رحیم‌پور ازغدی خطاب به نخبگان جوان: آینده روشن وقتی محقق می شود که گذشته روشنتان را بشناسید

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت شناخت عمیق نسل جوان از آموزه‌های دینی و التزام عملی به آن‌ها در زندگی، به آنان یادآور شد: آینده روشن وقتی محقق می‌شود که گذشته روشنتان را بشناسید و نگذارید با جعل تاریخ، تحقیرتان کنند.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از ظهر امروز در دومین گردهمایی رتبه‌های برتر آزمون سراسری باعنوان آینده روشن که در تالار مشهد مقدس برگزار شد، ضمن گلایه از شناخت‌های سطحی و صوری از دین و اهل بیت (ع)، این ضعف را موجب فاصله گرفتن سبک زندگی جامعه از آموزه‌های اهل بیت (ع) دانست.

وی تصریح کرد: معمولا برای رفع مشکلات و حاجات خود به ائمه اطهار(ع) مراجعه می‌کنیم اما به دیدگاه‌ها و معارف آن‌ها برای چگونه زیستن توجهی نداریم از این رو اعتقادمان به ایشان تأثیری در زندگی ندارد؛ نه مانع ما از خطا می‌شود و نه ما را به نیکی‌ها سوق می‌دهد. به عبارت دیگر بیشتر برایمان محبوب هستند تا امام و کسی که مورد اطاعت و پیروی قرار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه شیعه ائمه بودن به معنای پیروی از ایشان و عمل به فرامین و رهنمودهایشان می‌باشد، افزود: دین یعنی باور و التزام عملی به عقاید؛ ایمان ما در دوراهی‌ها و تصمیمات و انتخاب‌های زندگی مشخص می‌شود نه صرفا با حضور در اماکن مذهبی. اگر بنا به ظواهر مذهبی بود، شاه پهلوی و صدام حسین نیز با آن همه جنایت به زیارت ائمه اطهار می‌رفتند، در حالیکه عملکردشان هیچ سنخیتی با سیره اهل بیت(ع) نداشت.

وی به نقل از امام رضا (ع) گفت: ایمان به کثرت نماز و روزه نیست بلکه ملاک دینداری، امانتداری است؛ متأسفانه برخی به نماز و روزه عادت کرده‌اند اما در زندگی حاضر نیستند هیچ بهایی برای دینداری بپزدازند یا اگر امانتی از حکومت، بیت‌المال یا مردم دستشان افتاد امانتداران خوبی نیستند.

تشیع یعنی خدمت به خدا و مردم/ حداقل سالی یکبار اردوی جهادی بروید

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه شیعه کسی است که هنگام فداکاری، اول صف باشد نه فقط در مواقع بهره‌برداری و تنعم، ادامه داد: از دیدگاه امام رضا (ع)، شیعه حتی هر کار حلالی را انجام نمی‌دهد یا هر خوراک حلالی را استفاده نمی‌کند. حرص و طمع در هیچ زمینه‌ای با ایمان قابل جمع نیست و به ویژه در زمینه مادیات، مایه ذلت شده و کرامت و عزت نفس انسان را زیر سؤال می‌برد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این روایت از امام رضا (ع) که می‌فرمایند کسی که نوع سلام و برخوردش با سرمایه‌دار و فقیر تفاوت دارد از ما نیست، اظهار کرد: تشیع یعنی فداکاری برای خدا و خدمت به خلق و دنیا را هدف قرار ندادن؛ جای شما جوانان دانشجو باشم، حتما هر سال حداقل یک اردوی جهادی شرکت می‌کنم.

وی با بیان اینکه دین ما را حتی به احساس مسئولیت در برابر حیوانات و گیاهان سفارش می‌کند، به جوانان دانشجو توصیه کرد: به مناطق محروم بروید و متواضعانه و مؤدبانه به آنان خدمت کنید زیرا اصل و آنچه می‌ماند، همین‌ها است، بقیه عناوین، همه موقت و گذراست؛ البته منظور این نیست که به دنبال نان و نام نباشید، اما این‌ها برایتان هدف نباشد. به دنبال راضی شدن خدا باشید که یکی از راه‌های مؤثر آن، شادکردن دل بندگان و گره‌گشایی از مردم است.

رحیم‌پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری گردهمایی به آینده روشن، یادآور شد: آینده روشن وقتی محقق می‌شود که بدانید گذشته روشنی هم دارید؛ یکی از توطئه‌های غرب علیه جوانان مسلمان این است که تاریخ علم را جعل کرده و القا می‌کند شما هیچ پیشینه درخشان یا استعدادی ندارید، آن‌ها می‌توانند ولی شما نمی‌توانید و.... ؛ حتی برخی اساتید شما در داخل کشور هم طوطی‌وار حرف‌های آن‌ها را تکرار می‌کنند و دستاوردهای دانشجویان خود را به سخره می‌گیرند، اما شما نگذارید تحقیرتان کنند و در عمل نشان دهید سخت در اشتباه هستند.

ایران نخستین کشور جهان در رشد علمی زنان

این استاد دانشگاه ابراز کرد: پیش از انقلاب می‌گفتند اگر انقلاب شود و اسلام بیاید اولا علم از بین می‌رود، دوما زنان منزوی و تحقیر می‌شوند در حالی که انقلاب اسلامی نه تنها مخالف علم نیست بلکه سبب رشد پرشتاب آن شده است و همان‌ها که اسلام را مرتجع می‌دانستند، امروز خودشان مانع رشد علمی ما می‌شوند. در حوزه زنان نیز خودشان اعتراف می‌کنند که ایران اسلامی رتبه نخست رشد و تحصیل زنان در جهان را دارد.

وی خطاب به بانوان نخبه خاطرنشان کرد: آن‌ها که جنسیت را بر انسانیت مقدم می‌دارند، شما را نه زن می‌دانند و نه اهل علم چراکه متدین هستید و نمی‌خواهید طعمه نگاه جنسیتی قرار بگیرید.

رحیم‌پور ازغدی در پایان ضمن توصیه جوانان به ویژه نخبگان نسبت به ازدواج به هنگام تأکید کرد: اینکه برخی می‌گویند درس مهمتر است و ازدواج دیر نمی‌شود، اشتباه است؛ اتفاقا تنها چیزی که دیر می‌شود و زمانش می‌گذرد و قابل جبران نیست، ازدواج است؛ رسالت زن صرفا فرزندآوری نیست، اما این هم درست نیست که بانوان صرفا به فعالیت اجتماعی بپردازند و از خانواده غافل شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 2
    امروز رسانه‌های دجال، که می‌گویند دیجیتال، فکر و فرهنگ مردم جهان را مدیریت نبکند
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 2
    خودتحقیرها یکی از بزرگترین دشمنان امروز جوانان کشورهستند.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    9 4
    نخبه علمی آجربیندازه بالاشوخی میکنید بایدپول وفرصت شغلی ازنجومی بگیرها گرفته بشه وبه قشرنخبه داده بشه باشفافیت امنیتی
    • رمضانعلی محمدیان IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      بسم الله.نخبه علمی که کنترل نفس و درد خدمت پیدا نکرده در دنیا زیاده که قتل عام با بمب اتم یکی از خدمات این هوشمندان دانشبند به استکبار است کرونا هم ورژن جدیدتر این نوع خدمات محسوب میشه کسانی که نهادهایی مثل جهادسازندگی را ساقط کردند به وزارت جهاد کشاورزی برادر کمیته شد افسر شهربانی چی و قرض الحسنه کردن بانک دشمن خدا و میخواستند سپاه را بکنن گارد جاویدان وبه اسم اعتبار جهانی تحقیقات علمی را مجانی فرستادن برای استفاده کارتل ها و تراستهای صهیونی اسم خودشون را گذاشتن سردار سازندگی و کارشون شد گفتگوی تمدنها وزبان دنیا را بلد بودن یکی از مقاصدشون بی اثر کردن علم بود و هست در حل مشکلات کشور و تربیت نخبگان لذت طلب مغرور و جذب در مغناطیس قطب غرور و لذت یعنی غرب صهیونی وخدمت به تک قطبی شدن جهان ظل تعریف صهیونیسم به مرکزیت از نیل تا فرات وجود نخبگان درد مند درد آشناست که توان تشخیص مشکلات ملک و ملت و درمان آنها را دارد در مهندسی پزشکی وازهمه مهمتر مدیریتی این تنها راه ساختن کشور در مسیر بهشت مقدور زمین است با تولید ملی و استقلال تصمیم وگرنه زیر عذاب ستاره داوود همه دوزخیان روی زمین خواهیم بود .والسلام
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    1 0
    یه جا باید به خیانت عمدی یاغیرعمدی مجلس غیرشفاف بااین فضاحت واخباررانت وکثافت کاری اشرافی قطع بشه
  • شیعه به مدیریت نجیبش مشهوره IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    دکترازغدی عزیزحرف شما متین ولی نمیشه که یه فئودالی ارباب رعیتی فاسد زالوصفت درفضایی کاملابسته حق خوری کنند وپرواربشن وتحصیلکرده زیراونها واازاده های لجن ترازغلامان یزید برخلاف حرف رهبرمعظم ادامه زیست تبهکارانه بدهند
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 2
    اینا خیلی هاشون با پول هنگفت باباجونی قبول شدن.. الکی نخبه پخبه نکنید لطفا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس