رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد سه شنبه در صدر هیأتی عالی‌رتبه وارد پکن پایتخت چین شد؛سفری سه روزه که با هدف اقتصادی، سیاسی و راهبردی و در راستای ارتقای روابط چند جانبه بین تهران - پکن شکل گرفته است.

به گزارش مشرق، «سید ابراهیم رئیسی» که شامگاه دوشنبه ۲۴ بهمن ماه تهران را به مقصد چین ترک کرده بود بامداد سه شنبه به وقت تهران وارد پکن پایتخت چین و دومین شهر بزرگ این کشور شد.

این دهمین سفر خارجی حجت الاسلام رئیسی در طول دوره فعالیت دولت سیزدهم و نخستین سفر دولتی رئیس جمهور به چین در ۲۰ سال اخیر و نخستین میهمان ارشد «شی جین پینگ» در سال نو چینی است.

سفر رئیس جمهور به چین در پی دعوت رسمی همتای چینی‌اش در شهریور ماه امسال و در جریان هشتمین سفر خارجی خود به اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند صورت گرفت. سفری که شی جین پینگ در این دیدار با همتای ایرانی اش از مواضع مستقل جمهوری اسلامی ایران در موضوعات بین‌المللی تقدیر کرده و گفته بود که روابط ایران و چین روابطی راهبردی است و فارغ از هر تحول بین‌المللی توسعه خواهد یافت و در عین حال بر آمادگی کشورش برای استفاده مفید از ساز و کارهای تعاملی، بخصوص ساز و کار تعامل هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور تاکید کرد.

حتی جین پینگ با اشاره به نقش مهم ایران در امور منطقه‌ای و بین‌المللی گفته بود که چین از عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بریکس حمایت می‌کند. حال رئیس جمهور کشورمان با هدف توافق در ارتباط با طرح های ترانزیتی مهم، همکاری در حوزه انرژی و مذاکره در ارتباط با وضعیت همسایگان و منطقه غرب آسیا به چین سفر کرده است.

رئیس جمهور پیش از عزیمت به پکن در تهران، پیگیری اجرایی شدن سند راهبردی تهران -پکن را یکی از برنامه‌های سفر خود به چین عنوان و از امضای٢٠ تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف میان دو کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این سفر برای توسعه روابط همه‌جانبه با چین موثر باشد و سطح روابط را که اراده خاص دو کشور است ارتقا یابد.

چین که بزرگترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و بر اساس آمار ۱۰ ماهه گمرک ایران، این کشور با ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار مقصد اصلی صادرات ایران بوده و در مقابل کشورمان نیز در این مدت ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار واردات از چین داشته است و ترکیب تیم همراه رئیس جمهور در این سفر اقتصادی است.

میزبانی پکن از نخستین میهمان ارشد

رئیس‌ جمهوری اسلامی‌ ایران در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی بامداد سه‌شنبه وارد پکن شد و در فروردگاه بین المللی مورد استقبال وزیر فرهنگ و گردشگری چین قرار گرفت.

پیش از ورود به پکن در بررسی میدانی از این شهر نشان می‌دهد که میزبان به طور کامل مهیای استقبال از رئیس جمهور ایران است و پرچم جمهوری اسلامی در میدان مرکزی پکن به اهتزاز درآمده است.

بدرقه (اسکورت) رئیس جمهور در خیابان‌های پکن به سمت ساختمان کنگره

مراسم استقبال رسمی رئیس جمهور چین از همتای ایرانی اش در ساختمان کنگره ملی خلق چین برگزار می شود و بر اساس پروتکل های بین المللی میزبان حجت الاسلام رئیسی را تا محل برگزاری استقبال رسمی بدرقه (اسکورت )کرده است.

از استقبال رسمی از رئیسی در ساختمان ملی کنگره خلق چین تا امضای ۲۰ سند همکاری میان مقامات ایران و چین + عکس و فیلم

شلیک ۲۱ گلوله توپ به افتخار رئیس جمهوری اسلامی ایران

آیین استقبال رسمی رئیس جمهور چین از رئیس جمهور اسلامی ایران،عصر امروز در ساختمان کنگره ملی خلق چین برگزار شد که هنگام ورود حجت الاسلام رئیسی به این ساختمان خوش‌آمد گویی توسط سه نفر از اعضای گارد احترام نواخته شد و در ادامه به افتخار نخستین میهمان ارشد جین پینگ در سال نو چینی و هیات عالیرتبه همراه در میدان تیان آن من ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

سپس رئیسان جمهور ایران و چین با حضور در جایگاه رسمی، سرود ملی دو کشور نواخته شد و حجت الاسلام رئیسی و جین پینگ از یگان تشریفات حاضر در مراسم سان دیدند و با استقرار مجدد سران دو کشور در جایگاه رسمی همچنین گارد احترام از مقابل حجت الاسلام رئیسی و جی پینگ رژه رفتند.

پس از گرفتن عکس یادگاری رئیسان جمهور ایران و چین، اعضای هیات های عالیرتبه دو کشور معرفی شدند و بلافاصله پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات دوجانبه هیات‌های عالرتبه دو کشور برگزار شد.

ایران و چین ۲۰ سند همکاری امضا کردند/ احیای منافع اقتصادی در پکن

مراسم امضای ۲۰ سند همکاری و یادداشت تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران و چین از سوی مقامات عالیرتبه دو کشور و در حضور دکتر رئیسی و جین پینگ برگزار شد.

این اسناد در زمینه مدیریت بحران، گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، محیط زیست، تجارت بین‌المللی، مالکیت معنوی، کشاورزی، صادرات، بهداشت و درمان، رسانه، ورزش و میراث فرهنگی است.

۲۲ آذر ماه امسال نشست «همکاری‌های جامع ایران و چین» با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ایران و هو چون هوآ معاون نخست وزیر چین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با محوریت راهکار افزایش روند اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین برگزار شده بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران در آن نشست گفته بود که تفاهم نامه های متعددی در نشست مشترک بین مقامات عالی دو کشور در حوزه ایران و چین نهایی و قرار شد اقدامات اجرایی آن هم در حوزه انرژی، سرمایه گذاری مشترک و تعاملات مالی و ارزی و بانکی بین دوکشور و هم در طرح های استراتژیکی در حوزه ترانزیت و زیر ساختی در دستور کار جزئیات آن قرار گیرد تا در دیدار بعدی رئیسان جمهور دو کشور به تصویب برسد که سر انجام این تفاهم نامه ها امروز به امضاء طرفین ایران و چین رسید.

از استقبال رسمی از رئیسی در ساختمان ملی کنگره خلق چین تا امضای ۲۰ سند همکاری میان مقامات ایران و چین + عکس و فیلم

رئیس جمهوری چین: دوستی و همکاری با ایران را در هر شرایطی حفظ می‌کنیم

رئیسی جمهوری چین در ملاقات با همتای ایرانی خود به صراحت تاکید کرد: صرف نظر از هرگونه تحولات منطقه ای و بین المللی، چین دوستی و همکاری خود با ایران را بطور استوار و تزلزل ناپذیر حفظ خواهد کرد.

همچنین امروز وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین همزمان با سفر رئیس جمهوری ایران به چین پیشرفت روابط دو کشور را سازنده خواند و گفت روابط دوجانبه این دو کشور علیه هیچ کشور ثالثی نیست. این سخنگو توسعه و پیشرفت روابط دوستانه میان چین و ایران را سازنده و به نفع مردم دو کشور و ثبات در خاورمیانه خواند.

وی در ادامه سخنانش گفت روابط دوجانبه میان ایران و چین هیچ طرف سومی را هدف قرار نمی دهد و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

از استقبال رسمی از رئیسی در ساختمان ملی کنگره خلق چین تا امضای ۲۰ سند همکاری میان مقامات ایران و چین + عکس و فیلم

سند جامع مشارکت راهبردی میان ایران و چین نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط است

رئیسی در دیدار «لی که چیانگ» نخست وزیر چین سند جامع مشارکت راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و چین را نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست و بر ضرورت تلاش دو کشور برای اجرای کامل آن تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به پیشینه همکاری‌های تاریخی و ارزشمند دو تمدن بزرگ ایران و چین و همچنین توافقات مهم دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری، بر گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و چین تاکید کرد.

وی با مهم دانستن رویکرد چند جانبه‌گرایی به عنوان محور مشترک در مواضع بین‌المللی دو کشور، بر اهمیت تقویت همکاری‌های ایران و چین در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرد.

در این دیدار «لی که چیانگ» نخست وزیر چین نیز با اشاره به سابقه تاریخی روابط و وحدت نظر دو کشور در رویکرد چند جانبه‌گرایی در جهان گفت: مذاکرات سازنده‌ای میان دو کشور در جهت توسعه روابط در موضوعات مختلف در جریان است.

نخست وزیر چین در ادامه سند جامع مشارکت راهبردی میان دو کشور را از جمله دستاوردهای حاصل از توافقات فیمابین عنوان و بر تمایل پکن برای اجرای کامل آن و همچنین تقویت همکاری و هماهنگی با تهران در راستای استمرار روند توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد.

لی که چیانگ همچنین با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه بر ضرورت همکاری و هماهنگی میان دو کشور برای توسعه امنیت در راستای تامین منافع دو کشور تاکید کرد.

از استقبال رسمی از رئیسی در ساختمان ملی کنگره خلق چین تا امضای ۲۰ سند همکاری میان مقامات ایران و چین +عکس و فیلم

رئیسی در دیدار با رئیس کنگره ملی خلق چین: ایران و چین دوستان دوران سخت هستند

رئیس جمهور همچنین در دیدار «لی جان شو» رئیس کنگره ملی خلق چین، ایران و چین را دوستان دوران سخت توصیف و از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین در جهت گسترش همکاری‌های دو کشور قدردانی کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش همکاری‌های پارلمانی بر روند توسعه همکاری‌های دوجانبه، از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین در جهت پیشبرد روابط راهبردی ایران و چین قدردانی کرد.

حجت الاسلام رئیسی در این دیدار با اشاره به سطح مناسب روابط دوستانه و قرابت‌های تاریخی دو کشور، از ایران و چین به عنوان دوستان دوران سخت یاد کرد و بر استمرار و تقویت مشارکت جامع راهبردی ایران و چین تاکید کرد.

در این دیدار ضرورت استفاده از ظرفیت ساز و کارهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مورد تاکید قرار گرفت.در ادامه این دیدار همچنین با اشاره به دستاوردهای کنگره ملی خلق چین در تهیه و تصویب طرح ها و برنامه‌های توسعه‌ای چین، بر تبادل تجربه در این زمینه تاکید شد.

حجت الاسلام رئیسی: تحکیم روابط تهران - پکن در ارتقای امنیت جهان مؤثر است

در ادامه سید ابراهیم رئیسی در دیدار با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین با تأکید بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری و فرهنگی، اجرای سند جامع مشارکت راهبردی میان ایران و چین را اقدامی مهم در جهت تثبیت صلح و ثبات در منطقه دانست.

رئیس‌جمهور، سفر هیئت‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر و مذاکرات صورت گرفته بین طرفین را در گسترش مناسبات مهم و مؤثر توصیف کرد و افزود: با وجود مخالفت دشمنان جمهوری اسلامی ایران و چین با تحکیم و گسترش روابط دو کشور، این روابط با مدیریت مطلوب طرفین گام‌های بلندی را طی کرده است.

رئیسی در این دیدار همچنین با بیان اینکه ایران و چین دوستان روزهای سخت هستند و دوستی در روزهای سخت، تسریع و تسهیل‌کننده پیوندها در ایام دیگر است، افزود: تحکیم این پیوندها و دوستی‌ها در امنیت منطقه و جهان مؤثر است.

رئیس‌جمهور در ادامه با استقبال از تأکید رئیس‌جمهور چین بر احترام به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقابله با یکجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل، بر لزوم مقابله با دخالت بیگانگان در نقاط مختلف جهان تأکید کرد.

از استقبال رسمی از رئیسی در ساختمان ملی کنگره خلق چین تا امضای ۲۰ سند همکاری میان مقامات ایران و چین +عکس و فیلم

رئیسی همچنین با قدردانی از نقش مثبت و سازنده چین در گفتگوهای رفع تحریم، به پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها و بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات اشاره کرد و گفت: غربی‌ها یک بار دیگر در مورد جمهوری اسلامی ایران گرفتار محاسبه غلط شدند، غافل از اینکه ایران اسلامی و ملت رشید آن بالنده‌تر و مطمئن‌تر از هر زمان دیگری در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم به گسترش روابط دو کشور با رویکرد احترام متقابل است، تصریح کرد: توسعه روابط ایران و چین رو به جلو بوده است، اما آنچه انجام شده با آنچه که باید انجام می‌پذیرفته فاصله دارد و برای جبران این عقب‌ماندگی باید گام‌های بلندتری برداشت.

وی همچنین ضمن استقبال از ابتکار رئیس‌جمهور چین در ارائه طرح «کمربند-راه» آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن این طرح را اعلام کرد.

تأکید بر گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه کشاورزی، ‌خودرو سازی، معدن، گردشگری و همچنین فعال‌تر شدن کمیسیون‌های مشترک اقتصادی، از دیگر محورهای سخنان رئیس‌جمهور در دیدار با رئیس‌جمهور چین بود.

رئیسی در پایان ضمن تمجید از همکاری چین در مقابله با همه‌گیری کرونا پیش از تولید واکسن در ایران، گفت‌: خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی ایران با تولید ۶ واکسن کرونا نه تنها به خودکفایی در این زمینه رسیده، بلکه به یکی از معدود صادرکنندگان آن نیز تبدیل شده است.

در این دیدار «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین نیز با اشاره به روند رو به توسعه روابط ایران و چین، اجرای سند جامع مشارکت راهبردی میان دو کشور را در تعمیق و گسترش روابط دو کشور بسیار مؤثر دانست و گفت: چین قاطعانه معتقد به توسعه روابط با ایران است.

رئیس‌جمهور چین در ادامه با انتقاد از اعمال یکجانبه‌گرایی و رفتارهای زورمدارانه کشورهای غربی در صحنه بین‌الملل، افزود: متأسفانه این کشورها همچنان بر رویکرد غلط دوران جنگ سرد اصرار دارند و همین موجب آسیب دیدن هنجارهای بین‌المللی و صلح و امنیت جهانی شده است.

شی جین پینگ ضمن حمایت از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم مقابله با یکجانبه‌گرایی، دخالت بیگانگان و تهدید امنیت و ثبات در منطقه و جهان تأکید کرد.

رئیس‌جمهور چین در بخش دیگری از سخنانش در این دیدار، از اعلام آمادگی دولت چین برای حمایت از شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند، خبر داد و گفت: دولت چین همچنین برای توسعه همکاری‌ها در زمینه تجارت و ترانزیت و مناسبات فرهنگی با ایران آمادگی کامل دارد.

شی جین پینگ در ادامه با قدردانی از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با تروریسم، بر ضرورت اجرایی شدن هر چه سریع‌تر توافق هسته‌ای به عنوان یکی از دستاوردهای چند جانبه‌گرایی برای حل و فصل اختلافات تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    23 14
    آقای رئیسی با مسلمانان مظلوم چین هم ملاقات و صحبت بکن.
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      21 5
      اگه نگران مسلمون ها هستی ما اونجا اخوند شیعه فرستادیم احیانا مشکلی با مسلمون اروپا امریکا فلسطین نداری ؟
    • مانی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      19 4
      مسلمانان مظلوم یمن و سوریه و لبنان و عراق و افغانستان و کشمیر و ... رو یادت رفت
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 1
      گسترش جنگ از اوکراین به ترکیه و اماده سازی کشورهای حاشیه و صحبت های مورد نیاز بین چین و ایران در مورد جنگ
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 3
      آقای رئیسی عزیز رو خدا عزت بدهد... از اینکه خود رئیس جمهور چین به استقبال شخص سیدعزیزمان نیامدند، اصلا راضی نیستم. ولی خدا کند که همین چین، التماس ایران را بکند. در مورد 16هزار پهباد هم قضیه جالبی رخ داده که چین در حال رایزنی با ایران هست. ولی به چینیها نبایست رو داد، بایستی همکاری کرد، نه به معنای از دست دادن اعتبار جمهوری اسلامی. خلاصه یکی مثل حسن فریدون نباشیم...
    • مهدی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 1
      ما با کسی که تجزیه طلب باشه مشکل داریم حالا میخواد مسلمان باشه یا کافر مسلمانان ساکن در استان سین کیانگ و اویغورها همشون تجزیه طلب هستند
  • سامورایی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    16 4
    راه حل خروج از بحران اقتصادی شروع تجارت هست. آفرین
  • علیرضا IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    6 7
    قطار سریع السیر میخوایم چکار؟ هر چی امکاناته میدین به تهران و مشهد!
  • سید IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    18 8
    به کوری چشمان غربیان و غربگدایان که آرزوی به زمین خورد ایران در صورت بیرون آمدن از توافق ننگین برجام را داشتند!
    • سیدمرتضی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      5 2
      اگر بر سر یوان چین و ریال ایرانی توافق میکردن برای جایگزینی دلار با یوان، روپیه، ین، روبل، پول برزیل و پول افریقای جنوبی، این کشورها معتبر هستن از قدرت اقتصادی و دنبال شریکان بیشتر اقتصادی هستن، بعد ای کاش همکاری امنیتی نظامی
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 2
    خوبه
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 5
    چرا اینا همشون ماشین چینی سوار میشن؟
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 4
    // آذر= آتش // بایجان=پایگاه //در عربی ب=پ و گ=ج // آذربایجان=پایگاه آتش/ آذری ها خانواده سلطنتی آریایی ایرانی زرتشتی بودند که مسئول محافظت از آتش اهورایی در سبلان را به عهده داشتند.
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 2
      من بچه اردبیل در حال حاضر وظیفه ام فقط و فقط حفظ انقلاب اسلامی ایران نه مزخرفاتی که سرهم کردی
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 3
    تنها تمدن هایی که هم رده تمدن یونان هستند تمدن ایران باستان، تمدن ایران اسلامی میانه و تمدن چین هستند
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    14 2
    نگذارید کوریدور های چین و هند از دست ایران خارج شود
  • جواد IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    ان شاءالله اقدامات مناسبی در جهت مقابله بهتر با تحریم ها صورت بگیرد و منجر به توسعه بهتر روابط شود.
  • باغبان پیر FR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 1
    این عکس ها و فیلم ها و گزارش را که میگذارید آیا فکر غرب گرا ها و امریکا و چند کشور غربی را کردید که امکان دارد سکته مغزی بکنند و جیغ بنفش بکشند
  • یزدان IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 2
    خدا بخیر کنه
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    ایشالا که اثراتشو تو زندگی مردم ببینیم
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    4 2
    جزاکم الله خیرا ای دولت عزیز و انقلابی و خدایی
  • سامسونگ a13 IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 2
    چینی ها فقط یکبار مصرف هستن به درد ما ایرانی ها نمیخورن
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 2
    سلام چینیها از فرصت اکراین خوب دارند استعاده میکنند
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 2
    میگن چین سراسر شادی و سرور شده
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 1
    در قرن ۲۱ که بشر به اعماق ژنوم‌انسانی سفر کرده واقعا باور نکردنی هست که یکی پیدا بشه از نژاد حرف بزنه. چقدر حقیر، چقدر پست، خدایا حساب ما ترک های ایران را از پانترک فاشیست جدا کن.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    امپراطوری های باستانی چین، ایران، هند، روسیه دوباره به عرصه بازگشته اند.
  • چی بگم IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 1
    از لحاظ خانوادگی زیر خط فقریم خوانوا ه پدری میگم،ولی با وجود گلایه از مسئولان اقتصادی از این اقتدارذبسیار خوشحالم،یادتان نره ارتش مقتدر امپراطوری ایران به درخواست ترکیه رفتن کمک،ماشالله به وطنم، خاک بر سرت زیبا کلام
  • پرشیا IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 1
    چرا اصلاح طلبا همش مخالفت میکنن و عصبانی میشن از روابط ایران و چین؟ همه کشورها باس با هم روابط حسنه داشته باشن. و امیدواریم آینده جهان اینگونه باشد. علتش اینه که جهان مافیایی اداره میشه، و هر کدوم فقط به سود مافیاهای خودشون کار میکنن. درحالیکه این یک ساختار پایدار نیست برای اداره جهان و محافل مافیایی جهانی فرومیپاشن.
  • ایران IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    یه شعلی هم به بایدن و ناتانیابو بدین. بزودی بیکار میشن.
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 2
    گوشت گران شده گوشت وارداتی و تخفیف سی درصدی اقلام هم دروغ بود
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 3
    واینچنین بود که حاتمبخشی خائنانه جزایر ایرانی
  • رضا IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 2
    ببين تو رو خدا
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 3
    چقدر در همه چیز ذلیل شدیم
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 1
    آفرین استقبال بدی نیست ولی خیلی خیلی خیلی باید استقبال چین ازایران بیشتر باشه(مثلا باید هواپیماهای جنگی چینی ازبالای سر رئیس جمهور ایران عبورکنندومردم چین درخیابانها برای رئیس جمهورهورا بکشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس