کد خبر 1464978
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
آمریکا: مدتی است که برجام در دستور کار ما نبوده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه با خبرنگاران بار دیگر تأکید کرد که برجام در دستور کار دولت آمریکا قرار ندارد.

به گزارش مشرق، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه با خبرنگاران بار دیگر تأکید کرد که برجام در دستور کار دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا قرار ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: «مدتی است که برجام در دستور کار ما نبوده است. ما اگر ادعاهای مکرر از سوی مقام‌های ایرانی مبنی بر اینکه مشتاق به بازگشت به برجام هستیم را رد نکنیم آنها را نادیده می‌گیریم. مشتاق نیستیم.»

ند پرایس اضافه کرد: «پیام بسیار روشنی به رژیم ایران می‌فرستیم: کشتار مردمت را متوقف کن، از ارسال فناوری پهپاد به روسیه دست بردار و شهروندان آمریکایی که به ناحق زندانی شده‌اند را آزاد کن.»

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه سال جاری در وین برگزار شد اما بعد از آن دچار وقفه شده است تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

بایدن در شرایطی سال ۲۰۲۱ بر سر کار آمد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران در دستیابی به اهدافش ناکام مانده بود. این سیاست علاوه بر ناکامی در شکل دادن به یک توافق هسته‌ای جدید، باعث ایجاد تفرقه در روابط میان کشورهای دو سوی آتلانتیک، به خطر افتادن اثربخشی نظام تحریم‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی آمریکا شد.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

ند پرایس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بیانیه کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل مبنی بر عدم ارسال دارو از سوی شرکت‌های غربی به ایران از بیم تحریم‌ها گفت: «هنگامی که بحث پایبندی به تحریم‌ها مطرح می‌شود هر دو سوی طیف ما را نگران می‌کند. ما هم از پایبندی به کم به تحریم‌ها و هم از پایبندی مفرط به آنها که می‌تواند تبعاتی برای مردم ایران داشته باشد نگرانیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ali IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 2
    همچنان دروغ پشت دروغ همین چند وقت پیشش بود که از طریق قطری ها پیام دادن وبازهم انکار میکنند
  • حسین IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 5
    مردک، یکطرفه توافق رو پاره کردید و هشتاد میلیون ایرانی رو ناجوانمردانه تحریم کردید یک چیزی هم طلب کارید؟کاری میکنید همون طور که در ساخت موشک و پهپاد جز ۵ قدرت اصلی دنیا شدیم در ساخت سلاح اتمی هم جز ۵ قدرت برتر بشیم ،حالا تحریم ها رو ادامه بده تا ببینیم کی ضرر میکنه.
    • سعید AT ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      ... شش قطعنامه شورای امنیت علیه ایران صادر شده و بعد از آن توافقی بوده که مورد قبول شورای امنیت قرار گرفته و هر گاه آن توافق به هر دلیلی به هم بخورد مجدداً ملاک عمل قطعنامه های شورای امنیت است پس با هیچ اجباری نمی توان آمریکا را مجبور کرد که باز هم به این توافق برگردد چون قطعنامه های شورای امنیت به عنوان مرجع ، ملاک عمل می باشند .
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    آمریکای تروریست از همان اول هم دنبال توافق نبود بلکه استثمار می خواهد ، ولی کور خوانده
    • حسین IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      دقیقا.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس