کد خبر 1486319
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
تنش بین فرانسه و ایتالیا درباره پناهجویان بالا گرفت/سفر وزیر خارجه ایتالیا به پاریس لغو شد

اظهارات انتقادی وزیر کشور فرانسه مبنی بر ناتوانی نخست وزیر ایتالیا در حل چالش مهاجران، بار دیگر بحران دیپلماتیکی بین این دو کشور همسایه ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، ژرارد درمنن وزیر کشور فرانسه روز پنجشنبه در مصاحبه با رادیو RMC اعلام کرد که جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا نمی‌تواند مشکلات مهاجران ایتالیا که رکوردار ورود از طریق دریای مدیترانه است را حل کند.

وی این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر مارین لو پن رهبر حزب راست افراطی «مجمع ملی» فرانسه مطرح کرد و افزود: خانم ملونی دولت راست افراطی منتخب دوستان لو پن قادر به حل مشکلات مهاجران که بر اساس آن انتخاب شده‌اند، نیست.

روزنامه لو فیگارو نیز با طرح این سوال که آیا بحران دیپلماتیک جدیدی میان فرانسه و ایتالیا شکل گرفته است؟ یادآوری کرد که وزیر امور خارجه ایتالیا در واکنش به این اظهارات اعلام داشته که سفر برنامه‌ریزی شده عصر امروز خود به پاریس را لغو می‌کند.

آنتونیو تاجانی با انتقاد از گفته‌های وزیر کشور فرانسه، این اظهارات را غیرقابل قبول ارزیابی کرده است.

وی در توییتر خود اعلام کرد: برای دیدار با کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه به پاریس نخواهم رفت. توهین‌هایی که وزیر کشور فرانسه علیه دولت ایتالیا انجام داده غیرقابل قبول است.

وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد: این روحیه‌ای نیست که ما باید با چالش‌های مشترک اروپا روبرو شویم.

بر اساس این گزارش، درمنن همسایه ایتالیایی خود را در حل نشدن مشکل مهاجران مقصر ارزیابی و اضافه کرده است: بله، هجوم مهاجران و به ویژه افراد زیر سن قانونی در جنوب فرانسه وجود دارد. حقیقت این است که در تونس یک وضعیت سیاسی وجود دارد، به این معنی که بسیاری از کودکان به ویژه از طریق ایتالیا به آنجا برمی‌گردند و ایتالیا قادر نیست این فشار مهاجرت را مدیریت کند.

به گفته وزیر کشور فرانسه ملونی مانند لو پن رهبر جناح راست افراطی در فرانسه است. او بر اساس گفته‌هایی انتخاب شده اما آنچه می‌بینیم این است که مهاجرت متوقف نمی‌شود و در حال رشد است.

لو فیگارو می‌افزاید: به گفته وزارت کشور ایتالیا، امسال بیش از ۳۶ هزار نفر از طریق دریای مدیترانه وارد ایتالیا شده‌اند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ هزار نفر بوده است.

در همین پیوند الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه اواخر آوریل از بسیج ۱۵۰ افسر پلیس و ژاندارم اضافی در بخش آلپ-ماریتیمز برای مقابله با افزایش فشار مهاجران در مرز ایتالیا خبر داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 0
    به غیر افغانی دیگه هیچ پناهجوی در دنیا حاضر نیست به ایران بیاد...!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس