اتهام‌زنی رئیس شورای اروپا با خاطره اغتشاشات در ایران

رئیس شورای اروپا به رغم گذشت بیش از یک ماه از پایان ناآرامی‌ها در ایران، با اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور داخلی کشورمان ادعا کرد که اتحادیه اروپا در برابر آنچه او نقض حقوق بشر نامید بیکار نخواهد نشست

به گزارش مشرق، شارل میشل در اقدامی نسنجیده و خلاف عرف دیپلماتیک، ادعا کرد که اتحادیه اروپا صدای مردم ایران را می‌شنود و «به حمایت از آرمان شما برای آزادی و کرامت ادامه خواهد داد.»

وی در تداوم تحمیل هزینه های سنگین در مناسبات دو جانبه مدعی شد: «چهارمین بسته تحریمی که امروز تصویب شد، پیام روشنی است که در برابر نقض حقوق بشر در ایران بیکار نخواهیم ماند.»

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) با تشدید تحریم‌ها علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری، موافقت کردند. تا زمان انتشار این خبر جزئیات تحریم‌ها منتشر نشده است. البته برخی رسانه‌ها از افزودن نام ۳۷ شخص و نهاد به فهرست جدید تحریم‌ها خبر داده‌اند.

گروه‌های ضد انقلاب امیدوار بودند که در نشست امروز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی قطعنامه هفته گذشته پارلمان اروپا به طور کامل تحریم و در فهرست به اصطلاح سازمان های تروریستی قرار گیرد. با این حال جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز تصریح کرد که این تصمیم به حکم دادگاه یک کشور عضو اتحادیه اروپا نیاز دارد و موضوع فعلا منتفی است.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است، نخواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جانباز IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    شما هم بیکار ننشینید، او را قانع کنید هر چی میخواد ما می دهیم و ماجرا تمام.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    اروپا از ابران دوره، به همین خاطر صدای دوزماه پیش الآن بهشون رسیده! تموم شد عمو، ته دیگش هم خوردن.
  • SE ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    بیکار نشین، انگشت در دهان بگذار و بمک.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    اروپا به یک باغ شبیه شده ولی از نوع باغ‌ وحش!
  • FR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    خیلی سوختند، فکر کرده بودند میتونند به کمک عده ای اراذل و اوباش مزدورشون به نتیجه برسند ولی کور خونده بودند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس