اسرائیل

از زمان روی کار آمدن مجدد نتانیاهو، سرزمین های اشغالی به صورت مستمر شاهد تنش و التهاب های داخلی و درگیری صهیونیست ها با سازمان های مقاومت فلسطین بوده است.

سرویس جهان مشرق - در ادامه تنش های داخلی رژیم صهیونیستی، مقامات امنیتی ارشد سابق اسرائیل، ‌ نخبگان نظامی و تعدادی از قضات سابق دیوان عالی رژیم صهیونیستی، نسبت به عواقب استمرار درگیری های ناشی از طرح های دولت نتانیاهو هشدار دادند.

در این رابطه وب سایت اسرائیل تایمز در گزارشی نوشت:

گروهی از مشاوران سابق امنیت ملی، شامل تعدادی از آن‌ها که توسط نتانیاهو منصوب شده‌ بودند، خواستار آن شدند که گروه‌های مخالف و موافق پیگیری دولت برای ایجاد تغییرات در سیستم قضایی، جهت رسیدن به تفاهم با هم صحبت و رایزنی کنند.

در نامه ای به امیر اوهانا، رئیس کنست، مسئولان سابق، از جمله یوسی کوهن، رئیس سابق موساد و متحد نزدیک نتانیاهو، هشدار دادند که عدم توافق میان دولت و اپوزوسیون، می تواند امنیت اسرائیل را تضعیف کند.

آنها هشدار دادند: «در هفته های اخیر، بحران سیاسی به یک بحران اجتماعی شدید تبدیل شده است. بتازگی، نقطه جوش این بحران، مسئله اصلاحات قضایی بوده است. اظهارنظرهای افراطی که شنیده می شود، عمق شکاف در افکار عمومی اسرائیل را نشان می دهد. احساس بحران و ناراحتی در حال قوی‌تر شدن است زیرا تلاش جدی برای دستیابی به توافق‌هایی از هر نوع وجود ندارد.»

این افراد با استناد به پیشینه امنیتی خود هشدار دادند که شدت «درگیری های اجتماعی و سیاسی فعلی تاب آوری ملی را به خطر می اندازد.» به گفته آنها، رهبران ائتلاف و اپوزیسیون موظف هستند که " یک گفتگوی جدی بدون پیش شرط برای دستیابی به یک چارچوب مورد توافق در رابطه با روابط بین قوه مقننه، مجریه و قضائیه" برگزار کنند. آنها می افزایند که تنها با دستیابی به یک چارچوب مورد توافق، تاب آوری اسرائیل تقویت می شود.

این نامه به امضای اکثر مشاوران امنیت ملی رسیده است. در میان آنها چندین منصوب نتانیاهو از جمله عوزی آراد، استراتژیست اسرائیلی و رئیس سابق شورای عالی امنیت ملی اسرائیل، یاکوف آمیدرور، ژنرال سابق و مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل، یاکوف ناگل، رئیس سابق شورای امنیت ملی اسرائیل و یوسی کوهن، رئیس سابق سازمان موساد وجود دارند.

کوهن سالها قبل از سوی نتانیاهو به عنوان رئیس موساد منصوب شد و ظاهراً از سوی نخست وزیر نتانیاهو به عنوان یک جانشین سیاسی بالقوه در نظر گرفته می شود.

نکته این نامه این است که مشاوران امنیت ملی که نامه را امضاء کرده اند، ضمن اصرار به گفت‌وگو، موضعی در مورد خود اصلاحات پیشنهادی اتخاذ نکردند و صراحتاً خواستار کاهش سرعت پیشرفت طرح مذکور(تغییر ساختار قضائی) نشدند.

همچنین روز شنبه، بیش از ۵۰۰ فارغ التحصیل از برنامه معتبر Talpiot ارتش اسرائیل، نامه ای را امضا کردند که در آن از دولت خواستند تا فوراً قانون گذاری تغییرات پیشنهادی را متوقف کند. آنها در نامه خودنوشتند: «تغییرات مذکور که در حال حاضر انجام می شود به شهروندان، کشور (رژیم صهیونیستی) و امنیت اسرائیل آسیب می رساند.» (برنامه Talpiot، یک برنامه آموزشی نخبگانی در ارتش اسرائیل است و برای سربازانی طراحی شده است که توانایی علمی برجسته ای در زمینه علوم و پتانسیل رهبری از خود نشان داده اند.)

علاوه بر این، گروهی متشکل از ۱۸ قاضی سابق دیوان عالی اسرائیل روز شنبه بیانیه ای صادر کردند و نسبت به طرح های دولت نتانیاهو هشدار دادند که به گفته آنها دموکراسی اسرائیل را تضعیف می کند. به گفته آنها «این طرح نه تنها تهدیدی جدی برای سیستم قضایی است، بلکه ماهیت سیستم [سیاسی] و شیوه زندگی در اسرائیل، به ویژه امکان حفاظت عادلانه و کارآمد از حقوق اساسی هر فرد را نیز به همراه دارد. ما وظیفه خود می دانیم که در مورد این خطر قبل از تحقق آن هشدار دهیم.» آنها گفتند: «تغییرات پیشنهادی باعث دوقطبی شدن شدید و خطرناک در جامعه می شود و ممکن است فاجعه ای را برای اسرائیل به همراه داشته باشد. »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 7
    به کوری دشمنان ما بهاییان در سراسر دنیا اجازه خدشه به اسرائیل را نخواهیم داد! بترسید از پرویز ثابتی های ما!
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      3 0
      خبر مرگ هرچه بهایی
    • US ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      1 0
      بهایی، بهایی تو دشمن خدایی
    • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      بیت العدل در فلسطین اشغالی که اتش گرفت و سوخت چرا غلطی نکردید ؟
    • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      فعلا که سالهاست در حال خرید سوراخ موش برای پنهان شدن میباشید
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      حتی اگر برای بیرون رفت از مشکلات راه حلی پیدا کنید بازهم از بین خواهید رفت این وعده بزرگ پروردگارجهانیان میباشد. خودتان بهتر ازهمه میدانید که وقتی بدرگاه خداوند ناله و توبه کردید پرودرگار نجاتتان داد اما هربار که طغیان کردید و خدارا فراموش کردید نابود شدید و این دفعه برای همیشه از دهکده جهانی و این کره خاکی نابودخواهید گردید شاید نامی از یهود درکتب تاریخی بماند انهم برای عبرت جهانیان،،،
    • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      هر چقدر که امریکا و اروپا در هفتاد سال گذشته بابت رژیم کودک کش هزینه کرده اند در یک روز نه چندان دور به باد فنا خواهد رفت و از رژیم کودک کش صهیونیست جز در کتب تاریخ دیگر هیچ باقی نخواهد ماند
    • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      اگر شما مدافع رژیم غاصب صهیونیستی هستید پس چرا اینقدر ترسو میباشید چرا مثل بقیه مردم در دهکده جهانی دارای کشور مستقل نیستید و از ترس خود همیشه در مهاجرت میباشید شما بهائیها و وهابیت را انگلیس برای پیشبرد اهداف استعماری خود بوجود اورد بهتر است همتان بروید انگلیس و ساکن انجا شوید چون مادر اصلی شما انگلیس میباشد نه صهیونیست ها
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    6 1
    به هر قدرتی متوسل شدن میلیون دلار پول خرج کردن پیش هر خارجی سر خم کردن ولی نشد چون ما خدا رو داریم مشکل داریم ولی زمین نمی خوریم اون وقت این ها تمام قدرت های جهان پشت اشونند ولی دارن زمین میخورن
  • تبریزی IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    7 1
    به اذن الله رژیم موقت اسقاطیل ۲۵ یا آینده را نخواهد دید #وعده_صادق #امام_خامنه_ای_عزیز #ولایت_فقیه
  • مجتبی شهابی GB ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    4 1
    ناتان یابو و ناتان یابوها در اروپا و آمریکا کاری کردند که تنفر و نفرت عمومی نه تنها در اوج خود قرار گرفت ، بلکه با توسل به ترور دانشمندان و محققین نشان دادند تروریست واقعی که در زمان چنگ اول و دوم اتفاق افتاد دقیقا چه کسانی بودند و شک و شبه وجود اتفاقات و داستان ، راستانهای اتاقهای گاز و هزاران مستند دیگر که ساخته و پرداخته ذهنیت بعضی فیلمسازان و نویسندگان میباشد بر گرفته از چه سیاست‌های حیله گرانه و شیادانه در لباس مظلوم نمایی و نابود کردن اصل حقیقتهای میباشد که در پشت واقعیت‌های تبلیغاتی و جو سازی‌های متفاوت در لباس بازی با کلمات و بحثهای فلسفی و فیلسوفانه در حال اجراست . زوال مغزی و دوگانگی در سیاست‌های اجتماعی و شخصیتی نمی‌تواند فساد و تباهی که اینگونه افراد و شخصیتهای حقیقی و حقوقی را در ملل مختلف احاطه کرده و بهانه آن را پاکسازی ارگانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی بنام گسترش عدالت و توسعه قضایی برای رفع و رجوع پروندهای شخصی و حزبی صورت گرفته رفع یا بکل از ذهن تاریخی مردم پاک کند .
  • mehdi IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 1
    خخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    3 5
    من فکر میکنم اگه فگری برای کاهش ارزش پول ملی نشود کشورمون زودتر از اسراییل از هم پاشیده میشود به جای نگاه به دیگران اول به خودمون نگاه کنیم که داریم غرق میشیم
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      2 0
      نگاه ما به کشور خودمونه و اسراییل کودک کش نمیزاره
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      نابغه ی گرامی ارزش پول مهم نیست بله ارزش پول کمه ولی قدرت خرید از بعصی کشورها بیشتره ولی سعودی نشنال فقط اون بخش کم ارزش بودن پولی ملی بهتون میگ
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    2 4
    موضوع داخلی اسرائیل چه ربطی به ما دارد . ما یک کمی هم به فکر کشور خودمان باید باشیم . که گرانی ، تورم ، فقر ، فساد گسترده ، بی ارزش شدن پول ملی هر روز ، بی کاری و عدم ازدواج جوانان ، آشوب های تکراری هم برای کشور مان خطرناک است !
    • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      تمام این موضوعات که گفتی با توطعه و هدایت صهیونیست ها اوار بر سر کشورما شده است اختلاس رانت خواری کوچکتر شدن سفره مردم اشوب و هرج و مرج با شبکه نفوذ وفتنه در ایران بوجود امده است اگر کمی مطالعه در این موارد بکنید خواهید فهمید که استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل ثانیه ای برای از بین بردن مقاومت مردم ایران چقدر هزینه های سنگین و سرسام اوری میکنند به این سوال بخودت پاسخ بده چرا امریکا اروپا و رژیم کودک کش صهیونیستی اینهمه شبکه فارسی زبان ضد ایرانی بوجود اورده است و بودجه هنگفت این شبکه های فارسی زبان از چه کشورهایی تامین میشوند چرا کانالهای ماهواره ای که در اروپا وامریکا و همه جای جهان پولی میباشد و اشتراک سالیا نهشان سرسام اور است برای مردم ایران رایگان پخش میشود اگر بعضی افراد دوستان و فامیل در ان ور مرزها مثلا در اروپا دارید سوال کنید که بابت بعضی شبکه های ماهواره ای سالی چقدر یورو باید هزینه کنند تا برایشان وصل شود اما همان شبکه ها ماهواره ای برای ایرانیان در ایران مجانی میباشد چرا به چه دلیل ایا از ایرانیها خوششان می اید اگر ایرانیان رادوست دارند پس چرا سنگین ترین تحریمهای تاریخ بشریت را علیه ایرانیان وضع کرده اند؟
  • متین IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 7
    چه دل خوشی دارین والا
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 6
    باز و توهم زدید؟
  • بینام IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    2 5
    اسراییل به ما چه ،،،مشکل خودمان را حل کنیم،
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      یکم تاریخ بخون یکم هم خرافات قوم یهود ،دقیقا همه مشکلات این کره خاکی بخاطر همین صهیونیست ها میباشد چون میخوان به زور نظامی و اقتصادی مردم دنیا برده هاشون باشن
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    2 2
    دست جلو نمیخواد بگیری خودمان زودتر شماهای غارتگر وگاوهای شیرده وهابیتونو نابود میکنیم
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    8 1
    اسرائیل خیلی وقته ضعیف و فروپاشیده فقط یک جنگ مستقیم وواقعی(صلاح الدین ایوبی که ازتابستان گرم صهیونیستها را کشاند درصحرا وبه هلاکتشان کشاندوما باید ازمستان خیلی سخت نابودشان میکریدیم که داره دیرمیشه))م که کاملا بریزه،نابود ومحوبشه
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    اسراییل نیست هم بشه سودی برای ما نداره
    • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      دقیقا تمام تحریمهای ظالمانه امریکا واروپا علیه مردم ایران بخاطر امنیت رژیم کودک کش صهیونیستی میباشد
    • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      اگر یک افعی زهر دار خطرناک نابود بشه دیگر انسانهای بیگناه ازاده و دانشمندان کشورهای مسلمان ترور نخواهند شد
    • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      رژیم کودک کش ساقط بشه و ازبین بره این کره خاکی وعلل الخصوص منطقه خاور میانه در امنیت کامل خواهد بود این جانوران صهیون اعتقاد دارن که قوم برتر میباشند و تمام ملت های جهان اسب هایی برای انجام کارهای اینها خواهند بود این جانوران صهیون حتی برای مردم اروپا و امریکا هیچ ارزشی قائل نیستند و در کتب عهد عتیق خودشان مکتوب است که دارایی های جهان و بهترین امکانات جهان برای این صهیونیست ها میباشد و معتقدند مردم جهان برای بردگی برای این قوم افریده شده اند
  • محسن IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    4 0
    به کوری چشم دشمنان اسلام، نافهمان و کج فهمان،بزودی نابودی اسرائیل را شریت و شیرینی میدیم .. گرانی برامون مهم نیست ... شده سنگ به شکم میبندیم و میجنگیم .. و حیوان صفتان شکم و زیر شکم پرست البته که باید وحشت کنند ... مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • لرنژاد IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    بهاییی ترسو وفراری تونه احمق الان کجایی ؟ احمق جان بزرگتراز تو هم در مقابل محور مقاومت وما جفت کرده تازه اگر مثل تونه نامردی مرد باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس