سیدمحمد حسینی

چرا خدمات دولت نزد مردم احساس نمی‌شود؟! معاون پارلمانی رئیس جمهور رئیسی به این سوال پاسخ داده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

چرا خدمات دولت نزد مردم احساس نمی‌شود؟!

مرگ یک مصوبه در مقابل چشمان سازمان بازرسی/ چرا خدمات دولت نزد مردم احساس نمی‌شود؟!

ایرنا گزارش داد: سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور اخیراً طی سخنانی در نشست با استادان دانشگاه چهارمحال و بختیاری گفته است:

"دولت سیزدهم خدمات و برنامه‌های قابل توجهی در این مدت انجام داده است اما به سبب گرانی و تورم که درد مزمن چندین ساله است شیرینی دستاوردها و اقدامات هنوز به کام مردم ننشسته و امید می رود در ادامه این خدمات برای مردم ملموس و عینی باشد."[1]

*ما قضاوت درباره این اظهارات حسینی را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

قابل تأمل آنکه قریب به 2 سال از عمر دولت رئیسی گذشته است، رفع گرانی و تورم اصلی ترین وعده دولت به مردم بود و تکلیف وعده های انتخاباتی مهمی مثل ساخت 1 میلیون مسکن در سال نیز مشخص نیست.

***

"گرانی یا حجاب"؟! پاسخ جالب خطیب مشهور به یک شبهه

مرگ یک مصوبه در مقابل چشمان سازمان بازرسی/ چرا خدمات دولت نزد مردم احساس نمی‌شود؟!

حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه و از خطبای مشهور کشورمان طی سخنانی در حرم حضرت معصومه گفته است: فرافکنی در گناه یکی از اشکالات امروز جامعه ما و مخالف تقوا است؛ اگر یک ماشین جلوی پارکینگ خانه ما پارک کرده وقتی به او تذکر می‌دهیم می‌گوید اگر خیلی هنر داری جلو گرانی ماشین را بگیر؛ یا وقتی به خانمی می‌گوئیم حجابت را رعایت کن می‌گوید جلوی گرانی را بگیرید در حالی که هر دو اشتباه است و نباید انجام شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می افزاید: برخی قبح یک گناه را با یک گناه بزرگ‌تر می‌خواهند از بین ببرند، اختلاس، گرانی، تورم، دزدی و قاچاق همه اشکال دارد ولی این موارد نباید باعث شود که از گناهان کوچک‌تر پرهیز نکنیم.[2]

*نظیر نکته مهمی که استاد رفیعی به آن اشاره کرده اند بایستی بسیار بیشتر از این در منابر عمومی جامعه، رسانه ها و صداوسیما مورد تأکید و تبیین قرار گیرد تا این نکته به ملکه ذهن جامعه تبدیل شود که مشکلات جوامع انسانی"هم عرض" هستند و بایستی نسبت به حل همه آنها در کنار یکدیگر اهتمام داشت.

تأسف آنجاست که دیده ایم گزاره "اول گرانی را درست کنید" در کلام برخی خواص و چهره های صاحب تریبون نیز تکرار شده است که به نظر می رسد همین مسئله مانع درک اصولی عده ای در قبال پاسخ محرز این شبهه می شود.

مثلا چندی قبل خانم اشرف بروجردی، از فعالان اصلاح طلب در اظهاراتی با طعنه به عزم نظام اسلامی برای مقابل با بی حجابی گفته بود: "بحث‌هایی که پیرامون حجاب از سوی مسئولین، صاحبنظران و عامه مردم مطرح می‌شود، به گونه‌ای است که گویی همه مسائل و مشکلات جامعه در این بحث خلاصه می‌شود"![3]

***

مرگ یک مصوبه در مقابل چشمان سازمان بازرسی

مرگ یک مصوبه در مقابل چشمان سازمان بازرسی/ چرا خدمات دولت نزد مردم احساس نمی‌شود؟!

ایرنا گزارش داد: احمد رحمانیان، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم بازرسی کل استان ایلام، وجود شبکه‌های دلالان در حوزه توزیع کالا را عاملی مهم در ضربه زدن به اقتصاد کشور دانسته و گفته است: وجود شبکه‌های دلالی و واسطه‌ها موجب افزایش نجومی و غیر واقعی قیمت‌ها و آشفتگی بازار می‌شود.[4]

*از مقام محترم سازمان بازرسی این انتظار بود که به جای توضیح واضحات و بیان علل گرانی بیقاعده فعلی در بازار کالا و خدمات ایران؛ به بیان راه حل ها بپردازند. و ایضا اشاره کنند که سازمان بازرسی چه اقدامات و خدماتی را برای صیانت از معیشت مردم انجام داده است؟!

منابع مطالعاتی می گویند وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر مجموعه سازمان های اداری کشور در جهت مقابله با فساد است که از طریق بازرسی های موردی ، فوق‌العاده و با دستور برخی از مقامات ، بر سازمان ها و مراجع اداری نظارت نموده و موارد تخلف و نارسایی ها را به مراجع ذی رابط اعلام می دارد. +

و از باب مطلع نمودن مقام محترم سازمان بازرسی اینکه هم اکنون مصوبه صریح و مطلوب شورایعالی هماهنگی سران قوا مبنی بر تعیین سقف برای اجاره بها عملا مرده و اجرا نمی شود، مصوبه مجلس یازدهم مبنی بر ارائه کالابرگ به مردم هنوز به طور کارا اجرا نشده، نظارت تأثیرگذار دولتی بر قیمتهای بازار دیده نمی شود و همچنین وزارت جهاد کشاورزی نیز در جریان توزیع میوه های شب عید موفق عمل نکرده است.

در این زمینه‌ها شاهد ناکارآمدی هستیم یا فساد؟!

به نظر می رسد پیگیری همین چند مسئله کوچک و اعلام نتیجه آنها از سوی سازمان بازرسی به مردم می تواند تأثیر شگرفی در مقابله با گرانی بیقاعده داشته باشد و نیز شهد خدمت سازمان بازرسی را هم برای مردم، قابل لمس کند.

***

1_https://irna.ir/xjMchK

2_https://www.etemadonline.com/tiny/news-607168

3_mshrgh.ir/1479271

4_https://irna.ir/xjM9Yk

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    3 0
    ممظور اینه اگر زور داری اگر زبون داری به اون گناه بزرگتر هم نشون بده
  • مهدی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    6 5
    یک نکنه هم به بیانات دکتر رفیعیِ بزرگوار اضافه کنیم که اتفاقا چه بسا خیلی از گرانی ها و معظلات اقتصادی و اجتماعی نتیجه ی بی بند و باری و عدم رعایت حدود شرعی و الهی می باشد. موید این نکته هم این آیه ی قرآن کریم که می فرماید: و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض... سوره اعراف آیه ۹۶ اگر اهل آبادی ها ایمان می آوردند و تقوا پیشه می کردند به یقین برکات آسمان و زمین بر آنها جاری می کردیم....
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    30 12
    کدوم خدمات دولت ؟ آیا منظورت ترمیم حقوق 27 درصدی کارگران درقبال تورم 70 درصدیه؟
    • ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      5 7
      همین هم با وجود بهروری کم در ایران زیاده
    • اکبر IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      11 5
      کسانیکه منفی داده اند اگر دین ندارید ازاده باشید
    • مصطفی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      6 7
      اینکه تورم در کانال ۴۰ درصدی رو ۷۰ درصد فاکتور میکنی، یعنی صادق نیستی. هر چند کانال ۴۰ درصد هم خیلی زیاده، اما هرچی باشه در مقابل تورم در کانال ۶۰ درصدی سال آخر دولت روحانی و تورم حدود ۱۵۰ درصدی سال ۱۳۹۷ باز هم خیلی خیلی بهتره. بگذریم از بدهی ماهیانه ده هزار میلیارد تومانی که از دولت قبل به دولت فعلی به ارث رسیده. نکنه شما اصلاح طلب ها فکر کردین ملت آلزایمر گرفتن و شاهکارهای دولتی که سر کار آوردید رو فراموش کردن؟
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      4 1
      عجله نکن از این دروغ ها زیاد شنیدیم عبرت نگرفیتم
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    15 5
    همچین گفتی خدمات دولت در دو سال گذشته کو خدماتت
  • اکبر IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    15 1
    مقاماتی که در مقابل تورم وگرانی وفقر فزاینده مردم سکوت می کنند وعملا کاری انجام نمی دهند وخود در نعمت زندگی می کنند شایسته انتقاد از وضعیت حجاب نیستند واینکار را به مومنین راستین واگذر کنند
    • ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      2 5
      مومنینی مثل مصی جونتون و ...
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      5 0
      نه اتفاقا کاملا درست گفتش: اینها خود محتاج ارشاد هستن.
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    10 5
    استاد رفیعی شما هم قیاس مع الفارق کردی بحث سر این نیست که حجاب باشه یا نباشه بحث سر اینه که چرا نظام اولویت اولش شده حجاب.
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 2
      کی گفته اولویت اولش شده حجاب؟ همه چی سرجای خودش... اگر ملت حساس نبودند به حجاب، این آقایون هم صحبتی در این قبال نخواهند کرد. ملت عصبانی هستند از وضعیت گرانی، بله، ولی از وضعیت یه مشته شکم سیر سرلختی که پس فردا ماتحت لخت میشن هم بسیار عصبانی‌تر هستند. یه مشته شکم سیر به معنای واقعی کلمه آقا. بوالله خیلی از سرلختها، فقط تیپی که میزنن میلیونها تومن پولشه. این لعنتیها، گرونی چی میفهمند!؟ ما ملت از چند جبهه درگیر هستم، ولی یکی اینا رو ادب کنه.
  • حسین IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 1
    آقایان مسئول فکری به حال سهمیه بندی پتروشیمی ها کنند.
  • م IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    10 1
    مسئولان ناکارآمد و غیر متخصص
  • م IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    9 0
    بی تقوا عوامفریب و دروغ
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    9 1
    اکی..گرانی تورم..مسایل اولیه معیشت مردم سالهاست گریبانگیر جمعه هست!!!بقول شما مشکل بی حجابی سابقه یکساله هم ندارد!!!اگر قبول دارید که مشکل هست چرا تا الان حل نکردید!!!؟؟؟و هر روز هم بدتر شده؟؟
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    9 1
    کار تو هر چی بد باشه تو 3تا چيز عاليه ، دزدی و ناکارآمدی و دروغ
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    12 3
    با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه. اگر دستاوردی بود بالاخره یک اثری ازش بوجود می آمد
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    6 1
    خدمات؟
  • رضا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    8 1
    چرا خدمات دولت نزد مردم احساس نمی‌شود؟! معاون پارلمانی رئیس جمهور رئیسی به این سوال پاسخ داده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لطفا اول از فازت برامون بگو. خدمات رو بی خیال ، میشه برامون لغت "گند زدن" رو تعریف کنی؟ میخواهیم بدونیم از نظر خودتون گند زدن چی تعریف میشه. و با تعریف خودتون چقدر با گند زدن فاصله دارید.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    13 2
    کدوم خدمات؟ تو همین سال مهار تورم چی به سر مردم اورده دولت مردمی
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      2 7
      کلا 26 روز از سال رفته اقتصاد مملکت جییب بابات نیست ی ماهه درست شه زمانبره این حرفو اسفند ماه میزنن نه الان اون روزی که سوت و کف زنان تکرار کردی به شیخ حسن رای دادی فکر امروزو که نمیکردی 8 سال بنفش کشورو نابود کرد توقع دارین ی ساله که هیچ ی ساعته درست شه؟ کل مطالبات شما از شیخ حسن ربنای شجریان بود الان زبونتون وا شده
  • رضا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    12 0
    بعد از 17 سال کار با 45 سال سن با دو تا فرزند به خاطر گرانی مسکن دیگه قادر به پرداخت اجاره نیستم ، حتی در حومه شهر زادگاهم. درخواست انتقالی دادم برم یک شهر کوچک تا شاید بتونم سقفی بالای سر خانوادم تهیه کنم. امیدوارم باعث و بانی این شرمندگی با خفت و خواری و درد بمیره.
  • حمید رضا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    9 1
    هیچ کس راجب این فقر و بدبختی که واسه ملت درست کردن چیزی نمیگن.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    7 3
    با طرح برخورد با بی حجابی نظام داخل باتلاق خواهد افتاد
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      2 4
      تحلیگر: من و تو بی بی سی و عنتر نشنال 45 ساله اینو میگید ی وقت از رو نرید
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    10 1
    ظرف این دو سال خودرو داخلی 4 برابر و خارجی بعضا تا 10 برابر افزایش قیمت داشتن و رشد قیمتهاشون همچنان روزانه و ساعتی در حال تاخت و تازه . کام مردم همه بشدت تلخ ولی کام دو فرغون ساز و دلال هاشون بشدت شیرین . خسته نباشی دلاور
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    10 2
    آقا ما نخواهیم این دولت به ما خدمات بده چه کسی باید دید به قانون عمل کن دولت به اندازه تورم حقوق‌ها را افزایش بده همین
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    12 1
    چونمجلس غیرشفافه
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    4 3
    هر مسئله ایی جایگاه خودش رو داره فرهنگ و اخلاق و تربیت و آموزش اهمیت دارد همان طور که اقتصاد و صنعت و صادرات و واردات برای بقای یک ملت و دولت نقش مهمی دارد کسی که این ها رو با هم قاطی یا اولویت بندی می کند دردش حل نشدن مشکلات فرهنگی و حل نشدن مصائب اقتصادی است چون حیات این گروه ها در حل نشدن مشکلات مردم و حتی دولت است نه این که دلشان سوخته و عده دیگر هم از نادانیست اقتصاد نیازهای مادی و اولیه بشر و فرهنگ و اخلاق و معنویت نیازهای روحی انسان هاست و هر دو مهم است و مکمل هم هستند و باید به حل هر دو پرداخت نه به یکی مشغول و از دیگری غفلت کرد!
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    10 1
    دولت ناشی مسئولان نادان
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    5 1
    معلومه خب! تا به آدمهای ابن الوقت و متظاهر شغلی عطا میکنید خدماتتان هم ضایع میشود.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    9 0
    خوب ما هم حرف همين خطيب رو مي زنيم! چرا يك به هزار حساسيت به حجاب به نكبت ها و نكبت زاده هايي كه سرمايه مردم رو غارت مي كنند ديده نميشه؟
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    10 1
    .. خدمات ! لااقل یک خدمت قابل قبول رو بیان می کرد این معاون .... در طول نزدیک به دو سال : با اعلام شخص ر.ج در سال نخست ر جمهوری قیمت مرغ ۶۵۰۰۰۰ و روغن به ۴۱۰۰۰۰۰ ریال رسید ، نان های باگت و شیرینی هم که با افزایش چندصد درصدی همراه بود از دسترس خارج شد ..برنج ایرانی هم با بیش از ۳۰۰٪ قیمت همراه شد.... در آغاز شروع سال دوم ر.جمهوری قیمت گوشت قرمز مرزها را درنوردید و به حدود ۵۰۰۰۰۰۰ ریال رسید که افزایش بیش از ۳۵۰٪ درصدی را را داشت .. مرغ هم که در پایان سال قبل به ۹۰۰۰۰۰ ریال رسید ...
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    12 1
    علاج مشکلات کشور یک دولت و مجلس جهادی و انقلابیست یادتون میاد زمان تبلیغات انتخابات؟؟
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      2 0
      تا حالا چن تا انقلابی را اون بالای اهرام دیدی؟
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    3 0
    اینکه مصوبه مربوط به اجاره ها اجرا نمی شود دلیل اصلی اش این است که با وجود تورم های بالا شما نمی توانی دست روی یک مورد بگذاری. و اول باید منافع دولت و سازمانها و مافیایی که شکل ظاهری قانونی دارند را ( مثلاً با تمام قوا عرضه خودرو در بورس را منتفی کردند چون تعدادی از مدیران از نهادهای نظارتی خودرو کارخانه ای می گیرند) لذا دست گذاشتن روی اجاره خانه ول کردن نقش حاکمیت در بیعرضه گیاهی روزمره و چسبیدن به کوتاهترین دیوار یعنی مردم هست در حالیکه مردم ذره ای در حمایت از نظام کم نگذاشتند و اما دلیل اصلی اجرا نشدن قانون این است که این قانون در توهم و خیال نوشته شده است که از یک نماینده با ده دوازده هزار رای که اتفاقا انقلابی نمایی هم می کند ولی حاضر نیست رای شفاف هم بدهد بیش از این انتظار نمیرود
  • تاشناس IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    6 1
    تورو خدا دیگه دعاکنید آقامون بیاد به امید چی هستید
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    4 0
    اون دوستمان که درخصوص دستمزد کارگران صبحت کرده که همین هم زیاد لطفا اگز جیره خور حکمت نیست فیش حقوقی رو کنه
  • رضا IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    2 4
    مشرق جان سلام و عبادات قبول اگر شما در کنار یک دره عمیق ایستاده و قاشق قاشق خاک در دره بریزید که دره را پرکنید واضح است که خدمتتان احساس نخواهد شد
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 0
      :)
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      2 0
      آره بخصوص وقتی دره طلا بوده خودشان قبلا زحمت بهره برداری را کشیدن😂
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    7 1
    آقا مصطفی خودت صادقی ؟ تورم 150درصدی سال 97؟
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      1 6
      در دولت روحانی قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و غیره 10 برابر شد این یعنی تورم 1000 درصدی.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    5 0
    چه پاسخهای قبیحی. داریم به این نتیجه می‌رسیم که حتی محاکمه دولت‌های سابق هم بیفایده خواهد بود. خاندانهایی که خود را وارثان سفره انقلاب میبینند، اصولا اعتقادی به مردم سالاری ندارند در عمل. هرگاه هرجا الیگارشی قدرت و ثروت شکل گیرد نوع حکومت ارباب رعیتیست و الباقی تزئینی (نقاب)
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    3 1
    بدتر از مسئولین این مفت خورهایی هستند که این دولت و کارهاشون رو قبول دادن و میان اینجا نظر میدن حقوق یه ماه کارگر رو بدین ببینید میتونن یه نفره بگذرونن یا نه
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    4 0
    عرضه مبارزه با تورم را ندارید روزتون به حجاب رسیده خوب مردم حق دارند و راست هم میگویند اگر در مهار تورم عرضه ندارید حق آزار مردم هم ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس