کد خبر 1467320
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
ند پرایس

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری درباره مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران، درگیری‌ها در نابلس، جنگ اوکراین و کمک احتمالی چین به روسیه صحبت کرد.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده شامگاه چهارشنبه با حضور در نشست خبری روزانه، به سوالات خبرنگاران و رسانه‌ها درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

پرایس درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، با تکرار موضع چند ماه اخیر آمریکا درباره برجام، گفت: «پرونده احیای توافق هسته‌ای ایران همچنان خارج از دستور کار ما است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی درباره حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به شهر نابلس در کرانه باختری که شهادت تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را در پی داشت، اظهار داشت: «نگران این هستیم که حمله به نابلس، تلاش‌ها برای ایجاد ثبات را به عقب براند».

پرایس با درخواست از طرف‌های صهیونیستی و فلسطینی برای توقف اقداماتی که به تنش دامن می‌زند، توضیح داد: «ما گسترش شهرک‌سازی را مانعی برای صلح و موجب تضعیف راهکار دو دولتی می‌دانیم».

این دیپلمات آمریکایی درباره احتمال کمک نظامی پکن به مسکو نیز ادعا کرد: «ما دلایلی داریم که بر اساس آنها به این باور رسیده‌ایم که چین در حال بررسی امکان ارسال سلاح به روسیه است».

طبق این گزارش،‌ با وجود اذعان مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا به اینکه چین تاکنون هیچ حمایتی از عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس نداشته، پرایس گفت:‌ «حمایت نظامی چین از روسیه یا کمک به آن برای دور زدن تحریم‌ها، پیامدهایی بر روابط ما با [پکن] خواهد داشت».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سپس درباره آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی نیز اظهار داشت: «برنامه موشکی بالستیک و اتمی کره شمالی نه تنها تهدیدی برای آمریکا و مردم آن، نه تنها تهدیدی برای متحدان ما تز جمله ژاپن و کره جنوبی بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت در کل منطقه است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 3
    چخه.
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      1 0
      09:23 دمت گرم، خخخخخخ!!!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    3 0
    زمانی که برجام داخل کار بود چه غلطی کردید که حالا خارج دستور کارتان است. شما فقط زبان زور می فهمید سیلی محکم
  • ایرانی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    3 0
    تو را بخدا دست از این برجام بردارید. کلا اخبار رسانه ها و مطوعات را ممنوع کنید از هر خبر برجامی، باور کنید آرامش بیشتری برایمان خواهد داشت. کاش می فهمیدند که آنطرف نقطه ضعف پیدا کرده و ما را تحقیر می کند. از مردم بپرسید تا بفهمید.
  • پیکر IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 0
    چون میدونن دلار در ایران داره بالا میره...اگه ثبات اقتصادی داشتیم باهامون مذاکره میکردن.. اصلأ ورود به برجام اشتباه بود...رکب خوردیم
  • US ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    پشیمان کردن طرف مقابل با قطع ارتباط با آژانس ونمایش بالا و پایین بردن غنی سازی ایجاد نخواهد شد، همانطور که آنها در تحریم‌ها و عدم عقب نشینی از آن و حتی افزایش تحریم‌ها تا به امروز عزم راسخ داشتند و دارند! اینهایی که شما گفتید یعنی زمان و فرصت دادن به آنها برای حمله و حماقت علیه ایران و در این بین هیچ فرصتی برای پشیمان کردن نخواهید داشت ، بهترین کار بعد از فعال شدن مکانیزم ماشه دیگه آخرین قطره بر لیوان صبر ایران باید باشد که آن را سرریز بکند آزمایش سریع هسته‌ای تا جلوی حمله نظامی را بگيرد و شیخک ها رو بترساند تا آنها فشار خود را به طرف غرب تغییر مسیر دهند.
  • علی افصحی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 1
    ما که از اول می دانستیم این را به اصلاح طلبان سفیه بگویید که همچنان به برجام آویزانند و هی تیتر می زنند «مذاکره یا جنگ»! و از اول گفته و می گویند زمان کم است زود برجام را بپذیرید!و از این خزعبلات!ند پرایس بد بخت انقلابیون را با اصلاح طلبان عمله آمریکا هی اشتباه می گیرد او باید به اصلاحات آمریکایی بگوید بابا برجام خارج از دستور کار است!،ما هم همین را از ابتدای خروج آمریکا از برجام گفته ایم!
    • پارسائی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      0 0
      شما از تحریم فایده می برید میلیارد میلیارد سود می برید ولی مردم هرروز ضرر میکنند.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      0 0
      شب دارز و قلندر بیدار ،خب ببینیم اصولگراها در جواب خروج دستور کاری برجامی امریکا ، چه کاری میتونن انجام بدن که اصلاحطلبها انجام ندادن .
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    نه نه التماس میکنیم نرید
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    چرا مقامات کشور به گونه ائی صحبت میکنند که القا میشود این ایران است که محتاج و نیازمند برجام و مذاکره است ؟ماهم برجام را رسما باید به طاق نسیان بسپاریم.
  • ح IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 0
    آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه مرتیکه بی همه چیز چندس آور حقیر!!
  • مهران IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    با سلام یک جوری میگن احیای برجام خارج از دستور کار است که انگار ما هیچ کاره ایم و قرار نیست ما حرفی در آن داشته باشیم.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    بسیار بسیار عالی😉😉😉😉😉
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    به جهنم که خارج از دستوره. خوبه روزی ما دست شما نیست آشغال کله.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 1
    الان امور خارجه ما میگه، توافق دور از دسترس نیست
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    مرده شور چشم و چال تو و برجامتونو ببرن. خدا بزنه فریدون غربزده رو. آخر و عاقبت اصلاحات و سهم خواهی شان میشود رویه منافقین در دهه شصت! هرچه زودتر این جماعت خائن را محاکمه و مجازات کنید تا دیر نشده!!!
  • حسین IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    ولی بمب اتم در دستور کار ما ایرانی ها هست،زنده باد ایران اتمی ،مرگ بر وطن فروشان خائن.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    نه وطن فروشم نه غرب گرا اما دلار شده 53 تومن کامنت ها مشرق و جلیلی و کیهان و مرندی و باقری نمیدونم کورند خبر ندارند نمی‌بینند بدون رفع تحریم ها نمیشه والله نمیشه دلار را کنترل کرد... نگذارید کل حکومت نابود شود ابله ها بفهمید
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس