قطعی برق در اوکراین به نشست زلنسکی و نخست‌وزیر ایتالیا کشیده شد +فیلم

«جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا در حال صحبت درباره حمایت از اوکراین در نشست خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی بود که برق ریاست جمهوری کی‌یف قطع شد.

به گزارش مشرق، نشست خبری مشترک نخست‌وزیر دولت راستگرای ایتالیا با رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف با حاشیه‌هایی همراه بود و قطعی برق و ارسال جنگنده به اوکراین به موضوعات جنجالی این نشست تبدیل شد.

«جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا روز سه شنبه (دیروز) خود را با قطار از لهستان به پایتخت اوکراین رساند تا به رغم مواضع حمایتی برخی ازر اعضای ارشد کابینه راستگرای ایتالیا از روسیه، بر ادامه حمایت‌های رم از کی‌یف تاکید کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست‌وزیر ایتالیا طی نشست خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که ایتالیا به حمایت‌های خود از اوکراین ادامه خواهد داد اما برنامه‌ای برای ارسال جنگنده به اوکراین ندارد.

جورجیا ملونی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری مشترک با زلنسکی در دفتر ریاست جمهوری اوکراین درباره احتمال دادن جت‌های جنگنده به اوکراین گفت: «در حال حاضر، ارسال هواپیماها روی میز قرار ندارد».

بنا بر گزارش رویترز، آخرین نظرسنجی‌ها در ایتالیا نشان می‌دهد که اکثریت مردم این کشور مخالف ارسال تسلیحات به اوکراین هستند و از دادن امتیازات به روسیه به منظور رسیدن به صلح حمایت می‌کنند.

ملونی در بخش دیگری از نشست خبری مشترک با زلنسکی اعلام کرد که ایتالیا به حمایت‌های خود از اوکراین ادامه خواهد داد و همچنین از برنامه رم برای ارسال تعداد بیشتری از سامانه‌های پدافندی به اوکراین برای مقابله با حملات روسیه خبر داد.

اظهارات اخیر سیلویو برلوسکونی نخست‌وزیر اسبق و شناخته شده ایتالیا که یکی از اعضای کابینه ائتلافی این کشور به نخست‌وزیری ملونی است، در نشست خبری مشترک با زلنسکی خبرساز شد.

برلوسکونی که رفاقتی دیرینی به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دارد، اعلام کرده بود که او زلنسکی را مقصر جنگ اوکراین می‌داند و قصدی برای دیدار با او ندارد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا اظهارات برلوسکونی را رد کرد و در جواب گفت که او مانند اوکراینی‌ها مجبور به زندگی تحت حملات شدید و قطع برق نبوده است.

جورجیا ملونی هم در این نشست خبری مشترک با زلنسکی به اظهارات برلوسکونی واکنش نشان داد و اعلام کرد، دولت ایتالیا صرفنظر از اظهارنظرات شخصی هر سیاستمداری، در حمایت‌ خود از اوکراین قاطع بوده است.

به گفته نخست‌وزیر ایتالیا، شکست اوکراین از روسیه «می‌تواند راه را برای تجاوزات احتمالی بعدی به دیگر کشورهای اروپایی هموار کند».

از جمله موضوعات خبرساز در نشست خبری مشترک ملونی و زلنسکی در کی‌یف، قطع برق همزنان با اظهارات نخست‌وزیر ایتالیا بود.

نخست‌وزیر ایتالیا در شرایطی که داشت مواضع دولت خود را تشریح می‌کرد، ناگهان برق نشست قطع شد. بعد از وصل شدن مجدد برق، رئیس‌جمهور اوکراین با لحنی طنزآمیز گفت که قطع برق، «کار روسیه بود». این صحبت زلنسکی، خنده جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا را در پی داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    4 10
    سیرک بازی این دلقک به علت قطعی برق به تعویق افتاد. خدا را شکر
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      0 0
      حالا اونو ولش
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    4 0
    میخواستی دیروز که جلوی رئیست امریکا خبردار ایستاد بودی بگی که برق هم بهت بده. خدا را شکر
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      0 0
      حالا تو کجا سوخته ؟؟
  • ایران IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    3 0
    روسیه هر بلایی به سر شما اروپایی ها که سگهای دنباله رو آمریکا هستید بیارد باز کم است
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      0 0
      نمیدونم حالا
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      0 0
      خب حالا
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    3 0
    ترسید
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    2 0
    اروپایی ها احمق شدن ابزار امریکا برای نابودی روسیه اینا یا نفوذین یا احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس