کد خبر 1432193
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
ماموریت جنگنده‌های «اف-15» عربستان در یونان

وزارت دفاع عربستان از حضور نیروی هوایی سعودی در رزمایشی در یونان با هدف حفظ آمادگی عملیاتی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع عربستان روز چهارشنبه از حضور نیروی هوایی سعودی در رزمایش هوایی در یونان خبر داد.

به نوشته روزنامه «سعودی گزت»، نیروی هوایی عربستان قرار است در رزمایش «ایگل آی-۳» که در ۷ تا  ۲۰  نوامبر (۱۶ تا ۲۹ آبان) در پایگاه هوایی «سودا» در یونان برگزار می‌شود، شرکت کند.

گروه شرکت کننده در این رزمایش از پایگاه هوایی «ملک فهد» عازم این رزمایش شدند. یکی از مقامات ارشد نیروی هویی عربستان در این زمینه گفت: «ایگل آی-۳، از جمله رزمایش‌های هوایی امیدوارکننده دوجانبه بین دو کشور است که دوره‌های قبلی آن در تمامی سطوح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی موفقیت آمیز بوده است.»

این مقام نیروی هوایی عربستان گفت که  نیروی هوایی با چندین فروند جنگنده «اف-۱۵» در این عملیات حضور دارد.

نیروی هوایی عربستان اعلام کرده که این رزمایش جهت افزایش سطح آمادگی در اجرای وظایف عملیاتی و آموزشی و تبادل تخصص نظامی انجام می‌شود.

عربستان همواره رزمایش‌های مختلفی را برگزار کرده یا در آن شرکت می‌کند. نیروی هوایی عربستان  دارای ۷۰ فروند اف-۱۵ سی و ۱۶ فروند اف-۱۵ دی است. در جریان عملیات بر فراز یمن در سال ۲۰۱۵ میلادی از نوع  «اف-۱۵ ایگل»  استفاده کرد. نیروی هوایی عربستان کمیت قابل توجهی دارد، اما کیفیت خلبانان این کشور چندان قابل قبول نیست و پدافند شیعیان حوثی بارها با جنگنده‌های سعودی مقابله کردند.

یونان  نیز با نگاهی به  ترکیه همواره در حال تقویت نظامی است و به ویژه  تمرکز خاصی بر نیروی هوایی دارد. یونانی‌ها بارها بر فراز دریای مدیترانه با جنگنده‌های ارتش ترکیه مقابله کرده اند و در بعضی مواقع کار به نبرد رو در رو رسید.  این کشور مجموعه‌ای از جنگنده‌های «میراژ-۲۰۰۰» و اف- ۱۶ را در خدمت دارد .و این در صد خرید جنگنده گرانقیمت اف-۳۵ از آمریکاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    3 2
    چنانچه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جنگنده های سوخو 35 (ابرفلانکر) مجهز شود ایگل های (اف 15) سعودی در برابرشان اسباب بازی ای بیش نیستند! البته به امید روزی که جنگنده های پیشرفته بومی تمام ایرانی پهنه آسمان ایران و منطقه را تحت سیطره خود درآورند! انشاءاللّه و به زودی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس