کد خبر 1454442
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
مسکو: اتحادیه اروپا تابع و فرمانبردار ناتو است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت بیانیه مشترک درباره همکاری اتحادیه اروپا و ناتو نشان می‌دهد که این اتحادیه به طور کامل تابع اهداف ائتلاف آتلانتیک شمالی است.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه (۱۱ ژانویه) گفت بیانیه مشترک درباره همکاری اتحادیه اروپا و ناتو نشان می‌دهد که این اتحادیه به طور کامل تابع اهداف ائتلاف آتلانتیک شمالی است.

وی اظهار داشت: بیانیه مشترک تایید می‌کند که اتحادیه اروپا کاملاً تابع وظایف پیمان آتلانتیک شمالی است که ابزاری برای تضمین منافع ایالات متحده با زور است.

زاخارووا افزود: تحت مفاهیم تقویت اتحاد ترانس آتلانتیک، تقویت شراکت راهبردی اتحادیه اروپا و ناتو، وظایف مندرج در مفهوم راهبردی جدید ناتو که در نشست مادرید در ژوئن ۲۰۲۲ تصویب شد در حال ترویج است.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل رئیس شورای اروپا بیانیه‌ای مشترک را ۱۰ ژانویه در بروکسل امضا کردند. طبق این گزارش، در این سند بر مقابله با بازیگران اقتدارگرا به طور ویژه تاکید شده است.

رئیس کمیسیون اروپا و دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بعد از دیدار در بروکسل در نشست خبری مشترک حاضر شدند و فون در لاین ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های اتحادیه اروپا و ائتلاف نظامی ناتو توضیح داد: «روابط ما با ناتو تقویت شده و همکاری ما در میان چالش‌هایی که اطراف ما وجود دارد و ارزش‌ها و اصول ما را تهدید می‌کند، به سطوح بالایی رسیده است».

دبیرکل ناتو نیز گفت مشارکت این ائتلاف نظامی با اتحادیه اروپا بیش از هر زمان دیگری مهم است زیرا حمله روسیه به اوکراین باعث تغییر چالش‌های پیش روی این قاره شده است. وی پیش از این نیز بعد از امضای بیانیه مشترک با مقامات ارشد اتحادیه اروپا گفته بود: باید حمایت خود را از اوکراین بیشتر تقویت کنیم. باید به تقویت مشارکت بین ناتو و اتحادیه اروپا ادامه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    2 1
    خب معلومه چون اتحادیه اروپا اکثرشون عضو ناتو هستن بیسواد. زلینسکی کاری کرده خون به مغزشون نرسه
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 0
    اتحادیه اروپا سگ دست آموز ناتو و امریکا حساب میشود. یک سازمان تروریستی یک قاره را کنترل میکند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس