تلاش رژیم صهیونیستی برای امضای توافق سازش با ۴ کشور اسلامی

طبق گزارش یک روزنامه رژیم صهیونیستی، این رژیم در تلاش برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با چهار کشور اسلامی در آسیا و آفریقاست.

به گزارش مشرق، روزنامه «یسرائیل هیوم» چاپ سرزمین اشغالی، در گزارشی مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حال رایزنی و مذاکره با چهار کشور عربی و اسلامی برای امضای توافقات سازش با آن‌هاست.

به نوشته این روزنامه، این کشورها عبارتند از موریتانی، سومالی، اندونزی و نیجر هستند و این رایزنی‌ها در شرایطی است که از شدت تلاش‌ها برای امضای توافق عادی‌سازی با عربستان سعودی به دلیل تنش در روابط ریاض و واشنگتن کاسته شده است.

بنابراین گزارش، «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مسئولیت این پرونده را اخیرا در دست گرفته است و «بنیامین نتانیاهو»، و مقامات آمریکایی از جمله «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی و «عاموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در مذاکرات لبنان و اسرائیل نیز پشت پرده در این راستا فعالیت می‌کنند.

یسرائیل هیوم نوشت که مذاکرات رژیم صهیونیستی با موریتانی که طرفین بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۱۱ روابط دیپلماتیک داشتند، راحت‌تر پیش می‌رود و پیشرفت بیشتری پیدا کرده است. در این راستا «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم اسرائیل در سفر اخیر خود به آلمان از «آنالنا بِـربوک» همتای آلمانی خود خواسته بود که در این پرونده به خصوص در ارتباط با موریتانی و نیجر به او کمک کند.

طبق این گزارش، اشاره رئیس‌جمهور سومالی در سخنان خود به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. از سوی دیگر تل آویو به دلیل موقعیت جغرافیایی سومالی، منافع زیادی در عادی‌سازی روابط دارد.

در مورد کشور نیجر نیز از آن‌جایی که این کشور دارای ذخایر عظیم اورانیوم است، تل آویو امید دارد در صورت عادی‌سازی روابط، نیجر به عدم فروش اروانیوم به کشورهایی مخالف اسرائیل تشویق کند.

اما در مورد اندونزی به عنوان پر جمعیت‌ترین کشور اسلامی، یسرائیل هیوم پیش از این نیز در گزارش‌هایی از احتمال برقراری روابط تل آویو و جاکارتا نوشته بود. به نوشته این روزنامه دو طرف روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری غیر مستقیم دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    اسلام ابوجهلی هرزگی نفاق اسم ضدعمل
  • جاسم IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 1
    فعلا که آهسته و پیوسته داره توافق صلح رو جلو میبره و تا الان با چندتا کشور اسلامی صلح کرده و ایران هم به دشمن تراشی مشغوله!!
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      فعلا پیوسته و اهسته داره فرار میکنن ایتالیا و فرو پاشی میشن...
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    ننگ ونفرین بر آن چهار کشوری که با غاصب یک سر زمین اسلامی وقاتل هشتاد ساله مردم آن سرزمین رابطه برقرار می کند در فقه اسلامی اگر بدانیم مغازه ای به غصب از صاحبش گرفته شده اجازه خرید از آن مغازه نداریم اینها بوی اسلام هم به مشامشان نخورده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس