گزارش این اهتمام‌ورزی را نیز به رهبری، مردم و رسانه ها ارائه کنند.

***

نهادی که می‌تواند در مقابل گرانی از مردم دفاع کند

"شورای رقابت" یک‌شبه عامل گرانی خودرو شد!/ شمشیر دو لب قوه قضائیه علیه بی‌حجابی و "گرانی"

آیت الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، طی سخنانی در نخستین جلسه این مجمع در سال جدید با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر معظم له با کارگزاران نظام گفت: ایشان خطوط روشنی را برای کارگزاران نظام ترسیم کردند و البته با وجود اینکه مخاطب اصلی دولت محترم بود اما معظم‌له، قوا و دستگاه های دیگر را هم مخاطب قرار دادند. تاکید ایشان بر حل مسائل معیشتی مردم و گرفتاری های اقتصادی کشور بود. مقام معظم رهبری بر تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، تاکید کردند و خطوط اصلی و الزامات و راهکارهای آن را ترسیم فرمودند. امیدواریم همه مسئولین دست به دست هم بدهند و هماهنگ حرکت کنند تا منویات ایشان اجرایی شده و برای سفره مردم گشایش حاصل شود.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که قوای مختلف و مسئولان برای تحقق این منویات تلاش دارند و ان شاءا...خداوند هم کمک خواهد کرد تا کاهش تورم علی رغم دشوار بودن، محقق شود. مجموعه سرمایه ها و امکانات غنی موجود در کشور و نیروی انسانی متخصص و جامعه جوان و منابع فراوان گشایش ها را ممکن می کند.[2]

*شدنی و ممکن بودن راهبرد "کاهش تورم" که مورد تأکید آملی لاریجانی قرار گرفته یک سخن مبتنی بر کارنامه است و قوه قضائیه در دوران ایشان نشان داد که با ورود به عرصه نظارت اقتصادی که در چارچوب وظیفه قانونی مدعی العمومی قوه قضائیه صورت می گیرد؛ تا چه اندازه می تواند جلوی گرانی بیقاعده را بگیرد و در مقابل تورم بیقاعده از مردم دفاع کند.[3]

تکرار این کارنامه و بلکه بهتر از آن، انتظاری است که مردم در هنگامه ناکارآمدی و گرانی های فعلی از قوه قضائیه انتظار دارند.

***

"شورای رقابت" یک‌شبه عامل گرانی خودرو شد!

"شورای رقابت" یک‌شبه عامل گرانی خودرو شد!/ شمشیر دو لب قوه قضائیه علیه بی‌حجابی و "گرانی"

اخیرا و پس از اعلام مصوبه شورای رقابت مبنی بر گران شدن خودروهای تولید داخل -با میانگین 35 درصد- برخی مقامات و نهادهای دولتی در نقش منتقد این تصمیم ظاهر شده اند.

از محمد مخبر که به شورای رقابت نامه نوشته و خواستار تجدید نظر در قیمت گذاری شده تا وزارت صمت که گفته قصد دارد با شورای رقابت در این زمینه مذاکره کند![4][5]

مع الوصف نکات و تأملاتی درباره فرایند پیش‌گفته وجود دارد که تدقیق در آنها برای مشخص شدن بیشتر فرایندهای اقتصادی کشور و گرانی بیقاعده ای که مردم را دچار مشکل کرده است ضروری به نظر می رسد. خاصه اینکه شورای رقابت تا پیش از این بعنوان نهاد مخالف گرانی خودرو شناخته می‌شد!

*از 3 منظر رسانه، سیاست و اقتصاد؛ ماجراهای اخیر تقابلات شورای رقابت (بعنوان گران کننده) و دولت (بعنوان خواهان ارزانی) واقعی به نظر نمی رسد.

کما اینکه قیمت خودرو طی 2 سال اخیر با جهش قیمتی مواجه شده است و قریب به اتفاق کارشناسان و نمایندگان مجلس نیز شورای رقابت را مقصر این قضیه نمی دانند.

اکنون چه اتفاقی افتاده است که به ناگاه می بینیم شورای رقابت به سمت مقصر این ماجرا تغییر نقش یافته است؟!

در این باره خوانش خبرهای ماه ها و سالهای قبل می تواند نور بیشتری به ابهامات بیافکند...

مثلا یک عضو شورای رقابت در آذرماه سال 1400 (دو سال قبل) انتقادات مهمی را از افزایش قیمت خودرو بعمل آورده و گفته بود: بر اساس تورم بخشی که از بانک مرکزی دریافت کرده‌ایم و بررسی‌های صورت گرفته با لحاظ ضریب منفی بهره‌وری و افزایش تیراژ تولید، حداکثر کمتر از ۱۰ درصد امکان افزایش قیمت برای شش ماه دوم سال وجود دارد در حالی که ظاهرا قیمت جدید برخی خودروها بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.[6]

جالب آنکه طی 2 سال اخیر که مسئله گرانی حیرت آور قیمت خودرو و فروش بورسی خودرو حادث شده و شخص وزیر صمت نیز به دلیل گرانی خودرو بارها از سوی نمایندگان مجلس مورد انتقاد قرار گرفته است؛ همواره این نام شورای رقابت بوده که مورد توجه سازمان بازرسی و مجلس قرار داشته و به عنوان یک مدافع مردم و نهاد پیش گیرنده از گرانی به آن نگاه شده است.[7]

قصه عجیب تغییر نقش یکباره شورای رقابت اما به همینجا ختم نمی شود...

شاهد مثال دیگر اینکه در بهمن سال گذشته بود که مهدی خطیبی مدیرعامل ایران‌خودرو در حاشیه بازدید از خطوط تولید این شرکت با انتقاد از پایین نگه داشتن قیمت خودرو از سوی شورای رقابت گفته بود: قیمت‌گذاری دستوری سبب زیان سهامداران خودرویی می‌شده و براساس ماده ۹۰ سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت محترم موظف به جبران زیان تولیدکننده است و درخواست ما از مسوولان لغو قیمت گذاری دستوری است.[8]

اکنون چه شده که این شورای رقابت مغضوب و عامل اصلی ضرر و زیان شرکت های خودروساز به یکباره به عامل گرانی خودرو تبدیل شده و مقامات دولتی از میمنه و میسره به این عامل گرانی می تازند؟!

طرفه آنکه شعار سال و "مهار تورم" هرگز با چنین رفتارهایی محقق نمی شود و دولت محترم اگر در فکر کاستن از گرانی است باید خودرو را به سمت قیمت گذاری اصولی پیش ببرد، از حجم مالیاتی که طی 2 سال گذشته هر سال حدود 60 درصد زیاد شده، بکاهد، بر بازار نظارت کند و مثلا پیگیر این باشد که چرا مصوبه سران قوا مبنی بر تعیین سقف برای اجاره بها هرگز اجرا نشده و مردم را در سونامی گرانی قیمتهای مسکن و اجاره رها کرده است.

ما قضاوت درباره عامل گرانی بودن شورای رقابت را بر عهده مخاطبان محترم وا می گذاریم...

***

1_rasanews.ir/0034TB

2_isna.ir/xdNF7n

3_mshrgh.ir/945300

4_mshrgh.ir/1478156

5_mshrgh.ir/1478319

6_http://www.ensafnews.com/321313

7_faradeed.ir/000UQD

8_https://www.alef.ir/news/4011119094.html

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 6
  • zia IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    6 2
    صد البته که مسئولین نفوذی کاری به سایر مشکلات کشور به زندگی روز مره مردم را دچار مشکلات فراوان کرده ندارند
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      2 0
      نفوذی کیه دیگه؟ وقتی مسئولان از عموم جامعه فاصله بگیرند همین میشه. لعنت بر اشرافیت و بی کفایتی مسئولان
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      7 0
      شما اگر اسلام سرتون بشه باید شعور فهمیدن اینو داشته باشینه که مملکت اسلامی و غیر اسلامی حق نداره درباره پوشش زنان و مردان تصمیم بگیره ... به نقل از خودتون زمان حکومت امام اول هم بیحجاب بود هم باحجاب هم دیندار هم بی دین ..شما وظیفه تون امر و نهی هست نه زور ... شما هنوز نمیتونین یه کارت ملی رو مستقلا تولید کنین ... هنوز بلد نیستین اینترنت رو ساماندهی کنین فقط بلدین مشکل رو از ریشه نابود کنین اگر هم نتونین سفسطه بازی درمیارین شما هنوز بلد نیستین اسلام رو مدرن سازی کنین ... بی سوادا
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      لعنت خدا بر عاملان گرونی
  • علی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    13 0
    شورای رقابت عامل گرانی نیست دوستان دلالشان ونمایشگاهداران قیمت خودرو را تا بتوانند گران می کنند درگام بعد دوستان انها در شورای رقابت برای اینکه این گرانی را نهادینه کنند وارد صحنه میشودبا ادله قانونی کاهش شکاف قیمت بین بازار وکارخانه ااینجا دم خروس در می ایید وبوی تعفن تبانی به مشامم می رسد اینجا شورای رقابت طبق رویه سالها گذشته به سمت قیمت دلالی غش می کند ونامه به وزارت صمت می زند که قیمت ۴۰یا۵۰درصد بیشتر شودیعنی حدود ۵تا۱۰درصد زیر قیمت بازاروزارت صمتها وخودروساز که خود پشت پرده این سیاه بازی هستند ازان استقبال می کنند با این ترفند هم جیب دلالان پر پول میشود هم خودرو ساز قیمت محصول خود را چندین برابر می فروشدبدون هیچ ضمانتی وزارت صمتی را هم که خدا می دانند وملت بینوا مانند گوسفند بوسیله این حضرات دریده میشود الان سالها است روش اینها این است این گله گرگ سالها است بااین گله گوسفند بی نوا اشناست کار یک شبه نیست حضرت اقا پیشنهاد میشود عملکرد شورای رقابت را بررسی کنید
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      2 0
      ظاهرا انطور که پیداست نقش پلیس خوب و بد عوض شده. بخش قابل توجه شورای رقابت از طرف دولت معرفی میشن. از خواب بیدار شید.
    • علیرضا IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 0
      بسیار تحلیل عالی و درستی هست متأسفانه
    • مصطفی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      دقیقا، کاش وزیر صمت برکنار بشه وزارت صمت با سنگ اندازی و واردات قطره چکانی خودرو سعی در آشفتگی بیشتر بازار و علاوه بر سود حاصل از مابه التفاوت قیمت آزاد آن نسبت به بازار پول هنگفتی به جیب زند
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    7 0
    کارشناسانی که شما میفرمایید احتمالا از اروپا اومدند که متوجه نمیشند تو ایران افزایش قیمت کارخونه چه تاثیر روانی بر بازار خودرو داره !
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    2 0
    کارشناسانی که شما میفرمایید احتمالا از اروپا اومدند که متوجه نمیشند تو ایران افزایش قیمت کارخونه چه تاثیر روانی بر بازار خودرو داره !
  • مهدی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    7 0
    این شورای رقابت با کی رقابت میکند دو تا خودروسازی هستند آنهم انحصاری و هیچکس هم حق وارد کردن خودروی خارجی ندارد و این دو خودرو ساز تاخت و تاز میکنند با کی رقابت میکنند مردم را مسخره خودشان کرده اند و این هم بگم که پشت اینها خود دولت خوابیده هیچ کاری ندارد و الا یه سیب زمینی فروش بدون مجوز کنار خیابان بخواهد سیب زمینی بفروشد هر چه سریع بساط ایشان را دروبه داغون میکنند خوب است بگم شورای گران فروشی مجوز دار.
    • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 0
      دوتا خودروساز ظاهر قضیه هست اینا که اینقدر زور ندارن! کلی نماینده مجلس و مدیران دولتی و وزیر و وکیل و حشم به همراه خیل عظیم آقا زاده ها و فامیلهای مربوطه پشت این دوخودرو ساز خوابیدن! فکر میکنید این غول که با صدها پا به این مملکت چسپیده رو میشه تکون داد؟
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    21 3
    قمیتای جدید منتشر کنید تا تکلیف ما مشخص بشه شاید در توانمون نباشه بخواییم انصراف بدیم اعصاب نذاشتید برامون چند روزه
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      5 0
      خودروسازها با گرانی غیر معقول عامل ایجاد موج گرانی افسار گسیخته در کشور شده اند و تبدیل شده اند به عامل اصلی فتنه اقتصادی- این دو خودروساز مزاحم برای معیشت مردم را تعطیل کنید مردم نفس راحتی بکشند. تعداد تلفات 10 سال این دو خودروساز را اعلام کنید و با تعداد کارکنانشان مقایسه کنید.
  • مهدي IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    6 1
    چرا شوراي رقابت ، يقه فولادي ها و پتروشيمي ها را كه مواد اوليه خودرو سازان و توليد كننده ها را بصورت دلاري و 10 برابر كرده اند نمي گيرد!!!!!!!!!!!!! و فقط خودرو ساز است كه نبايد دلاري بفروشد؟؟؟؟ و آقا زاده ها خودروي ارزان را در قرعه كشي!!! بگيرند و در بازار دلاري و چند برابر بفروشند!!!!!!
    • امیر IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      2 0
      خودروسازها ادعا می‌کنن که مواد اولیه گرون شده درحالی‌که میزان مواد اولیه‌ای که قبلا استفاده می‌کردن رو الان استفاده نمی‌کنن، کافیه برای نمونه ضخامت بدنه خودروهای الان رو با چند سال پیش مقایسه کنین
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    7 0
    مشکل درآمد ریالی مردم و هزینه دلاری همه چیزه مابقی حرفهاتون افسانه ای یا از سر نادانی یا غرضورزیه
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    6 0
    تورم رو دیگه نمیشه کنترل کرد متاسفانه.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    23 1
    یعنی مردم در خصوص تورم،گرانی، و مشکلات معیشتی تا حالا مطالبه گری نکردند؟
    • علی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      1 0
      هرکسی مردم را یه جور تفسیر می کند
  • حسن IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    8 0
    خداوند حواله عوامل انسانی گرانیها باشد. اینها بنا ندارند ببینند آرامش به جامعه بیاد. بی عرضگی دولت در کنترل قیمت مسکن وخودرو از سویی وبی وجدانی وبی دینی عوامل گرانی این دو از سوی دیگر پدر مردم را در آورده
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    3 1
    برعکس فرموده مقام معظم رهبری از همین الان شروع کردند به رشد تورم نه مهار تورم
  • ناصر IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    3 0
    بر پدر عوامل گرانی لعنت که هر روز و شب دنبال گرانی و ایجاد چرخه های فساد بیشتر هستند تا منافع بیشتری رو طلب کنن
  • سمیرا نصیری IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    2 1
    سلام واقعاً چرا نمیتونن یه قیمت رو اعلام کنن؟ مگه رهبر عزیز انقلاب بخشی از شعار سال رو به "مهار تورم" اختصاص ندادن؟! چرا به این مهم عمل نمیشه؛ باور کنید چند ساله پولهامون رو با کارکردن + وام و ... جمع کردیم ماشین الانم رو بفروشم یه ماشین صفر برای مصرف خودم و خانواده بگیرم. اگر گرون بشه چی کنم؟ از کجا بیارم؟
  • محمد IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    2 0
    از زمانی که قرعه کشی ابداع شد ببینید قیمت کارخانه چقدر بالا رفته و در عوض قیمت بازار آزاد چطور!!
  • امیری IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    2 0
    بله شورای رقابت یکی از عوامل گرانی خودرو بوده است چون قبل از اینکه تصمیم نهایی روی میزان قیمت نهایی خودرو مصوب گردد در رسانه ها اعلام کردند که قیمت خودرو از 15 فروردین بین 40-70 درصد اضافم می شود.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    11 1
    دعا می کنم مسوولان ایران خودرو و کسانی که با قیمت ماشین سروکار دارند، فرزندانشان به نان شب محتاج شوند...
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 0
      بهتره نفرین کنید
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    7 0
    از قرار معلوم بعضی خودروها ۳۰ درصد و بعضی ۷۰ درصد ، مثلا گفته میشه تارا اتوماتیک ۷۲۰ میلیون اعلام شده در نظام جمهوری اسلامی پول مفت بیت المال چهل ساله گرفتین که برا ۵ درصد مردم خودرو بسازین و تارا بشه ۷۰۰ اون موقع تویوتا کرولا با دلار ۵۰ تومنی در دبی ۵۰۰ میلیون ؟
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 2
      تارا اگر بشه ۷۰۰ تومن باید بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته باشه...دلار هم ۴۰ تومنه.نرختتر نده. مردم خودشون ماشین دارن اما بازم ثبت نام میکنن.اگر قرعه کشی برای کسانی که ماشین ندارند و یا خط تولیدشون متوقف شده برگزار بشه خیلی بهتره...اخه مگه میشه ۱۰ میلیون تقاضای خرید ماشین داشته باشیم
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    6 0
    می گویند شورای رقابت فرا قوه ای است! اینهمه تعدد مراکز تصمیم گیر که به هیچکس پاسخ گو نیستند جای تعجب دارد! در ضمن چطور یک نهاد فرا قوه های که زیر نظر هیچکس نیست شکل میگیرد؟ آیا با رای مستقیم مردم ایجاد شده اند؟پس چه کسی خارج از قانون اساسی یک نهاد تصمیم گیر برای مردم ایجاد کرده است؟ ایجاد شوراها برای قانون گریزی بود و لاغیر ! چون ملغمهای هستند که مشخص نباشد چه گروه هایی برای مردم تصمیم می گیرند و البته پاسخگو هم نیستند! بهتر ین کار منحل کردن این نهاد های فرا قوه ای است تا مشخص شود عواقب تصمیمات بر عهده کیست.
  • کارمند ساده IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    6 0
    صورت مسئله را پاک نکنید؟ عامل گرانی علاوه بر این سازمان ؛ مهمترین علتش را باید از پتروشیمی ها و فولادی های پرسید که چرا مواد اولیه شان را بعد از کسر هزینه ها به صنایع از جمله خودرو و مسکن و پوشاک و لوازم خانگی مجانی یا با اقساط بلند مدت نمی دهند ، مسئله این است دنبال پتروشیمی ها و فولادی ها باشید که دارند مواد انفال مردم را می گیرند به عده ای خاص می دهند آنهم به نرخ دلار روز....
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 0
      مشکل توزیع خودرو است طرح جوانی جمعیت وفروش باید به بورس کالا بیاید جوانی جدا انهم فقط زنانی که گواهیتامه دارند وخانواده فاقد خودرو است در فروش ازاد ۳۰ درصد فقط خانواده های فاقد خودرو فرسوده صرفا خانواده هایی که جزخوذرو فرسوده خودرو ندارند ۱۰ درصد ازاد حالتهای قبلی حجم تقا اندک بود وبه قیمت پایه فروخته می شوند فقط ازاد قیمت بالا می رود خوذرو زیر قیمت بازار وارزان فروخته می شود
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    10 0
    زمانی که عراق جنگ بود علیه داعش میجنگدیم ما به یک ساندویچیا رفتیم وساندویچی دونه ای ۱ دلار خریدیم باز ی چند وقت پیش رفتیم باز ساندویچ ۱ دلار بود ماشین های تویوتایی که در کشور ما بالای ۲ میلیارد قیمت داشتن میتونستی ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان به پول ما بخریش در زمان جنگ و حالا که جنگ تموم شده قیمت ها هیچ تغییری نکرده اصلا گرانی رو خود دولت ایجاد میکنه و واقعا از نظر اقتصادی کشور خیلی فاسده واین زیبنده یک کشور اسلامی نیست اینم بگم عراق هم واقعا از نظر نظافت کثیف هستش
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    4 0
    زمانی که عراق جنگ بود علیه داعش میجنگدیم ما به یک ساندویچیا رفتیم وساندویچی دونه ای ۱ دلار خریدیم باز ی چند وقت پیش رفتیم باز ساندویچ ۱ دلار بود ماشین های تویوتایی که در کشور ما بالای ۲ میلیارد قیمت داشتن میتونستی ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان به پول ما بخریش در زمان جنگ و حالا که جنگ تموم شده قیمت ها هیچ تغییری نکرده اصلا گرانی رو خود دولت ایجاد میکنه و واقعا از نظر اقتصادی کشور خیلی فاسده واین زیبنده یک کشور اسلامی نیست اینم بگم عراق هم واقعا از نظر نظافت کثیف هستش
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    5 0
    خودرو 35 درصد زیاد شده حقوق کارگر 28 درصد داریم از چین رد میشیم
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    9 0
    درد ما معیشت است
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    8 0
    مملکته داریم
    • محسن IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      3 0
      خیلی هم خوبه شورای رقابت، شورای عاای بورس، سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان تعزیرلت حکومتی، م۹لس شورای اسلامی مجنع تشخبص مصلحت، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی،.... همه شون هم قانون وضع میکنن هم قانون بقبه رو باطل میکنن
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    3 0
    اون نهاد هایی که صدها میلیارد بودجه های هنگفت میل میکنند تا در معابر عمومی برای حجاب هیچ کار نمیکنند اونوقت وظیفشونو به کارمند و کاسب جزء و راننده بینوا تحمیل میکنند که ملت را بجان هم بندازن و درگیر همدیگه کنند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    4 0
    آره خب . بودجه های هنگفت صدها میلیاردی را نهادهای متولی حجاب میل میکنند اما در معابر به وظایفشون عمل نمیکند و حالا با تحمیل وظایفشون به کارمند و کاسب و راننده
  • rs IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    5 0
    باید این شورا ضدمردمی که لابی میکنه رو منحل کرد آخه این خودروهای بی کیفیت تا کجا باید افزایش پیدا کنه ولله من و خانومم با دوبچه تهیه پول یه خودرو دسته دوم رو نداریم خدا لعنتون کنه
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    فساد ریشه دار بین مسولین باعث شده یه نهادی فاسدی مثل شورای رقابت هرکاری دلش میخواد برعلیه منافع مردم بکنه هیچ ارگانی هم نتونه باهاش برخورد کنه
  • رضا IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    4 0
    چرا با این مباحث با ذهن مروم بازی می کنید؟ شورای رقابت و دولت هر دو یکی هستند و این بازی ها برای دست کردن دولت در جیب مردم برای چاق شدن بیشتر است.
  • رضا IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    این ها همه بازی خودرو سازان برای گرانی است!
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    2 0
    به قول معروف جیغ و داد مردم از تورم که شد پشم حد اقل احترامی برای سخن و دستور رهبری قایل شوید اگر نمیتوانید بروید کنار آن دنیا پاسخگوی دعواهای خانوادگی از گرانی و گسست زندگی و نداری مردم باید تاوان پس بدهید ای لعنت بر پدر و مادر مسول بیسواد بی عرضه مشرق چاپ کن حد اقل دلمان خنک شود
  • adrian DE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    حماقت یعنی اینکه به جای از بین بردن قیمت بازار و رساندن سود به کارخانه جهت افزایش تولید قیمت کارخانه را سرکوب کنید تا به جیب دلال برود...! اونوقت دنبال سرمایه‌گذار خصوصی هم هستن دوستان دولت. ماشالله متفکران قرن بیست و یک. مغزتون اتیش نگیره از این همه فکر
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    2 0
    علت گرانی پی در پی خودرو سکوت و موازی کاری وزیر صنعت با خودروسازان بود.وزیر باید عوض میشد که نشد
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    مشکل توزیع خودو باید فکری کرد چرا با وجود سه میلیون ظرفیت تولید خودرو نمی توان سه میلیون خودرو تولید کرد توزیع همین خودرو هو غلط خودروباید بیاد تو بورس،کالا حتی جوانی جمعیت
  • مهدی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    همون سال‌های اولیه که شورای رقابت رو درست کردن خیلی ها میگفتن این شواری رفاقت با خودروسازها نه رقابت
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    معاون اول رییس جمهور فیلم هندی بازی میکنه اول می خواهد وانمود کنه که این دولت مردمی و مدافع مصرف کنندگان است و قیمت گذاری شورای رقابت را قبول ندارد یه هفته بعد حرفش عوض میشه و هر چی شورای رقابت گفت اجرا می کنن
  • احمد IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    بابا دستخوش این شورای رقابت با این عوامل فساد که توی این دو فرغون ساز هستند دستشون توی یک کاسه است.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    شورای رقابت را حذف کنید
  • حبیب IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    وزیر صمت عامل گرانی خودرو و آشفتگی بازار و همه اجناس هست، منصوبات وزیر صمت به تورم دامن می زنند شورای رقابت خود دوستان وزرات صمت و تابع آن ها هستند الآن وزارت صمت نقش پلیس خوب شورای رقابت پلیس بد اجرا میکنند
    • جاسم IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      عامل گرانی خودرو مافیا و دلالان وابسته به ۲ خودرو سازند شورای رقابت و وزارت صمت و...بازوهای اجرای اوامر مافیا
  • مهدی IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    رقابت در افزایش قیمت و خالی کردن جیب ملت
  • بازه IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    آقای سزاوارترین.تاالان.دلالان.میبردن.کجابودی.حالاکه.به مصرف.کننده.واقعی.رسید.چکار داری.میکنی.با.مردم.یکی درآوردم .سهام.گنده.داره.میخای.مملکت.به اختشاش.بکشی.دست.بردارید.خدا.وکیل؟
  • امیر IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    کثیف ترین سیستم خودرویی در جهان: ایران خودرو،سایپا و شورای رقابت قضیه همون سیستم گرانی گوشت در زمان یکی از شاهان ایرانه که با گرانی گوشت مردم معترض شدن و به قصابها یاد دادن سه قران بالا ببر یک قران پایین بیار تا همه راضی بشن،دقیقا سیستم حال حاضر بازار خودروی ایران،خودروساز صد میلیون گرون میکنه شورای رقابت روی نود تصویب میکنه.خدا آخر و عاقبتمونو به خیر کنه.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    افکار و تربیت شدگاه گروه اقتصادی در تمام دولت های 40 ساله ایران از یک طیف بوده وهرچه خواسته اند کرده اند هرسال حضرت اقا و مسولین مردمی کمر به اصلاح ان گرفته ولی موفق نشده اند چون وابسته غرب و تحت حمایت علنی و پشت پرده مافیای اقتصاد حاکم در ایران هستند تا ساختار اقتصاد عوض نشده و تربیت شدگان سردارن سازندگی دستشان کوتاه نشود هیچ رخدادی به نفع مردم به ثمر نخواهد رسید
  • ناصری IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    مافیای خودرو از هر ابزار و نوچه هایش در زمان خاص و لازم به خودش استفاده می کند. این خیلی ساده س ، چرا نمی فهمید؟
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    هوفففف
  • سید فروزان CH ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    قرار بر خصوصی سازی پیشرفت مملکت بوده نه اینکه مافیای شورای رقابت بوجود بیاید و هر کاری دلش بخواهد انجام بدهد دهن کجی به دولت و نظام ؟؟؟؟؟ ناراضی سازی مردم اقتصاد منلکت را در انحصار کرفتن در جهت منافع دشمن وووووووووووووووووووووووو
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    شورای رقابت.رفایت را در حی خودروسازان تمام کرد
  • عليرضا US ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اقاي شوراي رقابت چرا اين قيمت ها را قبل از واريز كردن نمي گوييد بعد از اين كه پول پرداخت مي كنند مردم نطق شما باز ميشود يا پول مردم برگردانده شود يا قيمت تعديل شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس