ترامپ می‌خواهد به شیوه‌های اعدام در آمریکا تنوع ببخشد

بر اساس گزارش یک مجله آمریکایی، دونالد ترامپ تصمیم دارد در صورتی که مجددا به ریاست جمهوری آمریکا برسد با اضافه کردن گیوتین و جوخه آتش، به شیوه‌های اعدام در آمریکا تنوع ببخشد.

به گزارش مشرق، یک مجله آمریکایی گزارش کرد، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در نظر دارد در تبلیغات ستادش برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ وعده تنوع بخشیدن به شیوه اجرای مجازات اعدام در آمریکا از جمله با اضافه کردن اعدام با گیوتین، جوخه آتش و حلق‌آویز کردن را بدهد.

مجله «رولینگ استون» در گزارش خود به نقل از سه فرد آگاه نوشت، ترامپ اخیرا چند بار از دستیارانش نظرشان را درباره بازگرداندن شیوه‌های اعدام با جوخه آتش، حلق‌آویز کردن یا گیوتین را پرسیده است.

در ادامه این گزارش نوشته شد، ترامپ همچنین پیشنهاد اجرای اعدام‌های گروهی و پخش ویدیوهای اعدام ها را نیز داده است. طبق این گزارش، ترامپ این پیشنهادهایش را هنگام بحث درباره سیاست‌ها و سخنرانی های ستاد انتخاباتی‌اش و همچنین انزجارش از رویکرد دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در زمینه مقابله با جرم و جنایت مطرح کرده است.

یکی از منابع این گزارش گفت، ترامپ در نشستهایی خصوصی به بحث درباره امکان راه انداختن تبلیغات ویدیویی برای احیای این شیوه های اعدام از جمله با به نمایش گذاشتن‌ اجرای اعدام‌های جدید را داده است.

طبق گفته منبع خبری مذکور، ترامپ ادعا کرده چنین سیاستی به «قرار دادن ترس از خدا» در مجرمان کمک خواهد کرد.

این منبع همچنین فاش کرد: «ترامپ می‌خواست برخی از این کارها را زمان نخستین ریاست جمهوری‌اش انجام دهد اما بنا به دلایلی فرصت انجامش را پیدا نکرد.»

یک سخنگوی ترامپ این که او به راه انداختن کارزار انتشار تبلیغات ویدیویی با به نمایش گذاشتن اعدام‌ها را در نظر دارد رد کرده و این گزارش را «اخبار دروغ منتشر شده از سوی احمق‌ها» خواند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ترامپ ماه نوامبر، زمان اعلام قصد رسمی‌ خود برای نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ وعده داده که وضع مجازات اعدام برای فروشندگان مواد مخدر را پیگیری کند. طبق این گزارش، یک مقام دولت سابق دونالد ترامپ گفت، ترامپ استدلال کرده مجرمان رده بالای مواد مخدر همچنان پشت میله‌های زندان هم به فعالیت‌هایشان ادامه می‌دهند و بنا بر این باید به جای حبس کردن، آنها را اعدام کرد.

بر اساس گزارش این مجله آمریکایی، هم اکنون ۴۴ نفر محکوم به اعدام در آمریکا در انتظار اجرای مجازات به سر می‌برند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 0
    به لطف غربگداها ی سری فک میکنند اعدام مال ایرانه فقط
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    قطع نظر از مباحث سیاسی، به لحاظ حقوقی، اعدام به هر شکل لازمه پاکسازی زمین از جانی زادگان است، زیرا حیات آنان حتی در زندان هم برای زندانیان دیگر مساوی مرگ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس