کد خبر 1467264
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
بورل: تحریم‌ها نتوانسته اقتصاد روسیه را متاثر کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که ناکارآمدی تحریم ها علیه روسیه به دلیل افزایش بهای جهانی انرژی است!

به گزارش مشرق به نقل از تاس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که تحریم های گسترده غرب علیه روسیه نتوانسته اقتصاد این کشور را تا حد زیادی متاثر سازد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اذعان کرد که برغم تحریم هایی که از سوی غرب علیه روسیه وضع شده است، اما سال گذشته برای اقتصاد این کشور سال بدی نبود.

«بورل» در توجیه ناکارآمدی تحریم های غرب مدعی شد که البته این موضوع به این دلیل است که قیمت انرژی جهانی به شدت افزایش یافت!

در حالیکه کشورهای اروپایی این روزها از بحران انرژی ناشی از قطع دسترسی به منابع وارداتی از روسیه رنج می برند، بورل مدعی شد که اروپا توانسته خود را از زیر بار وابستگی انرژی به روسیه خلاص کند!

در ادامه ادعاهای بورل آمده است که اروپا پیش از این ۴۰ درصد گاز خود را از طریق روسیه تامین می کرد که در حال حاضر این عدد به ۶ درصد رسیده است!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان اذعان کرد که اروپا هر آنچه در چنته داشته از نظر تحریمی علیه روسیه به کار گرفته و تقریباً هر چیزی که می تواند تحریم شود را به فهرست تحریمی خود افزوده است؛ اظهاراتی که گواه ناکارآمدی تحریم های بروکسل علیه مسکو و درماندگی اروپا از اقدامات خود علیه روسیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس