پایگاه عقاب ۴۴ ارتش

رونمایی ایران از پایگاه عقاب ۴۴ ارتش، پیامی تهدیدآمیز و خطرناک به اسرائیل بود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: وبسایت شبکه آمریکایی فاکس نیوز ضمن انتشار این تحلیل نوشت: همزمان با تهدید تهران علیه اسرائیل و رونمایی از یک پایگاه هوایی زیرزمینی ارتش ایران، تنش افزایش یافته است. اخیرا پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش، مورد بازدید سردار سرلشکر باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح و امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. فرماندهان ارشد ارتش ایران در هنگام رونمایی از این پایگاه هوایی زیرزمینی، پیام تهدیدآمیزی برای اسرائیل فرستادند. ایران به صورت رسمی از نخستین پایگاه هوایی زیرزمینی رونمایی کرده که از توانایی استقرار جت‌های جنگنده و موشک‌های کروز دوربرد برخوردار است.

مقام‌های ایران هم زمان با سخن گفتن درباره امکانات این پایگاه برای اجرای بهتر عملیات گوناگون ارتش، در هنگام سخن گفتن درباره اسرائیل دشمن اصلی، لحن تهاجمی به خود گرفتند.

یک کارشناس دفاعی ایران به فاکس نیوز گفت: رونمایی از این پایگاه، نشانگر تداوم روندی است که از مدتی پیش در سیاست امنیتی جمهوری اسلامی مشاهده می‌شده است. ایران پیش از این پایگاه‌های زیرزمینی مشابهی برای استقرار موشک و پهپاد و همچنین دارای امکانات شلیک موشک‌های بالستیک از زیرزمین را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: تازه‌ترین پایگاه زیرزمینی ایران، نشانگر تغییر راهبرد تهران است. پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد.

این پایگاه هوایی با در اختیار داشتن اماکنی، چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و... این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت‌های محوله پذیرا باشند. عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که در سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است. احداث این پایگاه‌ها در نقاط مختلف متناسب با نیازها و با ضریب ایمنی بالا با توجه به طراحی و استقرار در زیر کوه‍ها قابلیت اجرای عملیات غافلگیرانه هوایی را از مکان و زمان دور از انتظار دشمنان فراهم می‌کند. این پایگاه‌ها با نگهداری جنگنده‌ها در مکان‌های امن و تجهیز آنها به سامانه‌های جنگ الکترونیک، بمب‌ها و موشک‌ها از جمله یاسین، قائم وعاصف امکان عملیات دورایستا و افزایش برد راهبردی برای اهداف دوردست را فراهم کرده است. در همین حال وبسایت رادیو فردا در گزارشی نوشت: اقدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در رونمایی از «پایگاه زیرزمینی عقاب ۴۴» در آستانه سالگرد چهل و چهارم انقلاب اسلامی، بیشترین توجه رسانه‌های اسرائیل را به خود جلب کرد. تا پیش از این، وجود «شهر زیرزمینی موشکی و پهپادی» سپاه پاسداران برای اسرائیل شناخته‌شده بود. پایگاه خبری مذهبیون اسرائیلی نوشت: با فاش‌شدن «پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی آیت‌الله‌ها»، فرماندهان ارشد ارتش ایران اسرائیل را «تهدید» کرده و هشدار داده‌اند که استفاده اسرائیل از پایگاه هر کشوری در جهان برای حمله به جمهوری اسلامی سبب خواهد شد آن پایگاه و آن کشور نیز مانند اسرائیل یک هدف برای ایران باشد. همچنین به‌نوشته سایت اسرائیلی «ماکو»، پایگاه «عقاب ۴۴» نخستین فرماندهی عملیاتی نیروی هوایی ایران در اعماق زمین و مجهز به سیستم‌های هشداردهندۀ مدرن و محافظت‌شده است که می‌تواند هر نوع جنگنده و پهپاد را راهی «مأموریت‌های غافلگیرکننده» در هر نقطه‌ای کند.

سایت شبکه هفت اسرائیل هم می‌نویسد: با گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه و تجهیز ارتش روسیه به پهپادهای ساخت ایران که از آن در جنگ اوکراین استفاده می‌کند، تهران امیدوار است که در مقابل، جنگنده‌های مدرن از روسیه دریافت کند و ظاهراً این جنگنده‌ها نیز قرار است به آشیانه زیرزمینی جدید ارتش ایران افزوده شود.

سایت اسرائیل‌دیفنس هم نوشت: کابوس دسترسی موشک ایرانی به اروپا، که روزگاری تصور می‌شد یک احتمال دور باشد، اکنون در برابر چشم اروپا محقق شده است؛ موشک‌های ایرانی را روس‌ها شلیک می‌کنند. روسیه بازوی نیابتی جمهوری اسلامی ایران شده است.

از سوی دیگر، روزنامه جروزالم پست نوشت: جادوی بنیامین نتانیاهو در خلیج‌فارس احتمالاً رو به افول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 31
  • هوشنگ IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    33 26
    گنبد آهنین آماده خوش آمد گویی به شماست دوربین ها هم برای شکار لحضه ها آمده هستند
    • شاکی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      43 13
      . با یاری خداوند . دلاوران و شجاعان وطن پرست ایران مدت هاست که این لکه ننگ صهیونیست رو در همه جا غافلگیر کردن
    • صادق IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      22 10
      هر وقت گنبد آهنین تونست چنتا خمپاره غزه رو رهگیری کنه ازش فیلم بگیر تا بعدش بمونه فیلم های بعدیت
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      11 12
      موشنگ باز که زر مفت در غریبی زدی
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      16 9
      گنبد آهنین را تبدیل به ابکش آهنین میکنیم غربگدا همیشه خود تحقیر هست
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      7 0
      دیریازودایران صاحب زیردریایی اقیانوس پیماواتمی خواهدشدونیازبه آشیانه ضدانفجاربتون مانندهمین پایگاه عقاب۴۴منتهابه عنوان مثال رشته چاه قنات رادرنظربگیریدکه با«پشته»یاتول افقی به هم وصل میشه!چابهارمستقیمابه اقیانوس متصله وعمق آب برخلاف خلیج فارس کم عمق،دارای آبهای بسیارقول وعمیق هست!وساحل سنگی که لبه اش ده هامتره مانندپرتگاه وکمرکوه هست!ازعمق حداقل۵۰۰پانصد مترزیرآب بادستگاه های حفاری شروع کنیدبه حفر پشته تاآشیانه«زیردریاییهای اتمی آینده ایران»هم ازهمین الان احداث بشه مانندمعماری رشته قنوات به سمت زیرکوههاازسمت سواحل چابهارکه مستقیم به آبهای اقیانوس هندمتصل میشه باعمق آب بالای هزارمترودوهزارمترزیردریا،که کاری هست کارستان!
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      2 5
      منظوراز«پشته»تونل ودالان افقی باقطرحداقل چهل ۴۰متردهانه برای عبورومرورزیردریایی های اتمی و اقیانوس پیمای آینده جمهوری اسلامی ایران هست که بسمت آشیانه مستقردرزیرکوه هاازسمت سواحل چابهاردقیقامانندرشته قنات بسیاربزرگ به اقیانوس متصل بشه ومخصوص آشیانه زیردریایی های اتمی باقدوقواره بسیاربزرگ به اندازه زیردریایی اقیانوس پیمای«بلگورود»روسی باشه ازهمین الان
    • آریا IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      5 5
      لااقل اسمت رو درست بنویسی ، تو هوشنگ نیستی موش ننگ بیشتر بهت میاد خخخخ
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      گنبد چی؟ خخخخخخ
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      3 0
      این خاک برسرها دیگه رودرواسی رو گذاشتن کنار و برای دشمنی با ایران رسما از اسراییلیها حمایت میکنن...
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      از این خزعبلات قبلا در مورد پهپادهای ایران میگفتید از جمله اینکه ، فتوشاپن. حالا کل ناتو مونده که در مقابل چند تا پهپاد شاهد 136 ایرانی چه خاکی تو سرش بکنه... شماها فقط شیر دنیای مپجازی هستید. در دنیای واقعی موشی بیش نیستید. از طالبان دمپایی به پا هم شکست خوردید. خاک تو سرتون...
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      هوشنگ تو همونی نیستی که یک روز نقش موافق و یک روز نقش مخالف در نظرات بازی می‌کنی!!
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    23 12
    ایران با این پایگاه نه بلکه با این پایگاهها آمریکا و پدر جد شیطان را غافلگیر هم نه نایود خواهد کرد انشالله
    • ایرانی عصبانی AU ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      غافلگیری بکنار دشمنان این مرز و بوم از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به منافع این مملکت ابا ندارند. حتی اگر این اخبار درست نبوده و تنها خباثت و نیت کٍیف گزارشگران را نشان دهد. در یو تیوب در صفحه ایی این خبر زیر تیتر : ایران با پایگاه زیر زمینی اسرائيل را تحدید کرد. کشوری که از طریق دفاع -منابع خودرا از دشمن قومیت ایرانی و علیه دولت کثیف و نژاد پرست نتنیاهوی که دستش بخون صدها دانشمند و دفاع کنندگان این مملکت اغشته است پنهان میکند در چشم جهانیان تهدید کننده خوانده میشود😂😂😂😂😂😁😁😁😁😁در چه جهانی زندگی میکنیم که یک احمقی تیتری این چنین مینویسد برای احمقانی احمقتر از خود که میداند وجود دارند.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    8 20
    خخخخخخ گول تبلیغات دروغین ضعف گنبد آهنین را نخور تا با چشمت از نزدیک ندیدی باور نکن شنیدن کی بود دیدن
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      20 9
      گنبد آهنین که سهله فرض کن پاتریوت و اس ۴۰۰ مستقر باشند نمی تونن جلوی اون حجم از موشک پهپاد رو بگیرند حتی اگه کاملا عمل کنن مگه چه قدرموشک پدافندی می تونه مستقر کنه توجایی مثل اسراییل
    • صادق IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      10 3
      آنقدر که یه سری توی ایران به هیاهوی گنبد آهنین مینازن خوده اسراییلی ها نمیزان
  • آرش IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    20 17
    بافانتوم ۵۰ سال پیش؟
    • سامورایی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      4 4
      فقط شکل ظاهریش فانتومه عزیز. توش یه چیز دیگه س که فقط وقت نبرد خواهی فهمید
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    18 7
    هم در روی زمین هم بر آسمان هم در اعماق زمین هم بر روی و اعماق دریاها و هم در کوهها و صخره ها درهمه جا باید به فکر کیان کشورمان باشیم
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    6 7
    بسلامتی و دل خوش یه کم هم به اقتصاد مملکت برسید انشالله به این اسرائیل نابود شه تا شما راحت شید
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    14 9
    به امید ریشه کن شدن کامل حکومت شیطانی و وحشی و نجس صهیون
  • مهدی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    6 3
    این پایگاه در ***** قرار داره و هیچ ربطی هم به تهدید اسرائیل نداره
  • شهروندایرانی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    11 10
    اززحمات ارزشمند ارتش وسپاه قدردانی میشود
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    7 2
    پایگاهی که جنوب کشور ساخته شده چه جوری می تونه به اسرائیل ربط داشته باشه ؟ موقعیت جغرافیایی این پایگاه داد می زند که این پایگاه جهت جنگ احتمالی با آمریکا و ماندگاری نیروی هوایی ایران ساخته شده شاید هم برای بستن تنگه هرمز باشد البته جنگنده های این پایگاه می توانند تا انتهای مرزهای جنوبی کشور هم برن و پرتاب بمب های برد بلندی داشته باشن تا ریاض و جنوب ریاض و دهانه اقیانوس هند یعنی این پایگاه دست ما را بلندتر و قوی تر می سازد اما موقعیت جغرافیایی اش نشان می دهد کوچک ترین ارتباطی با اسرائیل ندارد .
    • سامورایی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      5 4
      البته حرف شما درست ولی این دلیل نمیشه که پایگاههای اسرائیل زن رونمایی بشن تا حالا از اصل تردستی و غافلگیری چیزی شنیدی؟
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    8 6
    آنها هم دست و پا بسته نیستن چرا این همه دشمنی الکی .
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    6 9
    جمال عبدالناصر با حدود 2000جنگنده پیشرفته روسی نوانست اسراییل را غافلگیر کند البته به کمک ارتشهای عربی کشورهای دیگر
  • احمد IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    9 4
    بنابرسنت الهی درنابودی ظالمان متکبرگردنگش نابودی اسرائیل قطعی وحتمی است ودرقرآن وعده داده شده ودرروایات متعددازپیامبرامده که سپاه ایران حکومت یهود اسرایبل راانابودخواهندکرد خوداسرایبل وآمریکا هم این می‌دانند ومنتظ رفروپاشی اسرائیل هستند ولی یک عده غربگدا باز حالیشون نمیشه، نجات مردم خاورمیانه وایرآن هم به نابودی اسرائیل بستگی داره
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    7 2
    اسرائیل تجهیزاتش روی هواست.. ایران زیر زمین..
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    10 0
    با این اعتماد بنفس حتما غافل گیر میکنید
  • مجتبی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    11 8
    مشرق ما خودمون فعلا با دلار ۵۰ هزار تومنی غافلگیریم
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      6 3
      اقتصاد رو هم سفته بازی و دلال بازی اینجو کرده و اون سفته باز و دلال هم داره تو زمین دشمن بازی میکنه. اسراییل انشاءالله نابود شدنی است
    • محمد ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      سلام روز شمار پایان رژیم صهیونیستی 6840=2160-9000 روز 6840 روز اونم حداکثرش
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 5
    فعلا که روزی سه بار ایران رو میزنه
  • مهدی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 3
    باسلام پیشرفت نطامی قابل ستودنی هست تشکر میکنیم نیاز کشور هست اما انشااله هیچ وقت استفاده نشه وجنگی تو دنیا نباشه
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 3
    ايران یک کشور جنگ طلب نیست و این تسلیحات صرفا جهت دفاع از تمامیت ارضی کشوره، اما در صورتی که کشورهای منطقه یا اسرائيل یا امریکا خیالات خام درسر داشته باشند باید بدانند که اگه بزنند می خورند واین طوری نیست که قسر در برن
  • صادق IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 2
    شماها جنگ را لمس نکردید ودر بوق جنگ میدمید،ایران جنگ را شروع کنه بازنده میشه،چون جوانان دهه پنجاه دیگه نیستند که ازکیان ایران دفاع کند،یه عده جوان قلیانی دارید که ۴ ساعت تحمل هیچی ندارند،
    • حجت IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 1
      کافر همه را به کیش خود پندارد
  • خخ IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 5
    بااسراییل چکار دارید به فکرخودتون باشید
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 3
    بسمه تعالی اسرائیل نابود شد خوب بعدش چی
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 5
    بجای این مزخرف بازی که عمرا هیچ غلطی بتوانید بکنید ی فکری برای وضع زندگی مردم ایران و دلار ۵۰هزار تومان با گفتگو با آمریکا و اسرائیل بکنید..این همه مزخرف نگید مردم به اندازه کافی ازتون متنفرن
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 2
    من واقعا متوجه نمیشم این پایگاه چه چیز خاصی داره؟! اگر باند و ورودی و خروجی هاش زده بشه با عراقی که جنگنده هاش رو زیر شن های صحرا دفن کرد که رو زمین منهدم نشن چه فرقی میکنیم؟!
  • علی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 1
    من نظر دوستان را خواندم اقتدار خیلی لازم است فدای دستان سپاه وارتش اما مر حوم مادر بزرگم می گفت روغن وبرنج وگوشت با هم خوبه باید تدبیری اندیشید که هردو باشه هم اقتدار هم اقتصاد
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    متاسفانه عکس ناشیانه خبرنگار سیما باعث لو رفتن توپوگرافی و بعد محل دقیق این پایگاه شد. چرا این حد غفلت ؟
  • عجب نیست IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 0
    هوشنگ ترسو ! من در خیابانهای تل آیو قدم میزنم و اتفاقا فیلمبرداری میکنم واسرایی می بینم . چگونه تل آویو فتح میشود درحالیکه رد یک گلوله بردرودیوار نیست ؟ فروپاشی حتمی است ماهم میآییم ایران کار خودش را میکند شماهم کمکش میکنید !
  • سورن IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 4
    مگر سامانه گنبد آهنین و پرتو آهنین اسرائیل مرده باشه که ایران بخواد تیری سمتش شلیک کنه موشک پیشکش..
    • سامورایی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      منظورت ساقط کردن 60 درصدی راکتهای غزه با اون گنبد سوراختون هست؟ وای که وقتی سر جنگی های چند تنی فرستاده بشن البته همزمان پهپادها کار گنبد رو یکسره کردن و فقط میمونه موشک و راکت و پناهگاه و ضربه مغزی و البته دیمونای منفجر شده در عمق زمین !!!!
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 2
    خوب چه لزومی داره تمام دنیا بفهمد که ما چی داریم مگر تمام دنیا دستاوردهای نظامی خود را فاش می کنند همه این زیر زمین‌ها مال ۵۰ سال پیش بود هیچ کشوری خبر نداشت از دولت سر شما تمام دنیا فهمیدن که ما چند تا تونل زیر زمین داریم
  • ارش IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    همانگونه که کورش بزرگ به جهود ازادی داد ما فرزندان کورش بزرگ اعلام میکنیم که صهیونیست لیاقت ازادی راندارد وباید در رنج وزنجیر باشد جالبه اینها صدهاسال برده بابل بودن وچندصدسال برده فرعون ...
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 1
    در سوریه کنار گوش اسراییل هستید نتوانستید آنها را غافلگیر کنید حالا با این پایگاه در ایران میخواهید آنها را غافلگیر کنید! آنهم پایگاهی که دیگه عالم و آدم فهمیدن کجاست و همچنین اسراییل.!
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 1
    اینا به اون بد بختهایی میگم که فکر میکنند جوان ایرانی دیگه نمیتونه اولا که ما بچه های دفاع مقدس هنوز زنده ایم و آماده ایم رهبر اشاره کنه تا خاک تلاویو را بیاریم بریزیم چاله های کاچان را پر کنیم دوما جوانهای امروزی را تو ۲۲ بهمن که دیدید با چه عشقی اومدند
  • م IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 2
    اگر دست بسته باز شود ساخت بمب اتم در ایران ساز شود آن موقع در ایران برای جهانیان عرض اندام شود
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 0
    گنبد آهنی اسراییل: حالا نکشیمون با غافلگیری خخخخ
  • پرشیا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    موضوع اصلا اسرائیل نیس. گیر دادین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس