یونان

فعالان ضد جنگ یونانی در اعتراض به سفر وزیرخارجه آمریکا مقابل سفارت و کنسولگری این کشور در دو شهر بزرگ یونان تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، هزاران مرد و زن جوانی یونانی اعضای و دوستان جنبش (KNE) با شعارهایی مانند «پایگاه‌های ناتو-آمریکا از یونان خارج شوند» و «عدم مشارکت در مداخلات امپریالیستی» در آتن علیه سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه به یونان تظاهرات کردند.

به گزارش رسانه‌های محلی، معترضان با اعتراض مقابل سفارت آمریکا، پیام قدرتمندی مبنی بر عدم استقبال از بلینکن که آن را «وزیر جنگ» آمریکا در یونان خواندند، ارسال کردند و خواستار بستن فوری تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا و ناتو در این کشور شدند.

در همین اعتراضات ضد جنگ و ضد آمریکایی، KNE با ارسال پیام همبستگی به مردم زلزله زده ترکیه و سوریه، خواستار رفع محاصره جنایتکارانه آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا علیه سوریه شد. در این تظاهرات، از جمله، جورگوس مارینوس و تدوریس چیونیس، اعضای دفتر سیاسی CC KKE، لوکاس آناستازوپولوس، عضو CC، کریستوس کاتسوتیس و جورج لامبرولیس، نمایندگان حزب، و همچنین اعضای جدیدالورود شرکت کردند.

تظاهرات مشابهی نیز در «تسالونیکی یا سالونیک» دومین شهر بزرگ یونان برگزار شد، در این تظاهرات اعضا و هواداران KNE و KKE علیه سفر بلینکن به این کشور راهپیمایی کردند و خواستار کناره گیری یونان از طرح‌های خطرناک ناتو شدند.

معترضان با سردادن شعارهایی مانند «تسالونیکی بندر مردم است نه پایگاه امپریالیست‌ها» و «نه خاک و نه آب به قاتلان مردم» در مقابل کنسولگری آمریکا در مرکز شهر تجمع کردند. در این تظاهرات، یانیس دلیس و لئونیداس استولتیدیس، نمایندگان KKE و همچنین اعضای کمیته مرکزی حزب حضور داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس