نفتالی بنت: دروغگویی نتانیاهو با تصویب بودجه برملا شد

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب بودجه در کابینه نتانیاهو، به او حمله و تاکید کرد که با تصویب این بودجه «نفرت‌انگیزترین دروغ نتانیاهو برملا شد».

به گزارش مشرق، کابینه رژیم صهیونیستی، جمعه پیش پس از ۳۶ ساعت رایزنی، پیش‌نویس یک بودجه عمومی چندین ساله را تصویب کرد که شامل افزایشی حدود ۲.۸ میلیارد دلاری است.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، این بودجه فاقد شفافیت است و مقامات مسئول در وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نمی‌دانند که چه توافقی در کابینه در این خصوص حاصل شده است. در چنین فضایی، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز به نتانیاهو حمله و وی را به ریاکاری و دروغگویی متهم کرد.

این در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی جزئیاتی در خصوص این بودجه و مبالغ اختصاص یافته برای وزارتخانه‌های مختلف را منتشر نکرده و تنها اعلام کرد که بودجه سال جاری ۴۸۴ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) و بودجه سال آینده، ۵۱۳ میلیارد شِکِل است. روزنامه اقتصادی «مارکر» نیز امروز (یکشنبه، ۲۶ فوریه) گزارش داد که مسئولان وزارت دارایی در خصوص شفاف نبودن بودجه ملزم به سکوت شده‌اند.

در پی تصویب برنامه پنج ساله کابینه قبلی رژیم صهیونیستی در خصوص جامعه عربی در دولت بنیامین نتانیاهو در پایان هفته پیش، «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق، با حمله به نتانیاهو، وی را به ریاکاری متهم کرد و گفت: «جمعه پیش، نفرت‌انگیزترین دروغ نتانیاهو برملا شد. دولت من برنامه پنج‌ساله به ارزش ۶ میلیارد شِکِل در سال برای پنج سال را تصویب کرد و نتانیاهو و دستگاه سمی‌اش، آن را تحریف و به ۵۳ میلیارد برای جنبش اسلامی و حماس تبدیل کردند. نتانیاهو زمانی که دقیقاً همان برنامه بودجه دولت من را تصویب کرد، به دروغ وحشتناک خود اعتراف کرد».

وی افزود: «یک سال تمام، نتانیاهو یک کمپین تبلیغاتی را رهبری کرد که موضوع اصلی آن، این بود که می‌گفت، بنت ۵۳ میلیارد شکل به جنبش اسلامی و حماس انتقال داده است و به همین دلیل یهودیان در خیابان‌ها کشته می‌شوند و خون کشته‌ها بر روی دست اوست. بنیامین نتانیاهو رئیس این دستگاه بود و این تبلیغات دروغین، مستقیماً از دهان او خارج می‌شد».

بنت تصریح کرد: «او تا حد زیادی موفق شد میلیون‌ها اسرائیلی را فریب دهد و آنها را متقاعد کند که من واقعاً این مبالغ را به جنبش اسلامی و حماس منتقل کرده‌ام و تروریسم ناشی از آن است. در حالی که دولت نتانیاهو، خود در سکوت این طرح دولت من را تصویب کرد و خوب است که این کار را کردند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس