رهگیری دو پهپاد جاسوسی ترکیه از سوی رادارهای یونان

وزارت دفاع یونان از شناسایی و رهگیری دو فروند پهپاد ترکیه بر فراز جزایر یونان در دریای اژه خبر داد.

به گزارش مشرق، دو فروند پهپاد جاسوسی ترکیه روز یکشنبه بر فراز برخی جزایر یونان در دریای اژه پرواز کردند.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» دو فروند پهپاد ترکیه روز یکشنبه بدون ارائه برنامه پروازی وارد منطقه اطلاعات پروازی یونان شدند.

بر اساس این گزارش، یک پهپاد ساعت ۲.۲۶ بامداد به وقت محلی بر فراز جزیره «کیناروس» در ارتفاع ۱۹۰۰۰ فوتی  پرواز کرد. پهپاد دوم نیز ساعت ۱۲.۰۶ به وقت محلی در ارتفاع ۱۹۰۰۰ پایی بر فراز جزیره «ترناسیا» پرواز کرد.

وزارت دفاع یونان بدون اشاره به نوع دقیق این پهپادها از شناسایی و رهگیری این دو پهپاد متجاوز ترکیه طبق قوانین بین‌المللی خبر داد.

چندی قبل نیز رادارهای سامانه دفاع موشکی «اس-۳۰۰» یونان بر روی چند فروند جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی ترکیه قفل کردند. مقام‌های ترکیه در این زمینه توضیح دادند که این مزاحمت از سوی یک سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ یونان مستقر در جزیره «کرت» صورت گرفت.

«رجب سویلو» خبرنگار ترکیه‌ای نیز در توییتی نوشت: «جنگنده‌های اف-۱۶ یونان هنگام انجام یک ماموریت مهم ناتو در شرق دریای مدیترانه بر روی جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه قفل راداری کردند.»

سویلو گفت که به دنبال این حادثه ترکیه وابسته نظامی یونان را احضار و به ناتو شکایت کرد.

یونان و ترکیه چندین دهه است که بر سر طیف وسیعی از مسائل، از جمله منابع انرژی، نقض حریم هوایی و دریایی، حاکمیت بر بخش‌های مختلف قبرس و پناهجویان  باهم اختلاف دارند . روابط بین دو کشور همسایه و عضو ناتو در سال‌های اخیر بدتر شده است.

پس از لابی‌گری نخست‌وزیر یونان برای جلوگیری از فروش جنگنده‌های «اف-۱۶» به ترکیه در جریان سفر به ایالات متحده، اردوغان گفت که میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان  برای او دیگر وجود ندارد.

در تازه ترین تحول بین دو کشور، رسانه‌های یونانی جمعه  گذشته مدعی شدند که ترکیه قصد دارد تحرکات زیردریایی‌های یونان در دریای اژه را با میکروفون‌های زیرآبی رصد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 6
    ترکیه رکورد دار آذری کشی در جهان هست ارمنستان صدسال دیگه هم به رکورد ترکیه نمیرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس