کد خبر 1468180
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
تعداد زائران خانه خدا پس از کرونا رکورد زد/ حضور حدود 600 هزار زائر خارجی در عربستان+فیلم

تعداد زائران خارجی مسجدالحرام افزایش یافته است؛ تا جایی که در ۶ ماه اخیر حدود پنج میلیون زائر خارجی به خانه خدا مشرف شده و در حال حاضر ۶۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف در عربستان حضور دارند.

به گزارش مشرق، در هفته‌های اخیر تعداد زائران خانه خدا نسبت به ماه‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است؛ به طوری که هزاران نفر از کشورهای مختلف برای امجام اعمال عمره مفرده به زیارت مسجدالحرام مشرف می‌شوند.

مسجدالحرام ـ شب گذشته

تشرف حدود ۵ میلیون زائر خارجی به خانه خدا

بر اساس گزارش‌ سعودی‌ها، در حدود ۶ ماه اخیر نزدیک به پنج میلیون نفر از زائران خارجی برای زیارت خانه خدا به عربستان سفر کرده‌اند که این تعداد پس از ایام کرونا رکوردی در تعداد زائران به شمار می‌رود. این امر در حالی است که حدود سه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تعداد کل زائران خانه خدا در هر سال کم‌تر از این تعداد بود.

حدود ۹۰ درصد زائران به صورت هوایی عازم عربستان می‌شوند

بیش‌تر زائران به صورت هوایی به عربستان اعزام می‌شوند؛ تا جایی که چهار میلیون و ۳۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر از زائران کشوهای مختلف از طریق فرودگاه‌های عربستان وارد این کشور شدند و مسیرهای زمینی و دریایی با توجه به موقعیت جغرافیایی عربستان چندان مورد توجه قرار ندارد. با این وجود، ۵۰۷ هزار و ۴۳۰ زائر از طریق مرزهای زمینی و سه هزار و ۹۸۵ نفر از مرزهای دریایی به زیارت خانه خدا مشرف شدند.

تعداد زائران خانه خدا پس از کرونا رکورد زد+فیلم

حضور ۶۰۰ هزار زائر خارجی در عربستان

همچنین در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف برای زیارت مسجدالحرام در عربستان حضور دارند و در روزهای آینده با توجه به برپایی عمره رمضانیه این تعداد افزایش خواهد یافت.

حضور هزاران زائر از کشورهای مختلف در عربستان به منظور زیارت خانه خدا در حالی است که همچنان عمره مفرده برای ایرانیان برقرار نشده است و تا زمانی که روابط سیاسی با سعودی‌ها از سر گرفته نشود و عربستان شروط ایران را پذیرا نباشد، زائران ایرانی هم به عمره مفرده اعزام نخواهند شد. البته در روزهای گذشته گروه‌های مختلف برای هماهنگی خدمات به زائران خانه خدا به عربستان اعزام شده‌اند.

عمره مفرده برای ایرانیان از سال ۱۳۹۴ پس از تعرض به ۲ نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان متوقف شد و پس از آن فاجعه منا و مجموعه اقدامات ضدایرانی سعودی‌ها موجب شد تا روابط دو کشور تیره شده و در نهایت قطع شود. با وجود قطع روابط ایران و عربستان، با توجه به اهمیت حج تمتع، مسوولان حج ایران و عربستان تفاهم کرده و هر ساله زائران ایرانی بدون داشتن روابط سیاسی با سعودی‌ها به حج تمتع مشرف می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جاسم IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    خدا بده برکت..همین خودش میلیاردها دولار درآمد داره براشون...
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    اول و آخر خداست...پیدا و پنهان خداست..‌. خداست که میمیراند و زنده می گرداند... خداست که می خنداند و می گریاند... یا حیُّ یا قیوم خداست... خداست که صاحب رزق و روزی ست... پناه به خداوند رحیم از شر شیطان‌ رجیم... خداوند زیارت خانه ی امن و پاکش را قسمت همه ی آرزومندان کند... سجده دربرابر یکتای یگانه ی بی همتا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس