اتحادیه اروپا

وزیر خارجه سوئد که ریاست دوره‌ای شورای امور خارجی اتحادیه اروپا را برعهده دارد، گفت بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب شد.

به گزارش مشرق، نمایندگی سوئد در اتحادیه اروپا که ریاست دوره‌ای شورای امور خارجی این اتحادیه را برعهده دارد، امروز (دوشنبه) از اعمال تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

این نمایندگی در صفحه توئیتر خود نوشت: «در نشست امروز شورای امور خارجی وزرای اتحادیه اروپا، بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران تصویب شد که افراد دخیل در سرکوب [تظاهرات] را هدف می‌گیرد».

در این بیانیه همچنین با مداخله در امور داخلی-امنیتی جمهوری اسلامی ایران آمده است: «اتحادیه اروپا قویاً استفاده بی‌رحمانه و نامناسب از قوه قهریه توسط مسئولان ایرانی علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کند».

«لارنس نورمن» خبرنگار نشریه «وال استریت ژورنال» مستقر در بروکسل نیز درباره محتوای این بسته تحریمی نوشت: «۳۷ نهاد و شخص تحریم شدند، که در هفته قبل نیز گزارش شد. جزئیات بیشتر هنوز منتشر نشده است».

همان‌طور که از اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و برخی گزارش‌های منابع غربی که در روزهای قبل منتشر شده بود برمی‌آمد، تا این لحظه هیچ خبری در خصوص قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در آنچه اروپایی‌ها فهرست تروریستی می‌خوانند، منتشر نشده است.

ایران پیش‌تر هشدار داده بود که در صورت هرگونه اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسخی متناسب به این اقدام خواهد داد.

بورل امروز در آستانه نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا تأکید کرد که قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی نیازمند تصمیم دادگاه است.

امروز همچنین وزرای خارجه اتحادیه اروپا پیش از برگزاری نشست شورای امور خارجی در بروکسل، در یک «صبحانه کاری غیر رسمی» با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران صحبت کردند.

«کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه پیش از ورود به نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه هیچ گزینه‌ای را درخصوص تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران رد نمی‌کنند، ادعا کرد: «بسته تحریمی جدید علیه ایران، کسانی را هدف می‌گیرد که مسئول سرکوب کردن تظاهرات و اعتراضات هستند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    13 2
    چه قدر آدم باید پرت و پررو باشه که میلیون ها نفر در خیابان های کشور خودش در حال تظاهرات باشن و او به دنبال تحریم ایران به خاطر برقراری نظم و امنیت عمومی و مهار شرورت و آشوب قلیلی از اوباشه! دوربین مخفیه؟
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 2
      بهترین پاسخ به حماقت اروپایی ها این است که پهپادهای بیشتر و پیشرفته تر به روسیه بدهیم تا ناتو و آمریکا در اوکراین زمینگیر شوند. با این کار ما با یک تیر، دو نشان زده ایم؛ هم دشمن خودمان را بدون پرداخت کمترین هزینه ضعیف می کنیم و هم پول فروش پهپادها را می گیریم.
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    12 2
    اروپا به گور می برد آرزوی استعمار ایران رو. این قدر بذار تحریم کنه تا بمیره.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    9 1
    کنتور که نمیندازه، هر چرت و پرتی را که می خواهند میگند، فقط خوبه خودشون خندشون نمی گیره.
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      تحریم نَمَنَدی؟
  • علی افصحی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    غرب وحشی مثل دنباله های فارسی زبان اصلاح طلب فاسدشان از دروغ و دغل هیچ ابایی ندارند! سرکوب معترضان در آمریکا و سرتاسر اروپا توسط پلیس خشنشان را نمی بینند، آن وقت شهادت ده ها حافظ امنیت توسط اراذل و اوباش مسلح به سلاح سرد و گرم و نیز ترور مردم عادی و حتی سرباز وظیفه را تظاهرات آرام و مسالمت آمیز جا زده و محافظان امنیت را مثلاً تحریم می کنند. واقعاً خرند و احمق. فکر می کنند حافظان امنیت در ایران همانند خودشان ثروت اندوزان شرکت هایی چون بلک واترند که دستمزدهای چند ده میلیون دلاری خود را در لاس وگاس به قمار انداخته و یا به عیش و نوش ابلیسی بپردازند و از «لولوی تحریم»! بترسند! در حالی که حافظان امنیت ما بچه های مسجد و نوجوانان و جوانان بسیجی و مردم کوچه و خیابانند و همه اهل هیأت که پس از سرکوب فتنه غرب وحشی با همراهی اصلاح طلبان فاسد و میدانداری اراذل و اوباش و مواجب بگیران سفارت خانه ها، به کارهای معمولی خود از بقّالی تا نانوایی و آهنگری و... برگشته تا برای زن و بچّه خود نان حلال ببرند تا روزی سر از مزدوری غرب وحشی با تابلوی اصلاحات سر در نیاورند. غرب وحشی به خیال اینکه با بازی با برگ تحریم که پیشتر شیطان بزرگ آمریکا همه آنچه که ممکن بوده را نه یک بار بلکه ده ها بار تحریم کرده، می توانند بر بازارهای مالی و تجاری و تولید و... ایران اسلامی تأثیر منفی بگذارند، امّا هیهات که مدیران ارشد نظام چنین اجازه ای را بدهند. این خادمان صدیق در روند مبارزه با خبیث ترین نظام های عالم و در رأسش آمریکا، آموخته‌ اند چگونه با تحریم برخورد مناسب کرده و چگونه فرمان امام خامنه‌ ای را در بی اثر کردن تحریم، اجرایی کنند. هر چند این شلنگ تخته های دشمنان فتنه گر پس از سرکوب شدن فتنه، آزار دهنده است امّا به اندازه ای نیست که این جانیان را به اهداف شومشان برساند. برای سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ ای صلوات.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    تحریمهای خارجی با اتحاد و همدلی عامه مردم با دولت و نیز زحمت و کار مفید شبانه روزی مسئولان هرگز تاثیرگذار نخواهد شد.
  • میزا IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    شرورانه ترین تروریسم همان حکام رذل غرب به نیابت از آمریکای جنایتکار است که مردمشان به دست پلیس جان می دهند، اما اغتشاشگران تروریست گلوی نیروهای امنیتی و انتظامی را بریدند و ملت مظلوم ایران تحت شدید ترین تحریم ها واقع شدند، چونکه اعدام یکی از جاسوسان انگلیس، درد روباه پیر شده است.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    لعنت بر اتحادیه اروپا.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    قابل توجه آقای وزیر خارجه که همش صحبت از مذاکره و برجام می کند. فکر کنم باید یک جور دیگه به وزیر خارجمون بفهمونیم که برجام و مذاکره وجود ندارد.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جاسوس اقدامات ایران است و شرایط را برای تصمیمات و اقدامات غرب علیه ایران تحلیل می‌کند. باید چشم جاسوس را کور کرد و از Npt خارج شد.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    یک دستاورد جانبی برای ایران این است که مواضع اروپا شفاف شد و دیگر نمی‌تواند نقش پلیس خوب را بازی کند.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    تاوان گزافه گویی و اقدام ناسنجیده اتحادیه اروپا، فروپاشی و انحلال آن خواهد بود.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    ایران باید متقابلا و به سرعت چندین فرد و نهاد اروپایی را تحریم کند چون اروپایی ها و خصوصا آلمانی‌ها از تحریم واهمه دارند...
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    مسئولان ایرانی و مجلس، تا نقض رسمی تصمیم اتحادیه اروپا در تحریم سپاه نباید ساکت بمانند. حتی مسکوت گذاردن این امر صحیح نیست. باید دیپلماسی تهاجمی در پیش گرفت.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    به ضرر مردم
  • محمّدایوب IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    3 0
    آن وقت نماینده مجلس ما میگه با اینها باید مدارا کرد. البته این اصلاح طلبان اگر هر بلایی سرشان بیاورند می گویند اشکالی ندارد، تکرار کنید!
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    آدم موند تحریم نکرده باشین
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    چرا ?
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    بی شرف های حرومی به آتیش زدن مأمور پلیس میگن اعتراضات مسالمت آمیز! حالا که داریم چوب آشوب حرومیای اغتشاشو رو می خوریم یه برخورد درست حسابی با این اغتشاشوها کنید که دوباره چند سال دیگه باعث ضربه زدن به کشور نشن.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    دولت انقلابی، حقیقتا که اونقدر صلابت از خودت نشون دادی که اینگونه یه مشت خبیث جنایتکاری که دستانشون تا نرفق به خون مظلومان از کشورهای آفریقایی و آسیایی رنگین ست به ایران و ایرانی اهانت کرده و مدعی حقوق بشر شوند!
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    جهنم
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    آن قدر تحریم کنند که تحریم دانشان پاره شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس