کد خبر 1466801
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
نتانیاهو در واکنش به بیانیه شورای امنیت: این بیانیه یک‌جانبه بهتر بود صادر نمی‌شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری این بیانیه را یک‌جانبه خواند و گفت که بهتر بود شورای امنیت چنین بیانیه‌ای صادر نمی‌کرد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه)، به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره شهرک‌سازی در کرانه باختری و وضعیت قدس اشغالی واکنش نشان داد.

بنابر گزارش وبگاه خبری «سوا»، در بیانیه‌ای که دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه فیسبوک منتشر کرده، آمده است: «شورای امنیت سازمان ملل بیانیه‌ای یک‌جانبه صادر کرده که یهودیان را از حقوق زندگیشان محروم می‌کند و عملیات‌های این ماه فلسطینیان در قدس را که منجر به کشته شدن ۱۰ اسرائیلی شد، نادیده می‌گیرد.»

بنیامین نتانیاهو در ادامه اضافه کرد که شورای امنیت حمایت تشکیلات خودگردان فلسطین از آنچه آن را تروریست خوانده، و همچنین پرداخت حقوق به خانواده‌های عملیات‌های [استشهادی] چشم‌پوشی می‌کند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «شورای امنیت از اهمیت یهودستیزی که منجر به کشته شدن میلیون‌ها یهودی شده، می‌کاهد. شایسته بود این بیانیه صادر نمی‌شد و آمریکا نیز به آن نمی‌پیوست.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد، شامگاه دوشنبه، در بیانیه‌ای موضع خود را در قبال شهرک‌سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اعلام کرد.

شورای امنیت در این بیانیه که با حمایت تمام اعضای آن صادر شد، مشروعیت‌بخشی به شهرک‌سازی‌های کرانه باختری اشغالی را محکوم و تأکید کرد که شهرک‌سازی‌ها «مانعی» بر سر راه صلح هستند.

شورای امنیت با تأکید بر این که با هر گونه اقدام مانع برقراری صلح در اراضی اشغالی مخالف است، اعلام کرده بود: «تداوم فعالیت‌ شهرک‌سازی اسرائیل، اصل راهکار دودولتی را به خطر می‌اندازد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس