رسانه صهیونیستی: عمان روابط با اسرائیل را عادی نمی‌کند

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی جمعه شب گزارش داد، عمان به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد شده است که روند عادی سازی روابط با این رژیم را آغاز نخواهد کرد.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری معا فلسطین، در گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی آمده است: پس از آنکه عمان اعلام کرد حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای اسرائیلی که به سمت شرق می‌روند باز می‌کند، این کشور به «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد شد که روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل را آغاز نکند.

بر اساس این گزارش، از سوی دیگر محمود عباس نیز گفته است که اقدام عمان را به خاطر اجازه دادن به هواپیماهای اسرائیلی برای پرواز در حریم هوایی خود محکوم نمی‌کند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در پایان گزارش خود آورده است که روابط این رژیم و عمان از سال ۱۹۷۸ وجود داشته است و در گذشته یک دفتر بازرگانی بین دو طرف فعالیت می‌کرد و همچنین یک طرح آزمایشی برای شیرین سازی آب برای عمان وجود داشته است. روابط عمان و (رژیم) اسرائیل در سال‌های اخیر رو به وخامت گذاشته است تا اینکه عمانی‌ها عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور را تائید کردند.

سازمان هواپیمایی عمان روز پنجشنبه در توئیتر از گشودن حریم هوایی این کشور به روی همه شرکت‌هایی خبر داد که شرایط مورد نظر عمان را رعایت کنند.

سازمان هواپیمایی عمان این اقدام را مطابق با معاهده شیکاگو و سازمان هوانوردی بین المللی ایکائو و تبعییض قائل نشدن میان شرکت‌های هواپیمایی غیرنظامی دانست.

"الی کوهن" وزیر خارجه کابینه تندرو رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با سایت "I۲۴" در این باره گفت که به زودی اخبار جدیدی مبنی بر ملحق شدن کشورهای عربی و اسلامی جدید به قطار عادی سازی روابط با این رژیم منتشر خواهد شد.

کوهن تصریح کرد که فقط درباره کشورهای آفریقایی صحبت نمی‌کند، بلکه کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و خاور دور نیز می‌توانند به توافق عادی‌سازی با (رژیم) اسرائیل بپیوندند.

رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه‌های عادی سازی روابط را به امضا رساندند که کاخ سفید از آن به عنوان "توافقنامه‌های ابراهیم" نام برد و به دنبال این امر مغرب و سودان نیز به جرگه آنها پیوستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    ای کاش اینهمه تبلیغ کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی را نمیکردید و از کانال ۱۲ رژیم عمان موضوع را استعلام می نمودید.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    عمان مثل دیگر کشورها خصوصا عربی احمق نبیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس