‌

وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین در دیدار امیرعبداللهیان از تلاش ایران برای صیانت از حاکمیت ملی خود در برابر دخالت بی ثبات کننده خارجی و مقابله با تحریم‌های غیر قانونی، حمایت کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه و در حاشیه سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به چین، با «لیو جیان چائو» وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با هدف بررسی استفاده از ظرفیت نهادهای سیاسی دو کشور در تحقق اهداف روابط راهبردی دو کشور برگزار شد، امیرعبداللهیان رایزنی‌های پربار و توافقات رؤسای جمهور دو کشور در پکن را ترسیم کننده افق جدیدی برای روابط دو کشور خواند و ضرورت استفاده دوچندان از ظرفیت نهادهای سیاسی دو کشور مانند حزب کمونیست، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای راهبردی روابط خارجی برای تقویت درک و اعتماد متقابل را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری ظرفیت‌های گسترده همکاری فرهنگی و مبادلات مردمی بین دو کشور، غنای فرهنگی و اعتبار بین‌المللی سینمای ایران را فرصتی کم نظیر در این چارچوب خواند و ابراز امیدواری کرد فیلم‌های ایرانی به سرعت وارد بازار چین شود.

وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست نیز با تاکید بر اهمیت سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به پکن و تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روابط راهبردی دو کشور را بر تحولات منطقه‌ای تاثیرگذار خواند و اظهار داشت: دنیا شاهد تحولات نوینی است که در صد سال گذشته بی‌سابقه است.

وی تاکید کرد: جهان به سوی چند قطبی پیش می‌رود و دوره تصمیم گیری چند کشور محدود برای دنیا تمام شده است، هر چند که هنوز هم غرب نمی‌خواهد هژمونی خود را پایان دهد و اصرار دارد از این طریق مانع از توسعه سایر ملت‌ها از جمله چین و ایران بشود.

چائو با تاکید بر احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور، تأکید کرد: چین از تلاش ایران برای صیانت از حاکمیت ملی خود در برابر دخالت بی ثبات کننده خارجی و مقابله با تحریم‌های غیر قانونی، قاطعانه حمایت می‌کند.

وزیر بین‌الملل حزب کمونیست عنوان کرد: این نهاد مشتاقانه در مسیر تقویت هر چه بیشتر رایزنی‌ها با احزاب و نهادهای ایرانی حرکت می‌کند و از تبادل نظر بین طرفین استقبال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس