کد خبر 1464801
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
ایران چین

در سفر رئیس‌جمهور به چین قرار است توافقاتی در زمینه حمل و نقل منعقد شود که شامل پروژه‌هایی نظیر برقی‌کردن قطار سریع‌السیر تهران-مشهد و سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور کشورمان در ادامه دیپلماسی‌های‌ بین‌المللی، در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در راس هیئتی بلندپایه و برای دیدار رسمی ۳ روزه، بعد از ظهر ‌روز گذشته به همراه تیم اقتصادی خود، عازم پکن پایتخت چین شد.

رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی همتای چینی، دیداری خصوصی با «شی جین پینگ» خواهد داشت و سپس مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور و نیز مراسم امضای اسناد همکاری، در حضور روسای جمهور برگزار خواهد شد؛ رئیس‌جمهور کشورمان در این سفر همچنین در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی دو کشور شرکت خواهد کرد و دیداری نیز با ایرانیان مقیم چین خواهد داشت‌، رئیسی نخستین میهمان ارشد رئیس جمهور چین در سال نو چینی است.

* انعقاد ۲‌۰ تفاهم‌نامه اقتصادی با چین

یکی از اصلی‌ترین‌ ابعاد سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به کشور چین، به عنوان یکی از قدرت های بزرگ اقتصادی جهان، اجرایی شدن سند ۲۵ ساله دو کشور است.

‌این سفر به‌دعوت رئیس‌جمهور چین انجام شده است و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقای سطح روابط به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری، این سفر دستاورهای بسیار مناسبی خواهد داشت.

در این سفر قرار است ۲۰ تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، انرژی و مالی- پولی امضا شود.

در سفر رئیس‌جمهور به چین قرار است توافقاتی در زمینه حمل و نقل به‌خصوص حمل و نقل ریلی با ارزش حدود ۱۲ میلیارد دلار منعقد شود که شامل پروژه‌هایی نظیر برقی‌کردن قطار سریع‌السیر تهران- مشهد و سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.

سرمایه‌گذاری در بخش خودروسازی کشورمان و همچنین سرمایه‌گذاری و انجام توافقات در حوزه کشاورزی از دیگر محورهای تفاهم‌نامه‌های ایران و چین است.

همچنین مقرر است در ‌حوزه ارتباطات تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و چین امضا شود.

سرمایه‌گذاری در سواحل مکران و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و خرید نفت ایران، از دیگر محورهای تفاهم‌نامه‌های ایران و چین خواهد بود.

در این سفر وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر امور خارجه، وزیر نفت، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    20 میلیارد دلار طلب از چینی‌ها رو صرف ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی کنید. هم اونا راضی هم ما راضی. بگید خودشون بیان بسازن. بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری و توسعه‌اش رو خودمون انجام میدیم. بعدش هم به چینی‌ها کلا نیاز نخواهد بود.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 3
    اره خوبه هر چی امکانات ببرید تهران بعید هم بیایید بگید پهلوی فلان بود شماها که روی پهلوی و قاجار بدیچتر هستید هرچه امکانات باید ببرید تهران و چند شهر که خودتون ترجیح می دید پس چه زمانی میخاید به شهرهای استان مرزی یا جاهایی که بهشون رسیدگی نشده برسید اگر هم حرفی زده شد میگید ضد انقلاب شورشی شما ها پول نفت بردید دارید شهرهای خودتون میسازید
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 2
    ببخشید ، بازم امکانات برا تهران، مناطق آزاد،مناطق محروم چی میشه، آیا باید در همین حد که بگن انقلاب مستضعفان، ذخائر انقلاب راضی بشیم؟
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    1 0
    دوستان عزیزی که نوشتید همه چیز برای تهران. چه تهران و چه هر شهر دیگه ای . فقط یه عده خاص خوش هستن . حتی در روستاها هم همینطوره . من حاضرم هرچی تو تهران دارم بدم .یه خونه و کار تو شهر شما بگیرم. نصف بیشتر مردم تهران در شرایط سخت هستن. از قدیم گفتن آواز دوهل از دور خوش است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس