آیا نیروی هوایی ترکیه به 40 جنگنده جدید «اف-16 » مجهز می‌شود؟

سخنگوی دولت ترکیه نسبت به موافقت دولت آمریکا با فروش جنگنده‌های جدید «اف-۱۶» ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی دولت ترکیه روز جمعه نسبت به موافقت آمریکا در فروش جنگده‌های جدید «اف-۱۶ » به آنکارا ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «ابراهیم کالین»  سخنگوی «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «روند موافقت ایالات متحده برای فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به ترکیه به خوبی پیش می‌رود و می‌تواند ظرف چند ماه آینده تکمیل شود.»

بر اساس این گزارش، ترکیه در اکتبر ۲۰۲۱ از ایالات متحده درخواست خرید ۴۰ جنگنده اف-۱۶  ساخت شرکت «لاکهید مارتین» و ۸۰ کیت به‌روز رسانی برای هواپیماهای جنگی موجود خود را پس از شکست در خرید جنگنده اف-۳۵ ارائه کرد.

ابراهیم کالین گفت که دولت آمریکا تلاش‌های صادقانه‌ای در این زمینه انجام می‌دهد.

کالین گفت: «پیش‌بینی روشن چندان آسان نیست، اما احتمال تکمیل این فرآیند در یکی دو ماه آینده زیاد است. وقتی این اتفاق بیفتد، مشکل نوسازی و خرید جنگنده‌های جدید اف-۱۶ جدید حل خواهد شد.»

 کنگره آمریکا طی چند سال گذشته پس از دستیابی ترکیه به سامانه‌های  دفاع موشکی «اس-۴۰۰»  ساخت روسیه که باعث تحریم‌های آمریکا و حذف ترکیه از برنامه جنگنده اف-۳۵ شد، مواضع تندتری علیه آنکارا گرفته است.

 نیروی هوایی ترکیه در حالی برای نوسازی ناوگان جنگنده‌های خود جت‌های ساخت انگلیس یا روسیه را در نظر گرفته که یونان نیز در حال انجام تحرکاتی است.

یونان به تازگی مرکز آموزش خلبانی جدید بین‌المللی خود را با مشارکت (رژیم) اسرائیل افتتاح کرد. یونان تلاش می‌کند بر نیروی هوایی نسبی ترکیه رقیب منطقه‌ای خود برتری یابد به همین دلیل شرکت صهیونیستی «البیت» در قرارداد ۱.۶۵ میلیارد دلاری با دولت یونان که سال گذشته منعقد شد تاسیسات آموزش خلبان جنگی را در پایگاه نیروی هوایی در شهر «کالاماتا» در جنوب یونان تاسیس کرد.

یونان در صدد برگزاری رزمایش هوایی با مشاارکت جنگنده‌های اف-۱۵ نیروی هوایی عربستان سعودی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    1 6
    خود امریکا با اف ها چیکار مرد که این تفاله عثمانی چیکار میخواد بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس