کد خبر 1474136
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
براندازی کنسل شد، بیایید با رقص هنجارهای اجتماعی را به چالش بکشیم!

بلوای ۱۴۰۱ و مظاهر مدنی و سیاسی آن فاقد هرگونه جایگزینی در ساحت‌های مختلف، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند و بزرگ‌ترین ضربه این اتفاقات نوعی آشوب روانی بین مردم بودکه امنیت فکری خیلی‌ها را از آنان ربود.

به گزارش مشرق،در چند روز اخیر فیلمی منتشر شد که در آن گروهی پنج نفره از دختران جوان در بلوک ۱۳محله اکباتان، با آهنگ «آرام باش» از خواننده نیجریه‌ای در حال رقصیدن هستند و به نوعی یک کنش‌گری مدنی و اعتراضی را در قبال وقایع اخیر نسبت به حاکمیت اعمال می‌کنند. فیلم این دختران رقاص محله اکباتان به سرعت در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد و مخالفان و موافقان آن نسبت به این کلیپ واکنش‌هایی نشان دادند. طولی نکشید که در فیلمی دیگر این دختران نسبت به اقدام خود اظهار ندامت و پشیمانی کرده و گفتند: «به قول قهرمان کشورمان ما دختران شما هستیم. ما هم گاهی خطا می‌کنیم.»

استارت کمپین رقصیدن زنان و دختران

پس از این اتفاق بود که در کمپینی، تعدادی از زنان و دختران ایرانی با فیلم گرفتن از رقصیدن‌های خود، فضای مجازی فارسی زبان را با کمک تبلیغات رسانه‌ای آن طرف آبی پر کردند و این کار خود را در حمایت از «دختران رقصنده» اکباتان، اعتراض و عملی مبارزانه نسبت به حاکمیت و قوانین اسلامی دانستند.

طبیعتاً گفت و ‌شنود درباره چنین اقداماتی گسترده و بی‌شمار است و کافی است با جست‌وجویی در فضای مجازی به تحلیل‌های مختلفی که در این باره ارائه شده است، دسترسی پیدا کنیم. اما این عمل از ابعاد جامعه‌شناختی و روان‌شناختی هم قابل بحث و تدقیق است. به راستی آیا با رقص می‌توان ساختاری را که ۴۴ سال در برابر جدی‌ترین تهدیدات و تحریم‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی پایدار مانده است، از پا در آورد؟ این نوع اقدامات چه تأثیراتی بر جامعه و تحلیل معرفتی آنان دارد؟

واکنشی بودن این اتفاقات

در وهله اول، کمپین رقصیدن برخی دختران و زنان ایرانی را باید نوعی «واکنش» دانست. واکنش‌ها خالق انرژی هستند و اغلب این انرژی در افراد کنترل نشده است. برای همین افرادِ لج‌باز و دارای خویِ واکنشی یا به ورطه تفریط می‌افتند یا در وادی افراط. به عبارتی چه به درست و یا چه به غلط، موضوعی آنان را اذیت کرده و یا آنان «احساس» اذیت شدن از موضوعی را دارند (ولو به شکل کاذب و غیر واقعی)، حال این افراد برای تقابل با آن امر موذیانه که در انتزاع و فکر خودشان وجود دارد، دست به یک واکنش می‌زنند که فقط مخالفت و اعتراض خودشان به موضوع را نشان دهند و معمولاً توجهی به اثرات و نتایج آن ندارند.

حاصل امر در چنین فضایی، ایجاد خشونت در ادامه روند لج‌بازی و واکنشی بودن است. بگذارید این موضوع را با مثالی بیان کنم. روان‌شناسی و علم مشاوره امور خانواده، افراد لج‌باز را تولیدکنندگان خشونت معرفی می‌کند، چرا که کنترل نداشتن بر رفتار موجب می‌شود آنان نتایج و ثمره‌های نامطلوب را در محیط به وجود بیاورند. اعمال واکنشی فاقد «حد وسط» رفتاری هستند و چه بسا اصلا و ابدا نسبت به آن موضوعی که مطلوبشان بوده، ارتباط و سنخیتی نداشته باشند.

وقتی ارزش، ضدارزش می‌شود

وهله بعدی و گام دوم در تحلیل کمپین رقص زنان در ساحت «ارزش‌ها و ضدارزش‌ها» قابل پیگیری است. در تمام جوامع انسانی، موضوعاتی در حالت عادی به عنوان ارزش شناخته می‌شوند، اما وقتی ما تأکید بیش از حد و غیرقابل کنترل نسبت به آنان داشته باشیم، این امر ارزشی می‌تواند به ضدارزش تبدیل شود. مثلاً گاهی آزادی امنیت را خدشه‌دار می‌کند، یا یک رویکرد سوسیالیستی آزادی‌های فردی را نادیده می‌گیرد و....

حال در تطبیق این موضوع با مسأله کمپین رقصیدن زنان، باید گفت ادعای آنان «آزادی» و «شادی» در جامعه است؛ به تعبیری این افراد می‌خواهند طلب آزادی و شادی را در رقصیدن‌ در فضای عمومی جامعه نشان دهند. شعار «آزادی» و «حال خوب داشتن» مطلوب کل طالب و مقصود کل قاصد است، اما در چنین عملی و با نمایش رقصیدن‌های خیابانی نتیجه می‌شود به ابتذال کشاندن و خیابانی کردن مفهوم مقدس آزادی و حرّیت. این کمپین اگرچه در مقام ادعا خود را بیانگر ارزش آزادی می‌داند، اما در عمل و نتیجه، دارد یک ارزش دیگر با عنوان «اخلاق اجتماعی» را زیر سؤال می‌برد و خود را تبدیل به ضدارزش می‌کند. لازم به ذکر است که موضوع تبدیل ارزش‌ها به ضد ارزش به نوعی در راستای همان موضوع «واکنشی» شدن رفتارها قرار می‌گیرد و باید با آن نظرگاه تحلیل و بررسی شود.

ایجاد آشوب روانی با از بین بردن عناصر انسجام‌بخش اجتماعی

گام سوم مربوط به عناصر انسجام بخش اجتماعی است. در هر جامعه از خاورمیانه مسلمان گرفته تا قبایل سرخ‌پوست در آمریکای جنوبی عناصر و عواملی جامعه را منسجم کرده و قوام آن را حفظ می‌کنند. مثلا در ایران «دین» عنصر انسجام‌بخش است، یا در آمریکا «ناسیونالیسم» چنین کارکردی دارد و در شعار سیاسی «اول آمریکا» خودنمایی می‌کند. این عناصر متعدد، انسجام را ایجاد می‌کنند و انسجام در بُعد فردی و اجتماعی قوام‌بخش جامعه است. مثلا در بُعد جمعی، نوعی وحدت را خلق می‌کند تا افراد در بزنگاه‌ها به یاری همدیگر بیایند و در حوزه فردی هم هویت‌بخش برای انسان است و می‌توان گفت پناهگاه بشر در جامعه را پدید می‌آورد.

کمپین رقصیدن دختران ایرانی و نشر آن در فضای مجازی نوعی «آنومی» یا به تعبیر دیگر« آشوب» را در سطح هنجار اجتماعی به وجود می‌آورد و آن انسجام اجتماعی را با خلل مواجه می‌سازد؛ چرا که اساساً امری بیگانه است و این عمل نامأنوس می‌خواهد در سطح کلان اجتماعی خودنمایی کند. تأثیر روانی این قبیل هنجارشکنی‌ها را باید جدی گرفت؛ چون رفته‌رفته می‌تواند معیارها و مفاهیمی چون اخلاق، مردم، آزادی و ... را دگرگون سازد و از آن وحشتناک‌تر زمانی است که ساختمان ارزش‌های تو را فرو می‌ریزد، اما برای آن جایگزینِ تضمین‌کننده‌ای ندارد؛ چیزی که نیهلیسم مدرن که در ایران ردپایش خیلی وقت است، نمایان شده به آن دچار بود. بن‌بست نیهلیسم زمانی بود که وقتی قرار شد به جای آن هنجارها و ارزش‌های گذشته، الگو و نمونه‌ای را جایگزین کند، گفت: «کدام ارزش؟ تضمین برای چه؟ تضمین به چه کسی؟»

گاهی هم این آشوب و اغتشاش هنجاری از منشأ خیر است و خود سازمان‌دهنده مجموعه عناصر انسجام‌بخش حول محور یک موضوع ارزش‌مند، همانطور انبیای الهی چنین بودند. قرآن در این باره می‌فرماید: «کان الناس امة وحدة فبعث اللّه النبین مبشرین و منذرین و انزل معهم الکتب بالحق لیحکم بین الناس فیما اختلفوا فیه و ما اختلف فیه الا االذین اوتوه من بعد ما جائتهم البینات بغیا بینهم فهدی اللّه الذین آمنوا لما اختلفوا فیه من الحق باذنه و اللّه یهدی من یشاء الی صراط مستقیم»

‎حقیقت امر این است که بلوای ۱۴۰۱ و مظاهر مدنی و سیاسی آن فاقد هرگونه جایگزینی در ساحت‌های مختلف، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند و بزرگ‌ترین ضربه این اتفاقات نوعی آشوب روانی بین مردم بود که امنیت و پناه فکری خیلی‌ها را از آنان ربود و به وادی پوچی کشاند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    31 22
    آخرش نفهمیدیم رقاص درسته یا رقصنده # رقاص های بی حیا
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 4
      انقلاب رقاصان و فواجع !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 2
      هردوش غلطه
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 8
      این بدبختا بدونن اگه از کمپین رقصیدن به کمپین قر دادن تو خیابون هم برسید برا ما مهم نیست نهایت باید بتمرگید سرجاتون کارو مارو هم راحت تر میکنید با این حرکتا :)
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      6 7
      تنها راه درست مبارزه با هنجار شکنی های اجتماعی و فرهنگی ورود آحاد جامعه است و به صورت جمعی تو این موقع موارد باید بیان نهی از منکر کنند ، دین مردم با فعل و حرکت مردم درست میشه نه با کار امنیتی ، انقلاب اسلامی با حرکت جمعی مردم بوجود اومد ، این وسط فقط من نمیفهمم سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد و نهادهای فرهنگی چی کار میکنن
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      6 5
      رقاص بازی هم شاخ و دم نداره !!!!
    • سعید IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      7 7
      وقتی گلشیفته فراهانی بشه الگوی اينا خب معلومه چند روز دیگه چیکار میکنن تا بهشون افتخار کنیم 😅
    • شیوا IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      9 3
      رقاص بر وزن فعّال ، به کسی می گویند که شغل او رقصیدن باشد و از این راه پول درمی آورد . مشاغل اغلب بر وزن فعّال هستند . مثل نجار بقال خراط نقاش بزاز و... ولی رقصنده یعنی کسی که می رقصد . پس رقصنده معمولا موقتی است مثل جوینده کار که در یک مقطع زمانی دنبال کار می گردد ، جوینده ، شنونده و ... معمولا مقطعی هستند ولی صفات بر وزن فعال دایمی هستند و دلالت بر شغل و پیشه و حرفهء آن شخص دارند . اما اینکه به برخی افرادی که شغل رقص ندارند گاهی رقاص گفته می شود ، به دلیل تحقیر است . می خواهند آن شخص را تحقیر و بدنام کنند چون رقاص ها در دوران پیش از انقلاب همه بی بند و بار بودند ، پس کلمهء رقاص تقریبا مترادف با هرزگی هم هست
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      11 17
      خودتو به نفهمی نزنی خواهی فهمید چی درسته
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      12 3
      بدجور جزغالتون کردن
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      0 3
      راحت باش، هرکودوم رو که خواستی بگو :)
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    62 33
    پناه بر الله و مهدی فاطمه (س) در اخرالزمانی از زنانی که عاشق خودنمایی و هرزگی و تن فروشی هستند.
    • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      9 8
      چرا چرت وپرت میگی
    • دهه هشتادی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      5 4
       امام علی علیه السلام فرمود: در آخرالزمان و هنگام نزدیک شدن قیامت که بدترین زمان هاست، زن هایی ظاهر می‌شوند که برهنه و لخت آشکار می‌گردند، زینت های خود را آشکار می‌سازند.به فتنه ها داخل می‌شوند و به سوی شهوت ها می‌گرایند و به لذت‌ها می‌شتابند، حرام‌های الهی را حلال می‌شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود.
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      11 7
      چن نفر با عقل خود خواستن یه کم دلخوشی بکنن.بجای بولد کردن این جور چیزا اگه کمی در مورد فسادهای اقتصادی تحقیق کنین هم وضع مملکت درست میشه و هم مردم خودشون این جور مواردو پس میزنن
    • رمضانعلی محمدیان IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      1 3
      بسم الله. دیروز روبروی مسجد جامع فازیک اندیشه چند تا خانم خیلی با ظاهر محترمانه دختر بچه شان را انداخته بودند به رقص میدان پائین خانواده ای که اصلا" به ظاهرشان نمیخورد مذهبی باشند دست دختر بچه خود شکلات داده بودند برای پخش نذری و صلوات میگرفت زندگی دنیا همینه و این دست آدمیزاد زن و مرد همیشه تاریخ بوده هستند و خواهند بود حرکت اکثریت خودما موجی سینوسیه بین خطوط 5گانه حرام مکروه مباح واجب تا مستحب همیشه تو یک حال نیستیم پناه بردن واقعی به معصومین علیهم السلام و دین مبین هم برای طبقه اجتماعی که مسئولیت شغلی نداره چشم درویش کردن و عبور کریمانه است و استغفار برای خود و آنان و همه در خلوت یکی از اولیاء هرکسی که موجب ناراحتی اش میشد را جزء 40 مومن در قنوت نماز شب اش دعا میکرد یکی دیگر از اولیاء را وقتی مالش را دزد زد قبل از خبر به 110 دزد را حلال کرد گفت از روی زمین مخصوصا" جامعه شیعه یک گناه کمتر بشه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف راحتتر نفس میکشه. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا"
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    38 10
    فرهنگ ایران امروز یک فرهنگ عظیم و با عظمت است. اما دشمن تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جنگ فرهنگی را خوب می داند. اما غالب مسولان فرهنگی ایران هیچگاه کارآمد نبوده اند. از وزیر گرفته تا مدیران میانی و رده پایین. اگر از نظر نظامی دکترین هزار ضربه جواب ندهد اما در عرصه فرهنگی قطعا جواب خواهد داد. اساسا ماهیت کار فرهنگی همین ضربات کوچک است.
    • 2222 IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      9 30
      قبل از گفتن فرهنگ ایران چندتا از کتاب های ایرانی رو بخون بعد از فرهنگ حرف بزنید خواهشن فرهنگ ایران یا فرهنگ ...
    • ارسلان IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      8 3
      فرهنگ ایرانی یعنی فرهنگ غیرت و حیا و نه فرهنگ بی غیرتی و بی حیایی. غرب منشا بی فرهنگی و لاابالی گری است.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 1
      وقتی با بگیر و ببند فرهنگ اسلامی رو ترویج کنید بیش از این انتظار نداشته باشید .
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 1
      دوست ۲۲۲۲ خواهشا رو درست بنویسید.با تعداد زیادی از دوساانی که هر کدام در حد خودشان حالا در هر سطحی جایگاهی دارند کاملا مشخصه که اصلا توی یک جهان توهمی زندگی میکنند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    6 4
    این مسائلی که تازه شما رو بهت زده کرده رو ما همون اوایل اغتشاشات پیش بینی کردیم. بزودی منتظر بدتر از اینها هم باشید. اولش رقص هست بعد نیمه برهنگی بعد جاهای باریکتر و شما هم همچنان با سخن حاج قاسم مبنی بر اینکه فلان دختر هم فرزند من است و رافت اسلامی تان خوش هستید!.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    19 21
    شوما اول برو جلوی تبلیغ آموزش رقص را بگیر که در روز روشن دارد انجام می شود!!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    26 24
    با تقلید کورکورانه از غرب و آوردن ف هنگ آنان از جمله استخدام زنان در مشاغل مردان و اختلاط آنان خوب دیگر قرار نیست همه چیز رو روال ارزش ادامه دار باشد!
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      4 5
      تقلید کلا کار حیواناته خصوصا میمون ها. انسان باشعور و فهم و تعقل از هیچ کس تقلید نمیکنه .
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 3
    این رقاصه فقط به درد مردانی میخورن که از قماش خودشونن
  • مادر IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    37 15
    باحامیان اباحی گری دربین سلبریتی ها و معلم ها برخورد قانونی ومحکم کنید ای مدیران کشوری و قضایی،اگر میخواهید به هر بهانه ای مملکت را به کثافت آشوب واغتشاش نکشانند.
    • سید موسوی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 2
      معلمها انسانهای نجیب وخوب و پاکدامنی هستند توهین به فرهنگیان مکن بز. چران
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 2
      الان من معلم این وسط چه گناهی داشتم؟ پای معلم رو با اهداف موذیانه وسط نکش و بی عرضگی خودت رو به معلم ربط نده.
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      5 1
      بیحجابی سیلی محکمی به ایران بود.
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      1 0
      چرا نظر من رو نشون ندادید؟
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 1
      از ادبیات صحبت کردن امثال شما بوی اغتشاش میاید
    • شایان IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      1 0
      بیشعور معلم ها چیکارت کردن .؟حتما تنبل کلاس بودی و از معلم ها کتک خوردی ولی آدم نشدی .
  • ابراهیم IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 5
    به حول قوه‌ الهی هیچ غلطی نمی توانند بکنند. ملت ایران ملتی خدایی و ولایت مدار است
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    6 8
    رقصیدن دختران اکباتان اصلاً هم اشتباه نبود
    • علی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      5 4
      اگه خواهر خودت هم جزوشون بود و این هرزگی رو می‌کرد بازیم این حرف رو میزدی
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      4 2
      فقط این دخترا 60 سال دیر دنیا اومدن. اگه 50 یا 60 سال زودتر دنیا می اومدن کارشون تو کاباره و "شهر کهنه" تضمین شده بود.
  • حقجو IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    36 21
    تفاله های مبتذل غربی. همین
    • بهنام IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      4 0
      خوشا بحال شما متدین های ظاهر پرست. ببینید تو این چهل و اندی سال چی شده که نسل جوان این شده . فقط نصیحت بی عمل . طلحه و زبیر های امروزی. واقعا اگر مولای متقیان علی (ع) الان حضور داشتن نمره چند به آقایان و آقا زاده ها میدادن
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 1
      به مصداق امر به معروف و نهی از منکر ، در کلام اولیاء الله آمده ، کسیکه از فاسقی حمایت کند انگار که در فسق او شریک بوده .
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 1
    رقاصه ها واشوبگران با حمایت رسانه های فاسد داخلی در پی رسیدن به اهداف خود هستند رسانهای نوکر اینترنشنال پپششدهنده هرابکاریهای یمشت ادم بدبخت بی حیاست که اصالتی برای انسان بودن خود قائل نیست وخودرا در حد حیوانات وپستر از انان تنزل دادند
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 3
    معنای آزادی ازدیدگاه غربی همینه ابتذال وسوق دادن جوانها وحتی اکثریت جامعه به لذت جویی های جنسی ومادی گرایی صرف تحت عنوان شادی کافیه سری به اینستاگرام بزنید تا متوجه بشوید که تظاهربه تجمل ورقابت تا چه اندازه است ولی تعجب اونجاست که همین افراد شاید هم اندکی درباره مفاهیمی که ازاون دم میزنند آگاهی نداشته باشند بیشترین افراد تابع یک نوع هوچی گری وهرهری مزاجی هستند تا سبک و سیاق سیاسی خاصی آنها فقط آزادی را صرفا پیروی از ولنگاری‌های پوششی ورقص واختلاط بدون مرز زن و مرد وشرب خمرومواد میدانند سطح خواسته های آنها در پایین ترینهاست
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    7 7
    پدر مردمو در آوردید حالا یه رقصشون رو هم تاب نمیارید؟
  • بهرام/اهواز IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 5
    احمقانه است اگر نهادهای انتظامی،امنیتی اطلاعاتی پس از عفو رهبری دوباره با مماشات کنند. این اقدام کاملاً امنیتی و بخشی از جنگ ترکیبی هست. اینهایی که لبیک گوی جنگ ترکیبی هستند و پازل جنگ را پر میکنند. آگاهانه وارد عرصه جنگ شدند. مماشات با دشمنِ در حال جنگ احمقانه یا خائنانه اس
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 1
    ی رقص و ده تا و صدتا رقصنده اهمیتی نداره،اونچه که اهمیت داره فضاسازی رسانه ها و دنیای مجازیه که پژواک این تک صداهایی ها میشه و از یک حرکت کوچک یک پدیده و جنبش درست میکنه. ما نیاز به رسانه ی قوی داریم نیاز به ماهواره داریم.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 1
    بشر تا زمانی که آزادی وشادی را چه در رقص و چه درایده های انتزاعی وتعینات جستجوکندرهایی نخواهد داشت
  • ساس IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 1
    همه میدانند خانواده های احزاب ایران و بلوکه های استانی آنان روبه انحطاط اخلاقی و مالی رفته اند و همه در مشکلات جنسی و فحشا و فساد مالی غرقه اند و همین متنفذین سیاسی و اقتصادی دست اندرکار در حکومت ایران خواهان همرنگ شدن و گنداندن بقیه مردم برای بستن دهان ها هستند
  • ولی نژاد/تهران IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 2
    بخدا دقیقآ بجنگ با باورها آمدند. دفاع از باورها راهش نشستن تبیینی انفرادی با آنهاست.
  • ... IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 3
    یه مشت بی اصالت غرب پرست بی‌هویت که دم از متمدن بودن میزنند وبعضا جزو فواحش فرهنگی جسمی هستمد
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 1
    خاک تو سر شما زن های بی ارزش هرزه وطتن فروش. شما اندازه اشغال های سر کوچه ارزش ندارید. اوج فلاکت و رقت انگیزی شما رو به راحتی میشه دید که اجازه میدید ارزش شما به بدن و جسم شما باشه. احمق های بی هویت. در زندگی این دنیا فقط فلاکت و بدبختی نسیب شما میشه و پس از مرگ و قیامت فقط عذاب و رنج. ابدیت شما هم احتمالا به ابدیت در آتش جهنم ختم میشه. بچه های مردم بدبخت نکنید
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 3
    کل تحرکات اغتشاشات فحشا محور بر پایه به کارگیری دختران که در اغلب اوقات از مردودین دبیرستان هستند و عقل درست و درمانی ندارند
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    اگر به ادعای دختران که به قول حاج قاسم عزیز، خطائی کردن و پشیمانند خب لازم است که این عذرخواهی راپذیرفت. اما این دختران بو امثالهم باید بدانند که در هر دوره سنی انسان تفکرات متفاوتی دارد، شاید در چند سال آینده از نتایج این رفتارها پشیمان شویم، بهتر است برای حفظ ارزش های ملی و مذهبی خود تلاش کنیم تا ترویج فرهنگ شیطانی غرب!!!
  • جواد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 1
    با این کارا که نمیشه هیچ حکومتی رو عوض کرد ولی فقط هدف سرنگونی نرمه اونم از طریق قبح زدایی در جامعه وگرنه همه میدونن رقص در ایران بود و اونم هر قومی رقص و پایکوبی مخصوص خودش رو داره که اتفاقا خیلی زیبا هم هستن این یه پروژه بلند مدت هست که ماسئولین و خانواده ها باید مواظب این تغییر فرهنگ ها و نگرش ها در نسل جدید باشن
  • عبد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 3
    درود بر شرف نداشته خانواده این دختران
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 2
    شما اول به وضعیت اسفناک ملت تو خیابون برس که دختران بصورت بی شرمانه مانتوهای باز و آرایش شدیدا غلیظ دارن که حتی تو اروپا هم این مدلی نیست. پسرا هم با خالکوبی و سرو وضع لاتی و قلدری خودشونو نشون میدن برس. گند زدین به مملکت معلوم نیست کجای این اسلامیه! کاش امام ره زنده بود و وضعیت جامعه رو میدید.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 0
    تا اتاق تحلیل کامل روانشناسانه جامعه شناسانه نداشته باشید وضع همینه
  • جواد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 0
    اصلا چرا این خبر را اینقدر راواج میدید چندتا دختر یه جایی رقصیدند چرا اینقدر حساس هستید به هیچی ؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 2
    رقص مسخره ست
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    9 1
    با یه رقصیدن آشوب روانی بپا میشه؟!😂😂😂😂یعنی خاک
  • رضا IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 4
    رقص هم یکی ازهنرهاست،چرا نباید انرژی تخلیه بشه و شورنشاط جریان داشته باشه،بازندگی کردن هم مشکل دارید
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 1
    قانون رو درست کنین این همه به اینا بها ندین مردها رو بدبخت کردین اجازه اعتراض نه به زنشون دارن نه به دخترشونو
  • سید موسوی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 2
    وقتی به انسانهای بی اصالت وبی بنیه میدان بدی آخر داستان همینه
  • ح IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 1
    همونطور که می‌بینید دغدغه شون اقتصاده!!
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 3
    مجلس را باید به توپ بست
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    این همه پول
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 4
    یه روزی آتیشه دامن شون می گیره وقتی می فهمند که دیر شده نه خودشون امنیت دارند نه بچه هاشون
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 4
    عمده‌اینهایک‌مشت‌هرز‌ه‌هایی‌‌هستندکه‌درهرحال به‌هرزگی‌‌خودادامه‌میدهندوطرفدارانشان‌هم‌یک‌ مشت عیاش هستندکه‌ ازدیدن‌هرزه وکثافت کاری‌‌لذت‌ می‌برند!‌
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 3
    فیلم صحنه شهادت شهید باکری و همرزمانش رو در عملیات بدر که از استخبارات عراق گرفته شده بود دیدم. زار می زدم و اشک می ریختم. این بچه های پاک و معصوم این سرزمین اینجور فدا شدند اینجور قربانی شدند تا ماها و بچه هامون که خیر سرمون شدند دهه ۸۰ و هر زهر مار دیگه این باشیم؟!! والله روز قیامتی هم هست. به قول اون عارف وارسته، آهای مردم به خدا آخرتی هم هست. ماها که قافیه رو باختیم و نمی دونیم روز قیامت در پیشگاه خداوند چجوری تو صورت اهل بیت و این شهدا نگاه کنیم. روی سخنم با دولتمردان و محلسیان و مردان فضاست. شما روز قیامت چه جوابی دارید به این شهدا بدید؟ وقتی بپرسند آن پست و مقام و قدرت رو از خون ماها داشتید چکار برای دین خدا کردید؟ چکار برای آخرت این ملت کردید؟ والله کوچه و خیابون رو می بینم عرق شرم بر صورتم می نشینه. اینه دستاورد خون شهیدان؟
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 2
    خخخ خاکبرسرشون برنداز یعنی گاو
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 2
    چرا این چار تا دختر بچه شادن و میرقصند؟ والا با این شرایط اقتصادی که همه دارند خون گریه میکنند باید به اینها جایزه داد . پسر دخترهای نوجوان هیچ انگیزه ندارن جز نشان دادن حس طبیعی خودشون وقتی نظام برنامه و بودجه‌ای برای توجه و مهار منطقی نیاز های طبیعی قشر جوان نداره جوان بدبخت چه کنه؟
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 4
    میمون‌های وقیح و بی شرم و حیا
  • اا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 4
    دستهاسس سالهاست سعی کرده یک فرهنگ نامعلومی رو به مردم تحمیل کنه نتیجه شده خلا فرهنگی که هر لحطه یک گندی از توش درمیاد
  • علی افصحی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 3
    بله درسته امام خامنه ای و شهید سلیمانی گفته اند این ها دختران و پسران ما هستند این مصرع اول است مصرع دوم هم دارد پسر نوح سر به نافرمانی گذاشت و آن جا بود که خداوند فرمود انه من عمل غیر صالح این که برخی هر غلطی را با هماهنگی فاسدان انجام دهند بعد بگویند « ما دختران شماییم»نه دیگه!!! قرآن در سوره نغابن آیه چهارده می فرماید « یا ایهالذین امنوا ان من ازواجکم و اولادکم عدو لکم فاحذروهم ای مومنان برخی زنان و اولاد شما دشمن ایمان شما هستند از آن ها فاصله بگیرید»!این که هر فسادی را انجام داده و بعد بافرصت طلبی و باز با هماهنگی ضدانقلاب بگویند خطا کرده ایم و بعد موج رقص راه افتاده و فساد و فحشا را عادی سازی کنند؛ این جرم آشکار است و قانونگذار اگر به موقع اعلام جرم و اعمال مجازات نکند رقص یک مشت هرزه به بی حجابی زوری! این اراذل اضافه خواهد شد.خطا این نیست که از هرزگی فیلم گرفته شود و به شبه رسانه های مزدور تحت مدیریت سازمان های جاسوسی ارسال و ازآغاز یک بی حیایی دیگر خبر دهند و بعد گناه تشکیلاتی را با یک گفتن خطا کردیم سروته هرزگی اجتماعی را هم بیاورند.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 0
    ما هنوز قبول نکردیم که زن xx یک نوع از دو نوع انسان است همانطور که مرد xy خصایص آرش رو داره زن هم همینطور کالا نیست که دیگران در موردش تصمیم بگیرند
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    اشتباه می کنید.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 1
    ذهن یکسری از مردمی که 1 دهه داخل اینستاگرام زندگی کردند جوری داغون و له و لورده شده که اصلا نمی فهمن چپ و راست ازشون سواستفاده می شه ذهن این بخش از مردم دیگر کار نمی کند مردمی که اخبار و اطلاعات را هم در همین اینستایی می گیرند که هر کسی می تونه پیج خبری بزنه ! باور می کنند و بعد همین ها را هم شیر و فروارد می کنند دیدگاه های غلط و ساده انگارانه هم را هم تقویت می کنند تهش هم به این نتیجه می رسن که نظام را انداختیم رفت اما به عمل و فضای حقیقی می رسد تو این مملکت 85 نفری نمی توانند 50 هزار نفر هم کف خیابان ها جمع کنند ! یکسری دلارشو می گیرن اقامت و امکانات اونور آب و ... می گیرند مثل لاشخور علینژاد یا حتی دخترانی که مشخص شد از قبل آموزش دیدن مثل ش ش که تا پارلمان اونور هم رفت ! بعد این ساده لوح های اینستازیست که خیلی هاشون تو ساده های زندگیشون هم موندن می افتن تو بازی این ها و خودشان هم نمی فهمن که ازشون سواستفاده شده و می شه و چنان این اینستاگرام , ذهن و توان فکری تحلیلی این ها را له کرده که نمی تونن به پشتشون نگاه کنن و حتی نمی تونن از خود بپرسن خوب این سلبریتی که می گه پاشو برو تو خیابان و من رفتم خودش کجاست ؟ دیگه این ها نمی توانند چند سوال ساده و ابتدایی هم از خودشون بپرسن مغزشون کاملا از بین رفته و بله این ها فکر می کنند که با رقص , این نظام می رود ! از اون سطح فکری , چنین خروجی هم در می آد .
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 1
    افکارسنتی ومریضی هافکری ودربندکننده مارابیشترلزانسان بودن دورمی کندتابه انسان نزدیک کند
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 5
    دم دخترها گرم
  • الناز۱۶ساله IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 6
    من به عنوان به دختر واقعا خیلی خجالت کشیدم کاش قوه قضائیه به جای مماشات تنبیه بازدارنده اعمال کنه
  • تلاشی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    6 2
    یعنی رقص مبتذله دزدی و غارت ثروت ملت چطور
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 3
    از کجا به کجا رسیدیم که قراره عکس لختی و قر دادن دخترانمون رو تو خبرگزاری های داخلی ببینیم
  • ناشناس IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 3
    اول گنگستر آمل حالا هم رقاص اکباتان! بعدی رو خدا عالمه...مثل جوانان محلات فلان که پاییز بود این یه مدل دیگشه! اولیشو یه تست زدن دیدن اوکیه ادامه دادن یه کاری نکنن داستان میشه اینم
  • ناصر IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 0
    کوته فکر و دنباله روان نادان شان
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 0
    رقص چیز خوبیه
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    6 1
    کدوم عقب مونده ذهنی با رقص مخالفه؟!!
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      3 3
      مملکت رقاص هم لازم داره خخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      1 1
      ما رقاص و رقص نمیخوایم ما پیشرفت و اقتدار برای ایران عزیزمون میخوایم حالا تو بگو کدوم عقب مونده ای پیشرفت کشورش رو تو رقصیدن میدونه
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    اگه رقاص سلبریتی مجازی باشد بی حجابی و رقصیدن آن در ایران مانعی ندارد
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 3
    به کجا رسیدید که از رقص 4تا جوونه دهه هشتادی واهمه و وحشت دارید؟؟؟
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    اینم یه دوره ای از جوگیری هست که میگذره
  • حسن IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 3
    این اخبار کذب را منتشر میکنن تاا ذهن من و شما را از تورم و گرانی دزدی هاشون وفساد هاشون دور کنن
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 1
      پس تو هم مزدوری که هی دزد دزد می کنی. ثابت کن که مثل نوری زاده مزدور نیستی.
  • خودمونی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 1
    مشکل اینجاست که مسیولین فقط یک سری از آشوبهای روانی جامعه رو خوب می بینند اما آشوبهای روانی دیگر مانند اقتصاد رو نه می بینند و نه می خواهند ببینند
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    این کار ها ارزش وقت گذاشتن ندارد خودتون را معطل نکنید
  • رضا IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 3
    چهارتا پنج دختر جوان اومدن فقط رقصیدن
  • US ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 0
    کمپین واکنش در مقابل به غلط کردن انداختن این دختران خطاکار بود. واکنش در برابر کار غلط ما بود. وقتی اعتراف چند دختر بزرگ سال که مثل کودکان دبستانی جلو می آیند و «عذرخواهی می کنم» را پخش می کنیم و زیر آن می نویسیم «از خواص گونی »همین میشه!!؟
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 0
    روان کی آشوب شده ؟
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 2
    رقاصه های این چنانی مریض هائی هستند. که. جایشان نه زندان. بلکه تیمارستان است والا رقاصه های معروف هم اینطور تن برسوایی نمیدهند حتی درکشورهایی که روسپی گری مجاز است در خیابان مجاز نیست
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 2
    این بخشی از تهاجم فرهنگی و قبح زدایی و ترویج بی دینی و فساد است عدم اقدام قاطع و پیشگیری باعث می شود اینگونه افراد هرغلطی را خواستند انجام داده و بعد مجبور میشوند تظاهر به ندامت نمایند اینان بازماندگان قاتلان شهید آرمان علی وردی هستند
  • آرش IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 3
    شیطان از کم شروع میکند ولی به کم بسنده نمیکند.از کوچک شدن شال و روسری و کوتاه شدن مانتو و شلوار شروع شد ,به نیمه برهنگی و کمپین رقص رسیدن و به احتمال زیاد به زودی از فیلم سکس ها و هرزه گری هاشون رونمایی خواهند کرد.باید با امثال اینها به جدی ترین صورت برخورد بشه تا راه برای کثافت کاری های جدیدشون باز نشه.
  • علی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 3
    نیچه اجرای سند 20ذ30 روحانی وظریف غربگدا درطی 8 سال همین است رها شدن اقتصاد. فاسد شدن جامعه
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 3
    نتیجه لقمه حروم و ناپاک خروجی اینه.
  • Ali IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 2
    اول میاند هر غلطی که دوست دارند انجام ميدند بعد میگند بقول قهرمانان کشورمون ما هم دختران شما هستیم
  • سید سعید IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 2
    خوب یه رفراندوم برای حجاب بذاریم تا مشخص بشه مردم طرفداره حجاب هستند.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    وقتی یک کسی میاید کف پای شما را قلقلک بدهد و شما نخندی از کار خودش خسته میشود و میرود دنبال یک کار دیگر که یک جوری شما را تحریک کند، کافی است صبر کنی و به تحریکهای او پاسخ ندهی، اینها نقطه ضعف رسانه های اصولگرا را در اقدامات تحریک آمیز و هنجار شکنانه دریافته و شیطنت میکنند، یک عده هم تحریک شده و پاسخ داده و دامنه لجبازی ادامه میابد، این بمعنی سکوت در برابر منکر نیست، بلکه از منظر روانشناسی باید دامنه تحریک این عناصر هنجار شکن را محدود کرد تا در کل جامعه بصورت لجبازی انتشار نیابد، اینها حداکثر ۱ درصد جامعه هم شاید نشوند.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 2
    کار این قشر از جماعت خرافاتی الکلی دولار پرست از توبه توبیخ گذشته رسمن کار چاق کن شیطان پرستان شدند غرب گدای مریض روانی بی‌مصرف بیمقدار بدردنخور سمی هستند
  • علی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 0
    اتفاقا بد رقصیدند هماهنگ نبو😊دند
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 1
    حالا با این دخترها چی کار کردن هیچی . فعلا هیچ برخوردی نمیشه
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 4
    خجالت لکشید دیگه چرا این هرزگان رو جمع نمیکنید تا گیر میافتن به علط کردن میافتن اما اثرات منفی که ایجاد میکنند سالها بر جتمعه میمونه
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 2
    مگه اینا عزادار نبودن؟ تا دو سه هفته پیش که میگفتن هر فوتبالیستی که گل بزنه نباید خوشحالی کنه و هر کی کنسرت میداد هم میریختن سرش که ما عزاداریم. اینا از آزادی فقط اینو فهمیدن که هرکاری که بخوایم انجام بدیم مجازه و بقیه هم باید همون کاری رو بکنن که ما میگیم
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 2
    خاک برسرشان تو یک سایت دیدم که دارن دختران و زنان اکراینی را عرضه می کنند برای اهداف بد به جای رفض بیاید از بندگان خدا حمایت کنید اروپا و امریکا به جای حمایت از زنان دارن انها را به برده تبدیل می کنن یعنی زن و مرد ندارد هم زن ها هم مرد ها را برده می کنن
  • :) IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 3
    جوانان پر انرژی هستن، جاهای دیگه دنیا چکار میکنن که اینهمه اغتشاش نمیشه هر سال. هیچی چهارتا کنسرت برن هر فصل، چهارتا تور بومگردی ارزون برن دانشجویی، طبیعت گردی، ورزش‌های بیشتری در دسترس و ارزانتر، فصل برداشت همه دنیا جوانان میرن باغات و مزارع چادر میزنن کمک میکنن در برداشت محصول و فان دارن در طبیعت. خب بزارید برن کنسرت برقصن در پارک.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 1
    دغدغه امثال مرحوم حجت الاسلام دیانی و نحوه مواجهه با موضوعات اگر از سوی مبلغان و مسئولان درک و پیشه میشد شاید این موضوعات چنین شاهد نبودیم در اجتماعات جوانان که پرسشگری و نظر دارند اشخاص عالم به مسائل حضور یابند فوقش جواب سوالات را قرار باشه در جلسات بعد داده شود طبیعیست همه عالم دهر و بر محیط و موضوعات مختلف نیستند صدا و سیمای بسته ما هم متاسفانه کمتر اهل فکر و برنامه در آن برنامه های مفید برای قشر جوان دارد حتی برای بزرگترها چه اشکال دارد مجریان جوان مسئولان موی سپید را کنجکاوانه مورد سوال قرار دهند و نظر آنان را جویا شوند و تجربه کسب کنند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 2
    من به شخصه با وجود این کلیپ ها دچار آشوب روانی نشدم، ولی دم عیدی وقتی رفتم خرید با دیدن قیمتها و ناتوانی در خرید متاسفانه دچار آشوب روانی شدم، در پاسخم فحش ندید خواهشا
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      4 3
      ارزش فحش دادنم رو هم نداری
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 2
    اینها چند زن ودختر تن فروش هستن که می خواهند ازآب گل آلود ماهی بگیرند از انسانیت به حیوانیت تنزل کردن
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 2
    عکس همشون رو دربیارین، لیست یهودی های صهیون ایران درمیاد. احمق ها
  • ک IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 1
    1-جلو دزدی گرفته نشد و اگر کاری شد به مردم گزارش نشد لذا اعتماد و اعتقاد مردم ضعیف شده 2- در تلویزیون هیچ برنامه شادی نیست چند سال است که همین دختران رقصنده از طریق فیلترشکن در اینستا و غیره شارژ می شوند و بدتریت تصاویر را می بینند که در هالی نبود هم نیست
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 1
    هزاران فیلم لخت کفنی در اینترنت هست، این ها هم رووش. این ها تعالیم خدا رو پاک نمیکنه که :) محکم سرِ جاش هست. عقل و منطق رو که پاک نمیکنه که، محکم سرِ جاش هست. آنچه بُرنده و بَرنده است منطق است. ب
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 1
    خیلی جدی نگیرید :))) همین بیشتر عصبانیشون میکنه. طبق ارزش هایی که خدا از طریق اسلام تعلیم داده عمل کنید برید جلو. رقص که هیچی، هر ۵ تاشون لخت کفنی شده بودند هم فرقی نداشت برامون و به جایی آسیب نمی‌زد. هزاران فیلم کفنی در اینترنت هست، این ها هم رووش. این ها تعالیم خدا رو پاک نمیکنه که :) محکم سرِ جاش هست.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 2
    خیلی جدی نگیرید :))) همین بیشتر عصبانیشون میکنه. طبق ارزش هایی که خدا از طریق اسلام تعلیم داده عمل کنید برید جلو. رقص که هیچی، هر ۵ تاشون لخت کفنی شده بودند هم فرقی نداشت برامون و به جایی آسیب نمی‌زد.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 1
    خیلی جدی نگیرید :))) همین بیشتر عصبانیشون میکنه.
  • US ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 2
    معنای آزادی ازدیدگاه غربی همینه ابتذال وسوق دادن جوانها وحتی اکثریت جامعه به لذت جویی های جنسی ومادی گرایی صرف تحت عنوان شادی کافیه سری به اینستاگرام بزنید تا متوجه بشوید که تظاهربه تجمل ورقابت تا چه اندازه است ولی تعجب اونجاست که همین افراد شاید هم اندکی درباره مفاهیمی که ازاون دم میزنند آگاهی نداشته باشند بیشترین افراد تابع یک نوع هوچی گری وهرهری مزاجی هستند تا سبک و سیاق سیاسی خاصی آنها فقط آزادی را صرفا پیروی از ولنگاری‌های پوششی ورقص واختلاط بدون مرز زن و مرد وشرب خمرومواد میدانند سطح خواسته های آنها در پایین ترینهاست
  • CN ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 1
    خوب نیان به مال و اموال مملکت و مردم صدمه بزنند، مهم نیست که می‌رقصند ، آنقدر برقصند که کمرشون به اندازه مورچه باریک بشه!
  • بیچا IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    بنظرم بذارید هر کاری می خوان بکنن ،، خودشون خسته میشن 😂😂😂
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 1
    شطرنجی میکردی.
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    1 1
    آجیل شب عید کیلو چنده ؟!!
  • رضا IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    1 2
    تربیت بد ماهواره ونان حرام باعث اینطور چیزها می شود
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    1 0
    رقص تقلیدی بدرد نمیخوره، جوایز نداره.
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    2 1
    اینها از خوشی مرگ مهسا امینی است که رقاصی میکنند
  • تک تیر انداز IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 3
    کاش من پشت یکی از ان پنجره ها بودم و یک تفنگ بادی۵/۵ داشتم
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    جایگزین همون غربه دیگه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس