موضع‌گیری مداخله‌جویانه رییس کمیسیون اروپا علیه سپاه پاسدارن

رئیس کمیسیون اروپا در حاشیه نشست داووس به موضع گیری مداخله‌جویانه علیه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز سه شنبه در حاشیه نشست داووس در موضع گیری مداخله جویانه به خبرنگاران گفت: حکومت ایران حقوق اساسی انسانی را زیر پا می‌گذارد!

رئیس کمیسیون اروپا با نقش قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در این باره مدعی شد: ما در واقع به دنبال وضع دور جدیدی از تحریم‌ها علیه آنها هستیم و من از قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی هم حمایت می‌ کنم!

«لئو دوچرتی»، معاون وزیر امور خارجه انگلیس پنجشنبه هفته پیش در پارلمان این کشور گفت که انگلیس فعالانه در حال بررسی تحریم سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی است، اگرچه هنوز به تصمیم نهایی در این مورد نرسیده است.

دوچرتی در جریان گفتگوها درباره وضعیت ایران در مجلس عوام انگلیس که طی آن برخی از قانونگذاران خواستار ممنوعیت قانونی سپاه پاسداران شده بودند، گفت: این اشتباه است که از هم اکنون در مورد نتیجه اقدامات دولت در مورد این موضوع حدس بزنم، هنوز هیچ چیز به صورت کامل و نهایی شده مشخص نیست.

پیشتر اقدام مشابه آمریکا علیه سپاه پاسداران در زمان دولت ترامپ با واکنش‌های گسترده‌ای در منطقه روبرو شد و از جمله مقامات دولت سوریه و عراق طرح واشنگتن علیه سپاه پاسداران را به شدت رد کردند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که در بسیاری از کشورهای غربی برای انجام اقدامات علیه سپاه پاسداران اختلاف نظرهای عمیقی وجود دارد و هنوز بسیاری از سیاستمداران در اروپا حاضر به همراهی با طرح‌های ضدایرانی واشنگتن نیستند.

حقیقت آن است که نقش سپاه پاسداران در مبارزه با تروریست مورد اذعان بسیاری از مقامات اروپایی و غربی است و هرگونه اقدام غربی‌ها برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در واقع با ادعاهای آنها درباره مبارزه با تروریست تناقض دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    23 4
    حقوق انسانی حتماً سازش با صهیوینست و داعش و فساد افکنی و شکنجه و دائم الخمری با رسانه و بودجه است. غلط کرد هرزه ی هیچی ندار.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    7 3
    کاش و ان شاء الله تحریم کنند تا بیشتر پیشرفت کنیم.
  • علی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    7 8
    برد موشک های سپاه رو افزایش بدید. موشک ۵ هزار کیلومتری یعنی کلّ اروپا.
  • سعید IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    41 5
    اگر منظور از حقوق انسانی، حق دخالت و خیانت امثال شما در امور داخلی و تمامیت ارضی ایران است، آری دقیقاً در حال نقض همین حقوق هستیم.
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    7 13
    من جای سپاه بودم تنگه هرمز را می بستم تا چنان درس عبرتی شود برای دنیا که از نام ایران لرزه به اندامشان بیفتد.
  • علی افصحی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    9 6
    امام خامنه‌ای در سال نود و هفت زمانی که دولت روحانی و جهانگیری در اوج سفاهت، همه کشور را معطل برجام کرده بودند و دولت در تله قهر و آشتی غرب وحشی افتاده و توان از دست داده بود، فرمودند: «دشمن گاهی لبخند نشان می دهد و گاهی دندان. لبخند دشمن هم مانند دندان نشان دادن دشمن است، فرقی نمی کند، دشمنی است.» و تأکید می فرماید نباید فریب دشمن را خورد و ترس به دل داشت. معنای لبخند و دندان دشمن را دولت سفیه روحانی و جهانگیری خیلی دیر فهمید اما ولی فقیه خردمندمان امام خامنه‌ ای هرگز نه از لبخند غرب وحشی، خشنود و نه از دندان نشان دادن دشمن، بیمی داشت و اصلاً برای جضرتش مهم نبود. زمان گذشت و بار دیگر غرب وحشی لبخند نشان داده و تا فتنه خود را کارساز دید خیلی به سرعت دندان نشان داده و با سوار بر موج فتنه، توهّم زیاده طلبی های تاریخی خود را زده و تمام قد در کنار فتنه گران و اراذل و اوباش ایستاد و بر آتش فتنه تا جایی که توانست افزود اما فتنه سفارشی خیلی زودتر از آنچه که غرب وحشی انتظار آن را می برد، نابود شد و غرب وحشی، وحشی تر از زمان فتنه، مجبور شد این بار همانند گذشته فتنه را در عرصه تحریم ها و بازی با اعلام تروریستی بودن نهاد رسمی ایران اسلامی یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایرانِ همیشه پیروز ادامه دهد تا شاید بتواند از این راه زیاده طلبی های خود را تأمین کند اما هیهات که این دندان نشان دادن ها در دوره دولت انقلابی و مردمی جناب رئیسی کارکردی جز سرافکندگی برای غرب وحشی داشته باشد. چرا که دولت انقلابی و انقلابیون، خط خود را از ولیّ فقیه خردمند، امام خامنه‌ ای گرفته و هرگز به دندان نشان دشمن، چنان که لبخند نشان دادنش را نیز توجهی نمی کند! چرا که قرآن مجید در سوره مبارکه آل عمران، آیه صد و هیجده می فرماید: «یا ایّها الّذین آمنوا لا تتّخذوا بطانة من دونکم لا یألونکم خبالاً ودّوا ما عنتّم قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفی الصّدورهم اکبر». که انقلابیون نباید دشمنانی را که از هیچ خباثتی فرو گذار نمی کنند و همواره برایتان رنج و عذاب خواسته و آنچه که به زبان می آورند نسبت به آنچه که در دل دارند قابل قیاس نیست. انقلابیون، غرب وحشی و آمریکا را دشمن خود دانسته و هرگز دست دوستی به دشمن نمی دهد. این بصیرت و دشمن شناسی است که ولیّ فقیه، امام خامنه‌ ای برای انقلابیون با جهاد تبیین هدیه فرموده است. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ ای صلوات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس