استیون اسپیلبرگ

اسپیلبرگ فیلمنامه ساخته نشده ناپلئون استنلی کوبریک را به یک سریال تبدیل می‌کند

به گزارش مشرق، «استیون اسپیلبرگ» این هفته در جشنواره برلین ادعا کرد که نمی‌داند پس از «فیبلمن‌ها» (The Fabelmans) چه پروژه‌ای کارگردانی خواهد کرد. این فیلمساز با این حال وعده داده است که پروژه گمشده «استنلی کوبریک» برای «ناپلئون بناپارت» را دست کم به عنوان تهیه‌کننده به یک سریال هفت اپیزودی تبدیل خواهد کرد.

اسپیلبرگ می‌گوید این پروژه «پرخرج» از هفت سال قبل در دست ساخت است و به زودی در شبکه کابلی اچ‌بی‌او سفارش ساخت دریافت می‌کند: «با همکاری کریستین کوبریک و جان هارلن، در حال بنا کردن یک پروژه پرخرج برای اچ‌بی‌او بر اساس فیلمنامه اریجینال استنلی هستیم. «ناپلئون» را به شکل یک مینی‌سریال هفت اپیزودی می‌سازیم.»

اسپیلبرگ،ناپلئون ساخته نشده استنلی کوبریک را به یک سریال تبدیل می‌کند

کوبریک قرار بود این فیلمنامه را پس از موفقیت «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» (2001: A Space Odyssey) بسازد و تحقیقات گسترده‌ای پیرامون زندگی رهبر فرانسوی کرد. او قصد داشت فیلم را در بخش‌هایی از فرانسه، بریتانیا و رمانی با حدود ۴۰ هزار سرباز تولید کند. در مقاطعی «جک نیکلسون» و «دیوید همینگز» برای بازی در نقش ناپلئون به این پروژه نزدیک شدند و «ادری هپبورن» قرار بود نقش جوزفین را ایفا کند.

با این حال افزایش هزینه تولید اقتباس «سرگی باندارچوک» از «جنگ و صلح» (War and Peace) و شکست تجاری «واترلو» (Waterloo) سبب شد که فیلم به مرحله تولید نرسد و کوبریک «بری لیندن» (Barry Lyndon) را در سال ۱۹۷۵ بسازد.

«ریدلی اسکات» سال گذشته فیلم بیوگرافی «ناپلئون» را با بازی «واکین فینیکس» تولید کرده که به زودی از اپل تی‌وی+ پخش خواهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسين DE ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    1 0
    چرا اخبار در مورد اين مردك صهيونيست منتشر ميكنيد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس