تداوم سناریوسازی‌های «سی ان ان» علیه ایران پس از رسوایی‌های سریالی!

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در ادامه سناریوسازی‌های خود علیه ایران، بار دیگر اعتبار و آبروی خود را به حراج گذاشت.

به گزارش مشرق، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در ادامه سناریوسازی‌های خود علیه ایران، بار دیگر اعتبار و آبروی خود را به حراج گذاشت.

کشیدن ناخن، کتک زدن متهم تا حد مرگ و بالا آوردن خون، شوک الکتریکی، شکستگی اعضا بدن و ... بخشی از گزارشی است که «سی ان ان» به نقل از بازداشتیان بازداشتگاه‌های مخفی در ایران منتشر کرده است؛ توصیفاتی هولناک از شکنجه‌هایی مخوف که خواننده را به یاد دوران ساواک یا سیاهچاله‌های قرون وسطی در اروپا می‌اندازد و با تمام توان رسانه‌ای پرطمطراق غرب به ذهن مخاطبین شلیک می‌شود.

در ماه‌های اخیر جنگ ترکیبی تمام عیاری علیه ملت ایران شکل گرفت و نهایتا مانند تمام غائله‌ها و بلواهای دهه‌های گذشته، با رسوایی دشمنان به شکست در میدان منتهی شد، شکستی که نباید در فضای رسانه‌ای پذیرفته می‌شد؛ در فضای رسانه، غائله هنوز ادامه دارد و ظاهرا قرار هست که همچنان نیز ادامه داشته باشد.

اما در تمام تجربیات قبلی، یکی از ابعاد این جنگ‌ها و غائله‌ها انتشار گسترده اخبار دروغ و عملیات روانی پردامنه بود.

در حوادث اخیر کشور نیز، جنگ رسانه‌ای در حدی گسترده شد که حتی رسانه‌های به ظاهر معتبر آمریکایی هم اعتبار خود را در پای القای این دروغ‌ها به حراج گذاشتند.

«سی ان ان» رسانه نزدیک به حزب دموکرات حاکم بر آمریکا، پیشتر با انتشار چند گزارش، ادعاهای بی‌اساسی را درباره بازداشت شدگان حوادث اخیر مطرح و گزارش‌هایی را منتشر کرده بود که صحت سنجی و موثق بودن آن‌ها محل سوال و اشکال جدی بود.

به عنوان مثال در مورد بازداشت «آرمیتا عباسی» و شرایط وی در زندان، این رسانه آمریکایی ادعاهایی را مطرح کرد که با آزاد شدن او از زندان، کذب بودن این گزارش کاملا به اثبات رسید، اما «سی ان ان» هیچ گاه بابت این گزارش‌های دروغ از مخاطبین خود عذرخواهی نکرد.

به نظر می‌رسد ماموریتی که به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» واگذار شده به حدی برای غرب اهمیت دارد که حتی رسوایی‌ها و شکست‌های سریالی در گزارش‌های قبلی نیز مانع از ادامه این سناریوسازی نشده است.

این بار، اما «سی‌ان‌ان» با گزارشی به اصطلاح «تحقیقی»، از «شبکه زندان‌های مخفی و زیرزمینی در ایران» پا به میدان گذاشت؛ گزارش غیر مستندی که از جهات مختلف قابل بررسی و نقد است

ادامه پروژه با یک رویه جدید

«سی‌ان‌ان» در گزارش‌های ادعایی خود در ماه‌های اخیر یک خط ثابت را دنبال کرده و همواره از «شاهدانی» سخن می‌گوید که «برای حفظ امنیتشان» از معرفی آن‌ها خودداری می‌کند.

در این گزارش‌ها به جز چند شاهد و دلیل‌هایی از این دست، هیچ منبع و یا سند محکمی برای اثبات ادعاهای مطرح شده وجود ندارد.

این بار، اما این شبکه آمریکایی در گزارش جدید سعی کرده از افرادی با هویت مشخص استفاده کند؛ فردی که ادعا می‌شود تا چندی پیش در ایران بوده و تحت شکنجه‌های مخوف قرار گرفته و بعد بنا به دلایل نامعلومی بدون اینکه محاکمه شود آزاد شده است.

جالب اینجاست که قربانیان گزارش «سی‌ان‌ان» مدعی می‌شوند این شکنجه‌های خوفناک برای گرفتن اعتراف از آن‌ها در دادگاه‌ها بوده است، اما در همین گزارش تاکید می‌شود این قربانیان قبل از اینکه دادگاهی شوند به دلایل نامعلومی که خودشان هم نمی‌دانند آزاد شده‌اند!

سوالی که «سی ان ان» ظاهرا علاقه‌ای به پاسخ به آن نداشته، این است که چطور فردی برای گرفتن اعتراف به این شکل فجیع شکنجه شده و بعد هم دادگاهی برای او تشکیل نشده است؟

روایت‌هایی از شکنجه‌های هولناک

«سی‌ان ان» در گزارش جدید خود، با استفاده از هنر قلمِ بی توجه به اعتبار حرفه ای، شدت شکنجه‌ها در ایران را هم افزایش داده است

قربانیان از شکنجه‌های هولناکی مانند کشیدن ناخن، تجاوز به مردان، برق گرفتگی و شکستگی دست و پا روایت می‌کنند.

فردی که «سی ان ان» او را «کیوان صمدی» معرفی کرده و توصیف گر این شکنجه‌های هولناک است هرچند هویت مشخصی برای او ذکر می‌شود، اما هیچ سند و شاهد و قرینه‌ای برای اثبات ادعاهای سنگینش مطرح نمی‌کند!

آیا خبرنگاران و مدیران شبکه «سی ان ان» از این فرد در مورد صحت ادعاهایش پرس و جویی نکرده اند؟ آیا حداقل نباید سراغ نشانه‌ای از شکنجه‌هایی در این حد سنگین در بدن این فرد می‌گشتند و آن را به تصویر می‌کشیدند؟!

در حالی که این فرد مدعی شده در دوران بازداشت چنان کتک خورده است که خون بالا می‌آورده است!

در ماه‌های اخیر و در جریان اغتشاشات ایران، تعدادی از افراد بازداشت و اکثریت قریب به اتفاق آنها آزاد شده‌اند و اکنون باید این سوال را از «سی ان ان» و سایر رسانه‌های امپراتوری تبلیغاتی علیه ایران مطرح کرد که در بدن کدام یک از باداشت شدگان اخیر که از زندان آزاد شده‌اند آثاری از «کشیده شدن ناخن» و یا «شکستگی دست و پا» مشاهده شده است؟

مگر این سناریوی نخ نما در مورد افرادی مانند «آرمیتا عباسی» و «حسین رونقی» مطرح و رسوا نشد؟! مگر در مورد «آرمیتا عباسی» شایعاتی از تراشیدن مو و شکستن سر تا تجاوز و در مورد «حسین رونقی»، خُرد شدن و له شدن پاها را مطرح نکردند؟!

آیا آزادی این افراد در حالی که از لحاظ جسمی در سلامت کامل بودند نباید ترمز این عملیات رسانه‌ای کاملا رسوا شده را می‌کشید؟!

اما این گونه نمی‌شود و در گزارش اخیر «سی‌ان‌ان» علاوه بر «کیوان صمدی»، یک فرد دیگر با نام مستعار «مهران» هم معرفی می‌شود.

«سی ان ان» به نقل از وی، می‌نویسد: افراد به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و در نهایت دچار شکستگی بینی، دست یا دنده شدند.

سوال مهم اینجا است، یک جریان رسانه‌ای که به دنبال کوچکترین فرصت است تا «از کاه کوه بسازد» آیا شکستگی دست و پا و دنده و بینی «افراد بازداشت شده» را آن هم به دلایل امنیتی مخفی نگه می‌دارد و تصویری از آن منتشر نمی‌کند؟!

ادعای شناسایی بازداشتگاه‌های مخفی در ایران!

«سی‌ان‌ان» در ادامه مدعی شده که ۴۰ مورد از بازداشتگاه‌های مخفی در ایران را شناسایی کرده، اما باز هم برای اثبات حرف خود به «تصاویر ماهواره‌ای» و «شهادت ده‌ها نفر از بازماندگان» بسنده کرده که نامی هم از آن‌ها به میان نیامده است!

جالب اینجا است که در بخشی از گزارش، این رسانه آمریکایی می‌نویسد که اغلب بازداشت شدگان چشم‌بند به چشم داشتند.

با این وجود در بخش‌های دیگری از همین گزارش این افراد موقعیت بازداشگاه‌ها را با جزئیات توصیف می‌کنند!

جلوه‌‎های گرافیکی؛ آخرین ترفند سی‌ان‌ان

«سی‌ان‌ان» گزارش اخیر خود را نیز مانند چند گزارش دیگر، با استفاده از جلوه‌های گرافیکی و تصاویر تزئینی با کیفیت بالا آراسته است تا بتواند ضعف‌های محتوایی و حرفه‌ای آن را پوشش دهد.

اما کنار هم گذاشتن بخش‌های مختلف این گزارش‌ها و تطبیق آن با واقعیت‌ها و اسناد و مدارکی که به طور رسمی منتشر شده‌اند و همچنین اظهارات بسیاری از بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر، تناقض‌های موجود در این گزارش را بیش از پیش آشکار می‌کند.

پیگیری‌های خبرگزاری میزان درباره بازداشت صمدی و رسوایی حرفه‌ای یک رسانه بین المللی

در گزارش اخیر «سی ان ان»، تصویر فردی با هویت «کیوان صمدی» که ادعا می‌شد اهل اشنویه در استان آذربایجان غربی است منتشر شد.

این فرد در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» ادعاهایی عجیب در رابطه با شکنجه‌هایی مخوف در بازداشتگاهی مخفی را طرح کرد.

در پی انتشار این گزارش و ادعاهای مطرح شده از سوی این فرد، خبرگزاری میزان موضوع را به صورت ویژه مورد پیگیری قرار داد.

پیگیری‌های خبرگزاری میزان از مراجع مختلف قضایی در استان آذربایجان غربی و حتی استان‌های همجوار، اما حکایت از آن داشت که فردی با هویت «کیوان صمدی» و با مشخصاتی که در خبر «سی‌‎ان‌ان» ادعا شده، اصلا در حوادث اخیر کشور بازداشت نشده است و معلوم نیست که آیا فردی با همین هویت وجود خارجی دارد یا خیر؟

خبرسازی دروغ سی‌ان‌ان به نقل از خبرگزاری میزان/ میزان مصاحبه‌ای با پدر محمدمهدی کرمی انجام نداده بود

«سی‌ان‌ان» در بخشی از گزارش خود ادعای دروغ دیگری را هم به خبرگزاری میزان منتسب کرده بود.

این رسانه وابسته به حزب حاکم در امریکا برای افزایش اعتبار گزارش خود، به دروغ گفت‌وگویی از خبرگزاری میزان با پدر محمدمهدی کرمی که از محکومین اصلی شهادت سیدروح الله عجمیان بوده و به دار مجازات آویخته شده را منتشر کرده است.

این در حالی است که خبرگزاری میزان در هیچ زمانی با پدر محمد مهدی کرمی هیچ گفت و گویی را انجام نداده است.

هرچند واکنش میزان منجر به این شد که «سی ان ان» گزارش مخدوش و دروغ خود را اصلاح کند اما باز هم هیچ عذرخواهی از مخاطب بیگناه این دروغ‌ها در کار نبود.

آنچه در این گزارش مورد اشاره مستند قرار گرفت تلاش می‌کند تا نشان دهد رسانه‌های به ظاهر معتبر و بزرگ غربی چگونه در جریان حوادث اخیر ایران، همه اعتبار و آبروی خود را حراج کرده اند تا بتوانند به یک انقلاب نامرئی و غیرواقعی جانی تازه بدهند.

تلاشی که هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و فقط اعتبار آن‌ها را مخدوش و البته ذهن و جان عده‌ای از شهروندان ایرانی و غیر ایرانی را نیز مورد هدف یکی از وحشتناک‌ترین عملیات‌های رسانه‌ای تخریبی در تاریخ قرار داده است؛ عملیاتی که قربانیان خود را از زندان‌های مخفی رسانه‌ای و تبلیغاتی صید می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • قاسم سلیمانی ام ومسیحی هستم IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 2
    دروغ بدون سند این شکنجه هادرایران جرمه این هرزه پرستای فاسد ضدوجدان چون سنتکام سیاه ترازسیاهی شده است وپته ی تجاوزوشکنجه بااب مصنوعی وابوغریبش دراومده ازترس توبه وملحق شدن ملتهای درفساد وبدبختی برای نجات به مقاومت ملحق نشوند این عروعورها میکنه که دیگه همه بعدازمدافعان حرم که برای هردینی شهیدشدند وپرستارای صهیونیستی داعش وتروروحمله وفحاشی سیستمی وحیوون بقیه برای خودفاسدصهیونیست دونستن وغارت مردم برا یجنایت این ... های سیاسی فهمیدند این شیپوربازیها بی فایده است
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 1
    تقصیر خودتونه که در زمینه رسانه یکم خنگول تشریف دارین!!! خب شما چرا ساکت نشستین ازین کارها برعلیه اونها نمیکنین؟؟.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس