علاءالدین بروجردی: اقدام پارلمان اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه انفعالی است/ مجلس پیگیر تروریستی اعلام کردن نیروهای مسلح اتحادیه اروپا

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دوره نهم، اقدام پارلمان اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه را اقدامی انفعالی و مسبوق به سابقه دانست.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش پارلمان اروپا برای تحریم سپاه، گفت: معتقدم اینگونه اقدامات و به‌خصوص این اقدام پارلمان اروپا یک اقدام انفعالی است و آن‌ها در برابر قدرت روزافزون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امروز مهم‌ترین عامل بازدارنده در مقابل فشارهای بدون منطق آمریکا و اتحادیه اروپا است که این کار را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: البته اینگونه اقدامات برای تروریستی خواندن سپاه، مسبوق به سابقه است و چند سال قبل آمریکایی‌ها این اقدام را انجام دادند و ما هم در آن زمان در مجلس با عنوان عمل متقابل، ارتش آمریکا و «سنتکام» را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کردیم که هنوز این قانون به قوت خودش باقی است.

نماینده ادوار مجلس افزود: در مختصرترین تعریف باید گفت که اروپایی‌ها و اتحادیه اروپا عنصر بی‌اراده سیاسی و دنباله‌رو آمریکایی‌ها هستند و آن‌ها با این اقدام،کاری که آمریکایی‌ها چند سال قبل انجام داده‌اند را، تکرار کرده‌اند.

بروجردی خاطرنشان کرد: زمانی که آن‌ها در پارلمان اروپا سپاه را که مهم‌ترین عامل ضدتروریستی در کل جهان شناخته می‌شود، به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرده‌اند، ما نیز باید در مجلس شورای اسلامی، به خصوص کمیسیون امنیت ملی، بلافاصله نیروهای مسلح اتحادیه اروپا و سازمان‌های وابسته به آن‌ها را جزو سازمان‌های تروریستی اعلام کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در دوره نهم مجلس گفت: اصل اقدام متقابل در روابط بین‌الملل یک اصل شناخته شده‌ای است و اقدام متقابل یعنی، زمانی که طرف مقابل اقدامی خلاف، غیرمنطقی و غیر اصولی انجام دهد، ما نیز باید براساس این اصل شناخته شده بین‌المللی، ارتش‌ها و نیروهای مسلح آن‌ها را تروریستی اعلام و آن را به قانون تبدیل کنیم.

بروجردی در پایان گفت: ما با دنیا سر جنگ نداریم و سیاست جمهوری اسلامی ایران داشتن رابطه خوب با همه کشورهای دنیا، از جمله اروپا است، اما در شرایطی که آن‌ها به منافع ملی ما ضربه وارد کنند، ما نیز عمل متقابل انجام می‌دهیم؛ رژیم صهیونیستی از این قاعده مستثنی است و اصلاً مشروعیت ندارد و آمریکا نیز سیاست‌های خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اِعمال می‌کند، به طور طبیعی در لیست خط قرمز ایران قرار دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسین IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    2 2
    باید ناتو گروه تروریستی اعلام بشه و حضورش در کشورهای همسایه به عنوان اعلام حضور گروه تروریستی قلمداد و حمله به پایگاههای ناتو مجاز اعلام بشه
  • فرزند ایران IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    اروپا به مسیر آمریکا برای ایجاد شرایط جنگ پیوسته. قاطع پاسخ دهید ما تا آخرش هستیم. که نابودی تمام دشمنان ایران عزیزمان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس