حضور آیت‌الله رئیسی در اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

به گزارش مشرق، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که از ۲۹ بهمن ماه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، جمعی از مسئولان کشور و جامعه قرآنی جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد، دقایقی پیش با حضور رئیس‌جمهور به کار خود پایان داد.

پخش مستند سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، اجرای گروه تواشیح منتخب اهل‌البیت به سرپرستی هادی آرزم، پیشکسوت قرآنی و قرائت بیانیه هیات داوران از سوی عباس سلیمی، رئیس هیات داوران بخش‌های دیگری از مراسم اختتامیه است.

در این مراسم پس از سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جمهور، نفرات برتر این دوره از مسابقات در دو بخش زنان و مردان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گفته رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه این دوره از مسابقات با شعار «یک کتاب، یک امت» شکل گرفته که در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل شرکت کردند.

حجت‌الاسلام خاموشی این را هم گفته بود که در این دوره از مسابقات برای نخستین بار رشته ترتیل بانوان افزوده شده است و در مرحله نهایی نیز ۳۳ کشور و ۵۲ شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل حضور دارند.

وی از همکاری وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات، جامعةالمصطفی (ص) العالمیه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شهرداری تهران، نهادهای امنیتی و انتظامی، نهاد ریاست جمهوری و وزارت ارشاد در برپایی این دوره از مسابقات تشکر و قدردانی کرد و افزود: اخبار مسابقات بین‌المللی قرآن از بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی داخلی و برون مرزی و شبکه‌های ماهواره‌ای پوشش داده می‌شود که از تلاش اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تشکر ویژه می‌شود؛ همچنین مسابقات در بستر پیام‌رسان‌های داخلی و اینترنتی نیز پوشش داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس