نخستین تروریست‌ها کشورهای استعمارگر اروپایی بودند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: نخستین تروریست ها آلمان، فرانسه و انگلیس هستند که سالها خون ملت های دیگر را ریختند و آنها را استعمار و استثمار کرده و منابع آنها را غارت کردند.  

به گزارش مشرق، محمد صالح جوکار در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اقدام پارلمان اروپا در وهله اول بیانگر آن است که اتحادیه اروپا دارای عقلانیت کافی نسبت به پروتکل های جاری و قواعد و حقوق بین الملل نیست.

وی عنوان کرد: اگر این باب شود که هر کشوری ارتش یا نیروهای مسلح کشور دیگری را تروریست قلمداد کند؛ نخستین تروریست هایی که می توان نام برد کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هستند که سالیان سال خون ملت های دیگر را ریختند و آنها را استعمار و استثمار کرده و منابع آنها را غارت کردند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گذشته این کشورها بسیار سیاه است. جنایت هیتلر و جنگ های که اتحادیه اروپا راه انداختند بیش از ۸۰ میلیون نفر کشته داد. با این تفاسیر تروریست چه کسی است؟

جوکار خاطرنشان کرد: آیا اینها شناسنامه خود را گم کرده اند و به دنبال این هستند که بحث های حقوق بشری به شکل ایده آل آنها و بر اساس اهداف و نیات دنبال شود؟ آنها به دنبال بهره برداری سیاسی مسائل و رویدادهای مختلف به نفع خودشان هستند.

وی افزود: این عمل، نابخردانه بوده است و قطعا پس از بازگشایی مجلس شورای اسلامی به این موضوع پرداخته خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید اقدامات متقابلی را در راستای اقدام زشت و شنیع پارلمان اروپا که خلاف تمام معاهدات بین المللی است، انجام دهد گفت: در حوزه سیاست خارجی نیز یقینا مواضع باید کاملا شفاف و روشن باشد.

جوکار در پایان اضافه کرد: مردم نیز باید به صورت خودجوش نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و آن را محکوم کنند و نهادهای مسئول در مجامع بین المللی توضیحات لازم را ارائه کنند. جدیت لازم در این اقدامات متقابل باید وجود داشته باشد و متقابلا ارتش جنایت کار این کشورها مورد تحریم قرار گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    اقای جوکار مردم پاسخ چنین مواردی را به شما سپرده اند. اما شما نیزمتاسفانه به مصاحبه و.. بسنده کرده اید وباز هم متاسفانه پاسخگو نیستید چرا پاسخ اروپای تروریست وخون ریز را مشابه خودش ندادید.؟!!!چرا آمادگی پاسخ به موقع را نداشتید.؟!!!
  • نصر IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    این روز ها نظامهای سرمایه داری غرب در معرض اعنراض مردم قرار گرفته واین نطام های صهیونیستی حاکم بر اروپا و امریکا رو به اضمحلال میروند.شورش مردم در این کشورها نوید پیروزی مستضعفان عالم بر مستکبران را بدنبال دارد که در ای زمینه باید تلاش و تبلیغ بیشتر ا نجام گیردـ نباید در این موارد نقش انگلیس مادر صهیونیزم جهانی را دست کم گزفت .و باید این کشور جنایت کار را در دادگاه های بین المللی بی طرف اگر وجود داشته باشد بجرم سالها جنایت در ایران و عراق وغیره بخصوص اموزش و تحریک صدام به جنگ با ایران و اعترافات خود صدام به این موارد در خاطراتش تحت تعقیب قرار گیرد و خسارات وارد شده به ایران و عراق از انها گرفته شود تا ارو پائیان نتوانند این گونه گستاخانه علیه ایران موضع بگیرند. به امید فرج اقا امام زمان (عج)‌و گسترش عدالت جهانی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس