تحریف صحبت‌های اژه‌ای درباره مشمولان عفو رهبری توسط بی‌بی‌سی فارسی/ تحریف کسب‌وکار من است

بی‌بی‌سی فارسی بار دیگر با تکرار دروغ خود درباره مشمولان عفو اخیر محکومین، سعی کرد تا تعداد دستگیرشدگان را زیاد نشان دهد.

به گزارش مشرق، رسانه KHAMENEI.IR به تازگی گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه انجام داد. وی در بخشی از این مصاحبه پیرامون دستور عفو اخیر رهبر انقلاب گفت: «مشمولان عفو اعم از دستگیرشدگان اغتشاشات و غیر آن و کسانی که تخفیف گرفتند تا این لحظه از مرز ۸۰ هزار نفر گذشته است؛ پیش‌بینی این است که تا ۹۰ هزار نفر و بالاتر هم برسد.»

پس از این گفت‌وگو بی‌بی‌سی فارسی که یدِ طولایی در تحریف صحبت‌های مسئولان دارد، این بخش حرف‌های اژه‌ای را تحریف کرد. این رسانه انگلیسی با تیتر «آمار تکان‌دهنده از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱؛ بیش از ۸۰ هزار نفر عفو شده‌اند» مدعی شد تمام این ۸۰ هزار نفر محکومِ مشمول عفو، همه مربوط به اغتشاشات اخیر بوده، درحالی که مراجعه به صحبت‌های کامل اژه‌ای هم نشان می‌دهد که این تعداد اعم از دستگیرشدگان اغتشاشات و غیر آن بوده‌اند.

تحریف آشکار اظهارات رئیس قوه قضائیه از سوی بی‌بی‌سی فارسی+ عکس

دروغ‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان درحالی است که پیش از این بارها اعلام شده بود که عفو گسترده اخیر شامل گروه‌های مختلفی خواهد شد و متهمان و محکومان حوادث اخیر تنها بخش کوچکی از این عفو را تشکیل می‌دهند. بخش اعظم افراد مشمول عفو، محکومین غیر از اغتشاشات هستند همچنین تعداد زیادی از افراد مورد عفو قرار گرفته‌اند در زندان نبودند.

همچنین خبرگزاری میزان نیز با انتقاد به این شیوه اطلاع‌رسانی رسانه دربار انگلیس نوشت: بی‌بی‌سی فارسی در گزارش اخیر خود تعداد عفوشدگان اخیر را با عفوهای سال‌های اخیر مقایسه کرده و برهمین اساس نتیجه گرفته است که تعداد بالای عفوشدگان بدلیل به پرونده‌های مرتبط با اغتشاشات اخیر است. این در حالی است که عفو اخیر از عفوهای معیاری بوده و در اینگونه عفوها تعداد بیشتری از افراد نسبت به عفوهای موردی شامل عفو می‌شوند.

آخرین نمونه عفو معیاری در سال ۹۷ و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت که بیش از ۵۰ هزار نفر مشمول عفو و بخشودگی شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    8 0
    بی بی سی در تحریف کلمات بسیار دقیق و با ظرافت عمل می‌کنه بطوریکه با برداشتن یک کلمه یا مترادف سازی جهت دار، معنی جمله بکلی عوض میشه
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    10 3
    مرگ بر بی بی سی و آمریکای ملعون. مرگ بر اسراییل و شمر و یزید و نتانیاهو و داعش. زنده باد اسلام . مرگ بر بی حجابان
    • مردخدا IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      بابا بیخیال نکشی
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    8 3
    زنده باد امام خامنه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس