کد خبر 1488605
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
الگو رسانه‌های ضدایرانی در مازندران چیست

رسانه‌های معاند بر اساس اهداف ضد ایرانی خود،اظهارات مسوولان را به تناسب سوژگی از بستر رسانه های داخلی جمع‌ و این اظهارات را با تکیه بر تاکتیک های خبری و دروغ‌پراکنی در بسته‌بندی جدید منتشر می کنند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی بر اساس اهداف ضد ایرانی خود، اظهارات مسوولان را به تناسب سوژگی از بستر رسانه های داخلی جمع‌آوری کرده و این اظهارات را با تکیه بر تاکتیک های خبری و دروغ‌پراکنی در بسته‌بندی جدید و با جهت‌گیری های" سلب اعتماد عمومی، کاهش سرمایه اجتماعی، عملیات های ادراکی، تضعیف انسجام ملی، مرجعیت یافتن پیام بیگانگان و... " منتشر می کنند.

سینا قربانی تحلیلگر رسانه در گفت‌وگوی ویژه خبری مازندران با اشاره بر ضرورت توانمند شدن مدیران در تمامی سطوح برای بکارگیری هوشمندانه از ابزار رسانه، گفت: ۷۰ درصد اخباری که در رسانه‌های فارسی زبان خارجی با کلید واژه مازندران منتشر می شود بر اساس جمع‌آوری از اظهارات رسمی مدیران است.

این کارشناس‌ارشد مطالعات رسانه، ادامه داد: این تهاجم روانی و شناختی مختص استان مازندران نیست و بر اساس نمونه‌های موجود از داده‌های مشابه در بستر رسانه های ضد ایرانی، استفاده از این الگو به تناسب موقعیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی هر استان از سوی رسانه های خارجی پس از ناکامی در حوادث ۱۴۰۱ تشدید شده است و هدف از این عملیات های رسانه‌ای ادراک‌سازی، تحریک احساسات و نهایتا کنترل رفتاری است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که دولت سیزدهم در سند تحول مردمی برای مسئله مهم افکارعمومی، اطلاع‌رسانی و امنیت روانی چالش ها و کم‌کاری هایی را از گذشته احصا نمود و راهبردهایی را تعیین کرد؛ استاندار مازندران در سطح کشور پیش‌رو اتفاقات جدیدی در حوزه افکارعمومی شده است و مجموعه استانداری در حال طراحی و زمینه‌سازی برای رسیدن به وضعیت‌مطلوب است و لذا عبور از وضعیت نامطلوب فعلی نیازمند رواداری بیشتر و همکاری همه بخش‌ها است.

قربانی با اشاره بر اینکه به‌نظر می رسد در سطح کلان ۶ دسته کنشگر در اغتششات ۱۴۰۱ در کف میدان، حضور داشتند، اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد افرادی که بر اساس تحریکات روانی و شناختی در حوادث سال گذشته در ابتدا از سوی رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان تحریک رفتاری شدند، نوجوانان ۱۷ تا ۲۱ ساله، گروه های موسیقی زیرزمینی و نسبتا گیمرها بوده‌اند.

وی افزود: باید با افزایش روا داری به سمت راه‌حل ها و ایده‌های نو مبتنی بر ارزش های جمهوری اسلامی برای حل آسیب های اجتماعی چند دسته از کنشگران با برنامه‌ریزی حرکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    6 3
    در بسیاری از روستاهای مازندران هنوز شبکه های سیما با آنتن معمولی قابل دریافت نیست و باید دیش نصب کرد، خودمان راه ورود شبکه های معاند یه خانواده ها را باز میکنیم
  • یزدان IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    10 8
    معاند تر از مشرق در حق مردم ایران وجود نداره
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      0 0
      خخخخخ
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    اظهار نظر مسئولان طبق ضوابط ممکن است همخوان نباشد اگر ضوابطی وجود داشته باشد که حداقل بخش دولتی به مرکز اطلاع رسانی مربوط است و نیاز بروز رسانی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس