کلاهبرداران مجازی در کمین کاربران در آستانه عید غدیر

رئیس پلیس فتای البرز با توجه به در پیش بودن عید غدیرخم از کاربران خواست مراقب ترفندهای مختلف کلاهبرداران به بهانه جمع‌آوری کمک به نیازمندان باشند.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: برخی افراد متخلف در فضای مجازی با عنوان جمع آوری کمک‌های مردمی از احساسات مردم سو استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که کاربران باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: سودجویان سایبری با سو استفاده از اعتقادات مذهبی افراد و به مناسبت عید غدیر خم، مبالغی را از شهروندان با ارسال لینک‌های جعلی درخواست می‌کنند.

وی افزود: کاربران به بهانه جمع آوری کمک به نیازمندان، فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورند، چرا که افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از مناسبت‌ها با ارسال پیامک جعلی در تلفن همراه یا شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به درگاه فیشینگ هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی نیات مجرمانه خود را عملی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد به انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد یک سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک‌های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم حساب‌های آنان را رمز گشایی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران برای واریز نذورات و کمک‌های خود به صورت مجازی از اصالت سایت و یا مؤسسه مربوطه اطمینان حاصل کرده تا زمینه‌ای برای اهداف کلاهبرداران سایبری نشوند

جلیلیان یادآور شد: کاربران چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند از طریق صفحه‌های معتبر معرفی شده و توسط مراجع ذیصلاح اقدام نموده تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

وی از کاربران خواست برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود فقط از طریق سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط که توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده اقدام کرده و از پرداخت‌های اینترنتی به خصوص از طریق شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    متکدیان خیابانی هم از احساسات ملت سو استفاده میکنند،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس