آلمان بدنبال تولید مشترک سلاح با اوکراین است

نخست وزیر اوکراین می گوید یک شرکت آلمانی بدنبال تولید مشترک تسلیحات با کیف است.

به گزارش مشرق، «دنیس شمیگال»، نخست وزیر اوکراین روز یکشنبه در گفتگو با مجله آلمانی فوکوس گفت که یک شرکت آلمانی به کیف پیشنهاد داده است تا تولید مشترک تسلیحات را در دو کشور آغاز کنند.

به گفته شمیگال، پس از کنفرانس بین المللی حامیان اوکراین در برلین، کیف ده پروژه صنعتی را با شرکت‌های آلمانی در دست اجرا دارد. او گفت: «از آن زمان، علاقه به همکاری با اوکراین در میان شرکت‌های آلمانی در حال افزایش است.»

او گفت: «پیشنهادی نیز از سوی یک شرکت آلمانی برای تولید مشترک تسلیحات وجود دارد که کیف آن را بررسی می‌کند.»

در ۲۵ ژانویه، دولت آلمان اعلام کرد که قصد دارد ۱۴ تانک لئوپارد ۲ را به اوکراین عرضه کند و اجازه صادرات مجدد چنین تانک‌هایی از کشورهای دیگر را نیز داد. به گفته مقامات برلین، تانک‌های آلمانی حداکثر در هفته آخر ماه مارس به اوکراین خواهند رسید.

در همین حال، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو ارسال تسلیحات غربی به اوکراین را به منزله دخالت فزاینده غرب در درگیری در اوکراین می‌داند.

این در حالی است که تظاهرات اعتراضی در «رامشتاین» آلمان در مخالفت با ارسال سلاح به اوکراین روز یکشنبه با مشارکت تعداد زیادی از مردم این کشور برگزار شد. بر اساس اعلام رسانه‌ها، معترضان به ویژه خواستار توقف ارسال تسلیحات ناتو به اوکراین، بسته شدن پایگاه هوایی رامشتاین و استعفای فوری مقامات دولت آلمان بودند. به گفته اداره منطقه رامشتاین، معترضان حدود ۲ هزار نفر بودند.

تظاهرات روز یکشنبه در ساعت ۱۲:۰۰ (به وقت محلی) در نزدیکی ایستگاه مرکزی اتوبوس آغاز شد. پس از آن، معترضان به دروازه غربی پایگاه هوایی رامشتاین رفتند. سپس حرکت به دروازه غربی انجام شد.

همزمان معترضان مردمی در پاریس نیز با برگزاری تظاهرات صلح، خواستار خروج فرانسه از ناتو و همچنین توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شدند.

دیروز هم در اسپانیا و انگلیس تظاهرات گسترده مردمی مشابهی در اعتراض به جنگ افروزی اروپا و آمریکا در اوکراین برگزار شده بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 1
    خاک بر سر روسیه با این جنگیدنش. روسیه تصرف میشد آبرومندتر بود
  • ج د ا IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    حکومت های غربی و شرکت های غربی تا آخرین قطره خون اوکراین را با کمک زلنسکی یهودی خواهند مکید و اوکراین له شده نابود شده را برای مردم اوکراین بر جای خواهند گذاشت... تاز ه دست از سر جنازه کشور اوکراین هم بر نخواهند داشت...
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    اوکراینی ها در این جنگ از تاکتیک گرونگیری مردم وسپر انسانی دارند استفاده می کنند که مانع استفاده از تمام ظرفیت نظامی دسته های تانک و توپخانه ارتش روسیه می شود روسیه باید با کوچاندن روستاها و شهرهای مسیر عملیات اش باید مانع این اقدام شود
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    تا ایران بخاطر ملاحظات اقتصادی بصورت علنی سلاح و موشک بالستیک به روسیه نفروشد نباید انتظار داشته باشیم روسیه بخواهد ملاحظات اقتصادی را کنار گذاشته و بصورت علنی سوخو 35 را به ایران بفروشد او نیز به ایران فقط تسلیحاتی را خواهد فروخت که کوچک و قابل قائم کردن باشد نه مثل سوخو 35 بزرگ
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    روسیه بهتر است یک بسیج نسبی 300 هزار نفری دیگر جهت پای میز مذاکره آوردن اوکراین مجددا اعلام کند یا خدمت سربازی را 4 ساله اعلام نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس