کد خبر 1456669
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
اروپای مستأصل آخرین تیر ترکش خود را رها کرد

کشورهای اروپایی که از زمان آغاز اغتشاشات دست از حمایت از اغتشاشگران برنداشته‌اند امروز آخرین تیر ترکش خود را رها کرد؛ اقدامی که جز پشیمانی حاصلی برای آنها نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، امروز (پنجشنبه) پارلمان اروپا پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «گروه‌های تروریستی» اتحادیه اروپا است را به تصویب رساند. اقدامی که از میانه‌های اغتشاشات در ایران از سوی برخی مقامات اروپایی و به ویژه وزیر خارجه آلمان مطرح و در نهایت امروز این قطعنامه تصویب شد. البته قطعنامه مذکور بایستی در شورای اروپا بررسی شده و درباره آن تصمیم گیری شود.

اروپای مستأصل آخرین تیر ترکش خود را رها کرد

جمهوری اسلامی ایران پیش از این نسبت به وقوع چنین خبطی از سوی اتحادیه اروپا هشدار داده بود و شب گذشته نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به پاسخ و واکنش متقابل ایران، چنین اقدامی را شلیک به پای خود اروپا خواند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور نیز امروز (پنجشنبه) در این باره اعلام کرد: این حرکت از روی استیصال و پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آنها برای ضربه به مردم ایران انجام شد، تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است و این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است.

شب گذشته نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به این تلاش طرحی دوفوریتی را آماده کردند که با تصویب آن نیروهای مسلح کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سوی ایران به عنوان تروریست قلمداد می‌شوند. در این طرح پنج ماده‌ای، دستگاه‌های اطلاعاتی مکلف شده‌اند فهرست فرماندهان نیروهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برای پیگیری‌های قضایی در اختیار قوه‌ قضاییه جمهوری اسلامی ایران قرار دهند و وزارت امور خارجه هم موظف شده از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی برای خروج نیروهای نظامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از منطقه استفاده کند.

اروپای مستأصل آخرین تیر ترکش خود را رها کرد

علاوه بر این نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی تأکید کردند که این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند و اتحادیه اروپا هزینه سنگینی را متحمل خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده تهران در مجلس نیز پیش از این در اظهاراتی گفته بود: اگر واقعاً منافع ملت ایران به خطر بیفتد، اتحادیه اروپایی را در لیست تروریستی قرار خواهیم داد و مدافعان ملت ایران و مدافعان مقاومت در منطقه می‌دانند با تروریست‌ها چگونه مواجه شوند.

از سوی دیگر، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی اقدام اخیر اتحادیه اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست به اصطلاح گروه‌های تروریستی در جلسه روز یکشنبه آینده این کمیسیون خبر داد.

در این زمینه، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در مطلبی در این باره نوشت: اروپا در حال نشان دادن کلافگی خود از شکست آشوب‌ها در ایران است و دیگر امیدی به خیزش آشوب از داخل ایران ندارند.

* طرحی که توسط دولت آلمان پخت و پز شد

دولت آلمان روز دوشنبه ۱۶ آبان و در میانه اغتشاشات اخیر در ایران اعلام کرد در پی اعمال بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است. سخنگوی دولت آلمان در این زمینه گفت: «در حال کار بر روی اعمال بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران هستیم. اتحادیه اروپا باید درباره اینکه سپاه پاسداران را تحریم می‌کند یا خیر تصمیم‌گیری کند».

نهم آبان ماه ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات وزیر خارجه آلمان برای تحریم سپاه گفت: این اظهارات در صورت مبادرت به چنین اقدامی، در ادامه اقدامات غیرسازنده و غیرمسئولانه این کشورها در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و ناشی از ادامه رویکرد غلط اینها در ارتباط با دولت و ملت ایران است. سپاه پاسداران نهاد نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران است و چنین اقدامی کاملا غیرقانونی است. امیدواریم هم دولت آلمان و هم دیگر دولت‌ها که در این زمینه احیانا قصد اقدامی دارند، به نتیجه اقدامات غیرسازنده خودشان توجه کنند و به صورت خاص منافع دوجانبه خودشان را قربانی مصالح سیاسی زوگذر و تصمیمات احساسی نکنند.

اروپای مستأصل آخرین تیر ترکش خود را رها کرد

۲۱ آذر ماه هم «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان عنوان کرد که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار خواهد داد.

اروپای مستأصل آخرین تیر ترکش خود را رها کرد

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی ۱۹ دی ماه نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اضافه شدن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا در ۲۹ دی ماه نیز بیان کرد: در ارتباط با اظهارات غیررسمی از این دست نه مایلم اظهارنظر بکنم و نه قضاوت زودهنگام می‌کنم. مایلم تأکید کنم آنهایی که خودشان اقدام تروریستی انجام داده و متهم اصلی حمایت از تروریسم هستند، حق ندارند قهرمانان مبارزه با تروریسم بین‌المللی را به تروریسم متهم کنند. آنهایی که قهرمان مسلم و شناخته شده مبارزه با تروریسم بین‌المللی را به صورت ناجوانمردانه و با نقض منشور ملل و حاکمیت یک کشور مستقل ترور کردند و کشورهایی که از این اقدام جنایتکارانه حمایت کردند، حق ندارند در خصوص قهرمانان مبارزه با تروریسم ما از الفاظ ناروا و الفاضی که ارتش‌هایی خودشان شایسته آن هستند، استفاده کنند و چنین صفتی برازنده خودشان است.

یک روز بعد «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در صفحه توئیترش نوشت: «ما همچنان به افزایش فشار بر ایران به‌ویژه بر سپاه پاسداران ادامه می‌دهیم. از ماه اکتبر، ما تحریم‌های اشخاص را علیه ده‌ها نفر از سران این نهاد اعمال کرده‌ایم. این برای ما کافی نیست؛ قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی از نظر سیاسی مهم و منطقی است».

گفتنی است مجلس عوام انگلیس هم ۲۲ دی ماه طرحی (غیر الزام آور) را به تصویب رساند که خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

۲۴ دی ماه نیز پولتیکو در گزارشی از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مقام‌های فعلی و سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران خبر داد.

۲۶ دی ماه هم پایگاه اطلاع‌رسانی پارلمان اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگان پارلمان اروپا در نشست پارلمان در استراسبورگ فرانسه قصد دارند روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه واکنش اتحادیه اروپا به «اعتراضات و اعدام‌ها» در ایران را با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بحث بگذارند و روز پنجشنبه هم در این زمینه قطعنامه‌ای به رای گذاشته خواهد شد. غروب چهارشنبه ۲۸ دی ماه بود که برخی منابع خبری از تصویب متممی در پارلمان اروپا خبر دادند که در آن خواستار قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست موسوم به «فهرست تروریستی» اتحادیه اروپا شده است. این درخواست با ۵۹۸ رأی مثبت مورد توافق اعضای پارلمان اروپا قرار گرفت و مقرر شد قطعنامه اصلی که «پاسخ اتحادیه اروپا به تظاهرات‌ها و اعدام‌ها در ایران» نام گرفته روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه به رأی گذاشته شود.

براساس این درخواست از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای زیر مجموعه آن از جمله نیروهای بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست افراد، گروه‌ها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار گیرند.

رای مثبت اعضای پارلمان به این درخواست، استقبال رژیم صهیونیستی را به همراه داشت و «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، شامگاه چهارشنبه در اظهاراتی ایران را یک کشور تروریستی خواند و درخواست پارلمان اروپا برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران را گامی مهم برشمرد.

* هشدار امیرعبداللهیان به بورل

پس از آن هم حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه تروریستی خواندن سپاه را شلیک به پای خود اروپا خواند و به پارلمان اروپایی هشدار داد که به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشد و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کند و گفت: پاسخ و واکنش ایران متقابل خواهد بود.

اروپای مستأصل آخرین تیر ترکش خود را رها کرد

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با بیان اینکه متاسفانه شاهد صدور پیش نویس یک قطعنامه احساسی، تند و غیر حرفه‌ای از سوی پارلمان اروپا بودیم که در تعارض با عقلانیت سیاسی و مدنیت است، عنوان کرد: ما بارها گفته‌ایم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و امنیت منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

بورل هم درباره پیش نویس قطعنامه مداخله جویانه اتحادیه اروپا افزود: من هم موافق هستم که در پیش نویس پارلمان اروپا احساسات و نگرانی غالب است. اگرچه پارلمان اروپا یک نهاد کاملا مستقل است، اما این قطعنامه فاقد ظرفیت اجرایی است و صرفا بازتاب دهنده نگرانی‌های اروپا است.

گفتنی است «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی با بیان اینکه موضع ایالات متحده و اتحادیه اروپا در خصوص سپاه پاسداران همسو است، گفت: هیچ اختلاف نظری بین آمریکا و متحدان اروپایی در این باره وجود ندارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    19 3
    گنده ترشون که امریکا بود طبق جمله ماندگاری که داریم میگفتیم امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه. الان هم به نوچه اش میگوییم که اروپا هیچ غلطی نمیتونه بکنه.ان شالله
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    10 3
    این حرکت کاری باسپاه نمیتونه انجام بده
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    10 2
    خدا کنه بعضی ها از درون که دل به اروپا بسته بودن از خواب غفلت بیدار بشن و با چشمان خود ببینن که اروپای خبیث نیت پلیدش را نشون داد و با امریکای جنایتکار هیچ فرقی برای ماها نمیکنه. سگ زرد برادر شغاله. لعنت همیشگی خدا بر انها باد
  • فاطمه IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    13 12
    الان دقیقا کی مستاصله با یوروی۴۵ هزار تومنی
    • محمد IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      5 2
      چهل و چند ساله با جنگ با تحریم بافشار اقتصادی با انقلابهای رنگی با بی سابقه ترین جنگ رسانه ای با تهدید با تطمیع با حمله به هواپیمای مسافربری با توقیف کشتی با ترور با قتل و ..... نتونستن ایران سربلندرو با سیاستهای شیطانی خودشون همراه کنن این حالت اگه اسمش استیصال نیست پس چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    8 7
    اگر آخرین تیر آنهاست شماها چرا ناراحت هستید؟
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    8 5
    تصویب خواهد شد
  • حال IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    9 10
    مردم ایران به گروگان گرفته شده اند.
  • رهگذر IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    14 4
    به عنوان یک شهروند ایرانی به مقامات سیاسی کشورمان توصیه می‌کنم حتی الامکان مذاکرات سیاسی با اروپا تا زمان نامشخصی تعلیق شود و اقدامات عملی در «میدان» منطقه آغاز شود. مثلاً تاوان ممنوعیت عبور و مرور نیروهای نظامی اروپایی از آب‌های تنگه هرمز (آنجا که جزأ آب های سرزمینی ما محسوب می‌شود) و غیره و غیره
  • عباس IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    11 4
    سپاه باید روسیه را تجهیز کند تا به صورت نیابتی کل ناتو را از بین ببرد
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 4
    اروپا می خواهد ایران را مقصر شکست برجام معرفی کند و این کارها پیش درآمد واکنش ایران و درنهایت مکانیزم ماشه است .
    • بنده خدا IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 1
      مثلا مکانیسم ماشه اجرا بشه چی میخواد بشه؟؟؟؟ تحریمهای شورای امنیت برگرده؟؟؟؟ الان اصلا تحریمی هست که ما نباشیم.؟؟؟؟؟؟ اروپا و آمریکا بجز جنگ مستقیم و حمایت از اغتشاشات داخلی هیچ برگی ندارن.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 4
    اتحادیه اروپا رو در لیست تروریسم قرار میدیم؟؟؟حضرات قمپز
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 2
    صبر میکنن تا به اینجا برسه.اگه همون اول تو دهنی نزنی جسور میشن.امام اینقدر نترس بود و تعجب اینکه شما اینقد ترسو هستید.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 3
    ابو بریزین اونجا که میسوزه خخخخخ
  • BE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 3
    هنوز هم دیر نشده
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 2
    باید ایران طرحی 3 فورتی اعلام و ناتو رو تروریستی اعلام کنه و در اقدامی عملی غنی سازی 90 درصدی را احیا کنه و اگر اسنپ بک -مکانیسم ماشه فعال شد خروج از NPT
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    9 9
    معنی مستسل فهمیدیم دلار 40 طلا گرمی 2میلیون
  • 234 IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    11 6
    تیتر خبر زدید اروپای مستأصل . . . میشه بفرمایید در چه مورد مستأصل شده ؟ استیصال مال کشوری است که روز به روز ارزش پول ملیش کم میشه. اختلاس توش روزبه روز بیشتر میشه. اعتیاد زیاد میشه
  • عمار IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 4
    این کشورهای اروپایی در حافظه خودشان یادشان بماند که کشتی های آنهاهنگام تردد در تنگه هرمز باید پاسخگوی پاسداران ما باشند 😂
  • یاشار IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    10 11
    خوب آخرین تیرشماچیست بفرماییدچکارمی خواهیدبکنیدجزفشاربه سفره مردم ماهم بدونیم
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 3
      کارد بخورد توی اون شکم تو نکبت
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    7 6
    چه کرده ایم که دنیا دیگه ما رو دوست نداره همه از ما بدشون میاد و کات می کنن باهامون
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    6 3
    اول بستن تنگه هرمز.دوم باز گذاشتن مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا،چرا ایران هزینه مالی و جانی اونو بده.فروش انواع سلاح.
  • NL ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 4
    سگان پاچه گیر اروپایی
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 3
    خوب چرا وزیر خارجه بااین همه خباثت اروپا دنبال مذاکره برجام وتوافق است هنوز؟
  • سید فروزان CH ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 6
    من هم سپاهی هستم در جواب این اقدام پارلمان اروپا ورود کلیه نمایندگان و روسای پارلمان اروپا به ایران اکیدا ممنوع باید گردد
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 1
    پس دیگه کی تنگه رو به روی دژژمنان ببندیم هانننن کییییی
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    7 2
    خب ، ینی حالا نوبت شماست ؟ چیکار میخواهید بکنید با اولین تیر ترکشتون ؟
  • علی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    1 3
    برد موشکی افزایش بدهید
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    9 1
    هیچ کاری نمی‌کنید. فقط بلوف می‌زنید. تاوانش هم مردم میدن. راست میگید تنگه هرمز که جزو ابهای ایران هست رو مثل کانال سوئز ملی و پولی کنید.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 4
    معلومه سپاه اروگاییها رو خوب سوزونده
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 6
    اگر سپاه نبود کشور هم نبود انشاا... سپاه با قدرت و توان و امکانات و روحیه ایثار خود به یاوه گویی های این تروریست‌ها پاسخ مناسب بدهد
  • قریشی بوکانی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 6
    وقتیکه ما با نابودکردن داعش تمامی برنامه های آنها برای به آتش کشیدن خاورمیانه و ایجاد خاورمیانه جدید را نقش برآب کردیم قابل پیش بینی بود که به مانند خرس زخمی دست به رفتار دور از عقلی خواهند زد . با در نظر گرفتن این امر که شریان انرژی از تنگه هرمز می گذرد همین ابلهان فردا در مسیر سپاهی قرار می گیرند که من بعد ملزم به مراعات قوانین بین المللی نخواهد بود . زیرا اگر شما سپاه را گروهی تروریست بدانید قطعا نباید انتظار رفتارهای قانونی و بین المللی را از آن داشت ... اروپای مفلوک بچرخد تا بچرخیم
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 5
    اینها واقعا احمق هستند فکر میکنند ایران تسلیم فشارها میشود
  • علی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 3
    سبزهای( سابق وفاشیست های فعلی) حاکم بردستگاه حاکمه آلمان خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می کنند قمار از پیش باخته خوشون رو روی جنک اوکراین و ارزوی تغییر رژیم ایران با سرمایه گذاری بر روی به اصطلاح جنبش زنانه با از دست دادن قدرت توسط آلمانی های سرخورده از رکود وتورم تو سال اینده میلادی خواهند داد.
  • قریشی بوکانی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 3
    از امروز اوج خفت و خواری اروپا رو شاهد خواهیم بود چون باید از فردا به قایق ها و ناوچه های گروهی در خلیج فارس جواب پس بده که اون رو تروریست نامیده و خم و راست شدن ارتش های مغرور اروپا جلوی گروهی که توسط اروپا تروریست معرفی شده قطعا براشون وجهه تخریب کننده ای داره
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    6 6
    صهیونیستها با نفوذ گسترده در مراکز تصمیم گیری اروپا سعی دارند با افزایش تقابل کشورها با ایران به خیال تضعیف ایران، امنیت خود را افزایش دهند اما این با واقعیتهای موجود تطابق ندارد.
  • علی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 4
    این تیتیر کاملا درست بود اروپا ضعیف شده
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 5
    به امید خدا و کمک ائمه اطهار می بینیم روزهای نکبت و خفت بار کدخدا و نوچه و جوجه های ارو پایی چشم رنگی اش را که در آتش خشم ملتهای خود و مردمان منطقه و در نهایت با اراده و انتقام الهی به دست و بازوی جندالله و سربازان گمنام ایران اسلامی دست و پا می زنند. و در خشم و عذاب الهی گرفتار میشوند. طبق وعده الهی این حداقل جزای کسا نی است.‌ که در حق و حقوق مظلومان به ویژه مسلمانان ظلم و ستم آشکار نمایند... به امید این روزهای نزدیک...
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 3
    اگر از نظر اتحادیه اروپا سپاه تروریست است پس باید از منطقه تحت نفوذ و حاکمیت گروه تروریست (نیمه شمالی خلیج همیشه فارس) خارج شود. زیرا طبق قوانین بین المللی دریایی این مناطق در حیطه تسلط ایران و به طور خاص سپاه است. سپاه باید مقتدرانه جلوی ورود هر کشتی با مالکیت یا پرچم اروپا را بگیرد تا اروپا به شکر خوردن بیفتد.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 3
    جوری باید پاسخ این آلمان ملعون و اروپای ناسپاس را داد که عرب نی اندازد
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    5 3
    خنده دار هستند اعدام ارتباطی با تروریسم ندارد و قوه قضائیه و سپاه هم ارگان های جداگانه ای هستن
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 3
    تمام نیروهای کشورهای اروپایی رو تروریستی اعلام کنید تا همه بدانند که معیار رو غربی ها تعیین نمی کنن
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 3
    آمریکا و اروپا عین سگهای ولگرد هستند هی تو آسیا ولگردی میکنند اگر این اعراب ترسو با آنها همکاری نمی‌کردند اینقدر پررو نمی‌شدند آمریکا تحریم کرد هیچ غلطی نکرد چه برسه به اروپا بدترین دشمن الان در ایران دلالان تورم زا هستند ولله اگر تورم کنترل شود در ایران هیچ مخالفی وجود نخواهد داشت آخه چرا دلال مالیات ندهد مملکت را بهم بریز به نفع غرب و شرق چرا مسولین و مجلس کاری نمی‌کنند
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 3
    به والله با اقدام ازال اوباش اروپا - محبوبیت سپاه پاسداران قهرمان ایران عزیز در دلمان بیش از پیش بیشتر شد- نفرت ما از غرب سیاه و روسیاه دشمن بشریت بنام اروپا و آمریکا هم بیش از پیش شد - به ارزش سپاه بیشتر پی بردیم- سپاه همان لنگرگاه ملت ایران بزرگ است که صدام آمریکائی را در تجاوز به جان و مال و ناموس ایرانیان برای خوشایند همین اروپای خائن از گزند به ایران باداشت.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    2 4
    اورانیوم را ۹۵ درصد غنی سازی کنید تا بفهمند جدی هستیم
  • جواد IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 2
    فقط نگفته تحریم اروپا چه ضرر و لطمه ای بهشون میزنه!!؟ مثلا تو چی تحریم میشن؟ از کدوم وابستگی؟
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    1 4
    ای وای حالا بینی چی میشه؟؟؟؟ خیلی میقورخم ... اروپا جمع کن این مسخره بازی ها رو ... بهتر مسئولین وقت و انرژی شون رو صرف حل مشکلات معیشتی مردم کنند تا صرف توجه به کارهای مسخره و بی ارزش غربی و شرقی و ...
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    1 4
    چه اتحادیه اروپا بدبخت بیچاره شده خیلی شکست‌های اخیر هم در ایران هم در عرصه بین‌المللی داغونش کرده
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    1 4
    چه اتحادیه اروپا بدبخت بیچاره شده خیلی شکست‌های اخیر هم در ایران هم در عرصه بین‌المللی داغونش کرده
  • حسین IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    1 3
    بهتر، یک ذره رو نقشه چقدر ادعا دارن
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 3
    مثلا اینکار رو نمیکردن چی ازشون کم میشد؟ این روزنامه هه ازین که ایران از هم نپاشیده ناراحته انگار
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 1
    تنگه هرمز مال ایران است من بعد نباید بگذاریم از این تنگه کشتی عبور کند مگر باج بدهند آنوقت میفهمند ما ایرانی با ریشه هستیم نه غرب و آمریکای تازه تاسیس وحشی
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    2 0
    امریکا که سپاه را در گروههای تروریستی قرار داد چه تبعات سنگینی براش بوجود امد که جالا برای اروپا بوجود بیاد؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 1
    بستن تنگه هرمز،، خروج از مذاکرات بی معنای برجامی و تروریست اعلام نمودن قوای نظامی کشورهای اروپایی و بر خورد با انها در خلیج فارس .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس