اغتشاشات

اغتشاش ذهنی و خیابانی در جامعه اثر مستقیم "عوامزدگی خواص" و نان به نرخ روز خوری سیاستمداران و مسئولانی است که باید معلمان راستین جامعه باشند اما حرف زدن بر اساس شهوات را انتخاب کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"اغتشاش"؛ نتیجه عوامزدگی خواص

در آرزوی سلوک علی(ع) برای مبارزه با گرانی/ "اغتشاش"؛ نتیجه جلوس خواص بر سریر عوامزدگی

خانم اشرف بروجردی، فعال اصلاح طلب و از مقامات دولت شیخ حسن روحانی در مصاحبه با ایلنا در طعنه به مباحث مربوط به حجاب گفته است:

"بحث‌هایی که پیرامون حجاب از سوی مسئولین، صاحبنظران و عامه مردم مطرح می‌شود، به گونه‌ای است که گویی همه مسائل و مشکلات جامعه در این بحث خلاصه می‌شود"![1]

*گزاره عوامانه ای که خانم بروجردی مطرح کرده اند همان حرف مردان و زنان بدون حجاب است که در پاسخ به تذکرات می گویند: انگار همه مشکلات ما همین حجاب است!

صد البته که همه مشکلات حجاب نیست و جامعه با مشکلات بزرگتری مثل سوء مدیریت برخی مسئولان دولتی، رأی بد و گرانی بیقاعده مواجه است. لکن شرط آدمیت و منطق جامعه این است که انسان ها برای زندگی نگاه تک ساحتی نداشته باشند و برای رفع چالش ها نگاه همه جانبه داشته باشند.

به دیگر سخن اینکه جامعه انسانی و البته اسلامی ما همانگونه که وظیفه دارد نسبت به مسئله گرانی حساس باشد و راه حل های آنرا از دولت مطالبه کند؛ در بحث عقلانی حجاب نیز موظف به تأکید بر رعایت قانون و الزام حفظ حجاب بعنوان یک واجب شرعی است.

نکته تأسف بار نیز آنست که امثال خانم بروجردی بعنوان کسانی که در سیاست و اجرا نقش دارند؛ بجای اینکه در مقابل گزاره های عوامانه بایستند و حرف منطق را بیان کنند؛ خود نیز "همرنگ جماعت اقلیت" می شوند و سخنان بیقاعده ای بر زبان می آورند که نه تنها وهن سیاست و عقلانیت است بلکه موجب بروز اغتشاش ذهنی و اجتماعی در جامعه می شود.

قبل از بروجردی، محمدرضا عارف نیز در اظهاراتی در طعنه به تأکید حاکمیت نظام بر رعایت حجاب گفته بود نباید با سبک زندگی بخشی از قشرهای جامعه مقابله کرد. عارف البته نگفته بود که اگر مثلا کسی یا کسانی قصد همجنس بازی یا بهایی گری و بت پرستی دارند و علاقمند به تشبّث به این سبک ها هستند باید چه کنیم؟!

***

در آرزوی سلوک علی(ع) برای مبارزه با گرانی

در آرزوی سلوک علی(ع) برای مبارزه با گرانی/ "اغتشاش"؛ نتیجه جلوس خواص بر سریر عوامزدگی

حجت الاسلام محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در مراسم شب قدر 19 ماه مبارک رمضان در حرم امام خمینی(ره) گفته است:

" باید در جایی که حکم خدا وجود دارد، قاطعانه و بدون اغماض عمل کرد و از دشمنان و شیطان‌صفتان و جنگ‌های تبلیغاتی آنان نهراسید و آنجایی نیز که مرتبط با امت و مردم خودمان است باید رحماء بینهم بود؛ و این سیره امامین انقلاب است که از امیرالمومنین علی (ع) آموخته‌اند."

به گزارش ایلنا، او همچنین تصریح می کند: در قضیه حجاب نیز ممکن است یک بانویی، برخی مسائل را رعایت نکند، اما این به معنای آن نیست که این بانو، به دور از انقلاب و نظام است؛ نوع برخورد و رفتار ما با این قبیل افراد باید متفاوت باشد با کسانی که می‌خواهند از قضیه حجاب به نظام و عفت عمومی و بنیاد محکم خانواده ضربه بزنند؛ مطابق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، در این مقوله باید با برنامه وارد شد و با حساسیت عمل کرد.[2]

*در اقتفای سخنان دقیق حجت الاسلام اژه ای بیان این نکته ضروریست که از جمله سلوک حکومتی امیرالمومنین علی(ع) این بود که حضرتش با تازیانه در بازار مسلمین راه می رفت تا کسی جرأت اخلال در بازار و یا گرانفروشی را نداشته باشد.

سیره و سلوکی که امروز به هر دلیلی در بازار کالا و خدمات ایران شاهد آن نیستیم و این بی نظارتی و بی مسئولیتی سبب بروز گرانی بیقاعده ای شده که جان مردم را در ابعاد مختلف زندگی اقتصادی و معیشتی آزرده است.

قوه قضائیه بر اساس قانون مدعی العموم نیز هست و اگر ببیند که در یک امر اجتماعی ظلمی به مردم روا داشته می شود؛ مکلف است جلوی آنرا بگیرد. و گرانی مصداق اتمّ همین ظلم است.

انتظار آن است که اکنون که به هر دلیلی شاهد نظارت کارای دولت بر بازار و قیمت ها نیستیم؛ قوه قضائیه در تأسی از سیره امیرالمومنین(ع) و تأکیدات امام و رهبری مبنی بر مبارزه با گرانی وارد صحنه شود و جلوی گرانی های فعلی را بگیرد.

گفتنیست، حجت اسلام اژه ای در اوان کار خود در سمت ریاست قوه قضائیه، طی تأکیدی رسمی بر ورود دادستانی به مسئله گرانی تأکید کرد.[3]

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1347096

2_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1347147

3_http://fna.ir/48m5j

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    2 4
    این جنگ اقتصادی مرد میدان و جهادی همچون حاج قاسم سلیمانی را نیاز داره. خدایا به حق مهدی فاطمه کمکتون کن
  • ح IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 6
    از خوبی های حضرت علی این بود با کفار مماشات نمی‌کرد!!
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    6 6
    حجاب شاید در ایران بخاطر وجود به عده هیز چشم چرون مصونیت باشد ولی واقعیت این است که در تمام دنیا غیر یه سری کشورهای جهان سوم مثل ایران محدودیت است و در کشورهای جهان اول مردم به شعور و فرهنگ رسیدن که پوشش هر کس به خودش مربوطه .
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      2 4
      چقدر پست و بی شرفی
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      4 3
      دوست داری خواهر و مادرت... لخت بگردن تو خیابون ها یا نه؟
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      3 1
      تو فقط میتونی درمورد ناموس خودت نظربدهی وآنها را بدون حجاب روانه خیابان وکوچه وبازار کنی تا........... وجهان سومی هم نباشی!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    6 0
    قیمت مرغ خیلی بالارفته است واقعا دیگه تهیه مرغ برای اقشار ضعیف داره سخت تر میشه- اوضاع سفره مردم داره بحرانی تر میشه-مسئولان به داد مردم برسین
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 6
    قرآن در تبیین اشخاص بی مبالاتی چون « اشرف بروجردی» که «آقازاده» محسوب می شود ، در آیهٔ پنجاه وهشت سورهٔ مریم می فرماید « فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلواة و اتبعوالشهوات فسوف یلقون غیا قرآن با هوشمندی نسل های انبیاء را ذکر کرده و پس از آن به رویکرد افرادی پرداخته که پس از آن ها امده اند و کارشان از اثر انداختن نماز با تبعیت از شهوات نام ، نان ، حزب، بچه های خود را تافته ای جدا بافته دیدن و رها کردن در ینگه دنیا در مرکز فساد و فحشا و...است. قرآن سرنوشت این جماعت «بی چشم و رو »و «آبرو بر» خاندان های محترم می فرماید به زودی کیفر شورش علیه احکام الهی را می بینند» اشرف بروجردی برآمده از خانوادهٔ محترمی ، است . او به مانند، فائزه هاشمی ، فرزانهٔ ترکان و...آقازدگی را خرج فساد و آلودگی شدید اصلاحات آمریکایی کرده و آنی از زخم زدن به فرهنگ دینی با تظاهر به محجبه گی همانند فائزه و فرزانه ... فرو گذار نکرده و بااظهار نظرهای دشمن پسندش خون به دل خاندانش و رهبری عزیز کرده است. این جماعت روند فساد اعتقادی و رفتاری اشان عین هم بوده ، در رفاه مطلق پرورش یافته و آنی سختی نکشیده ،همیشه به عنوان کودکان خاندان محترم لحظه‌ای پیاده نرفته اند، در صف «کوپن» ، « نفت» ،« مرغ » و... صف بلیط هواپیما !نیایستاده اند، برای سفر به دور دنیا مشکل نداشته ، در کنکوری شرکت نکرده ،اما کارشناسی ، کارشناشی ارشد و دکتری را سپری کرده اند، لحظه ای بیکار نبوده، نه خودش ، نه بچه اش و نه شوهرش. مستاجر نبوده برای استخدام گزینش نشده ، برای هیأت علمی مشکلی نداشته، هم استخدام شده و هم هیأت علمی و... بعد از ثروت اندوزی و مدرک سازی ، حالا دیگر جدا کردن سفره فرا رسیده ، با این حال یکضرب سمت بهائیت یا غرب وحشی رفتن ویژه خواری مادام العمرشان را به خطر می انداخته ، پس دنبال کاتالیزور بودند، که سید محمد خاتمی فریفته غرب وشیاطین ، آقازادهٔ دیگر، گزینه خوبی بوده! لذا این‌ها توانستند از دهه هفتاد راه ضایع کردن نماز و دنبال شهوات رفتن و بی خیال احکام شدن را تا بلغ ما بلغ طی کنند. اصلا منشأ همه فسادهای اجتماعی از دزدی ، بی حجابی، میخوارگی ... و آسیب های اجتماعی چون طلاق ، اعتیاد ، اسراف و..همین آقازاده های دنبله روان شهواتند. اشرف بروجردی که سخن سلیطه های مأمور برای بی حجابی و لباس نافی ها ی هرزه را می زند تعجبی ندارد .
  • امیین IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    5 0
    علت گرانی را در بازار جستجو نکنید
  • انقلابی تحول خواه IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    باید نخبگان اسلامی و انقلابی راهکارهای خود برای رسیدن به قوه قضائیه انقلابی در تراز گام دوم را تدوین کنند. قاعدتاً نمی توان با نظرات و سلایق شخصی راهکارهای صائب و صالح را پیش برد.
  • انقلابی تحول خواه IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    کاش ترکشهای تعلل و مسامحه و تساهل درکنترل و نظازت بر بازار و اقتصاد به همه مسئولان برخورد میکرد تا می فهمیدند گرانی و تورم یعنی چه!!!!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    آزادی قیمت و انحراف عرضه و تقاضا در اسلام نداریم جناب اژه ایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس