نیروی هوایی هند به رزمایش «جنگجوی کبری» در انگلستان پیوست

نیروی هوایی هند، با ارسال اسکادران میراژهای خود، به رزمایش هوایی «جنگجوی کبرا» در انگلستان پیوست.

به گزارش مشرق، هند جنگنده هایمیراژ-۲۰۰۰ و برخی دیگر از هواپیماهای نیروی هوایی خود را برای رزمایش «جنگجوی کبرا» به انگلیس اعزام کرد.

پنج فروند جت میراژ-۲۰۰۰، دو فروند هواپیمای راهبردی C-۱۷ Globemaster-III و یک هواپیمای سوخت‌رسان IL-۷۸ به همراه ۱۴۵ نفر از پرسنل نیروی هوایی ارتش از پایگاه هوایی جام‌نگر برای تمرین در ودینگتون به انگلستان پرواز کردند.

رزمایش «جنگجوی کبرا» که از ۶ تا ۲۴ مارس (۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۵ فروردین ۱۴۰۲) برنامه ریزی شده است، یک رزمایش چندجانبه است که در آن نیروهای هوایی از ایالات متحده، فنلاند، سوئد، آفریقای جنوبی و سنگاپور در کنار نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و نیروی هوایی ارتش آمریکا شرکت خواهند کرد.

«آشیش موگه»، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی ارتش هند، گفت: هدف از شرکت در این رزمایش، افزایش درگیری‌های مختلف هواپیماهای جنگنده و یادگیری از بهترین شیوه‌های دفاع و مبارزه از نیروهای هوایی کشورهای مختلف است.

ارتش هند، در حال حاضر دارای پنج جنگنده بومی تجاس، دو جنگنده C-۱۷ و ۱۱۰ پرسنل است که در پایگاه هوایی الظفره در امارات متحده عربی برای رزمایش چندملیتی «پرچم صحرا» از ۲۷ فوریه تا ۱۷ مارس (۵ تا ۲۶ اسفند ماه) مستقر شده اند. نیروهای مسلح هند هر ساله در مجموعه گسترده ای از رزمایش های زمینی، هوایی و دریایی برای تقویت قابلیت همکاری نظامی و دیپلماسی دفاعی با کشورهای دوست و مشترک المنافع شرکت می کنند.

یک افسر ارتش هند گفت: این رزمایش ها همکاری راهبردی را با کشورهای همفکر ایجاد می کند و نیروهای مسلح نیز فرصتی برای بهبود مهارت های رزمی و تاکتیک های عملیاتی پیدا می کنند.

نیروی هوایی هند، دارای سه اسکادران میراژ-۲۰۰۰ در پایگاه هوایی گوالیور است. اگرچه میراژ-۲۰۰۰ در اواسط دهه ۱۹۸۰ از فرانسه وارد شد، اما بخش عمده ای از اسکادران میراژ-۲۰۰۰ زیر نظر یک پروژه بزرگ ۱۷۵۴۷ کرور روپیه ای ارتقا یافته است که شامل ۴۹۰ سامانه موشکی MICA به ارزش ۶۶۰۰ کرور است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس