کد خبر 1465989
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
کلاهبرداری

رییس پلیس فتا البرز ضمن هشدار به کاربران مجازی اعلام کرد: برخی حراج ها به صورت برخط (آنلاین ) در آستانه نوروز با احتمال کلاهبرداری و فروش اجناس تقلبی همراه است که مردم مراقب باشند.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: کاربران برای خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند استفاده کرده و قبل از خرید کالا قیمت واقعی آن را بررسی کنند چرا که قیمت برخی کالاهای حراج شده از نرخ واقعی آن در بازار بالاتر است.

وی گفت: مجرمان سایبری با مخاطب شناسی اقدام به عرضه الکترونیکی کالاهای به ظاهر زیبا و ارزان‌ قیمت می‌کنند که خریداران اجناس هنگام خرید، فاکتور و جعبه اصلی کالا را دریافت کنند و به یاد داشته باشند که سریال جعبه و نوع کالا یکی باشد تا اصالت کالا مشخص شود.

رییس پلیس فتا البرز اضافه کرد: کاربران از شبکه‌های اجتماعی خارجی به‌صورت مستقیم خرید نکنند، چراکه تضمینی برای ارائه کالا با همان اصالت و کیفیت معرفی‌شده وجود ندارد.

جلیلیان افزود: کاربران با مراجعه به سایت اینترنتی "اینماد" به آدرس enamad.ir لیست فروشگاه های دارای مجوز را مشاهده کرده و یا اصالت نماد اعتماد فروشگاه مورد نظر خود را بررسی کرده وسپس خریدکنند.

رییس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: در خرید های اینترنتی برخی مواقع تبلیغات غیرواقعی وجود دارد که در آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست که کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قراردهند.

وی بیان کرد: مردم قبل از خرید مجازی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا در دام درگاه های جعلی قرار نگیرند در غیر این صورت کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی از حساب های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

جلیلیان گفت: امروزه که خریدهای فیزیکی کاهش یافته و مردم برای تامین مایحتاج خود از خریدهای مجازی استفاده می کنند باید مراقبت بیشتری در حساب های بانکی خود داشته باشند ضمن آنکه کاربران در خریدهای اینترنتی به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری داشته تا گرفتارکلاهبرداران مجازی نشوند.

رییس پلیس فتا استان البرز افزود: کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس